Alizrl
Barista
- İsim
- Ali zorlu
Daha fazla
- İsim
- Ali zorlu
- Değirmen
- Comandante c40
- Ekipmanlar
- Hario switch, brewista artisan, black mirror
Gün geçmiyor ki yeni bir ekipman çıkmasın. Başlığı yoktu forumdan kimse de bahsetmeyince konu zenginliği olması için başlığını açmak istedim.

Ürün böyle bir şey. iğneleri olduğuna bakmayın kendisi bir wdt tool veya dağıtıcı düzeltici gibi bir alet değil. Ürünün asıl amacı kontrollü kanallanma yaratarak espresso kekinin en ideal şekilde ıslanıp daha iyi daha düzgün ve dolayısıyla daha yüksek çözünme sağlamak. Aslında ilk gördüğümde hiç ilgimi çekmemişti üstelik saçma bulmuştum, sadece kahve severlerin ilgisini çekmek için bir para tuzağı olarak düşünmüştüm
fakat şu an mantıklı geliyor açıkçası.
İşin teorisi şu şekilde, espressoda kanallanma, espresso ile uğraşanların korkulu rüyası gerçekten. İyi bir öğütücü olsa bile işin içine basınç girdiği için ve partiküllerin hepsi farklı boyutta olduğu için illa ki bazı bölgeler daha az direnç gösterecek ve o bölgeden su daha fazla akacak. Bu da düzgün bir ekstraksiyonun önüne geçer. Porcupress tam bu noktada devreye giriyor ve kontrollü bir şekilde kanallanma yaratarak bütün espresso kekinin eşit şekilde ıslanmasını sağlıyor. Aşağıdaki resimlerden daha net anlaşılacak.

Şunu da belirteyim Porcupress tamp işleminden önce uygulanıyor ve daha sonra tamp yapılıyor. Tamp yapılsa bile Porcupress'in iğnelerinin olduğu bölgeler daha az direnç gösteriyor. Dengesiz bir kanallanma yerine, ikinci şekilde göründüğü üzere kek eşit ve kontrollü şekilde ve hızlıca ıslanıyor, düzgün bir çözünme sağlıyor. Tabii ki teoride.
Pratikte ise Youtube'da The Real Sprometheus kanalının yaptığı incelemede gerçekten de ekstraksiyon yüzdeleri artıyor ve tada olan belirgin şekilde olumlu etkilerini gözlemliyor.
Bence güzel bir ürün yaratılmış fakat fiyatı yaklaşık 300 dolar ile aşırı pahalı, avrupada yaşayan birine göre bile böyle bir alet için pahalı bence.

Ürün böyle bir şey. iğneleri olduğuna bakmayın kendisi bir wdt tool veya dağıtıcı düzeltici gibi bir alet değil. Ürünün asıl amacı kontrollü kanallanma yaratarak espresso kekinin en ideal şekilde ıslanıp daha iyi daha düzgün ve dolayısıyla daha yüksek çözünme sağlamak. Aslında ilk gördüğümde hiç ilgimi çekmemişti üstelik saçma bulmuştum, sadece kahve severlerin ilgisini çekmek için bir para tuzağı olarak düşünmüştüm
İşin teorisi şu şekilde, espressoda kanallanma, espresso ile uğraşanların korkulu rüyası gerçekten. İyi bir öğütücü olsa bile işin içine basınç girdiği için ve partiküllerin hepsi farklı boyutta olduğu için illa ki bazı bölgeler daha az direnç gösterecek ve o bölgeden su daha fazla akacak. Bu da düzgün bir ekstraksiyonun önüne geçer. Porcupress tam bu noktada devreye giriyor ve kontrollü bir şekilde kanallanma yaratarak bütün espresso kekinin eşit şekilde ıslanmasını sağlıyor. Aşağıdaki resimlerden daha net anlaşılacak.

Şunu da belirteyim Porcupress tamp işleminden önce uygulanıyor ve daha sonra tamp yapılıyor. Tamp yapılsa bile Porcupress'in iğnelerinin olduğu bölgeler daha az direnç gösteriyor. Dengesiz bir kanallanma yerine, ikinci şekilde göründüğü üzere kek eşit ve kontrollü şekilde ve hızlıca ıslanıyor, düzgün bir çözünme sağlıyor. Tabii ki teoride.
Pratikte ise Youtube'da The Real Sprometheus kanalının yaptığı incelemede gerçekten de ekstraksiyon yüzdeleri artıyor ve tada olan belirgin şekilde olumlu etkilerini gözlemliyor.
Bence güzel bir ürün yaratılmış fakat fiyatı yaklaşık 300 dolar ile aşırı pahalı, avrupada yaşayan birine göre bile böyle bir alet için pahalı bence.
Ekli dosyalar
Son düzenleme:


