aslan007
Barista
- İsim
- Ali
Daha fazla
- İsim
- Ali
- Espresso Makinesi
- Gemilai Crm3605
- Değirmen
- 1zpresso Je Plus
- Ekipmanlar
- Plastik V60, Timemore Crystal, Lilydrip, Timemore Smart Kettle, Timemore Black Mirror
Bu kısmı isterseniz atlayabilirsiniz
. Yaklaşık 1 yıl kadar önce el değirmeni olarak 1zpresso Je Plus modelini almıştım. Bilenler için Jx Pro modeli gibi düşünebilirsiniz. Espressoya yönelik ince ayar imkanı sunan iyi değirmenlerden biri. Daha sonra kulüp vasıtasıyla filtre demleme yöntemleriyle tanıştım. 1 ay önceye kadar bu değirmeni filtre demlemelerde de kullandım, yazın soğuk demlemelerde biraz zorladı. Espressoya yönelik bir değirmen olduğu için daha ince partiküller daha fazla, bu yüzden filtre demleme için fazla toz üretiyor mu diye şüphelerim oldu hep. Ayrıca bir espresso ayarına git bir filtre ayarına git sıkmaya başladı zamanla. Hergün genelde espresso ve filtre demleme yapıyorum. Filtre için de daha homojen öğüten bir değirmen alayım dedim. Comandante alacaktım ama bir türlü denk getiremedim, fiyatlar da çıkınca kaldı. Bu arada araştırırken espresso için genelde conical burr (flat burr'de tercih edilebilir), filtre için flat burr daha homojen öğüttüğü için tercih edildiğini öğrendim. Sadece filtre için daha homojen isterseniz ghost burr hatta. Almışken bende filtre için flat burr'lü elektrikli değirmen alayım dedim, hem yazın soğuk demlemelerde hem espresso içinde kullanırım diye. Ode brew çok ince'ye gitmediği için eledim. Eureka mignon specialita mı alsam derken wilfa uniform almaya karar verdim. Uzun süreli kullanımda ve yorumlarda iyi olunca. Yavaş öğütmesi, otomatik durması. Temizlik için üstten çevirerek açılması da hoşuma gitmişti daha pratik gibi gelmişti. Amazon ingiltere'den de alabiliyordum.
Alsam mı almasam mı derken aliexpress'te ücretsiz kargo bu değirmeni görünce fiyatı çok uygun geldi ve almaya karar verdim. XeoLeo (bir çok modeli var) ücretsiz kargo olan yoktu en ucuzu 150$ civarına geliyordu. Alan kullanıcı sayısı ve yorumları görünce HiBrew değirmeni almaya karar verdim. 95$ gibi fiyata aldım ücretsiz kargo ile. 2 seçenekli satıyor, biraz daha fazla ücretli ama 51mm tamper hediyeli. Alır onu da satarım dedim ama ilanı duruyor satamadım
. Alan olursa tampersiz tercih etsin.
Satıcıya dün mesaj atmıştım ya da başkası görüştü mü bilemiyorum. Türkiye'ye gönderim açmış. Fedex'le geliyor çok hızlı 1 hafta gibi Türkiye'ye, ama fedex Türkiye içi dağıtımı uzun sürüyor. Tahminen 2 hafta sonra gibi değirmen elinizde. Sonradan ikinciyi de aldım. Birinde %20 diğerinde %40 üzerinden gümrük vergisi kestiler, şans biraz. Fedex'e sorduğumda "Urun icerik bakımından OTV 4 sayılı listeye tabiidir. Bu nedenle toplamda %40 oranında vergi hesaplanmıstır. " diye cevap verdi. Vergiyi fedex hesabına gönderiyorsunuz, biraz takip etmeniz lazım Türkiye'ye girince. Gelelim değirmene..


