• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Yeni Başlayanlar İçin Ekipman Tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan GktG
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

GktG

Yeni Üye
İsim
Ahmet
Daha fazla  
İsim
Ahmet
Merhabalar , bende artık nitelikli kahve içme isteğiyle aranıza katıldım , bir süredir forumda gezindim,araştırdım .Malum fırsat ayı bitmeden ekipmanlarımı almak istiyorum , paylaşımlarınız arasında biraz kayboldum gibi :) ama üç aşağı beş yukarı birşeylere karar verdim,almadan önce değerli fikirlerinizi almak isterim .
Şuan için v60 demleme yapmak istiyorum , genelde 2 kişilik ,ayda yılda bir 3-5 kişi olabilir ..
2-3 ay sonra French press ve aeropress almayı düşünüyorum,ondan sonra da ufaktan espresso deneyebilirim moka pot ile (espresso 1 kişilik yaparım sanırım )(Bir kaç yıla da makine vs. iyice olayı geliştireceğim gibi bir his var içimde )

1-)Değirmen tamam,Comandante C40'ta karar kıldım
2-) Dripper bunu düşündüm , fikrinizi almak isterim ( Hario V60 02 plastik craft set -600 ml cam server )


3-)Evde eski bir tartım var , iş görmezse bunu almayı düşünüyorum, ne dersiniz?


4-)En kararsız olduğum ise kettle,elektrikli ısı kontrollü birşey alıcam ,bunu düşünüyorum(Konchero AS 21235-)lakin 300-500 neyse biraz daha çıkıp tavsiyeniz varsa onu da alırım , bu konuda hiç fikrim yok..


5-)Son olarak filtre ne önerirsiniz , sanırım genel kullanımlar Hario 02 (Japon yapımı tavsiye) ama Cafec Abaca gibi daha iyi olanlar varmış herhalde , bu kadar ekipman almışken filtreden de 100 lira kısmam,hangisi iyiyse onu alırım sıkıntı değil, tavsiyeleriniz ne olur ?
Şimdiden çok teşekkür ederim..
 
Selamlar. Hoş geldiniz.

Gayet güzel ekipmanlar seçmişsiniz fiyat performans olarak. Bende de Hario'nun aynı ekipmanı var, direkt bardağa demliyorum artık. Filtre olarak kesinlike hollanda kullanmayın. Cafec TH-3 veya Abaca... V60'tan sonra french press veya aeropress denemek isteyeceğinizi pek sanmıyorum. Mokapot olabilir belki ama hiçbiri 9 bar basınçlı makinenin yerini tutmaz. 3. Nesilcilerde espresso içerek zamanla sevip sevmeyeceğinze karar verirsiniz ona göre planlama yaparsınız belki... Ki bence espresso kahvelerin şahıdır. O yüzden çok nazlıdır ve hatrı sayılır bilgi/araştırma ister. He bir de ocak söndürür. 😂
 
Merhabalar , bende artık nitelikli kahve içme isteğiyle aranıza katıldım , bir süredir forumda gezindim,araştırdım .Malum fırsat ayı bitmeden ekipmanlarımı almak istiyorum , paylaşımlarınız arasında biraz kayboldum gibi :) ama üç aşağı beş yukarı birşeylere karar verdim,almadan önce değerli fikirlerinizi almak isterim .
Şuan için v60 demleme yapmak istiyorum , genelde 2 kişilik ,ayda yılda bir 3-5 kişi olabilir ..
2-3 ay sonra French press ve aeropress almayı düşünüyorum,ondan sonra da ufaktan espresso deneyebilirim moka pot ile (espresso 1 kişilik yaparım sanırım )(Bir kaç yıla da makine vs. iyice olayı geliştireceğim gibi bir his var içimde )

1-)Değirmen tamam,Comandante C40'ta karar kıldım
2-) Dripper bunu düşündüm , fikrinizi almak isterim ( Hario V60 02 plastik craft set -600 ml cam server )


3-)Evde eski bir tartım var , iş görmezse bunu almayı düşünüyorum, ne dersiniz?


