• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Yurtdışında Barista Olarak Çalışmak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gkbrkmtn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gkbrkmtn

Barista
Konum
Bursa
İsim
Gökberk Metin
Daha fazla  
İsim
Gökberk Metin
Değirmen
Timemore Slim
Ekipmanlar
V60, Aeropress, Moka Pot, Delter Press
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Bursa, Ankara, Balıkesir
Merhabalar herkese,

Önümüzdeki sene içinde yurtdışında yaşama ihtimalim var ve bu sürede hem sevdiğim için hem de ek gelir kazanmak için bir cafede part-time olarak çalışmayı düşünüyorum. Fakat daha önce baristalık tecrübem yok, bir çoğumuz gibi ev demleyicisiyim :) 3.nesil kahve demleme tekniklerinin tamamına hakimim, kahve yetiştiriciliği, işleme, kavurma yöntemleri vs. gibi konuları da genel olarak biliyorum, James Hoffman'ın kitabı sağolsun :D Sadece espresso makinesiyle tecrübem yok ve cafelerde en çok bunla muhattap olunuyor. Bu konuda kendimi geliştirmek için tavsiyelerinize açığım.

Forumda baristalık yapan, cafe sahibi olan, bu konularda yetkin bir sürü insan var bu sorularıma cevap verirlerse sevinirim

- Baristalık tecrübesi olmadan iş bulma şansım nedir?

- Tecrübe kazanmak için neler yapılabilir?

- Sertifika vb. şeyler nasıl alınabilir?

- Bazı yerlerde workshop tarzı eğitimler veriliyor bunlar ciddi eğitimler mi yoksa kahveye merakı olanlara hoş vakit geçirtecek aktivitelerden mi ibaret?

Tabi ki her ülkenin koşulları farklıdır ama buradaki tecrübelerinize göre soruyorum. Ayrıca gel benim yanıma hem sohbet eder hem bir yandan neler yaptığımı görürsün diyen barista arkadaşlar olursa buna da hayır demem :)
 
Hocam merhabalar 👋🏻
Hangi şehirde yaşıyorsunuz? 😌
 
Merhabalar herkese,

Önümüzdeki sene içinde yurtdışında yaşama ihtimalim var ve bu sürede hem sevdiğim için hem de ek gelir kazanmak için bir cafede part-time olarak çalışmayı düşünüyorum. Fakat daha önce baristalık tecrübem yok, bir çoğumuz gibi ev demleyicisiyim :) 3.nesil kahve demleme tekniklerinin tamamına hakimim, kahve yetiştiriciliği, işleme, kavurma yöntemleri vs. gibi konuları da genel olarak biliyorum, James Hoffman'ın kitabı sağolsun :D Sadece espresso makinesiyle tecrübem yok ve cafelerde en çok bunla muhattap olunuyor. Bu konuda kendimi geliştirmek için tavsiyelerinize açığım.

Forumda baristalık yapan, cafe sahibi olan, bu konularda yetkin bir sürü insan var bu sorularıma cevap verirlerse sevinirim

- Baristalık tecrübesi olmadan iş bulma şansım nedir?

- Tecrübe kazanmak için neler yapılabilir?

- Sertifika vb. şeyler nasıl alınabilir?

- Bazı yerlerde workshop tarzı eğitimler veriliyor bunlar ciddi eğitimler mi yoksa kahveye merakı olanlara hoş vakit geçirtecek aktivitelerden mi ibaret?

Tabi ki her ülkenin koşulları farklıdır ama buradaki tecrübelerinize göre soruyorum. Ayrıca gel benim yanıma hem sohbet eder hem bir yandan neler yaptığımı görürsün diyen barista arkadaşlar olursa buna da hayır demem :)
MSA profesyonel barista egitimi veriyor. Pearson sertifikasi da veriyor. ve tabi ki diger sertifikalar: meb ve msa sertifikasi.
egitim 20 gun civari.
 
