• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Türkiye'de Ev Tipi Kahve Kavurma Makinesi Satılmaması

Vinsanity7

Barista
Konum
Bakırköy
İsim
Ferhat
Daha fazla  
İsim
Ferhat
Espresso Makinesi
Profitec Pro 700 Flow Control, VBM Domobar Super Digital, Picopresso
Değirmen
Niche Zero, Fellow Ode Gen 2, HA64 SSP MP, Wilfa Uniform, Comandante C40, Pietro M Modal
Ekipmanlar
Moccamaster, Behmor Brazen Plus V3, Hario V60 02 Seramik, Kalita 155 Stainless Steel, Chemex, Bialetti Moka Pot
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
İstanbul
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Kadıköy
Kahve ile yakından ilgilenen, bu konuda yıllara sari bilgi birikimi olan arkadaşlara sormak istediğim bir konu var.

Dünya'da birçok ülkede kahveseverlerin ulaşabildiği Ikawa, Hottop, Behmor, Nesco, Fresh Roast, Gene Cafe, Kaldi gibi markaların 200 dolardan başlayıp 3000 dolarlara kadar giden ev tipi kavurma makineleri neden Türkiye'de piyasaya sunulmuyor.

Tin coffee ye sorduğumda işletmeler için Ikawa Pro serisini getirdiklerini ancak home serisinin satışı olmadığını öğrendim.

4-5 bin Euro luk espresso makineleri getirilirken konu kavurma makinesine gelince neden yok?
 
Merhaba,

Bizim özelimizde yanıt verecek olursam: Ikawa Home serisi yönetimi ve satışı UK ve USA pazarı için sadece Ikawa'nın kendisi tarafından yürütülüyor. Herhangi bir distribütöre devredilmiyor. Biz ise kendi ülkemiz için Ikawa Pro temsilciliğini yürütmekteyiz. Dolayısıyla bizim tercihimizde olan bir durum değil şu an. İlerleyen günler neler gösterecek, göreceğiz. :)

Bir kahve sever olarak yanıtlarsam: Saydığınız tüm markalar bilinse de yeterli girişim ilgisi uyanmaması, girişimin maliyeti ve döngüsü, cihazların yetenekleri ve teknik kapasite kısıtları, kurmanız gereken teknik altyapılar ve global tedarik zorlukları denebilir. Bununla beraber kavurma cihazları bambaşka bir kategori. Kıyasen espresso makineleri çok daha pahalı olabilse bile kavurucu cihazlar çok daha niş bir alanda yer alıyor ve hem eğitim hem de kahve çekirdeği açısından sürekli arkasının beslenmesi gerekiyor. Gene ve sonrasında Ikawa kullanıcısı olarak yorumumdur.
 
@raistlin detaylı cevabınız için teşekkürler Togay bey, tabiki kavurma cihazlarının bambaşka bir kategori olduğu konusunda sizinle hemfikirim.

Ancak benim kendi çevremde gördüğüm kadarıyla nitelikli kahve ile tanışan insanlar zamanla bu konudaki ekipmanlarıni ve paralelinde deneyimlerini geliştirme eğilimindeler.

Başlangıç olarak mütevazi bütçeler ile yola koyulup yıllar geçtikçe dual boiler makineye kadar yükselen çok kişi var. Benzer şekilde bugün türkiyede olsa abd fiyati 400 dolar civarı olan mini fırın boyutundaki behmorlara veya abd fiyatı 1200 dolar civarında olan hottop lara yönelecek, kendisi evde kahve kavurma deneyimi yaşamaya istekli çok kahvesever olduğunu düşünüyorum. Gönül ister ki yerli bir kavurma makinesi de geliştirilip piyasaya sürülsün.

Umarım günün birinde bu cihazları da kendi ülkemizde kolaylıkla ulaşabiliriz.
 
