• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Reflüsü/Gastriti Olanlar Nasıl Kahveler İçmelidir?

Abdullahh

Yeni Üye
Konum
Marmaris
İsim
Abdullah
Daha fazla  
İsim
Abdullah
Değirmen
1zpresso Q2 s
Ekipmanlar
Hario V60, Hario Mugen, Origami Air
Kahve Arkadaşlığı İl
Muğla
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Marmaris
Değerli Kahve Dostları,

Öncelikle reflüyü tanımlayalım. Reflü, mide asidinin mideden yemek borusuna (özefagusa) geri gelerek midede yanma hissi oluşturmasıdır. Her ne kadar gaviscon, talcid gibi asit dengeleyiciler ile korunmaya çalışsanız da benim gibi reflü rahatsızlığı olanlar da çok iyi bilirler ki, yoğun bir kahve gününüzü mahvedebilir. Yıllardır severek tükettiğim kahve ile arama zaman zaman mesafe koymak zorunda kalabiliyorum.

Kahveden vazgeçemediğim için de aynı dertten muzdarip, bilgi sahibi arkadaşlarımızın tavsiyelerini dinlemekten memnuniyet duyacağım. Genelde kahvelerimi 1-20 hatta kahvesine göre daha da fazla sulandırarak içiyorum. Bu keyiften mahrum olmamak adına sizler neler yapıyorsunuz? Koyu kavrum çekirdek mi, yoksa decaf ürünlerini mi tercih ediyorsunuz?
 
10 seneden fazladir bu hastaligim var. her sabah migde koruyucu ve rennie ile hayatimi geciriyorum. Doktorum kesinlikle alkol ve kahve yok demesine ragmen ben biraz keyifciyim.

Illa icicem diyorsaniz, dusuk rakim ve damak zevkinize uyacak kadar koyu icmelisiniz(bunu diyen light roasttan baska bisi icmeyen kisi😊)

Rakim yukseldikce asidite artar.
Kavrum koyulastikca asidite duser.
 
10 seneden fazladir bu hastaligim var. her sabah migde koruyucu ve rennie ile hayatimi geciriyorum. Doktorum kesinlikle alkol ve kahve yok demesine ragmen ben biraz keyifciyim.

Illa icicem diyorsaniz, dusuk rakim ve damak zevkinize uyacak kadar koyu icmelisiniz(bunu diyen light roasttan baska bisi icmeyen kisi😊)

Rakim yukseldikce asidite artar.
Kavrum koyulastikca asidite duser.
Rennie artık en ufak fayda sağlamıyor :/ gaviscon iyiydi ama o da fayda etmemeye başladı en temizi sabah mide koruyucu içmek o zaman hiç sorun yaşamıyorum. Mide koruyucu olarak ne kullanıyorsun abi?
 
Kahve çekirdeği aromasını, meyvemsi ve ekşimsi tatlarını ‘malik’ asitten alıyor. Bu asit de maalesef bu rahatsızlığın düşmanı. Çikolata, fındık fıstık gibi düz aromalara sahip kahveler tercih edilebilir ama bu da vasat, keyifsiz fincanlar demek oluyor.
 
Arkadaşlar, başlığı tesadüfen gördüm bence şans oldu şimdi size mucize bir çözüm öneriyorum; sığla yağı

Ben Muğla'daki sığla ağaçlarından toplananları alıyorum (başka üretimi varsa bilmiyorum) daha önce yerinden alırdım şimdi internetten sağlam bir Muğla üreticisinden alıyorum, bağlantısı: şu, kıvamı ilk kullandığım gibi değil ama bu da kesin çözüm.

Elbette genel şeylere dikkat edin aç karın ile kahve içmeyin vsvs ama bazen stres veya dikkat etmediğiniz zamanlar olabiliyor, benim gibi reflüsü olanlara gerekebilir, ben bunu yedek olarak mutlaka bulunduruyorum.