Satın alanların yorumlarını da okuyabilirsiniz. Türk kahvesi, espresso ve filtre öğütüm yapabilirsiniz. Filtre öğütüm için yeterli geldi. 1 aydır hatta el değirmeninde filtre öğütüm yapmadım. Elektrikli değirmen olunca insan daha fazla üşeniyor daha kolayına geliyor. Ya da en iyisi hiç bulaşmamak. Bu arada el değirmenim de filtre için fena öğütmüyormuş dedim. Ama filtre için hibrew biraz daha iyi gibi. Espresso için tek ayarda öğütüyorum, çok açık kavrumda biraz problem oldu gibi, daha yeni yeni espresso öğütüyorum. Ayar kısmını 2.6 getirip öğütüyorum diyen var yorumlarda ama 2.6, 2,9'da aynı klik gibi. Her yarım turda klik sesi geliyor. Toplam 16 klik gibi. Mesela 2 ve 2.5 ayrı klikler. 2.8'e getirince de ayrı klik gibi. Yani toplam 32 klik var gibi. Değirmenlerin biraz standardı yok. Bir değirmen ayar kısmı siyah geldi, diğeri gri renk ve eu plug için adaptör vardı ucunda. Yorumlarda vida gözüken ayar kısmı olanda var. Çekirdek haznesi eskiden şeffafmış. Şimdi koyu renk yolluyorlar. Çok büyük durmuyor çekirdek haznesi. Eureka mignon'larda çok biçimsiz duruyor.
Sonradan yukarıdaki gibi hopper gördüm ölçtüm uyuyor. Ücretsiz kargo bile olsa bu parayı açıkcası vermem ben, 2 katına değirmen almışken. Retention oranı en fazla 1 gram gibi. Elimde damacana pompası vardı tam uydu ağzı, elimde ön tarafını kapatınca sağlam üflüyor. Lens pompası pek işe yaramıyor. Ama etrafı çok kirletiyor her öğütümde kullanılacak gibi değil, aradan mı dağılıyor anlamadım yoksa çıkış ağzından anlamadım. Haftada bir kullanıyorum. Sabah akşam kullanıyorum çok sıkıntı değil benim için. Her öğütümden sonra üstte daha ince öğütülmüş topak oluyor filtre öğütümde. Direk alsam çay kaşığıyla daha homojen olacak öğütüm ben dert etmedim. Tüm elektrik değirmenlerde böyle mi eureka mignon olanlarda da böylemi, eureka mignon sahipleri cevaplarlarsa sevinirim. Öğütüm bitmeye yakın son 1-2 gram öğütüm daha ince öğütüyor gibi düşünün. Daha az çekirdek kaldığı için diye düşündüm. Teker teker çekirdekleri eklesem daha mı ince öğütecek yani
.
Hoffman videosunda xeoleo için çok kirletiyor denmiş, ama sadece ilk aldığımda öğüttüğümde çok kirletti, belki de çekirdektendi. Pompayla üflemezsem her öğütümde etraf gayet temiz. Ağız çıkış kısmında mıknatıs var. Statik için demişler. Kendi kabına öğütünce gayet temiz kalıyor. Ben fısfıs ile biraz su sıkıyorum öğütümden önce. Sarı parçalar biraz yapışıyor mıknatısa.
Üzerinde durduğu stand plastik, o yüzden motorun devride yüksek olunca çok sallanıyor öğütüm yaparken. Öğütülen kabın altına köpük yapıştırmışlar ama kayıyor biraz, elle de tutmak lazım. Kap paslanmaz çelik kullanışlı 58mm portafiltreyi ters çevirip dökmek pratik. Çok sallanması homojen öğütümü etkiler mi bilmiyorum. Motorun olduğu kısım demir orası gibi olsa daha sabit olurdu. Daha iyi mi olurdu daha mı kötü bilemiyorum. Motorun deviri belki daha düşükte olsa olurmuş. Gayet hızlı öğütüyor çünkü. Devir hızı düşükken daha homojen öğütüm oluyor sanırım.
Üzerinde uyarı var zaten, 1 ve 2 yani ince ayarlarda boşta çalıtırmayın diyor. Ne zararı var bilmiyorum. Satıcıya sorduğumda ilk 1-2 hafta kullanma demişti ince ayarları. İlk 2 hafta kullanmadım espresso öğütüm için. 2 hafta denediğim de de espresso ayarında öğütmediğini gördüm. Ayar kısmındaki yapışkanlı kısmı sökünce vida çıkıyor, oradan ayar kısmını açıp ince öğütüm yapacak şekilde ayarladım ben. Sıfır noktasına getirip ayar butonunu ona göre ayarladım. 1 ayarında türk kahvesi öğütülebiliyor(bir kere öğüttüm), 1.5-2 klik espresso. 4, 4,5, ve 5 kliklerde filtre öğütüyorum. Önceden açtığımda değişmişti ayar. Temizlik sonrası tekrar bakıcam. Espresso öğütüm inceliğinde ses farklılaşıyor. Bunun burr'e zararı var mı kontrol edicem, temizlik sonrası tekrar yazarım. İlk öğütüm sonrası açtığımda böyledi.


