• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

V60 için James Hoffmann ''The Ultimate V60'' Metodunu İnceliyoruz - Ünlü Kahve Reçetelerini Deniyoruz

orkunustel

Barista
Konum
İstanbul
İsim
Orkun Üstel
Dünyaca nam salmış kahve reçetelerini, metotlarını denemeye devam ediyorum!

Bu bölümde belki de tüm dünya demleme şampiyonalarının reçetelerinin toplamından daha da fazla nam yapmış James Hoffmann tarafından paylaşılmış ''The Ultimate V60 Technique''i inceliyorum.

Bu reçeteyi kullanan varsa yorumlarda konuşalım.

Keyifli seyirler!
 
Son düzenleme:
James 10 gün önce tek kişilik reçete paylaşmıştı. 15gr kahve ile kullanılan.



Bilinmedik çok bir şey yok zaten ama yine de denedim, başarılı sonuçlar aldım. C40 16-23 click aralığında kullanılabilir.

12:200, 15:250, 18:300'e uygun. Aşağıda da sonradan gelen soruları cevaplamış. Bir aşağıda da bu yönteme çok benzeyen Matt Winton'ın World Brewers Cup'ı aldığı yöntem var.



 
Ajitasyon tanımı muazzam yapılmış. Aşırı hoşuma gitti.

Emeklerinize sağlık!
Çok teşekkürler dostum. ☕☕
James 10 gün önce tek kişilik reçete paylaşmıştı. 15gr kahve ile kullanılan.


Bu videoyu henüz izlemedim, farklı bir teknik ise haftaya incelemesini çekiyor olacağım. 😇
Bilinmedik çok bir şey yok zaten ama yine de denedim, başarılı sonuçlar aldım. C40 16-23 click aralığında kullanılabilir.

12:200, 15:250, 18:300'e uygun. Aşağıda da sonradan gelen soruları cevaplamış. Bir aşağıda da bu yönteme çok benzeyen Matt Winton'ın World Brewers Cup'ı aldığı yöntem var.




Bilinmedik çok birşey yok evet, bu kadar fazla ajitasyon sonrasında iyi sonuç çıkması güzel bir öğretici deneyim oldu bence, en azından benim açımdan. Sebeplerini videoda da açıklamıştım. Ev için, ofis için pekala rahat uygulanabilecek bir reçeteymiş.

Matt Winton reçetesini de inceleyeceğim aynı seride. ✌️✌️
 
Alışık olmadığım bir reçete olsada %100 çalışacağına emin olduğum yıkanmış Etiyopya/Bombe ile değil Endonezya Java Halu Banana ile denedim zira kendileri anaerobik.
Normalde önerilen oran 1/15 iken ben bu oranı 1/16 yaptım sıcaklık ise 93C bitiş 2:45 bir tık erken bitmesini prosese bağlayabiliriz sanırım.
Bir tık bitterlik var oda 90-91 dereceye kadar düşersem ısıyı hallolur gibi.
İlk dikkatimi çeken konu koku oldu çünkü çok daha yoğun , fincanda gövde asiditeyi geri plana itmiş.
Aynı şey aldığım aromalar içinde söz konusu o kadar yoğunki birbirine karışmış gibi ama kesinlikle kötü bir fincan değil.
Asidite beni rahatsız etse kesinlikle bu tarifi tercih ederdim demlediğim kahve özelinde.
Yarın Bombe ile devam, eğlenceli bir tarif olmuş.
Teşekkürler :)
 
Alışık olmadığım bir reçete olsada %100 çalışacağına emin olduğum yıkanmış Etiyopya/Bombe ile değil Endonezya Java Halu Banana ile denedim zira kendileri anaerobik.
Normalde önerilen oran 1/15 iken ben bu oranı 1/16 yaptım sıcaklık ise 93C bitiş 2:45 bir tık erken bitmesini prosese bağlayabiliriz sanırım.
Bir tık bitterlik var oda 90-91 dereceye kadar düşersem ısıyı hallolur gibi.
İlk dikkatimi çeken konu koku oldu çünkü çok daha yoğun , fincanda gövde asiditeyi geri plana itmiş.
Aynı şey aldığım aromalar içinde söz konusu o kadar yoğunki birbirine karışmış gibi ama kesinlikle kötü bir fincan değil.
Asidite beni rahatsız etse kesinlikle bu tarifi tercih ederdim demlediğim kahve özelinde.
Yarın Bombe ile devam, eğlenceli bir tarif olmuş.
Teşekkürler :)
Ufak bir şey, 1/17 oran kullanılıyor. Bence 1/17 oranla da deneyin derim. Su sıcaklığını da düşürerek birleşimce epey keyifli olur tahminimce. Afiyet olsun çok Utku Bey. 😇😇
 
Ben 15/250 olarak kullandım coffee factory Brezilya donas do cafe kahvesinde yatak tam düz olmadı böyle dağ gibi orta çıkıntılı oldu ama kahvenin aroması net çıktı 96 derece de demledim. (Timemoreler acaba 96 derecenin üstüne çıkmıyor mu aslında 97 yapacaktım da hop birader 96 neyine yetmiyor dedi demlik 😂) Bence güzel reçete ilk deneyişimdi biraz acemiliğe rağmen güzel sonuçlar aldım.
 