Selamlar
 
Rennie artık en ufak fayda sağlamıyor :/ gaviscon iyiydi ama o da fayda etmemeye başladı en temizi sabah mide koruyucu içmek o zaman hiç sorun yaşamıyorum. Mide koruyucu olarak ne kullanıyorsun abi?
Sabahlari pulcet aliyorum. Rennie dedigin gibi cok fayda etmiyor. Seker gibi oldu artik. Cok abanirsam gun icinde bir de nexium aliyorum.
Kahve çekirdeği aromasını, meyvemsi ve ekşimsi tatlarını ‘malik’ asitten alıyor. Bu asit de maalesef bu rahatsızlığın düşmanı. Çikolata, fındık fıstık gibi düz aromalara sahip kahveler tercih edilebilir ama bu da vasat, keyifsiz fincanlar demek oluyor.
tama olarak bunu ifade etmek istemistim bende. Bu dedigim sekillerde bunu kagit uzerinde de gormek mumkun satin almadan once😉
Arkadaşlar, başlığı tesadüfen gördüm bence şans oldu şimdi size mucize bir çözüm öneriyorum; sığla yağı

Ben Muğla'daki sığla ağaçlarından toplananları alıyorum (başka üretimi varsa bilmiyorum) daha önce yerinden alırdım şimdi internetten sağlam bir Muğla üreticisinden alıyorum, bağlantısı: şu, kıvamı ilk kullandığım gibi değil ama bu da kesin çözüm.

Elbette genel şeylere dikkat edin aç karın ile kahve içmeyin vsvs ama bazen stres veya dikkat etmediğiniz zamanlar olabiliyor, benim gibi reflüsü olanlara gerekebilir, ben bunu yedek olarak mutlaka bulunduruyorum.

Selamlar
Bunu bende cok duydum. Fakat hic deneme firsatim olmadi. Bir de acikcasi on yargiliydim. Senden duymak biraz daha merak uyandirdi. Bir ara denicem mutlaka.

Sabah gozunu acmadan espresso icmeden de olmaz ki ama😁
 
Kucuk bir ekleme. Ben doktor degilim. Lutfen yazdiklarimi doktorunuza danismadan almayin!!!! Belki size zararli olabilir.
 
Yapılan en büyük yanlışlardan biri sadece asidi nötralize eden antiasit kullanmak (talcid,rennie,gaviscon gibi). Bu ilaçlar semptomları hızlı düzeltse de refleks olarak mide asidini arttırır. Sonraki gün şikayetler daha kötü başlayabilir. Hayat tarzı değişiklikleri ile düzelme yoksa ilk basamakta mide asidi salgısını azaltan ilaç grubu başlanır. Buna rağmen semptom varsa kısa süreli rahatlama için antiasit kullanmak gerekir
 
Yapılan en büyük yanlışlardan biri sadece asidi nötralize eden antiasit kullanmak (talcid,rennie,gaviscon gibi). Bu ilaçlar semptomları hızlı düzeltse de refleks olarak mide asidini arttırır. Sonraki gün şikayetler daha kötü başlayabilir. Hayat tarzı değişiklikleri ile düzelme yoksa ilk basamakta mide asidi salgısını azaltan ilaç grubu başlanır. Buna rağmen semptom varsa kısa süreli rahatlama için antiasit kullanmak gerekir
Malesef hayat tarzimi duzelmiyorum. Rennie yi dediginiz gibi acil zor durumlarda kullaniyorum bende. Yemeklerde asiti baya azalttim. Ama kahve ve alkol tuketimim yuksek. Pantoparazol ilaclari daha kesin cozum sanirim. Ama onlarda bir yerden sonra pek fayda etmiyor.

En guzeli cidden hayat tarzini duzeltmek.

Kendi meslegimden ufak bir bilgi paylasim;

Yemeklerde kullanilan sebzeleri tam oldurmek, protein ve yag tuketimini azaltmak, tahilli urunler tuketmek, cig meyve sebze tuketmemek gibi yemeklerde dikkat edebiliceginiz unsurlar var. ben genelde bunlara dilkat ettigimde yuksek kafein tuketimime ragmen sabah aldigim migde koruyucumla sadece sorun olmadan gecirebiliyorum gunumu. Ama oldu da ustte yazdigim yemek tarzlarindan biri de eklenince migde yanmasi kacinilmaz oluyor.
 
Arkadaşlar, başlığı tesadüfen gördüm bence şans oldu şimdi size mucize bir çözüm öneriyorum; sığla yağı

Ben Muğla'daki sığla ağaçlarından toplananları alıyorum (başka üretimi varsa bilmiyorum) daha önce yerinden alırdım şimdi internetten sağlam bir Muğla üreticisinden alıyorum, bağlantısı: şu, kıvamı ilk kullandığım gibi değil ama bu da kesin çözüm.

