• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Starbucks Cold Brew

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Corvo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Corvo

Barista
Evde 3-4 sefer cold brew deneme gafletinde bulundum, süreyi öğütümü vs her şeyi doğru yaptığımı düşünmeme rağmen ekşi, tatsız saçma sapan kahve denmeyecek bir şeyler çıktı ortaya.
Dün ilk defa dışarıdan(Starbucks) cold brew denedim ve kömür çekirdek kullanmalarına rağmen oldukça beğendim. Serinletici ve kahve tadının alındığı bir içecekti en azından.

Evde neti yanlış yaptığımı hala anlamadım, filtre çekirdek olmuyor mu acaba
 
Evde 3-4 sefer cold brew deneme gafletinde bulundum, süreyi öğütümü vs her şeyi doğru yaptığımı düşünmeme rağmen ekşi, tatsız saçma sapan kahve denmeyecek bir şeyler çıktı ortaya.
Dün ilk defa dışarıdan(Starbucks) cold brew denedim ve kömür çekirdek kullanmalarına rağmen oldukça beğendim. Serinletici ve kahve tadının alındığı bir içecekti en azından.

Evde neti yanlış yaptığımı hala anlamadım, filtre çekirdek olmuyor mu acaba
Ben de bir türlü tutturamadım, içilemeyecek şeyler çıktı hep iki üç kere denedikten sonra da ben bunu beceremiyorum herhalde diyip bırakmıştım, belki bizi aydınlatır birileri..
 
Evde 3-4 sefer cold brew deneme gafletinde bulundum, süreyi öğütümü vs her şeyi doğru yaptığımı düşünmeme rağmen ekşi, tatsız saçma sapan kahve denmeyecek bir şeyler çıktı ortaya.
Dün ilk defa dışarıdan(Starbucks) cold brew denedim ve kömür çekirdek kullanmalarına rağmen oldukça beğendim. Serinletici ve kahve tadının alındığı bir içecekti en azından.

Evde neti yanlış yaptığımı hala anlamadım, filtre çekirdek olmuyor mu acaba
Kahve ile suyu doğrudan temas ettirmemek gerekiyor. Kahveyi bir çay filtresi vb. koyup o şekilde demleyin derim. Bir de James Hoffman’ın Japanese metotu bir tarifi var. Onu da bir deneyim derim.
 
Ben çok uzun zamandır Nisan Ağca'nın yöntemini uyguluyorum. Çok da memnunum. Hibrit bir yöntem kullanılıyor. Orta-kalın öğütülmüş 80 gram kahvenin üzerine 500 ml sıcak su döküp karıştırıp 6 dk bekledikten sonra 500 ml soğuk su ekleyerek buzdolabında 12 saat bekletiliyor. Tavsiye ettiğim herkes bu yöntemi çok beğendi.
(Tarifte hata olabilir. YouTube videosundan bakınız.)
 
Son düzenleme:
Ben çok uzun zamandır Nisan Ağca'nın yöntemini uyguluyorum. Çok da memnunum. Hibrit bir yöntem kullanılıyor. Orta-kalın öğütülmüş 80 gram kahvenin üzerine 500 ml sıcak su döküp karıştırıp 6 dk bekledikten sonra 500 ml soğuk su ekleyerek buzdolabında 12 saat bekletiliyor. Tavsiye ettiğim herkes bu yöntemi çok beğendi.
(Tarifte hata olabilir. YouTube videosundan bakınız.)
Bakayım teşekkür ederim
 
Bildiğim kadarıyla da Cold Brew'de, öğütümler kalın oluyor, benim de bilgilerim sınırlı olduğundan çok fazla yardım edemiyorum.

 
Açıkçası hayatımda içemediğim tek kahve diyebilirim. Aşırı acı bir kahve. 2 Kere şans verdim bir daha o şansı vermedim. Japanese usulü genelde tercihim oluyor açıkçası. Starbucks benim için sadece sütlü bir espresso bazlı içecek için hep var olacak. Blonde Roast Cappuccino sanırım tek içebildiğim kahve Starbucks'ta.
 
Evde 3-4 sefer cold brew deneme gafletinde bulundum, süreyi öğütümü vs her şeyi doğru yaptığımı düşünmeme rağmen ekşi, tatsız saçma sapan kahve denmeyecek bir şeyler çıktı ortaya.
Dün ilk defa dışarıdan(Starbucks) cold brew denedim ve kömür çekirdek kullanmalarına rağmen oldukça beğendim. Serinletici ve kahve tadının alındığı bir içecekti en azından.

Evde neti yanlış yaptığımı hala anlamadım, filtre çekirdek olmuyor mu acaba
Cold brew tariflerinde genellikle 1:10 ölçüsü kullanılıyor. Ama ben sevmiyorum bu oranı. 1:14 oranını tercih ediyorum son zamanlarda. Bir de demleme süresini 24 saatten biraz daha uzun tutuyorum. Siz de bu şekilde deneyebilirsiniz 😊
 
Japanese candır. Hem yapımı aşırı pratik hem de tadı açısından herhangi bir sıkıntı yaşamadım şu ana kadar.
 
Konu açılalı çok olmasına rağmen günümüz şartlarında ücretini ödediğimiz ürünlerin kalitesini tekrar sorgulamak zorunda kaldığımız için yazıyorum. Geçenlerde yakıcı sıcakta ferahlamak adına sipariş ettiğim "cold brew" kahvenin hazırlanışı beni başta ilettiğim konuda sorgulattı.
Siparişimi verir vermez buz istemediğimi iletmemle beraber "buz kullanılmayınca bardağın içindeki ürünün eksik olacağı ve yeterince soğuk olmayacağını" ileten çalışan arkadaşıma "cold brew"u nasıl yaptıklarını sordum. Kendisi sipariş geldikçe yaptıklarını aktarmaya çalıştı.
Bu durumda ürünün hazırlanışının isminin bir alakası olmadığını düşündüm. Bu konuda daha geniş bilgiye sahip olan arkadaşlarım, Starbucks cold brew yapıyor mu yoksa önceden hazırlanması gereken bir ürün ekonomik kaygılar yüzünden sipariş üzere hazırlanıp içine buz katılarak mı soğutup servis ediliyor. Cevaplarınız içi şimdiden teşekkür ederim.
 
Geri
Üst