• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Vucudun Kafein Toleransı Nasıl Artırılır?

mrkaraburc

Barista
İsim
Muhammed
Daha fazla  
İsim
Muhammed
Merhabalar,

Yaklaşık 3-4 yıldır kahve içiyorum ve içmeyi de uğraşmayı da çok seviyorum forumdaki herkes gibi :) Ancak kafein toleransım çok düşük galiba, günde 12-13 gr, 180 ml 200ml kahve içiyorum (sadece filtre) ve etkisini çok kolay hissediyorum. Çoğumuzda yaşanan o el ayak titremesi, heyecan ve beni en çok etkileyen sanki midem boş hissi gibi açlık durumu yaşıyorum. Psikolojik diyenler oluyor ama kesinlikle değil yani sonuçta hissediyorum bu durumu, rahatsız ediyor.

İstiyorum ki gün de 2-3 defa kahve demleyeyim, uğraşayım ama olmuyor çarpıntı yapıyor, en çok da açlık. O kadar ekipman aldık, bi dolu para harcıyoruz bu işe, içtiğim 1 bardak kahve olunca üzülüyorum haliyle, ben de evdekilere yapıyorum maksat uğraşayım diye :D

Bu kafein toleransı nasıl artırılabilir? Konu hakkında bilgisi olanlardan yorumlarını bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Merhabalar,

Yaklaşık 3-4 yıldır kahve içiyorum ve içmeyi de uğraşmayı da çok seviyorum forumdaki herkes gibi :) Ancak kafein toleransım çok düşük galiba, günde 12-13 gr, 180 ml 200ml kahve içiyorum ve etkisini çok kolay hissediyorum. Çoğumuzda yaşanan o el ayak titremesi, heyecan ve beni en çok etkileyen sanki midem boş hissi gibi açlık durumu yaşıyorum. Psikolojik diyenler oluyor ama kesinlikle değil yani sonuçta hissediyorum bu durumu, rahatsız ediyor.

İstiyorum ki gün de 2-3 defa kahve demleyeyim, uğraşayım ama olmuyor çarpıntı yapıyor, en çok da açlık. O kadar ekipman aldık, bi dolu para harcıyoruz bu işe, içtiğim 1 bardak kahve olunca üzülüyorum haliyle, ben de evdekilere yapıyorum maksat uğraşayım diye :D

Bu kafein toleransı nasıl artırılabilir? Konu hakkında bilgisi olanlardan yorumlarını bekliyorum.
yani bence fabrika ayarlarinı zorlamaya gerek yok. Zaten uzmanlarda günde 1 fincan kahvenin yararlı olduğunu fazlasının zararlı olduğunu söylüyorlar :) Kahve demlemeyi seviyorsan misafirlerine, evdekilere vs. demle, ben öyle yapıyorum, hem onları mutlu ediyorum hem de onları mutlu ettiğim icin kendimi :)
 
200ml'nin hepsini espresso gibi yüksek kafein içerikli kahve olarak tüketmiyorsanız aldığınız kafein bu semptomların ortaya çıkması için az
-french press/Moka pot/espresso/cold brew tüketiminiz varsa azaltabilirsiniz

Greyfurt suyu-Çay-gazlı içecekler-enerji içecekleri tüketiyor musunuz?
-Kafein/teofilin içeren gıdaları azaltabilirsiniz

İlaç kullanımınız var mı?
-bazı ilaçlar kafeini parçalayan enzimlerin iş görmesini engeller. Hatta bazıları ek kafein içerir. Bu ilaçları mümkünatı varsa doktor kontrolünde değiştirebilirsiniz

Daha önce tiroid/şeker hastalığı tanısı aldınız mı?
-tiroid bezinin fazla çalışmasına sebep olan bazı hastalıklar ve reaktif hipoglisemi(başlangıç aşamasındaki şeker hastalığı böyle kendini gösterebilir) bu şikayetlerle karışabilir.
Bu açıdan doktora başvurup test yaptırmanızda fayda var
 
Merhabalar,

Yaklaşık 3-4 yıldır kahve içiyorum ve içmeyi de uğraşmayı da çok seviyorum forumdaki herkes gibi :) Ancak kafein toleransım çok düşük galiba, günde 12-13 gr, 180 ml 200ml kahve içiyorum ve etkisini çok kolay hissediyorum. Çoğumuzda yaşanan o el ayak titremesi, heyecan ve beni en çok etkileyen sanki midem boş hissi gibi açlık durumu yaşıyorum. Psikolojik diyenler oluyor ama kesinlikle değil yani sonuçta hissediyorum bu durumu, rahatsız ediyor.

