• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Sadece Espresso İçin Elektrikli Öğütücü Önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan sergun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sergun

Yeni Üye
Selamlar,

Vestel Barista Yarı Otomatik Espresso Makinesi ile birlikte kullanılmak üzere bir öğütücü aramaktayım. Yanında gelen porta filtreyi kullanıyorum. Evde espresso yapımına yeni merak saldım, elimdeki cihaz çok üst seviye bir cihaz değil. Günde sadece 2-3 fincan espresso için kullanılacak, espresso çekirdeği dışında bir şey öğütmeyi planlamamaktayım.

Manuel olmasının biraz daha iyi kalite getireceğinin farkındayım ancak bu farkı konforumla takas etmeyi daha mantıklı buluyorum, bu yüzden kesinlikle elektrikli olmasını istiyorum. Bunun için ayırdığım bütçe ise 2000-2500 TL bandında. Öğrenciyim :(


İnternette karşıma çıkan modeller bunlar, düşünceleriniz nelerdir?
Tchibo Elektrikli Kahve Değirmeni
Krups GVX2
Melitta Molino kahve değirmeni, 1019-01, elektrikli kahve değirmeni, düz öğütme diski

Ek olarak, Aliexpress'te https://tr.aliexpress.com/item/1005005763744707.html tarzında öğütücüler görüyorum ve fiyatları da çok uygun. Bu tarz bir öğütücüyü espresso için kullanan varsa yeterli olup olmayacağını duymayı çok isterim.

Teşekkürler
 
Makine ile gelen sepeti kullanmaya devam edecekseniz Tchibo ya da Melitta'dan hangisi hoşunuza gidiyor ise onu tercih etmenizi öneririm. Aralarında belirgin performans farkı olmayacaktır. Kağıt üstünde Tchibo espresso için daha geniş aralık sunuyor gibi gözüküyor bu açıdan tercih sebebi olabilir.

Krups marka olarak bana güven vermiyor, aliexpress ürünü ise seramik bıçaklı bu sebeple tercih etmezdim.

Fakat yarın bir gün basınçsız sepet kullanmak isterseniz bu ürünlerin hiçbirinin tatmin etmeyeceğinizi bilmenizde yarar var.
 
melitta molino bende vardı espresso için uygun değil çok kalın öğütüyor
 
2000-2500 bandında espresso yapacak elektrikli öğütücünün anca kutusunu alırsın. En uygun elektrikli lelit fred olabilir onun da sıfırı 6-7bin olmuş. İKinci elde 4-5 gibi bulunabilir. O bütçeye el değirmeninden başka şansın yok gibi. Hem bütçe yok hem konfor arayışındasın. İkisi bir arada olmaz maalesef. Ancak el değirmeni de konforu çok azaltan bir kullanıma sahip değil. Günde bir kaç shot espresso için kahve öğütmek gayet keyifli bir mola olabilir. Bu arada düzgün espresso yapabileceğin el değirmenlerine de muhtemelen bütçen yetmeyecek. Bütçene yakın ilk aklıma gelenler aliexpressten momondante olabilir veya timemore C3 alıp ESP eklentisi ile espresso yapabilecek bir "setup" kurulabilir.
 
3.500 e çıkıp mostro alabilirseniz basınçsız sepetle dahil uzun süre işinizi görecektir, ben dahil espresso için kullanan 3-4 kullanıcısı var forumda. seramik diskli bu değirmenlere 2500 lira vermeniz gerçekten yazık olacaktır.

Bu tarz kg89,meliatta gibi ürünleri hackleyerek ince öğütüm yapabiliyorsunuz ancak espresso için ne kaliteli öğütüm sunuyorlar nede kullanışlılar. Hazneden dozaj yapmak statik yüzünden insanı çileden çıkartıyor biraz sabredip direk bahsettiğim değirmene yönelebilirsiniz.
 