Ben 15/250 olarak kullandım coffee factory Brezilya donas do cafe kahvesinde yatak tam düz olmadı böyle dağ gibi orta çıkıntılı oldu ama kahvenin aroması net çıktı 96 derece de demledim. (Timemoreler acaba 96 derecenin üstüne çıkmıyor mu aslında 97 yapacaktım da hop birader 96 neyine yetmiyor dedi demlik 😂) Bence güzel reçete ilk deneyişimdi biraz acemiliğe rağmen güzel sonuçlar aldım.
Emeklerinize sağlık. Aslında son döküş sonu kalın partikülleri kenarlardan toplama amacıyla yapılan kaşık karıştırma artı çalkalama epey düz bir yatak çıkartıyor olması lazım ama çıkmadıysa bile kahve iyiyse ki iyiymiş zaten problem yok bence. Afiyet olsun! ✌️✌️ ☕☕
 
Bu arada 15:250 videosunda -daha önceki bir videoya atıf yaptığı- enteresan bir nokta var.

Döküşü çok yukarıdan yaptığınızda ajitasyonunun sanılanın aksine azaldığını belirtiyor.

@orkunustel , siz ne düşünürsünüz?
Selamlar. Ben olabildiğine reaksiyon olması için kahveyi deneme anımda, bu metotları bilmiyorsam eğer videoyu çekeceğim gün izliyorum alakalı videoları. Ama bu video için yaklaşık 8-10 yorum aldım forumlardan olsun, sosyal medyadan olsun. Bu sebeple metodun genel hatları konusunda da "spoiler/keyif kaçıran detay" duymuş bulundum. 😅😅

Denemediğim için direkt kesin bir düşünce paylaşamayacağım. Sorunuz değerli, haftaya bu tekniği çekecektim, teknik videosu içerisinde bir de yüksekten döküş demleme yapar, tds ekstraksiyon ölçer bir de lezzet kıyaslaması yaparım. Nasıl?? Hem sorunuzun cevabı netleşmiş olur ölçüm ile.

Ön bir beklentimi söylersem eğer muhtemelen minimal bir fark yaratıp lezzette ve tds ve ekstraksiyonda çok sert, dramatik bir düşüş ya da çok sert bir yükseliş beklemiyorum. Farklar olacakır, ne yönde olduğuna bakacağız. Zira bypass sorusu üzerine çektiğim videodaki ölçüme insanlar da şaşırmış oldukça fazla insan o videoyu izleyip hem şaşırdıklarını hem ön yargıyı bırakıp denediklerinde iyi sonuç aldıklarını söylemişlerdi. Zira bu durumun iddia edenlerin aksine çok yoğun şekilde bypass olmadığını söyleyen Chris Baca, James Hoffman vb insanlar da var. Sözün özü, bazen bu tarz teknik konular heyecandan mıdır, kolay anlatmak, ilgi çekmek amacıyla mıdır bilmem, çok abartı, dramatik anlatılarak bir şehir efsanesi haline getiriliyor ve sonuçları test ettiğimizde öyle dramatik olmadığı ortaya da çıkıyor. 😅
 
Emeğinize sağlık @orkunustel yumuşak içimli tatlı bir çıktı aldım
 
Uzun zamandır kahve ile ilgilenen bir hevesli olarak V60'a çok yakın zamanda başladım. Açıkcası incelediğim yöntemler arasında benimseyip kullanmaya başladığım bir yöntem oldu James Hoffman'ın metodu çünkü bana kalırsa, bir aceminin bile güzel kahve demleyebilmesini sağlayan bir metod zira bu metoddan önce yaptığım denemelerde kötü kahve yapıyordum :) Ancak Orkun hocam sizlerin elinden metodu görmek bana şuanda oldukça faydalı oldu, hem bir iki yanlışımı gördüm hem de özellikle "çalkalama süresi" gibi etmenlerin biraz yoruma bağlı olduğunu fark etmeme sebep oldu. Belki bu sürelerde ufak oynamalar yaparak kahveye olan etkisini gözlemlemeye çalışabilirim.

-Ayrıca tek fincan videosunu görmemiştim kafama göre yapıyordum o video'dan da haberdar olmak ayrı bir artı oldu teşekkürler :) @selamet -

Uzun lafın kısası benim kullandığım, kısa süre ve az tecrübe ile bile oldukça güzel verim aldığım bir metod oldu. Çok güzel bir içerik olmuş videonuz, ellerinize sağlık :)
 
Uzun zamandır kahve ile ilgilenen bir hevesli olarak V60'a çok yakın zamanda başladım. Açıkcası incelediğim yöntemler arasında benimseyip kullanmaya başladığım bir yöntem oldu James Hoffman'ın metodu çünkü bana kalırsa, bir aceminin bile güzel kahve demleyebilmesini sağlayan bir metod zira bu metoddan önce yaptığım denemelerde kötü kahve yapıyordum :) Ancak Orkun hocam sizlerin elinden metodu görmek bana şuanda oldukça faydalı oldu, hem bir iki yanlışımı gördüm hem de özellikle "çalkalama süresi" gibi etmenlerin biraz yoruma bağlı olduğunu fark etmeme sebep oldu. Belki bu sürelerde ufak oynamalar yaparak kahveye olan etkisini gözlemlemeye çalışabilirim.

-Ayrıca tek fincan videosunu görmemiştim kafama göre yapıyordum o video'dan da haberdar olmak ayrı bir artı oldu teşekkürler :) @selamet -

Uzun lafın kısası benim kullandığım, kısa süre ve az tecrübe ile bile oldukça güzel verim aldığım bir metod oldu. Çok güzel bir içerik olmuş videonuz, ellerinize sağlık :)
Bu seride bu şu an üçüncü video oldu. Daha da gelecek tahmini beş altı reçete var. Kanalda geçmişe dönük tahmini altmış küsür v60a özel yayın var. Tavsiye ederim epey işinizi görür. Ayrıca damak anlamında bir kalibrasyon yakalamak için atölyelere, eğitimlere katılabilirsiniz. Aramıza hoşgeldiniz. (V60 için) 😇😇
 
Geri
Üst