İstiyorum ki gün de 2-3 defa kahve demleyeyim, uğraşayım ama olmuyor çarpıntı yapıyor, en çok da açlık. O kadar ekipman aldık, bi dolu para harcıyoruz bu işe, içtiğim 1 bardak kahve olunca üzülüyorum haliyle, ben de evdekilere yapıyorum maksat uğraşayım diye :D

Bu kafein toleransı nasıl artırılabilir? Konu hakkında bilgisi olanlardan yorumlarını bekliyorum.
tolerans tüm bağımlılıklarda geçerli olan en önemli tanı kriterlerinden biri. tolerans oluşturmaya çalışmaktan ziyade tolerans oluşmaya başladıkça bir müddet kahveden uzak kalmak en doğrusu diye düşünüyorum.
 
@eksibirazsanki Sadece filtre kahve içiyorum v60 ile. Onu belirtmeyi unutmuşum. Çay da sabahları 3 veya 4 çay bardağı kadar. Kahveyi de öğleden sonra. Onun dışında düzenli kullandığım bir ilaç yok ama 4-5 yaşlarında kemoterapi ve radyoterapi gördüm bir süre, o zamanlar çoğu içecekten tiksinmiştim aslında, hala vişne suyu içemem.


200ml'nin hepsini espresso gibi yüksek kafein içerikli kahve olarak tüketmiyorsanız aldığınız kafein bu semptomların ortaya çıkması için az
İşte işin ilginci bu, sadece 200 ml ile bu belirtiler fazlasıyla oluyor, keşke en azından bi 2 -3 bardaktan sonra olsa :)
 
Kafein içeren diğer gıdaları çikolata, çay, gazlı içecekler gibi azaltarak başlayabilirsiniz. Bazı insanlarda kafeini parçalayan karaciğer enzimi genetik olarak yavaş çalışıyor, böyle durumlarda kafein etkisi daha fazla hissediliyor. Kendinizi çok zorlamadan her gün düzenli bir şekilde kahve içerseniz bir süre sonra illa ki tolerans artacaktır, mesela ben şuan 3.bardaktan sonra anca hissediyorum kafeini :D ama iki hafta ara versem yine ilk bardakta etkilenirim.

Olmuyorsa da çok da zorlamamak lazım, yukarda bahsettiğim genetik faktörden dolayı.
 
Merhabalar,

Yaklaşık 3-4 yıldır kahve içiyorum ve içmeyi de uğraşmayı da çok seviyorum forumdaki herkes gibi :) Ancak kafein toleransım çok düşük galiba, günde 12-13 gr, 180 ml 200ml kahve içiyorum (sadece filtre) ve etkisini çok kolay hissediyorum. Çoğumuzda yaşanan o el ayak titremesi, heyecan ve beni en çok etkileyen sanki midem boş hissi gibi açlık durumu yaşıyorum. Psikolojik diyenler oluyor ama kesinlikle değil yani sonuçta hissediyorum bu durumu, rahatsız ediyor.

İstiyorum ki gün de 2-3 defa kahve demleyeyim, uğraşayım ama olmuyor çarpıntı yapıyor, en çok da açlık. O kadar ekipman aldık, bi dolu para harcıyoruz bu işe, içtiğim 1 bardak kahve olunca üzülüyorum haliyle, ben de evdekilere yapıyorum maksat uğraşayım diye :D

Bu kafein toleransı nasıl artırılabilir? Konu hakkında bilgisi olanlardan yorumlarını bekliyorum.
Selam, espresso daha yüksek yoğunluklu olsa da aslında büyük kupalarda içtiğiniz filtre kahveyle vücuda daha fazla kafein almış olursunuz. Genel kanı espressonun gövdesinden ötürü hep daha sert olup eşittir daha yüksek kafein üzerine kurulu. Aslında ortalama bir kupadaki filtre kahveyle vücudunuza 2 tane espressoya eş değerde kafein alıyorsunuz. Hatta bu bardaklar çok büyükse 3 espresso içiyor bile olabilirsiniz. Kahvenin yogunluk meselesine bakarak düz mantıkla düşünmeyin. Bunun dışında çay gibi gene bardak bardak içilerek farkında olmadan vücuda alınan yüksek kafein miktarları da gündelik hayatınızda mevcut olabilir bunu bir gözden geçirin.

