• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

V60'la kahve yaparken suyun birikmesi ve yavaş akış olması 😔

emreeagle26

Yeni Üye
İsim
Emre
Daha fazla  
İsim
Emre
Öncelikle herkese selamlar 🖐️
Benim bir sorum var V60 demlemeye başlayalı 3 ay oldu öncesinde V60'la kahve demlerken su akışında hiç bir problem yoktu gayette reçeteye uygun demliyordum bu son iki 3 gündür demlerken kahve üstünde su kalıyor birikiyor akış çok yavaş damla damla akıyor aşağıdan hatta bugün bildiğiniz tıkandı kahve resmen 5 6 dakika da demlendi buda kahveye etki etti az kalsın kahveden soğucaktım bunun sebebi nedir neden böyle birşey olur ?
 
Bir şey değişmiş,
Kahve mi
Filtre mi
Döküş mü
Öğütüm mü

Hangi kahve hangi filtre kağıdı döküş neyle ve nasıl öğütüm neyle

Bunlarla ilgili bilgi verir misiniz?
Kahve yeni aldım kafein kültürden son iki üç gündür o kahveleri demliyorum.
Filtre kağıdı hario V60 ama yeni bir kağıt kullanmaya başladım cafec tradional aldım yeni kahve yeni kağıt diye döküş ve demleme recetelerine göre yapıyorum yeni kahvelerin sitesinde videolardaki gibi .
Şimdilik yani kargo gelene kadar hario skerton pro kullanıyorum öğütme için kettleda hario bueono kullanıyorum kaz boyun
 
Kahveden kaynaklanıyor öyleyse daha önceden kullandığınız kahvelerin kavrum ve cinsi süreye ciddi etki eder.

İki filtre de yavaş hario 40 tavsiye ederim
Döküş yavaş ve çevreden uzak olsun
Değirmeniniz toz üretir ancak filte ve döküşün önemli etkisi var.
 
Kahveden kaynaklanıyor öyleyse daha önceden kullandığınız kahvelerin kavrum ve cinsi süreye ciddi etki eder.

İki filtre de yavaş hario 40 tavsiye ederim
Döküş yavaş ve çevreden uzak olsun
Değirmeniniz toz üretir ancak filte ve döküşün önemli etkisi var.
Çok sağolun hocam muhtemel sorun öğütücü galiba burr ve toz yapması çünkü demleme sonrası çamurumsu bir görüntü oluyor, elimi iyice alıştırdım oysaki stabil ve dengeli döküş konusunda yeni bir öğütücü aldım bakalım bundan sonraki durum nasıl olcak ama teşekkür ederim alakanıza 👍
 
Son düzenleme:
Çok sağolun hocam muhtemel sorun öğütücü galiba burr ve toz yapması çünkü demleme sonrası çamurumsu bir görüntü oluyor, elimi iyice alıştırdım oysaki stabil ve dengeli döküş konusunda yeni bir öğütücü aldım bakalım bundan sonraki durum nasıl olcak ama teşekkür ederim alakanıza 👍
Eğer seramik ya da görece kötü bir dişli kullanıyorsanız olabildiğince kalın öğütün. Kesinlikle daha iyi sonuç alacaksınız. Kalın ve ince öğütüm tada etkisi üretilen toza göre daha az yani orta ve tozlu öğütümde kalın ve az tozlu bir öğütüme göre daha kötü sonuç alırsınız.
 
Eğer seramik ya da görece kötü bir dişli kullanıyorsanız olabildiğince kalın öğütün. Kesinlikle daha iyi sonuç alacaksınız. Kalın ve ince öğütüm tada etkisi üretilen toza göre daha az yani orta ve tozlu öğütümde kalın ve az tozlu bir öğütüme göre daha kötü sonuç alırsınız.
Teşekkür ederim farklı bir öğütücü aldım bundan sonra inşallah daha homejen bir öğütüm alıp kahve keyfine kaldığımız yerden devam ederiz umarım 👍
 
merhaba. sage 450 makina aldım fakat kullanımını detaylı öğrenemedim, kendi demim seçeneğinde;
bloom time 40-45sn bloom volüme 2 çizgi bloom tempature 93-95 flow rate minimum olmadı iyidir diye yorumlar gördüm fakat bu tabirler nedir, mesela kahve koyu ve sert olursa yumuşatmak için hangi ayarı değiştirmeliyim bilmiyorum. detaylı anlatabilir misiniz
 
Geri
Üst