Genel anlamda bu fiyata memnun edici bir değirmen alan olursa yine fikir alışverişi yaparız. Benzer değirmenler 2800tl civarındayken 3 te bir fiyatına geliyor. Uzun dönemde veya sizin deneyimleriniz nasıl olur bilemem.
Alsam mı almasam mı derken aliexpress'te ücretsiz kargo bu değirmeni görünce fiyatı çok uygun geldi ve almaya karar verdim. XeoLeo (bir çok modeli var) ücretsiz kargo olan yoktu en ucuzu 150$ civarına geliyordu. Alan kullanıcı sayısı ve yorumları görünce HiBrew değirmeni almaya karar verdim. 95$ gibi fiyata aldım ücretsiz kargo ile. 2 seçenekli satıyor, biraz daha fazla ücretli ama 51mm tamper hediyeli. Alır onu da satarım dedim ama ilanı duruyor satamadım
Satıcıya dün mesaj atmıştım ya da başkası görüştü mü bilemiyorum. Türkiye'ye gönderim açmış. Fedex'le geliyor çok hızlı 1 hafta gibi Türkiye'ye, ama fedex Türkiye içi dağıtımı uzun sürüyor. Tahminen 2 hafta sonra gibi değirmen elinizde. Sonradan ikinciyi de aldım. Birinde %20 diğerinde %40 üzerinden gümrük vergisi kestiler, şans biraz. Fedex'e sorduğumda "Urun icerik bakımından OTV 4 sayılı listeye tabiidir. Bu nedenle toplamda %40 oranında vergi hesaplanmıstır. " diye cevap verdi. Vergiyi fedex hesabına gönderiyorsunuz, biraz takip etmeniz lazım Türkiye'ye girince. Gelelim değirmene..
![]()
72.53US $ 34% OFF|Hidrew 8 ayarları Espresso veya amerikan damla kahve dayanıklı düz çapak döküm konut G1 için elektrikli kahve çekirdeği değirmeni|Kahveciler| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comtr.aliexpress.com


Satın alanların yorumlarını da okuyabilirsiniz. Türk kahvesi, espresso ve filtre öğütüm yapabilirsiniz. Filtre öğütüm için yeterli geldi. 1 aydır hatta el değirmeninde filtre öğütüm yapmadım. Elektrikli değirmen olunca insan daha fazla üşeniyor daha kolayına geliyor. Ya da en iyisi hiç bulaşmamak. Bu arada el değirmenim de filtre için fena öğütmüyormuş dedim. Ama filtre için hibrew biraz daha iyi gibi. Espresso için tek ayarda öğütüyorum, çok açık kavrumda biraz problem oldu gibi, daha yeni yeni espresso öğütüyorum. Ayar kısmını 2.6 getirip öğütüyorum diyen var yorumlarda ama 2.6, 2,9'da aynı klik gibi. Her yarım turda klik sesi geliyor. Toplam 16 klik gibi. Mesela 2 ve 2.5 ayrı klikler. 2.8'e getirince de ayrı klik gibi. Yani toplam 32 klik var gibi. Değirmenlerin biraz standardı yok. Bir değirmen ayar kısmı siyah geldi, diğeri gri renk ve eu plug için adaptör vardı ucunda. Yorumlarda vida gözüken ayar kısmı olanda var. Çekirdek haznesi eskiden şeffafmış. Şimdi koyu renk yolluyorlar. Çok büyük durmuyor çekirdek haznesi. Eureka mignon'larda çok biçimsiz duruyor.
