• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Timemore chessnut c3 c2s sorunsalı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Chd_yC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Chd_yC

Barista
Konum
İstanbul/Maltepe
İsim
Cihad
Daha fazla  
İsim
Cihad
Değirmen
Comandante mk4 c40
Ekipmanlar
Hario V60 Seramik, Origami Porselen M, Aeropress Go; Timemore Black Mirror+; Fellow Stagg EKG Pro
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
İstanbul
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Üsküdar
Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
Kadıköy
Merhabalar, yılbaşında aldığım Timemore C3 değirmeni 10 defa ya kullandım ya kullanmadım. V60 ve moka pot demlemelerim için ya 6-8 click veya 14-16 click aralıklarının dışına bir kere türk kahvesi için 5 click 'le çıktım. An itibari ile değirmen şaftı çeyrek tur boş dönüyor. Ayrıca ince öğütümlerde ciddi anlamda başarısız kalıyor. 5 click türk kahvesi için kalın geldi mesela. Aynı değirmen sahiplerinde böyle sıkıntılar var mı acaba?
 
Merhabalar, yılbaşında aldığım Timemore C3 değirmeni 10 defa ya kullandım ya kullanmadım. V60 ve moka pot demlemelerim için ya 6-8 click veya 14-16 click aralıklarının dışına bir kere türk kahvesi için 5 click 'le çıktım. An itibari ile değirmen şaftı çeyrek tur boş dönüyor. Ayrıca ince öğütümlerde ciddi anlamda başarısız kalıyor. 5 click türk kahvesi için kalın geldi mesela. Aynı değirmen sahiplerinde böyle sıkıntılar var mı acaba?
Kullanma kılavuzunda 6 yada 7 kligin altına düşmeyin yazıyor diye hatırlıyorum
 
Merhabalar, yılbaşında aldığım Timemore C3 değirmeni 10 defa ya kullandım ya kullanmadım. V60 ve moka pot demlemelerim için ya 6-8 click veya 14-16 click aralıklarının dışına bir kere türk kahvesi için 5 click 'le çıktım. An itibari ile değirmen şaftı çeyrek tur boş dönüyor. Ayrıca ince öğütümlerde ciddi anlamda başarısız kalıyor. 5 click türk kahvesi için kalın geldi mesela. Aynı değirmen sahiplerinde böyle sıkıntılar var mı acaba?
Şaft çeyrek tur boşa dönüyor kısmını anlamadım hocam bir tarif eder misiniz? Bir de ince öğütümlerde zaten başarılı bir değirmen değil C3, pour over için ince öğütümler yerine yavaş filtre ya da yavaş dripper çok daha mantıklı geliyor bana c3 kullanıcıları için.
Kullanma kılavuzunda 6 yada 7 kligin altına düşmeyin yazıyor diye hatırlıyorum
Evet 6 klik ve altını önermiyor kılavuzda. Ama ben arkadaşın sıkıntısının 5 klikte öğütüm yapmak olduğunu sanmıyorum.
 
Selam, bende de hafif bi boş dönme var ancak çeyrek tur kadar değil. 1/10 - 1/12 tur kadar boş dönüyor. Belki o kadar bile değil. Çeyrek tur boş dönmesini normal olduğunu düşünmüyorum.

Bununla birlikte ben 6 click'te TK öğüttüm, öyle TK'dan çok anlayan biri değilim, ve memnun kalmıştım açıkçası. Sizi memnun etmeyen nedir?
 
Şaft çeyrek tur boşa dönüyor kısmını anlamadım hocam bir tarif eder misiniz? Bir de ince öğütümlerde zaten başarılı bir değirmen değil C3, pour over için ince öğütümler yerine yavaş filtre ya da yavaş dripper çok daha mantıklı geliyor bana c3 kullanıcıları için.

Evet 6 klik ve altını önermiyor kılavuzda. Ama ben arkadaşın sıkıntısının 5 klikte öğütüm yapmak olduğunu sanmıyorum.
2-3 aydır kullanıyoruz @Johnnybravo ile kendisi daha vakıf değirmene. Boşa dönme bizde de var fakat çeyrek tur asla değil. Minicik bir boşluğu var sadece belki 1 2 mm olabilir. İnce öğütümde tercih etmiyoruz. 5 6 kere türk kahvesi yaptık 7 civarında öğüttük fakat yeterli gelmedi. Pour over için yeterli bir değirmen ben memnunum orta öğütümlerinden
 