3.500 e çıkıp mostro alabilirseniz basınçsız sepetle dahil uzun süre işinizi görecektir, ben dahil espresso için kullanan 3-4 kullanıcısı var forumda. seramik diskli bu değirmenlere 2500 lira vermeniz gerçekten yazık olacaktır.

Bu tarz kg89,meliatta gibi ürünleri hackleyerek ince öğütüm yapabiliyorsunuz ancak espresso için ne kaliteli öğütüm sunuyorlar nede kullanışlılar. Hazneden dozaj yapmak statik yüzünden insanı çileden çıkartıyor biraz sabredip direk bahsettiğim değirmene yönelebilirsiniz.
Çok teşekkür ederim, Mostro benim de karşıma çıktı ancak bu kadar vermenin değip değmeyeceğinden emin değilim. GXV2'den ise ümitliyim çünkü bir dostum 5 yıldan fazladır kullanıyor ve oldukça köpüklü, yumuşak bir espresso çıkartıyor, basınçlı sepet ile tabii ki.

GXV2'nin seramik mi yoksa çelik mi olduğu hakkında güvenilir bir bilgi kaynağı bulamadım ancak bu sitede çelik diye bahsediyor. https://www.krups.co.uk/COFFEE-GRIN...VX231-Expert-Burr-Grinder-Black-/p/1500813215
"Two stainless-steel burrs to ensure long-lasting performance"

Özetle, GXV2 ile Mostro arasında gidip gelmekteyim şu anda. GXV2'nin yakınım tarafından uzun süredir hor kullanılmasına rağmen hala (benim için yeterince) performanslı olmasından kaynaklı biraz güvenim var. Mostro ise neredeyse 2 katı fiyatta. Sizce gerçekten değer mi?

Önümüzdeki yakın gelecekte basınçsız sepete geçmeyi planlamıyorum.
 
Basınçsız sepete geçme fikrin olmasa bile , öğütücüye benzeyen ama öğütücü olmayan ürünlerden uzak durmanız gerek, 2 katı değer mi değil 3 katı olsa yine değecek buna emin olabilirsiniz. Aşağıya burr seti olarak verilen bıçakların fotoğrafını bıraktım yorum yapmak sizin elinizde.
Ayrıca bir ürüne para verdikten sonra emin olun basınçsız sepete neden geçmiyeyim diyecek ve daha çok para harcayacaksınız.
Bekleyip alabilecekseniz beklemenizi şiddetle tavsiye ederim ama inatla alacağım diyorsanızda yaşayarak öğrenmeniz daha hayırlıdır belkide :).

Krups-GVX242-Expert-Pro-Burrs.jpg
 
Basınçsız sepete geçme fikrin olmasa bile , öğütücüye benzeyen ama öğütücü olmayan ürünlerden uzak durmanız gerek, 2 katı değer mi değil 3 katı olsa yine değecek buna emin olabilirsiniz. Aşağıya burr seti olarak verilen bıçakların fotoğrafını bıraktım yorum yapmak sizin elinizde.
Ayrıca bir ürüne para verdikten sonra emin olun basınçsız sepete neden geçmiyeyim diyecek ve daha çok para harcayacaksınız.
Bekleyip alabilecekseniz beklemenizi şiddetle tavsiye ederim ama inatla alacağım diyorsanızda yaşayarak öğrenmeniz daha hayırlıdır belkide :).

Krups-GVX242-Expert-Pro-Burrs.jpg
Peki https://www.tchibo.com.tr/products/402101304/elektrikli-kahve-degirmeni hakkında düşünceleriniz nelerdir?
"Daha iyi temizlik için çıkarılabilir hazneli yüksek kaliteli paslanmaz çelik konik öğütücü" ifadesi ile çelik olduğunu belirtmişler. Doğruluk payı var mıdır?
Eğer bu da yetersiz ise bir süre daha öğütülmüş kahve almaya devam edeceğim, en azından Mostro için bütçe ayırıncaya kadar.
 