Damacana pompası ile üfledikten sonra
![]()
39.69US $ 19% OFF|Xeoleo kahve değirmeni darbe hazne alüminyum kahve hopper için uygun farklı çay öğütme makinesi 35mm çap|Elektrikli Kahve Öğütücüler| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comtr.aliexpress.com
Sonradan yukarıdaki gibi hopper gördüm ölçtüm uyuyor. Ücretsiz kargo bile olsa bu parayı açıkcası vermem ben, 2 katına değirmen almışken. Retention oranı en fazla 1 gram gibi. Elimde damacana pompası vardı tam uydu ağzı, elimde ön tarafını kapatınca sağlam üflüyor. Lens pompası pek işe yaramıyor. Ama etrafı çok kirletiyor her öğütümde kullanılacak gibi değil, aradan mı dağılıyor anlamadım yoksa çıkış ağzından anlamadım. Haftada bir kullanıyorum. Sabah akşam kullanıyorum çok sıkıntı değil benim için. Her öğütümden sonra üstte daha ince öğütülmüş topak oluyor filtre öğütümde. Direk alsam çay kaşığıyla daha homojen olacak öğütüm ben dert etmedim. Tüm elektrik değirmenlerde böyle mi eureka mignon olanlarda da böylemi, eureka mignon sahipleri cevaplarlarsa sevinirim. Öğütüm bitmeye yakın son 1-2 gram öğütüm daha ince öğütüyor gibi düşünün. Daha az çekirdek kaldığı için diye düşündüm. Teker teker çekirdekleri eklesem daha mı ince öğütecek yani
Hoffman videosunda xeoleo için çok kirletiyor denmiş, ama sadece ilk aldığımda öğüttüğümde çok kirletti, belki de çekirdektendi. Pompayla üflemezsem her öğütümde etraf gayet temiz. Ağız çıkış kısmında mıknatıs var. Statik için demişler. Kendi kabına öğütünce gayet temiz kalıyor. Ben fısfıs ile biraz su sıkıyorum öğütümden önce. Sarı parçalar biraz yapışıyor mıknatısa.
Üzerinde durduğu stand plastik, o yüzden motorun devride yüksek olunca çok sallanıyor öğütüm yaparken. Öğütülen kabın altına köpük yapıştırmışlar ama kayıyor biraz, elle de tutmak lazım. Kap paslanmaz çelik kullanışlı 58mm portafiltreyi ters çevirip dökmek pratik. Çok sallanması homojen öğütümü etkiler mi bilmiyorum. Motorun olduğu kısım demir orası gibi olsa daha sabit olurdu. Daha iyi mi olurdu daha mı kötü bilemiyorum. Motorun deviri belki daha düşükte olsa olurmuş. Gayet hızlı öğütüyor çünkü. Devir hızı düşükken daha homojen öğütüm oluyor sanırım.
Üzerinde uyarı var zaten, 1 ve 2 yani ince ayarlarda boşta çalıtırmayın diyor. Ne zararı var bilmiyorum. Satıcıya sorduğumda ilk 1-2 hafta kullanma demişti ince ayarları. İlk 2 hafta kullanmadım espresso öğütüm için. 2 hafta denediğim de de espresso ayarında öğütmediğini gördüm. Ayar kısmındaki yapışkanlı kısmı sökünce vida çıkıyor, oradan ayar kısmını açıp ince öğütüm yapacak şekilde ayarladım ben. Sıfır noktasına getirip ayar butonunu ona göre ayarladım. 1 ayarında türk kahvesi öğütülebiliyor(bir kere öğüttüm), 1.5-2 klik espresso. 4, 4,5, ve 5 kliklerde filtre öğütüyorum. Önceden açtığımda değişmişti ayar. Temizlik sonrası tekrar bakıcam. Espresso öğütüm inceliğinde ses farklılaşıyor. Bunun burr'e zararı var mı kontrol edicem, temizlik sonrası tekrar yazarım. İlk öğütüm sonrası açtığımda böyledi.


Genel anlamda bu fiyata memnun edici bir değirmen alan olursa yine fikir alışverişi yaparız. Benzer değirmenler 2800tl civarındayken 3 te bir fiyatına geliyor. Uzun dönemde veya sizin deneyimleriniz nasıl olur bilemem.
Son düzenleme:

