Öncelikle Merhaba
ilginizi çekerse sizlerinde fikrinizi almak isterim pompayı kurcalarken aşağıda anlatacağım yöntem geldi aklıma,
selenoid pompanın kabaca çalışma prensibi pompanın içindeki pistonun ileri geri hareketi ile su basıyor olması, ben bu ileri geri hareket ettiği mesafeyi kısaltacak yöntem farkettim ve amaca uygun ara parçalar ekledim ve bu parçalar sayesinde, arçelik espresso makinesinin grup başlığındaki basıncını 10bara gelecek şekilde ayarladım.
Aslında yaptığım müdahele ile pistonun yaptığı işi azalttım diyebilirim, ayrıca kullanırken bazı farklılıklar oldu mesela ince öğütümde eskisi gibi tıkanma olmuyor suyun akış miktarı azaldığı için olduğunu düşünüyorum (müdahaleden önce 1dkda gruptan akan su miktarı 375ml di şimdi 225ml civarı) , 3 haftadır günde 3 kez kullanıyorum pompanın sesinde çalışmasında bir değişiklik gözlemlemedim susuz çalışma durumu olmuyor ısınmasıda normal
bunlarda mesafeyi ayarlayan parçalar aşağıya bıraktığım vidyoda nereye taktığımı gözüküyor 2:35sn de

vidyoda ilk başta pompa içindeki orjinal parçayla 14,5 bar veriyor sonra benim taktığım parçalar ile 10bar değerine geliyor vidyoda 2.ci kez ölçme yaparken portafiltreyi sıkmayı unutmuşum ve vidyo çekerken farkedemedim ondan dolayı 9 barı ilk seferinde geçemedim ikinci takışımda 10bara geldi ama buseferde kamera tam netleyemedi 10bar değeri tam anlaşılmıyor yani biraz aksilikler yaşadım devam niteliğinde 2. vidyoyuda yüklüyorum
1.vidyo
2.vidyo
ilginizi çekerse sizlerinde fikrinizi almak isterim pompayı kurcalarken aşağıda anlatacağım yöntem geldi aklıma,
selenoid pompanın kabaca çalışma prensibi pompanın içindeki pistonun ileri geri hareketi ile su basıyor olması, ben bu ileri geri hareket ettiği mesafeyi kısaltacak yöntem farkettim ve amaca uygun ara parçalar ekledim ve bu parçalar sayesinde, arçelik espresso makinesinin grup başlığındaki basıncını 10bara gelecek şekilde ayarladım.
Aslında yaptığım müdahele ile pistonun yaptığı işi azalttım diyebilirim, ayrıca kullanırken bazı farklılıklar oldu mesela ince öğütümde eskisi gibi tıkanma olmuyor suyun akış miktarı azaldığı için olduğunu düşünüyorum (müdahaleden önce 1dkda gruptan akan su miktarı 375ml di şimdi 225ml civarı) , 3 haftadır günde 3 kez kullanıyorum pompanın sesinde çalışmasında bir değişiklik gözlemlemedim susuz çalışma durumu olmuyor ısınmasıda normal
bunlarda mesafeyi ayarlayan parçalar aşağıya bıraktığım vidyoda nereye taktığımı gözüküyor 2:35sn de

vidyoda ilk başta pompa içindeki orjinal parçayla 14,5 bar veriyor sonra benim taktığım parçalar ile 10bar değerine geliyor vidyoda 2.ci kez ölçme yaparken portafiltreyi sıkmayı unutmuşum ve vidyo çekerken farkedemedim ondan dolayı 9 barı ilk seferinde geçemedim ikinci takışımda 10bara geldi ama buseferde kamera tam netleyemedi 10bar değeri tam anlaşılmıyor yani biraz aksilikler yaşadım devam niteliğinde 2. vidyoyuda yüklüyorum
1.vidyo
2.vidyo