Kahve demleme konusunda bazı reçetelerde 94-96 derece gibi sıcaklıklarla karşılaşıyorum ve sanıyorum genelde deniz seviyesinde suyun yaklaşık 100 derecede kaynadığı lokasyonlarda bu şekilde kullanılıyor. Ancak ben bulunduğum konum sebebiyle 1750 rakımda suyun 94 derecede kaynadığı bir yerde yaşıyorum. Bu durumda kahve demlerken sıcaklık olarak önerilere uyarak kaynama sıcaklıklarında mı demleme yapmalıyım yoksa önerilerin kaynama sıcaklığının %5-10 altında olması sebebiyle sıcaklıkları buna göre mi belirlemeliyim?
Bu açıkçası hem merak ettiğim hem de demlemelerde orantılı sıcaklık düşürmenin daha iyi sonuçlar gördüğüm bir durum. Yükseklik kaynaklı kimyasal koşulların kahve demleme sürecini nasıl değiştirdiği konusunda ne düşünüyorsunuz?
Bu açıkçası hem merak ettiğim hem de demlemelerde orantılı sıcaklık düşürmenin daha iyi sonuçlar gördüğüm bir durum. Yükseklik kaynaklı kimyasal koşulların kahve demleme sürecini nasıl değiştirdiği konusunda ne düşünüyorsunuz?