• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

V60 Demlemede Su Sıcaklığı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan imcevik
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

imcevik

Yeni Üye
İsim
İbrahim
Daha fazla  
İsim
İbrahim
Kahve demleme konusunda bazı reçetelerde 94-96 derece gibi sıcaklıklarla karşılaşıyorum ve sanıyorum genelde deniz seviyesinde suyun yaklaşık 100 derecede kaynadığı lokasyonlarda bu şekilde kullanılıyor. Ancak ben bulunduğum konum sebebiyle 1750 rakımda suyun 94 derecede kaynadığı bir yerde yaşıyorum. Bu durumda kahve demlerken sıcaklık olarak önerilere uyarak kaynama sıcaklıklarında mı demleme yapmalıyım yoksa önerilerin kaynama sıcaklığının %5-10 altında olması sebebiyle sıcaklıkları buna göre mi belirlemeliyim?

Bu açıkçası hem merak ettiğim hem de demlemelerde orantılı sıcaklık düşürmenin daha iyi sonuçlar gördüğüm bir durum. Yükseklik kaynaklı kimyasal koşulların kahve demleme sürecini nasıl değiştirdiği konusunda ne düşünüyorsunuz?
 
Kaynadığı gibi dök biraz da öğütümü inceltirsin
 
Dripper içindeki sıcaklık daha da düşük olacak. Kettle içindeki sıcaklıktan 3-4 dereceyi direkt kaybediyorsun. Plastik dripper tercih etmek mantıklı olabilir. Eğer cam ya da seramik dripper kullanıyorsan çoklu döküşler yapmak, bloom sonrası tek büyük döküş yapmaktan kaçınmak daha mantıklı olur sanıyorum.
 
Geri
Üst