Elbette genel şeylere dikkat edin aç karın ile kahve içmeyin vsvs ama bazen stres veya dikkat etmediğiniz zamanlar olabiliyor, benim gibi reflüsü olanlara gerekebilir, ben bunu yedek olarak mutlaka bulunduruyorum.

Selamlar
Nasıl kullanıyorsunuz bu yağı acaba?
 
Nasıl kullanıyorsunuz bu yağı acaba?
1 çay kaşığı veya yarısı kadar yiyorsunuz, muhtemelen yaraların iyileşmesi için bir kaç gün devam etmeniz yeterli oluyor.

Ben ilk kez yaklaşık 5 yıl önce kullandım, öksürükten hastaneye gitmiştim ve ertesi gün çıktığım muğla gezisinde keşfettim.

Sonrasında bir kaç kriz daha çözdü ve ne olur ne olmaz diye mutlaka bulundurmaya çalışıyorum fakat sürekli kullanmadım - elbette hayat tarzını düzeltmeden çözülecek iş değil, bunu yangın söndürücü olarak düşünebilirsiniz. Sonrası iyi bir inşaat…
 
değerli arkadaşlar, her birinize teşekkür ederim. o halde düşük rakım koyu kavrum çekirdek veya decafdan devam edilmesi gerekiyor.

@Ömer Aydın kesinlikle haklısınız. marmaris te yaşayan bir arkadaşınız olarak uzun zamandır sığla sakızı kullanıyorum ben de midem için. çok kıymetli.
 
Benzer dertten muzdarip biri olarak kendi çözümlerimi buldum.

Öncelikle bir süre çeşitli şurup ve anti-asit mide ilaçlarıyla bir süre tedavi gördüm.

Daha sonra keyfi eziyete dönüştürmeyen kombinasyonlar buldum.

- En temel kural, aç karna tüketmiyorum. Yemekten bir süre sonra tüketiyorum.
- Filtre kahve içiyorsam yanına bir kek, hamurişi vb. bir atıştırmalık alıyorum. Tek kahve içersem mide ekşimeye başlıyor.
- Kullanılan kahveyi soruyorum, bazı kahveler karakter olarak midemle uyuşmuyor bunları tespit edip buna göre içiyorum. Örneğin Petra'da Guatemala Las Penas tüketiyorum son zamanlarda, yanına da bir Earl Grey Limonlu Kek yapıştırınca tertemiz oluyor.
-Sek espresso ve americano içmiyorum.
-Espresso bazlı içeceksem laktozsuz sütün tatlılığıyla bir miktar keskinliğini kırıyorum ve Cortado gibi süt oranı düşük kahveler tercih etmiyorum.
-Bir diğer altın kural ise underextract kahve içmeyin :)

Bunlardan şaştığım an midem haber veriyor ve soluğu Rennie + Gaviscon'da alıyorum.

Klişe ama kendinizin doktoru olun :)
 
Ara sıra da olsa bu başlığın çok ziyaret edeni olacaktır. Benim gibi kahveden vazgeçemeyenler için faydalı bir yazı paylaşalım.
____

ASİDİTESİ DÜŞÜK KAHVELERİ TERCİH EDİN

Kahve çekirdeklerinin asiditesi, kavruldıklarında ve demlendiklerinde artış gösterir. Bu yüzden Brezilya, Meksika, Peru, Venezüella, Guatemala, Sumatran ve Endonezya kahveleri gibi düşük rakımlarda yetişen, asit oranı düşük kahveleri tercih etmeniz ilk önerimiz. Ayrıca unutmamalısınız ki kahve kavruldukça asiditesi düşer, yani dark roast İtalyan stili kavrulmuş kahvenin daha mide dostu olduğunu söyleyebiliriz. Yanı sıra, kahvenizi alkali suyla demlemek de asitliğini düşürecektir.

YARI KAFEİNSİZ KAHVE DENEYİN

Kahve asit üretimini tetikleyen kafein gibi, bağırsaklarınızı ve midenizi rahatsız edip neredeyse hazımsızlığa yol açabilecek bazı bileşenler içerir. Bu yüzden tüm yargılarınızı bir kenara bırakıp ve kafeinsiz kahveye bir şans verin! Yarım ölçü dark roast her zamanki kahveniz ile yarım ölçü kafeinsiz kahveyi karıştırarak içmek, mide sıkışmalarınızı önlemeye yardımcı olabilir.