Merhaba Türkiye'de hem kavurma makinelerine hem de yeşil çekirdeğe ulaşmak biraz zorlu gerçekten. Forumda böyle yerli bir girişim var şuan mevcut üretim hakkında net bir bilgim yok fakat ben de bir adedine sahibim aktif olarak kavuruyorum
https://www.kahvekulubu.net/sosyal/...e-findik-fistik-kakao-vb-kavurma-cihazi.3698/
Aynı şekilde ben de makineye sahibim. Kendi videomu da ekleyeyim.


Bu da kısa hali " Instagram "

Biraz modifiye gerekiyor. Ek motor almanız lazım eğer elle çevirmek istemezseniz. Rulmanlar problemli idi onu düzelttiler mesela. Air flow için boru vs eklemeler yapanlar bile var. Hatta @Cakir_coffee_life abimiz aurdino için video bile çekti. Yukarıdaki linkten yazarsanız @Safak Tayland abi size cevap verir diye düşünüyorum.
 
Şafak bey in girişimini forumda görmüştüm ve gayet güzel görünüyor. Sıcak hava tabancası kullanarak kendi kavurma sistemini tasarlayan bir arkadaşım da var ancak bunlar bireysel gayretler.

Benim bahsettigim cihazlar elektrikli, kompakt yapıda ve ilgili ülkelerde distribütörler tarafından desteklenecek şekilde piyasada erişilebilir durumdalar.
 
Şafak bey in girişimini forumda görmüştüm ve gayet güzel görünüyor. Sıcak hava tabancası kullanarak kendi kavurma sistemini tasarlayan bir arkadaşım da var ancak bunlar bireysel gayretler.

Benim bahsettigim cihazlar elektrikli, kompakt yapıda ve ilgili ülkelerde distribütörler tarafından desteklenecek şekilde piyasada erişilebilir durumdalar.
Evet çok haklısınız. Ben de zamanında aylarca araştırıp en son salmıştım. Umarım böyle bir girişim olur. Bence forumdaki herkes bi kere de olsa evde kahve kavurmayı denemeli. Herkes o modifiye ile uğraşmak istemez.
 
Bildigim kadariyla bir kac sene once direk yurtdisindan siparis veriliyordu cikan vergi odenip aliniyordu istenen marka. Ama simdi kurlar uçtu ve artik ithalat ne durumdadir bilmiyorum.
 
Espresso makinesine bile zor yer bulurken kahve kavurma makinesini koyacak yer için iç işleri bakanından izni zor alırız diye de düşünüyorum. :)
Şaka bir yana, çoğumuzun evi de kavurma için müsatliği pek mümkün olmaması da bir sebep olarak görüyorum ben.
 
Espresso makinesine bile zor yer bulurken kahve kavurma makinesini koyacak yer için iç işleri bakanından izni zor alırız diye de düşünüyorum. :)
Şaka bir yana, çoğumuzun evi de kavurma için müsatliği pek mümkün olmaması da bir sebep olarak görüyorum ben.
Birkaç yıl önce ilk filtre kahve makinemi aldigimda mutfakta kucuk bir yer zor alabilmistim. Simdi salonda kahve köşesi için hanımı ikna ettim. Kavurma makinesi alabilirsem yer buluruz mutlaka 😄
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20220217-101135_Gallery.jpg
    Screenshot_20220217-101135_Gallery.jpg
    114 KB · Görüntüleme: 135
Bu konuda bende araştırma içindeydim. Hatta bir ara Genecoffee kavurma makinası bulmaya çalıştım. Sonra şafak abiden kiffa aldım.
Dün artisan bağlantısını yaptım sıra şimdi motorda :)
 
İlk "vay be" kahve deneyimini kendi kavurduğum kahveden ve GeneCafe'de elde etmiş biri olarak o zaman yaşadığım en büyük zorluğun profilleme ve tekrarlılık olduğunu söyleyebilirim. Bu sorunu çözmek de maalesef işi bir anda profesyonel seviyeye çıkarıyor, eğer tam bir çözüm istiyorsanız da bu elbette maliyete yansıyor ve kapasite ne olursa olsun çözüm maliyeti yüksek oluyor bknz. ikawa pro, roest.