Kafein noktasında böyle bir duyarlılığınız varsa bu değişmeyecekse -hızlı demlenen- soğuk demlemelere yönelebilirsiniz.

Cold brew tarzı kahveyi sıcak suyla teması olmadan soguk suyla gerçekleştirilen demleme metodlarındaki kahvede, kafein miktarı çok düşüyor. Yani normal rutininize belki böyle bir şey eklersiniz. Hatta eğlenceli olması adına cold brew sangria yaparsınız gene kahve içerken gündelik hoş bir içecek de yaratmış olursunuz. Tabi ne kadar diğer kahvelerdeki tadı verir şüpheli...
 
Son düzenleme:
valla günde 2-3 bardağa düşebilirsem ben çok mutlu olurum :) Standart bir günde daha 4 bardak altına düşemedim (250 mlx4)
5-6 ya geldiğimde bende de kafein çarpması oldu. tireme , çarpıntı vs. ancak 4 bardakta şimdilik bir sorun olmuyor.
 
Cold brew tarzı kahveyi sıcak suyla teması olmadan soguk suyla gerçekleştirilen demleme metodlarındaki kahvede, kafein miktarı çok düşüyor. Yani normal rutininize belki böyle bir şey eklersiniz.
Hocam cold brewda kahve su konsantrasyonunun daha fazla olması, demleme süresinin daha uzun olması gibi etkenlerden dolayı kafein miktarı daha fazla olur.

Hatta daha önceden şöyle bir başlıkta konuşulmuştu,
 
haklısınız bir an onu düşünemedim, demleme süresinin çok fazla uzayan metodlarda, çözünen kafein miktarı çok fazla artacaktır. Bazen kahvecilerde günlerce beklemiş cold brewlar satılıyor. Beklerken bile koyulaşmaya devam ediyor o kahveler...

Uzun sürelerde yapacağı demlemelere yönelmesine gerek yok ama misal ben cold brew nitro olmadıkça sevmiyorum. Normal koşulllara uygun olarak kafein için şöyle bir listeyi baz alabiliriz ama istisnalar mevcut.


table_1_with_pegasus_V2_1024x1024.jpg
 
Merhabalar,

Yaklaşık 3-4 yıldır kahve içiyorum ve içmeyi de uğraşmayı da çok seviyorum forumdaki herkes gibi :) Ancak kafein toleransım çok düşük galiba, günde 12-13 gr, 180 ml 200ml kahve içiyorum (sadece filtre) ve etkisini çok kolay hissediyorum. Çoğumuzda yaşanan o el ayak titremesi, heyecan ve beni en çok etkileyen sanki midem boş hissi gibi açlık durumu yaşıyorum. Psikolojik diyenler oluyor ama kesinlikle değil yani sonuçta hissediyorum bu durumu, rahatsız ediyor.

İstiyorum ki gün de 2-3 defa kahve demleyeyim, uğraşayım ama olmuyor çarpıntı yapıyor, en çok da açlık. O kadar ekipman aldık, bi dolu para harcıyoruz bu işe, içtiğim 1 bardak kahve olunca üzülüyorum haliyle, ben de evdekilere yapıyorum maksat uğraşayım diye :D

Bu kafein toleransı nasıl artırılabilir? Konu hakkında bilgisi olanlardan yorumlarını bekliyorum.
Gün içinde farklı gıdalardan kafein alımını bırakmalısınız bence. 3-4 bardak çay az değil. Çay etkisiz eleman gibi görünse de kahveyle aynı gün tüketildiğinde rahatsızlık veriyor. Eskiden ben de yaşıyordum bunu. Şimdi neredeyse hiç çay içmiyorum.
Su içme durumunuz nasıl bilmiyorum ama günde 2 litreyi geçmeye çalışın. Kafein de alkol gibi bence. Tok olunca ve bol su tüketince keyif veriyor. Diğer türlü işkence 😬

