• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Temizlik Sonrası Espressonun Tadı Bozuluyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yunemars
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

yunemars

Barista
İsim
yunus arslan
Daha fazla  
İsim
yunus arslan
Merhaba arkadaşlar.

Lelit Anna sahibiyim. Makineyi puly caff ile temizledikten sonra hiçbirşeyim değişmemesine rağmen kahvemin tadı bozuluyor. Deterjan kalınsıtı olduğunu sanmıyorum çünkü uzun süre gidiyor bu. Ayrıca makinenin basınç göstergesi de temizlemeden önceki haline göre daha hareketli oluyor ve makinenin de sesi 20. saniyeden sonra değişiyor.

Bu bir ara yaklışık 1 ay sürmüştü sonra temizlememe rağmen çok güzel kahveler içmeye başladım. 1-2 aydır hiç sorun yoktu. Dün temizledim yine aynısı geldi başıma. Ayarları hiç değiştirmiyorum. Dozaj aynı, süre aynı ama kahve genelde ekşi.

Sizce neden olabilir?
@Globally hocam sizin bir fikriniz, öneriniz var mı?
 
Merhaba arkadaşlar.

Lelit Anna sahibiyim. Makineyi puly caff ile temizledikten sonra hiçbirşeyim değişmemesine rağmen kahvemin tadı bozuluyor. Deterjan kalınsıtı olduğunu sanmıyorum çünkü uzun süre gidiyor bu. Ayrıca makinenin basınç göstergesi de temizlemeden önceki haline göre daha hareketli oluyor ve makinenin de sesi 20. saniyeden sonra değişiyor.

Bu bir ara yaklışık 1 ay sürmüştü sonra temizlememe rağmen çok güzel kahveler içmeye başladım. 1-2 aydır hiç sorun yoktu. Dün temizledim yine aynısı geldi başıma. Ayarları hiç değiştirmiyorum. Dozaj aynı, süre aynı ama kahve genelde ekşi.

Sizce neden olabilir?
@Globally hocam sizin bir fikriniz, öneriniz var mı?
Belki de değişen tat doğru tattır :D . Sonrasında grup başlığında biriken kalıntılarla tatta (aslında kötü) değişme oluyordur.
 
Pully caff kullandıktan sonra benim de kahvem rezalet oluyor.Ama bu 1 ay olmuyor sizde olduğu gibi,3-4 shot sonrası eskiye dönüyor makina.Deterjan miktarını azaltmayı deneyin isterseniz.
 
Belki de değişen tat doğru tattır :D . Sonrasında grup başlığında biriken kalıntılarla tatta (aslında kötü) değişme oluyordur.
Hocam eşim ve ben kahvede ekşiliği sevmiyoruz. Makineyi temizlerken eşimin gerildiğini görüyorum artık o derece:) eğer öyleyse ben yıllarca temizlemem makineyi😊
 
Pully caff kullandıktan sonra benim de kahvem rezalet oluyor.Ama bu 1 ay olmuyor sizde olduğu gibi,3-4 shot sonrası eskiye dönüyor makina.Deterjan miktarını azaltmayı deneyin isterseniz.
Bakayım hocam. Kontrollü bir şekilde ilerleyeyim. Ama benim asil dikkatini çeken makinenin sesinin ve basıncın da değişmesi
 
Merhaba arkadaşlar.

Lelit Anna sahibiyim. Makineyi puly caff ile temizledikten sonra hiçbirşeyim değişmemesine rağmen kahvemin tadı bozuluyor. Deterjan kalınsıtı olduğunu sanmıyorum çünkü uzun süre gidiyor bu. Ayrıca makinenin basınç göstergesi de temizlemeden önceki haline göre daha hareketli oluyor ve makinenin de sesi 20. saniyeden sonra değişiyor.

Bu bir ara yaklışık 1 ay sürmüştü sonra temizlememe rağmen çok güzel kahveler içmeye başladım. 1-2 aydır hiç sorun yoktu. Dün temizledim yine aynısı geldi başıma. Ayarları hiç değiştirmiyorum. Dozaj aynı, süre aynı ama kahve genelde ekşi.