Kiffa ile tecrübem olmadı ama forumdaki yazılara baktım, artisana bağlayabilmeniz büyük avantaj. Ayrıca geliştirilmesi gereken bir alana da destek çıkmış oluyorsunuz elbette.

İyi eğlenceler:)
 
Kiffa güzel bir proje fakat tamamlanması ve yatırım yapılması gereken çok yer olduğunu düşünüyorum. Sebebiyse düzgün bir airflow a sahip olmadığı için chaff lar kahve ile birlikte kavruluyor. Buda kahveye sinecek is kokusu demek. İkincisi portable bir probla standart bir artisan grafiği yakalamak mümkün değil, sebebiyse prob 1 cm farklı noktaya koyulsa farklı sıcaklık değerleri verecek ve istikrarı yine yakalayamayacaksınız. Probun sabitlenmesi ve hiç hareket ettirilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Buna ek olarak güçlü bir soğutma tepsisi lazım ki 4 dakika da 40 derecelere indirmeli. Kiffa alan arkadaşlar artisan programından önce kaliteli prob, sağlıklı tambur rpm kontrolü ve airflow problemini çözmeliler.
 
Kiffa kullanicisiyim ,air flow işini çözdük ve lezzette çok fark etti.Chaflarin da çoğunu çekiyor.Cok basit bir parça ile prob sabitlendi.Sogutma en fazla 3 dk da oluyor. Hepsi tek bir makinada olmasa da ,yaptığımız çözümler çok verimli.
 
Kiffa güzel bir proje fakat tamamlanması ve yatırım yapılması gereken çok yer olduğunu düşünüyorum. Sebebiyse düzgün bir airflow a sahip olmadığı için chaff lar kahve ile birlikte kavruluyor. Buda kahveye sinecek is kokusu demek. İkincisi portable bir probla standart bir artisan grafiği yakalamak mümkün değil, sebebiyse prob 1 cm farklı noktaya koyulsa farklı sıcaklık değerleri verecek ve istikrarı yine yakalayamayacaksınız. Probun sabitlenmesi ve hiç hareket ettirilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Buna ek olarak güçlü bir soğutma tepsisi lazım ki 4 dakika da 40 derecelere indirmeli. Kiffa alan arkadaşlar artisan programından önce kaliteli prob, sağlıklı tambur rpm kontrolü ve airflow problemini çözmeliler.
Kiffa zaten bir iskelet base model amacı bu diğer parçaları alan kişi kendisi zevkine göre dizayn ediyor sonuçta bu bir hobi yoksa profesyonel bir kavurma makinelerinden farkı kalmazdı ve kendi adıma bu kadar ekonomik olamazdı diye düşünüyorum
 
Kiffa güzel bir proje fakat tamamlanması ve yatırım yapılması gereken çok yer olduğunu düşünüyorum. Sebebiyse düzgün bir airflow a sahip olmadığı için chaff lar kahve ile birlikte kavruluyor. Buda kahveye sinecek is kokusu demek. İkincisi portable bir probla standart bir artisan grafiği yakalamak mümkün değil, sebebiyse prob 1 cm farklı noktaya koyulsa farklı sıcaklık değerleri verecek ve istikrarı yine yakalayamayacaksınız. Probun sabitlenmesi ve hiç hareket ettirilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Buna ek olarak güçlü bir soğutma tepsisi lazım ki 4 dakika da 40 derecelere indirmeli. Kiffa alan arkadaşlar artisan programından önce kaliteli prob, sağlıklı tambur rpm kontrolü ve airflow problemini çözmeliler.
Eve geçince uzun uzun cevaplarım.. Güzel tesbit ler hepside ama biz biraz kendimizi anlatmayı becerememişiz.. Onu görmüş olduk.. Söylediklerinizin hepsi çok keyifle çözüldü bizim whatshap grubunda biz bunları eğlenceye donusturdukce herkes biliyor sanıyoruz. Prope sabitleyiciyi ekledim.. Kazan arka kısmından chaflar dökülüyor.. Airflow.. Cooler.. Ve motoru ekleseydim zaten hobby makinesi olmazdı.. Prof makine diye satardik😎ama kullanıcılar bunların hepsini ekleyip çok uygun fiyata güzel hobby makineleri yaptilar