4-)En kararsız olduğum ise kettle,elektrikli ısı kontrollü birşey alıcam ,bunu düşünüyorum(Konchero AS 21235-)lakin 300-500 neyse biraz daha çıkıp tavsiyeniz varsa onu da alırım , bu konuda hiç fikrim yok..


5-)Son olarak filtre ne önerirsiniz , sanırım genel kullanımlar Hario 02 (Japon yapımı tavsiye) ama Cafec Abaca gibi daha iyi olanlar varmış herhalde , bu kadar ekipman almışken filtreden de 100 lira kısmam,hangisi iyiyse onu alırım sıkıntı değil, tavsiyeleriniz ne olur ?
Şimdiden çok teşekkür ederim..
Merhaba ve hoşgeldin @GktG

Seçimlerin çok yerinde zaten işin tasarımını bitirmişsin bahsettiğin ekipmanların hepsini keyifle kullanıyorum sadece ek olarak 5. madde için Abaca'dan şaşmamanı tavsiye ederim.

İyi demlemeler
 
Hayırlı olsun. Kaliteli kahve icmek isteyen arttikca kotu kavrum sayisi artiyor gibi bir durumun icinde olsakta ben cok seviniyorum sayınin artmasina. Bende kahveye gonul koyarken aylarim forumda gecti. Her yaziyi okudum. Hatta kendime su yapacaktim :). Alet isler el ovunur ata sozu kahve demlemede pek gecerli degil hocam. En alt seviyede alma en ust seviye asla alma :)

Sana en buyuk onerim su olur. Toplu alimla kahve alma. Kavrumi hep stabil her kahvesinde aroma bulacagin kavurucudan kahvelerini al. Sonra ben mi kotu demledim kahve mi kotuydu ayrımından insan demlemeden soğuyor. Kavurucu oner dersende coffenutz derim. Hep ayni kalite bozulmaz uzmez. Diger hepsi uzuyor beni mesela. Filtre kavrum istersin kapkara kahve gelir değirmende öğüttüğünu hissetmezsin filan. Kahve secimine ilk baslarken cok dikkat etmek lazim. Ben kotu kahveler yüzünden demleme yapamadigimi düşünüp bırakıyordum
 
Hayırlı olsun. Kaliteli kahve icmek isteyen arttikca kotu kavrum sayisi artiyor gibi bir durumun icinde olsakta ben cok seviniyorum sayınin artmasina. Bende kahveye gonul koyarken aylarim forumda gecti. Her yaziyi okudum. Hatta kendime su yapacaktim :). Alet isler el ovunur ata sozu kahve demlemede pek gecerli degil hocam. En alt seviyede alma en ust seviye asla alma :)

Sana en buyuk onerim su olur. Toplu alimla kahve alma. Kavrumi hep stabil her kahvesinde aroma bulacagin kavurucudan kahvelerini al. Sonra ben mi kotu demledim kahve mi kotuydu ayrımından insan demlemeden soğuyor. Kavurucu oner dersende coffenutz derim. Hep ayni kalite bozulmaz uzmez. Diger hepsi uzuyor beni mesela. Filtre kavrum istersin kapkara kahve gelir değirmende öğüttüğünu hissetmezsin filan. Kahve secimine ilk baslarken cok dikkat etmek lazim. Ben kotu kahveler yüzünden demleme yapamadigimi düşünüp bırakıyordum

hocam coffenutz iyidir hoştur da siz diğer bütün kavurucuları uçurduruz bu nasıl yorum :D hepsini deneyimlediniz de size kömür karası çekirdekler mi gönderdiler? dediğiniz gibiyse toplu alımlar da kapatılsın kimseye hayrı dokunmaz öyle işin :)
 
Selamlar. Hoş geldiniz.