KAHVENİZE YUMURTA KABUĞU EKLEYİN

Bazlar, asitleri nötralize eder ve kalsiyum karbonattan yapılan yumurta kabukları da baziktir. Çekilmiş kahveye eklenen yumurta kabukları, midenizi tahriş edebilecek asitleri ve diğer acı bileşikleri emer, nötrleştirir. Bunun için bir yumurta kabuğunu iyice yıkayın ve daha parçalara bölün, ancak çok küçük olmasına gerek yok. Ölçü olarak, dört fincan kahve için bir yumurta kabuğu olacak şekilde demlemeden evvel kahvenize ekleyebilirsiniz.

COLD BREW KAHVE İÇİN

Soğuk demleme tekniğiyle kahve çekirdeğinin asiditesi, sıcak demlemeye göre %65’e kadar daha az yükselebiliyor. Bu yüzden asitsiz ve mide dostu kahve keyfiniz için cold brew demlemeyi tercih edebilirsiniz. Kahvemi soğuk içemem diyorsanız, soğuk demlediğiniz kahvenizi ısıtıp tüketebilirsiniz. Üstelik büyük miktarda hazırladığınız kahvenizi 2 haftaya kadar buzdolabında saklayabilir ve dilediğiniz zaman tüketebilirsiniz.

SÜT ALTERNATİFLERİNİ DEĞERLENDİRİN

Bazen sorun kahve değil, süt olabilir. Eğer laktoz intöleransınız olduğundan şüpheleniyorsanız, laktozsuz süt tüketmeniz gerekir. Badem sütü, Hindistan cevizi sütü, pirinç sütü gibi alternatifler de bu konudaki kurtarıcılarınız olabilir.


Kaynak
 
Chemex in faydası olabilir mi?
Kalın kağıt filitreleme yapmasından dolayı.
Özellikle french press veya metal filitre ile demlenmiş kahve beni de rahatsız ediyor.
 
Chemex in faydası olabilir mi?
Kalın kağıt filitreleme yapmasından dolayı.
Özellikle french press veya metal filitre ile demlenmiş kahve beni de rahatsız ediyor.

Chemex'te demlenen kahveyi daha rahat tüketiyorum ben de. Aeropress'e kıyasla. Ancak doğru bir kıyaslama mı emin değilim.
 
Endoskopi + biyopsi sonucu reflü + gastrit çıktı bende de bu yıl, bu dertten muzdarip arkadaşlar mutlaka Kudret narı yemeli, sayesinde mide koruyucu içmeyi bıraktım. Reflüsü olanlar için koyu kavrum + düşük rakımlı kahve önerilerini bekliyorum 😀
 
Benim de önerim mide koruyucu ve rennie gaviskon türevi şeyler kullanmayın kullandırtmayın. Midenin kendi kendini regüle etme kapasitesini azaltıyoruz sonra tembelleşiyor sürekli istiyor. Günlük Pompastan, süresini takip edemediğim süredir 1 kutu reni ile yaşan bene. Yaş 33, alkol kullanıyorum aç karınla kahve içiyorum hatta ofisteki leş filtre kahveyi bile içiyorum :D
 
Yemekten önce içtiğimiz sıvılar mide asidinin gücünü azalttığı için vücut yemeği kolay sindiremez ve refleks olarak dafa fazla mide asidi üretir. Bu da midenin dengesini bozmaktadır.

Çok basit bir şekilde çözülüyor.
Yemekten 2 saat önce ve 1 saat sonra sıvı içme. Kaç ay ilaç kullandım en etkili çözüm bu oldu. Yan etkisi de yok.
 
Yemekten önce içtiğimiz sıvılar mide asidinin gücünü azalttığı için vücut yemeği kolay sindiremez ve refleks olarak dafa fazla mide asidi üretir. Bu da midenin dengesini bozmaktadır.

Çok basit bir şekilde çözülüyor.
Yemekten 2 saat önce ve 1 saat sonra sıvı içme. Kaç ay ilaç kullandım en etkili çözüm bu oldu. Yan etkisi de yok.
Hocam bu olaya ek olarak beslenme tarzınızı degistirirseniz kahve o kadar etkilemeyecektir geç yememek asitli yememek gibi
 
Geri
Üst