Peki https://www.tchibo.com.tr/products/402101304/elektrikli-kahve-degirmeni hakkında düşünceleriniz nelerdir?
"Daha iyi temizlik için çıkarılabilir hazneli yüksek kaliteli paslanmaz çelik konik öğütücü" ifadesi ile çelik olduğunu belirtmişler. Doğruluk payı var mıdır?
Eğer bu da yetersiz ise bir süre daha öğütülmüş kahve almaya devam edeceğim, en azından Mostro için bütçe ayırıncaya kadar.
Kullandığım bir ürün değil ama espresso seviyesine inmediğini biliyorum, forumdan bir arkadaşımızda vardı aynı ktg79 gibi hacking işlemi ile dişlileri yakınlaştırarak espressoya uygun hale getirmişti ama memnun kalmamış olacak ki üzerine, sage euraka ne varsa aldı sırayla :), iş görsün diye 2.000 vermek ile biraz sabretmek arasında tercih yapmak sizin elinizde.
 
Çok teşekkür ederim, sabretme kararı aldım.
Kullandığım bir ürün değil ama espresso seviyesine inmediğini biliyorum, forumdan bir arkadaşımızda vardı aynı ktg79 gibi hacking işlemi ile dişlileri yakınlaştırarak espressoya uygun hale getirmişti ama memnun kalmamış olacak ki üzerine, sage euraka ne varsa aldı sırayla :), iş görsün diye 2.000 vermek ile biraz sabretmek arasında tercih yapmak sizin elinizde.
 
@DragonFly hocamın dediklerine +1 ile katılıyorum.

Ben de öğrenciyken evde espresso hayali ile yola çıkmıştım ancak ucuza espresso mümkün değil. Evde espresso hayalini bütçenin genişlediği bir zamana ertelemeni tavsiye ederim. V60, aeropress, french press gibi filtre yöntemlerini deneyebilirsin. İlle de espresso dersen Moka pota da bir bak. Çünkü halihazırdaki ekipmanın ile alacağın espresso moka pottan çok farklı olmayabilir.
 
Selamlar,

Vestel Barista Yarı Otomatik Espresso Makinesi ile birlikte kullanılmak üzere bir öğütücü aramaktayım. Yanında gelen porta filtreyi kullanıyorum. Evde espresso yapımına yeni merak saldım, elimdeki cihaz çok üst seviye bir cihaz değil. Günde sadece 2-3 fincan espresso için kullanılacak, espresso çekirdeği dışında bir şey öğütmeyi planlamamaktayım.

Manuel olmasının biraz daha iyi kalite getireceğinin farkındayım ancak bu farkı konforumla takas etmeyi daha mantıklı buluyorum, bu yüzden kesinlikle elektrikli olmasını istiyorum. Bunun için ayırdığım bütçe ise 2000-2500 TL bandında. Öğrenciyim :(


İnternette karşıma çıkan modeller bunlar, düşünceleriniz nelerdir?
Tchibo Elektrikli Kahve Değirmeni
Krups GVX2
Melitta Molino kahve değirmeni, 1019-01, elektrikli kahve değirmeni, düz öğütme diski

Ek olarak, Aliexpress'te https://tr.aliexpress.com/item/1005005763744707.html tarzında öğütücüler görüyorum ve fiyatları da çok uygun. Bu tarz bir öğütücüyü espresso için kullanan varsa yeterli olup olmayacağını duymayı çok isterim.

Teşekkürler
hocam bende tchibo öğütücü var bıçakları çelik. 58 mm basınçsız sepet kullandığım için bana yetmiyor inceliği ama daha küçük mm portafiltre kullanıyorsan ve sepetin basınçlıysa kesinlikle yeter. Ben de 32 ml çıktıyı 20 saniye civarında alıyorum. 25-35 saniye arasına çekmek için cihazımı satıp bir üst seviyede öğütücü almayı düşünüyorum. Cihaz için ilgilenirseniz yazabilirsiniz.
 
Geri
Üst