Espresso Neden Ekşi Olur? Bir türlü tam çözemedim
Selamlar,
Yaklaşık 1 yıldır evde espresso yapmaya çalışıyorum. Bu süreçte birçok şeyi yanlış yaptığımı fark ettim ama hala bazen aynı çekirdekte bile beklemediğim kadar ekşi shotlar alıyorum.
Özellikle sabah ilk shot ile gün içindeki shot arasında bile ciddi fark oluşabiliyor.
Kendi deneyimlerimde ekşiliğin birkaç sebebi olduğunu gördüm:
- Öğütüm biraz kalın kaldığında
- Shot çok hızlı aktığında
- Makine yeterince ısınmadığında
- Bazı çekirdeklerin doğal olarak daha asidik olması
Ama bazen bunların hiçbiri yokmuş gibi geliyor.
Geçenlerde Ankara'da 3 Cores'ta içtiğim bir espresso bayağı meyvemsi ve canlıydı. İlk yudumda "bu da mı ekşi?" diye düşündüm ama evde aldığım ekşilikten çok farklıydı. Sonradan bunun asidite ve under extraction farkı olduğunu öğrendim.
Sormak istedim şey şu:
Sizce ev kullanıcılarının yaşadığı ekşilik problemlerinin en büyük sebebi hangisi?
- Öğütüm mü?
- Sıcaklık mı?
- Channeling(doğru yazdım umarım) mi?
- Yoksa çekirdeği yanlış mı yorumluyor olabilirim?
Özellikle aynı çekirdekte bir gün güzel, ertesi gün ekşi shot alanlar varsa tecrübelerini merak ediyorum.