Gayet güzel ekipmanlar seçmişsiniz fiyat performans olarak. Bende de Hario'nun aynı ekipmanı var, direkt bardağa demliyorum artık. Filtre olarak kesinlike hollanda kullanmayın. Cafec TH-3 veya Abaca... V60'tan sonra french press veya aeropress denemek isteyeceğinizi pek sanmıyorum. Mokapot olabilir belki ama hiçbiri 9 bar basınçlı makinenin yerini tutmaz. 3. Nesilcilerde espresso içerek zamanla sevip sevmeyeceğinze karar verirsiniz ona göre planlama yaparsınız belki... Ki bence espresso kahvelerin şahıdır. O yüzden çok nazlıdır ve hatrı sayılır bilgi/araştırma ister. He bir de ocak söndürür. 😂
Teşekkürler hoşbuldum, makine alırız o zaman 😅 Yeni tatlar denemeyi seviyorum ama dediğiniz gibi zamanla netleşir bunlar ,hele v60 ı halledeyim, espresso da Allah Kerim :)
 
Merhaba ve hoşgeldin @GktG

Seçimlerin çok yerinde zaten işin tasarımını bitirmişsin bahsettiğin ekipmanların hepsini keyifle kullanıyorum sadece ek olarak 5. madde için Abaca'dan şaşmamanı tavsiye ederim.

İyi demlemeler
Teşekkür ederim sağolun,Abacanın hangi modelleri uyumlu olur peki , Hario v60 02 in hangisini almalıyım ?
 
Hayırlı olsun. Kaliteli kahve icmek isteyen arttikca kotu kavrum sayisi artiyor gibi bir durumun icinde olsakta ben cok seviniyorum sayınin artmasina. Bende kahveye gonul koyarken aylarim forumda gecti. Her yaziyi okudum. Hatta kendime su yapacaktim :). Alet isler el ovunur ata sozu kahve demlemede pek gecerli degil hocam. En alt seviyede alma en ust seviye asla alma :)

Sana en buyuk onerim su olur. Toplu alimla kahve alma. Kavrumi hep stabil her kahvesinde aroma bulacagin kavurucudan kahvelerini al. Sonra ben mi kotu demledim kahve mi kotuydu ayrımından insan demlemeden soğuyor. Kavurucu oner dersende coffenutz derim. Hep ayni kalite bozulmaz uzmez. Diger hepsi uzuyor beni mesela. Filtre kavrum istersin kapkara kahve gelir değirmende öğüttüğünu hissetmezsin filan. Kahve secimine ilk baslarken cok dikkat etmek lazim. Ben kotu kahveler yüzünden demleme yapamadigimi düşünüp bırakıyordum
Teşekkür ederim, kahve konusunda da tavsiyelerinize ihtiyacım çok olacak hele ekipmanlar gelsin ..En başta galiba deneme paketlerinden alıp uygun tadı bulmam gerekiyor
 
Teşekkür ederim sağolun,Abacanın hangi modelleri uyumlu olur peki , Hario v60 02 in hangisini almalıyım ?
Abaca'da plus seçeneği mevcut ama önemli bir fark olmadığı için standardından tavsiye ederim.

v60 02 için de plastik seçeneği fiyat olarak uygun ve sıcaklık stabilizasyonu açısından da performanslı olur. Ben şeffaf modeli seviyorum :)
 