IMG-20210909-WA0008.jpg
 
Eve geçince uzun uzun cevaplarım.. Güzel tesbit ler hepside ama biz biraz kendimizi anlatmayı becerememişiz.. Onu görmüş olduk.. Söylediklerinizin hepsi çok keyifle çözüldü bizim whatshap grubunda biz bunları eğlenceye donusturdukce herkes biliyor sanıyoruz. Prope sabitleyiciyi ekledim.. Kazan arka kısmından chaflar dökülüyor.. Airflow.. Cooler.. Ve motoru ekleseydim zaten hobby makinesi olmazdı.. Prof makine diye satardik😎ama kullanıcılar bunların hepsini ekleyip çok uygun fiyata güzel hobby makineleri yaptilar

Ekli dosyayı görüntüle 18856
Evet şimdi olmuş Şafak abi, emeğinize sağlık. Bu arada arkadaki deliklerden büyük oranda chafflar dökülüyormuş. (Eğimli yapı).
 
Evet şimdi olmuş Şafak abi, emeğinize sağlık. Bu arada arkadaki deliklerden büyük oranda chafflar dökülüyormuş. (Eğimli yapı).
Aynen.. Hele son dönemde arkadaşların kavurdumu kahveleri gördükçe gurur duyuyorum 😊hatta birkactanesi komşulara kahve satmaya başladı makinenin parasını çıkartıyorlar 😁😁😘
 
Merhaba,

Saydığınız tüm markalar bilinse de yeterli girişim ilgisi uyanmaması, girişimin maliyeti ve döngüsü, cihazların yetenekleri ve teknik kapasite kısıtları, kurmanız gereken teknik altyapılar ve global tedarik zorlukları denebilir. Bununla beraber kavurma cihazları bambaşka bir kategori.

Togay'ın altını çizdiği sebepler durumun net özeti. İster evde, ister dükkanda fark etmeksizin espresso makineleri sürekli kullanılan cihazlar. Ancak Kavurma makinelerinde ise durum tam tersi. Kimse evde her gün ya da iki günde bir kavurma yapmıyor. Bu durum da kavurma makinelerinde üst segment cihazlara olan talebin az olmasına neden oluyor. Bir ara ev tipi kavurma makinesi yapıp satışını düşünmüştüm. Ancak astarından pahalıya geliyor tüm süreç. Ve talep azlığını da göz önüne aldığımızda maliyet açısından inanılmaz yorucu bir süreç.

Halihazırda olan cihazlardan hoşuma giden bir cihazı getirmeyi düşündüm, ancak güncel kurlarla ülkemiz için yaklaşılası bir ekonomiye sahip değil ticari açıdan. Üstelik, kısa bir anket yaparcasına sorduğum arkadaşların 10'da 10'u net biçimde sadece ekonomik yetersizliklerden ötürü alamayacağını belirtti. Aillio Bullet Roaster.

Hâl böyle iken, çeşitlilik olmasına şaşırmak gerekiyor maalesef.

Ticari açıdan bu riski İkawa özelinde üstlendiği için teşekkürler @raistlin
 
@Yirgacheffe ev tipi kavurma makinelerine espresso makinelerine olduğu kadar talep olmamasi tabiki girisimciler icin bir planlama faktorudur.

Ancak ornegin 400-500 dolar bandindaki ve mini firin boyutundaki behmor cihazlar turkiyede 6-7 bin TL civarinda arz edilse belli bir talebi tetikleyebilir diye dusunuyorum. 200 dolar civarindaki daha basit cihazlarin fiyati cok daha uygun olacaktir. Bu durumda ekonomik yetersizlik konusu bertaraf edilebilir.
 
Geri
Üst