MSA profesyonel barista egitimi veriyor. Pearson sertifikasi da veriyor. ve tabi ki diger sertifikalar: meb ve msa sertifikasi.
egitim 20 gun civari.
Msa yerine sca daha iyi olmaz mı hocam? Hem geçerliliği daha geniş olur hem de bilgisel anlamda daha kalitelidir. Aynı zamanda fiyat olarak da daha makule geliyor sanırım.
 
Merhabalar, Bursa-Ankara arası gidip geliyorum. 1 ay içinde yerim sabit olacak ama şuan için belli değil :)
Çok iyi, o zaman sizi Bursaya kahve içmeye davet edebilirim. 🤓 aslında konuyu uzun uzadıya yazmak istedim lâkin madem böyle bi olanak var hem kahvemizden içmenizi hem muhabbet edebilmemizi isterim. 🤗
 
Merhabalar herkese,

Önümüzdeki sene içinde yurtdışında yaşama ihtimalim var ve bu sürede hem sevdiğim için hem de ek gelir kazanmak için bir cafede part-time olarak çalışmayı düşünüyorum. Fakat daha önce baristalık tecrübem yok, bir çoğumuz gibi ev demleyicisiyim :) 3.nesil kahve demleme tekniklerinin tamamına hakimim, kahve yetiştiriciliği, işleme, kavurma yöntemleri vs. gibi konuları da genel olarak biliyorum, James Hoffman'ın kitabı sağolsun :D Sadece espresso makinesiyle tecrübem yok ve cafelerde en çok bunla muhattap olunuyor. Bu konuda kendimi geliştirmek için tavsiyelerinize açığım.

Forumda baristalık yapan, cafe sahibi olan, bu konularda yetkin bir sürü insan var bu sorularıma cevap verirlerse sevinirim

- Baristalık tecrübesi olmadan iş bulma şansım nedir?

- Tecrübe kazanmak için neler yapılabilir?

- Sertifika vb. şeyler nasıl alınabilir?

- Bazı yerlerde workshop tarzı eğitimler veriliyor bunlar ciddi eğitimler mi yoksa kahveye merakı olanlara hoş vakit geçirtecek aktivitelerden mi ibaret?

Tabi ki her ülkenin koşulları farklıdır ama buradaki tecrübelerinize göre soruyorum. Ayrıca gel benim yanıma hem sohbet eder hem bir yandan neler yaptığımı görürsün diyen barista arkadaşlar olursa buna da hayır demem :)
Gökberk Bey selamlar. Oturma izniniz varsa ve kahve dükkanları JR. Barista arıyorsa eğer deneyim ya da belge bakmaz. Ben senelerce Avrupa içinde, geçtiğimiz yıllarda kahve sektöründe iş aradım başta kavuruculuk ya da kalite kontrol ve yeşil çekirdek satın alımcılığı olmak üzere. Bir firma hariç hiç bir firma alanında herhangi bir belge istemedi. İlk sordukları şey oturma izni oldu. 🙂 Eğitimler bilgi seviyenizi belirli bir seviyede müfredat içi tutacaktır ancak bir iş alacağınızı ya da firmaların belge bakacağını garantilemeyecektir.
 
Gökberk Bey selamlar. Oturma izniniz varsa ve kahve dükkanları JR. Barista arıyorsa eğer deneyim ya da belge bakmaz. Ben senelerce Avrupa içinde, geçtiğimiz yıllarda kahve sektöründe iş aradım başta kavuruculuk ya da kalite kontrol ve yeşil çekirdek satın alımcılığı olmak üzere. Bir firma hariç hiç bir firma alanında herhangi bir belge istemedi. İlk sordukları şey oturma izni oldu. 🙂 Eğitimler bilgi seviyenizi belirli bir seviyede müfredat içi tutacaktır ancak bir iş alacağınızı ya da firmaların belge bakacağını garantilemeyecektir.
Cevabınız için teşekkürler Orkun bey. Doğru diyorsunuz önemli olan oturum izni, gerisi bir şekilde gelir sanırım :D
 
Geri
Üst