2-3 aydır kullanıyoruz @Johnnybravo ile kendisi daha vakıf değirmene. Boşa dönme bizde de var fakat çeyrek tur asla değil. Minicik bir boşluğu var sadece belki 1 2 mm olabilir. İnce öğütümde tercih etmiyoruz. 5 6 kere türk kahvesi yaptık 7 civarında öğüttük fakat yeterli gelmedi. Pour over için yeterli bir değirmen ben memnunum orta öğütümlerinden
Şaft ceyrek tur dönmesi çok büyük birsey bizde 1/12 filan dönüyordur boşa oda ezilmeden küçük diş boşluğundan filandir bir sorun teşkil etmiyordu
 
Merhabalar, yılbaşında aldığım Timemore C3 değirmeni 10 defa ya kullandım ya kullanmadım. V60 ve moka pot demlemelerim için ya 6-8 click veya 14-16 click aralıklarının dışına bir kere türk kahvesi için 5 click 'le çıktım. An itibari ile değirmen şaftı çeyrek tur boş dönüyor. Ayrıca ince öğütümlerde ciddi anlamda başarısız kalıyor. 5 click türk kahvesi için kalın geldi mesela. Aynı değirmen sahiplerinde böyle sıkıntılar var mı acaba?
Hocam çeyrek clicktir çeyrek tursa çok fazla
 
Bugün içini açıp iyice inceledim boşluğun sebebini. Click metalinde çift yönlü ezilmeler var fakat boşluğun daha çok kapakla şaftı birleştiren parçadan dolayı olduğu düşüncesindeyim. Reddit te gördüğüm bir video neticesinde alyanla sıkılamaya çalıştım fakat beceremedim. Servise göndereceğim galiba.
 
Selam, bende de hafif bi boş dönme var ancak çeyrek tur kadar değil. 1/10 - 1/12 tur kadar boş dönüyor. Belki o kadar bile değil. Çeyrek tur boş dönmesini normal olduğunu düşünmüyorum.

Bununla birlikte ben 6 click'te TK öğüttüm, öyle TK'dan çok anlayan biri değilim, ve memnun kalmıştım açıkçası. Sizi memnun etmeyen nedir?
@Şevval Şahin hocamın da dediği gibi yeterli inceliğe ulaşamadığı kanaatindeyim. Yani o türk kahvesi keyfini alamadım. 5 click te yetersiz bence fakat 4 e de inmeye cesaret edemedim.
 
Bugün içini açıp iyice inceledim boşluğun sebebini. Click metalinde çift yönlü ezilmeler var fakat boşluğun daha çok kapakla şaftı birleştiren parçadan dolayı olduğu düşüncesindeyim. Reddit te gördüğüm bir video neticesinde alyanla sıkılamaya çalıştım fakat beceremedim. Servise göndereceğim galiba.
Alyanla neresi sıkılabilir ki ya tam sorunun olduğu yerin fotoğrafını ve ne kadar boşluk olduğunu işaretleyebilecek fotoğraf atabilirseniz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım değirmen bendede mevcut Click metalindeki ezilmeyi ciddiye bile almıyorum ha olmasa daha homojen öğütüm olurmuydu kesinlikle tadını anlarmiydik onu bilemiyorum
 
Hocam, kapağın çıkarılması için kapağın altındaki şaftı tutan yer alyanla açılabiliniyormuş reddit te görmüştüm.
 
Son düzenleme:
Bende C3 kullanıcısıyım.pour over için ideal beklentiyi karşılıyor. Türk kahvesi için 7-8 click kullanıyorum o da güzel oluyor.Her gün hem v60 hem Tk demlerim.Bir keresinde dalgınlıkla 1 veya 2 clickte çevirdim bir kaç dk boşa döndü çekirdekleri boşaltıp sıfırlayınca fark ettim. Sizinki 5 clickten olduğunu sanmıyorum.
 
Bende C3 kullanıcısıyım.pour over için ideal beklentiyi karşılıyor. Türk kahvesi için 7-8 click kullanıyorum o da güzel oluyor.Her gün hem v60 hem Tk demlerim.Bir keresinde dalgınlıkla 1 veya 2 clickte çevirdim bir kaç dk boşa döndü çekirdekleri boşaltıp sıfırlayınca fark ettim. Sizinki 5 clickten olduğunu sanmıyorum.
Hocam C3 de clikleri nasıl sayıyorsunuz kolun hiç dönmediği yer 0 bir tik çeviriyorum kol artık dönebiliyor orası 1. Clik oluyor diye kabul ediyorum doğru mu
 
Hocam aylarca 5 klikte türk kahvesi yaptım c3te, hiçbir sıkıntı yaşanmadı. Belki sorunu anlamanıza yardımcı olur diye eklemek istedim.
 
Geri
Üst