Sizce neden olabilir?
@Globally hocam sizin bir fikriniz, öneriniz var mı?
Merhaba,
Durulama ve temizleme işlemini tekrar yapmanızı ve deterjan miktarınızı azaltmayı deneyebilirsiniz.
Backflush sürelerinizi kısa tutmanızda fayda olabilir.

Teknik bir sorun var ise servisimize gönderebilirsiniz. Ama şu aşamada buna gerek olmadığını düşünüyoruz
 
Teşekkürler @Globally . deterjanlı ve deterjansız 3'er kere ve her flush 3 saniye diye biliyorum. deterjan da 3-4 gram olacaktı sanırım. Doğru mudur hocam? Buna göre tekrar yapayım
 
Sorumu sorduktan sonra cevabımı buldum. Ben aslında 3'er kere ve her biri 3'er saniye olacak şekilde backflush yapıyordum. Kılavuza baktığımda 3x10 saniye yapmak gerekiyormuş. Sebebi budur diye tahmin ediyorum. Kısa tuttuğum için deterjan girmesi gereken her yere yeterince giremiyor, durulama backflushını da kısa tuttuğum için girdiği yerler de yeterince durulanmıyor muhtemelen.

Tekrar herkese teşekkür ederim.
 
@Globally hocam bu linkte temizlik anlatılmış. 10ar saniyeden 10 kere yapın demiş. Bu doğru mu acaba? Kılavuzda 1 kere yazıyor
 
akış daha düzgün oluyor ama tad tam oturdu diyemem hocam. Kafamda soru işaretleri var. Temizlik sırasında kaç kere deterjanlı kaç kere deterjansız backflush yapmak gerekiyor? Her backflush kaçar saniye sürmeli? Bunları tam olarak doğru mu yapıyorum emin değilim
 
akış daha düzgün oluyor ama tad tam oturdu diyemem hocam. Kafamda soru işaretleri var. Temizlik sırasında kaç kere deterjanlı kaç kere deterjansız backflush yapmak gerekiyor? Her backflush kaçar saniye sürmeli? Bunları tam olarak doğru mu yapıyorum emin değilim
bende lelit victoria var, bu iş için otomatik programı bulunmakta. oturup saymadım tam olarak kaç kez yapıyor ama min 8-10'dur diye tahmin ediyorum. Sonrasında da aynı programı deterjansız çalıştırıyorum. En son kısımda ise 2-3 defa boşa çalıştırıyorum makineyi. haftasonu çalıştırdığımda tam sayıyı iletirim size süreleri ile.
 
bende lelit victoria var, bu iş için otomatik programı bulunmakta. oturup saymadım tam olarak kaç kez yapıyor ama min 8-10'dur diye tahmin ediyorum. Sonrasında da aynı programı deterjansız çalıştırıyorum. En son kısımda ise 2-3 defa boşa çalıştırıyorum makineyi. haftasonu çalıştırdığımda tam sayıyı iletirim size süreleri ile.
Hocam süper olur. Çok tesekkurler
 
akış daha düzgün oluyor ama tad tam oturdu diyemem hocam. Kafamda soru işaretleri var. Temizlik sırasında kaç kere deterjanlı kaç kere deterjansız backflush yapmak gerekiyor? Her backflush kaçar saniye sürmeli? Bunları tam olarak doğru mu yapıyorum emin değilim
Deterjanı koyun 8 kez her seferinde 8 saniye kadar backflush yapın. Sonrasında deterjansız olarak da birkaç kez her seferinde 8 saniye kadar daha backflush yapın.
 
Ben de (Appartemento kullanıyorum) normalde deterjan koyup 10 saniye 5 kere backflush yapıyorum, sonrasında da durulama aşamasında deterjansız temizlemek için 5 saniye 10 backflush yapıyorum. Temizleme bittikten sonra da makinede ilk yaptığım espressoyu atıyorum.
 
Geri
Üst