Edit: https://evrimagaci.org/kafein-nedir-ne-ise-yarar-kafeinin-faydalari-ve-zararlari-nelerdir-679
 
@eksibirazsanki Sadece filtre kahve içiyorum v60 ile. Onu belirtmeyi unutmuşum. Çay da sabahları 3 veya 4 çay bardağı kadar. Kahveyi de öğleden sonra. Onun dışında düzenli kullandığım bir ilaç yok ama 4-5 yaşlarında kemoterapi ve radyoterapi gördüm bir süre, o zamanlar çoğu içecekten tiksinmiştim aslında, hala vişne suyu içemem.



İşte işin ilginci bu, sadece 200 ml ile bu belirtiler fazlasıyla oluyor, keşke en azından bi 2 -3 bardaktan sonra olsa :)
4 çay ve 1 kahve ile şikayetleriniz oluyorsa çayı azaltın
Çarpıntı ve açlık hissi devam ediyorsa mutlaka iç hastalıkları uzmanına başvurun
 
bazi arkadaslarin da belirttigi gibi, 4 bardak cay az degil. ornegin bende cay, kahveden daha tesirlidir. aksamlari cay icersem uyumada sorun yasiyorum genelde.
yillardir kahve tukettiginiz goz onune alinirsa, toleransi arttirmak icin kahve tuketiminizi arttirmak sonuc vermeyecektir. diger kafein vb. turu uyaranlari olan maddelerin alimini azaltabilirsiniz. kafein islenmesindeki enzimlerle etkilesime giren maddeler olabilir, ornegin bitki caylari, bilimum ilaclar...
vucudunuzun dogal kafein isleme kapasitesi en fazla buna el veriyorsa yapacak pek bir sey yok.
tabii carpintinin sadece kafein ile mi alakali oldugunu bilemeyiz. her halukarda donemsel genel tetkikler yaptirmak iyidir. doktorunuza semptomlarinizdan bahsederseniz ornegin tiroid fonksiyonu gibi temel degerlere de bakilabilir.
 
Merhabalar,

Yaklaşık 3-4 yıldır kahve içiyorum ve içmeyi de uğraşmayı da çok seviyorum forumdaki herkes gibi :) Ancak kafein toleransım çok düşük galiba, günde 12-13 gr, 180 ml 200ml kahve içiyorum (sadece filtre) ve etkisini çok kolay hissediyorum. Çoğumuzda yaşanan o el ayak titremesi, heyecan ve beni en çok etkileyen sanki midem boş hissi gibi açlık durumu yaşıyorum. Psikolojik diyenler oluyor ama kesinlikle değil yani sonuçta hissediyorum bu durumu, rahatsız ediyor.

İstiyorum ki gün de 2-3 defa kahve demleyeyim, uğraşayım ama olmuyor çarpıntı yapıyor, en çok da açlık. O kadar ekipman aldık, bi dolu para harcıyoruz bu işe, içtiğim 1 bardak kahve olunca üzülüyorum haliyle, ben de evdekilere yapıyorum maksat uğraşayım diye :D

Bu kafein toleransı nasıl artırılabilir? Konu hakkında bilgisi olanlardan yorumlarını bekliyorum.
Kafeinden kaynakli anksiyete ataklarını ve olumsuz etkileri L-Theanine amino asidi ile dengeleyebilirsiniz. 1:2 oranında (100mg kafein 200mg theanine) kullanılabilir. Ayrıca nootropic dünyasında da kabul edilmiş ve etkisi kanıtlanmış bir kombinasyondur. Doğal bir bileşen olmasına rağmen yine de doktorunuza danışmadan ve yeterli araştırmaları yapmadan kullanmamanızı öneririm.
 