Hayırlı uğurlu olsun başlangıç için iyi ekipmanlar. Bende bu ekipmanlarla başlamıştım. En önemlisi zaten değirmen. Bende plastik hario vardı değiştirdim origami dripper edindim bi süre daha geçti kalita wave dripper edindim. İkisiyle keyifle demleme yapıyorum ve kahve tadını etkilediğini düşünüyorum. Bu ekipmanlarda önerebileceğim bir başka husus filtre. Hario ile kesinlikle vakit harcama. Yok japonmuş yok hollandaymış yok 40’lı paket olanıymış.. cafec candır. Şuan cafec th-3 th-1 ve abaca filtrelerini kullanıyorum. Bunların yanına kalita wave de koydum 4 adet filtre var. Hepsi birbirinden güzel. Th-3 standart dengeli tadım vaadinde bulunuyor th1 çok ince yapısıyla aromayı ön plana çıkarıyor. Bunların içinde en çok th1 hoşuma gidiyor benim. Hassas terazi’de telefondan tutarım saniyemi dersen pahalı bir şey almana gerek yok ama ilerde kahve cidden hastalık işi olduğu için hep en iyisini almak isteyeceksin. Ben 100 tl lik bir teraziyle başlamıştım haftasına gittim hiroia aldım. Dereceli kettle da tchibo’nun kullanıyorum konchero ve tchibo başlangıç için ideal. Ama tchibo’da kuğu boynu çok hoşuma gitmiyor 2 kişilik demlemelerde sorun çıkarıyor, ağzına kirpi süzgeç koyarak akışı biraz daha yavaşlattım. Sıradaki hedefim ya fellow kettle olacak ya da timemore. Demem o ki bu hastalıklı dünyaya hoş geldin kesene bereket😀
 
Hayırlı uğurlu olsun başlangıç için iyi ekipmanlar. Bende bu ekipmanlarla başlamıştım. En önemlisi zaten değirmen. Bende plastik hario vardı değiştirdim origami dripper edindim bi süre daha geçti kalita wave dripper edindim. İkisiyle keyifle demleme yapıyorum ve kahve tadını etkilediğini düşünüyorum. Bu ekipmanlarda önerebileceğim bir başka husus filtre. Hario ile kesinlikle vakit harcama. Yok japonmuş yok hollandaymış yok 40’lı paket olanıymış.. cafec candır. Şuan cafec th-3 th-1 ve abaca filtrelerini kullanıyorum. Bunların yanına kalita wave de koydum 4 adet filtre var. Hepsi birbirinden güzel. Th-3 standart dengeli tadım vaadinde bulunuyor th1 çok ince yapısıyla aromayı ön plana çıkarıyor. Bunların içinde en çok th1 hoşuma gidiyor benim. Hassas terazi’de telefondan tutarım saniyemi dersen pahalı bir şey almana gerek yok ama ilerde kahve cidden hastalık işi olduğu için hep en iyisini almak isteyeceksin. Ben 100 tl lik bir teraziyle başlamıştım haftasına gittim hiroia aldım. Dereceli kettle da tchibo’nun kullanıyorum konchero ve tchibo başlangıç için ideal. Ama tchibo’da kuğu boynu çok hoşuma gitmiyor 2 kişilik demlemelerde sorun çıkarıyor, ağzına kirpi süzgeç koyarak akışı biraz daha yavaşlattım. Sıradaki hedefim ya fellow kettle olacak ya da timemore. Demem o ki bu hastalıklı dünyaya hoş geldin kesene bereket😀
Teşekkür ederim öncelikle . Filtre olarak o zaman Cafec ile başlıyorum ,tüm tavsiyeler bu yönde .Standart olanı Abaca sanırım , ilk olarak onunla başlayım , Th serisine işi biraz öğrendikten sonra odaklanayım diyorum .Baktım da Hiroia az beklesin bence :)) Kettle da Koncherodan başlayalım bakalım , galiba başlangıç seviyesinden bir tık üstleri 2-3 Kat fiyat bandında, daha sonra değerlendirebilirim..Evet bana da öyle geliyor ,kesemize bereket olsun 😁
 
arkadaşlar 2 kişi için 600ml olan setten yeterli gelir değil mi? 700ml almaya gerek var mı? 700ml'ide üzerinde ölçek yazdığı için istiyorum açıkcası ama ölçek bilgisine çok gerek yok diyenler oldu.
 
arkadaşlar 2 kişi için 600ml olan setten yeterli gelir değil mi? 700ml almaya gerek var mı? 700ml'ide üzerinde ölçek yazdığı için istiyorum açıkcası ama ölçek bilgisine çok gerek yok diyenler oldu.
600 ml fazla fazla yetecektir,ölçek bence de elzem değil.
 
Geri
Üst