@presto yeşil çay içerisinde bulunuyor. Ancak yeşil çaydan yeterli theanine almak için çok fazla miktarlarda tüketmek lazım. Matcha çaylarında en yoğun halde bulunuyor. Ancak bunun yanında bildiğiniz gibi yeşil çay içerisinde kafein de bulunduğundan ekstra bir kafein alımı söz konusu. L theanine daha ülkemizde pek bilinmediğinden temini için çok kaynak yok ancak pazaryeri mantığı ile çalışan bazı sitelerde mevcut. Site adı yazmıyorum ama dilerseniz özelden bilgi verebilirim.
 
@eksibirazsanki Sadece filtre kahve içiyorum v60 ile. Onu belirtmeyi unutmuşum. Çay da sabahları 3 veya 4 çay bardağı kadar. Kahveyi de öğleden sonra. Onun dışında düzenli kullandığım bir ilaç yok ama 4-5 yaşlarında kemoterapi ve radyoterapi gördüm bir süre, o zamanlar çoğu içecekten tiksinmiştim aslında, hala vişne suyu içemem.



İşte işin ilginci bu, sadece 200 ml ile bu belirtiler fazlasıyla oluyor, keşke en azından bi 2 -3 bardaktan sonra olsa :)
Siyah çay (sadece siyah da değil çoğu çay için aynı zaten) içiyorsanız, farkındasınız değil mi şöyle böyle aynı kafein oranında olduğunun kahve ile
 
bazi arkadaslarin da belirttigi gibi, 4 bardak cay az degil. ornegin bende cay, kahveden daha tesirlidir. aksamlari cay icersem uyumada sorun yasiyorum genelde.
yillardir kahve tukettiginiz goz onune alinirsa, toleransi arttirmak icin kahve tuketiminizi arttirmak sonuc vermeyecektir. diger kafein vb. turu uyaranlari olan maddelerin alimini azaltabilirsiniz. kafein islenmesindeki enzimlerle etkilesime giren maddeler olabilir, ornegin bitki caylari, bilimum ilaclar...
vucudunuzun dogal kafein isleme kapasitesi en fazla buna el veriyorsa yapacak pek bir sey yok.
tabii carpintinin sadece kafein ile mi alakali oldugunu bilemeyiz. her halukarda donemsel genel tetkikler yaptirmak iyidir. doktorunuza semptomlarinizdan bahsederseniz ornegin tiroid fonksiyonu gibi temel degerlere de bakilabilir.
Çay konusunda aynı fikirdeyim zaten çayı sevmezdim 7-8 yıl kadar oldu bıraktım hiç içmiyorum artık.belkide bu durumun rahatlığını yaşıyorum.kahvede şeker ve sütlü kahveler tüketmiyorum kahve festivalinde 12 saatte nitro,espresso,türk kahvesi,filtre kahve derken çok fazla ayrıntılı hesaplamadım ama 1,5 litre'yi rahatlıkla geçtiğimi söyleyebilirim ne uyku sorunu ne çarpıntı henüz olmadı.tabiki çok nadir olsada sevmediğim kahveyi boşa gitmesin diye bitirmiyorum.
 
Sabahtan açmıştım konuyu, bir çok yorum gelmiş, herkese ayrı ayrı teşekkürler arkadaşlar :)

Çayın çok etkileyeceğini çok düşünmemiştim aslında, çaysız 1 kahveyle çarpıntı yaptığı zamanlar da oluyor çünkü.

L-Theanine ve melisa çayı önerisi için de teşekkürler, bakacağım.
 
Kimse tavsiye etmemiş, belki sizin de aklınızdan geçmiştir. Sorununuza tam uymayan bir cevap ama belki işe yarar. Kafeinsiz yani decaff çekirdekler ile yapabilirsiniz fazladan demlemelerinizi, ne yazık ki nitelikli çekirdek bulmak çok kolay olmuyor.
 
Kimse tavsiye etmemiş, belki sizin de aklınızdan geçmiştir. Sorununuza tam uymayan bir cevap ama belki işe yarar. Kafeinsiz yani decaff çekirdekler ile yapabilirsiniz fazladan demlemelerinizi, ne yazık ki nitelikli çekirdek bulmak çok kolay olmuyor.

Evet decaff aklımda, deneyeceğim. Daha önce denemedim hiç, merak ediyorum
 
Geri
Üst