Selamlar sevgili kahveseverler,
yaklaşık 6 ay oldu nitelikli kahve demlemeye başlayalı. Öncesinde de her zaman kahve içmeyi ve kahve kültürünü merak ve takip ediyordum.
Nitelikli kahve işine girince ise bambaşka bir dünya olduğunu farkettim. klişe olacak ama kötü demlenmiş kahveyi artık içemiyorum.
Tat ve koku konusunda da her zaman ilgiliydim (viski, şarap, bira içerken veya yemek yerken hangi kokuyu tadı aldığımı anlamaya çalışırım)
gel gelelim kahve konusunda bir türlü istediğim seviyeyi yakalayamadım. içerken o anlık tat, nota alıyorum veya bunu not da ediyorum deftere ama bir sonraki demleme de bir öncekine göre gövde-asidite-tat farklarını tanımlayamıyorum. evet bi öncekinden daha güzel diyebiliyorum ama "suyun sıcaklığını düşürdüm şu olmuş"; "kliki artırdım bu olmuş" diyemiyorum.
zaten birşeyler anladım diyene kadar kahvem bitiyor yeni kahveye geçiyorum.
sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz?
sizlerin hikayesi nasıldı?
kullandığım ekipmanlar:
yaklaşık 6 ay oldu nitelikli kahve demlemeye başlayalı. Öncesinde de her zaman kahve içmeyi ve kahve kültürünü merak ve takip ediyordum.
Nitelikli kahve işine girince ise bambaşka bir dünya olduğunu farkettim. klişe olacak ama kötü demlenmiş kahveyi artık içemiyorum.
Tat ve koku konusunda da her zaman ilgiliydim (viski, şarap, bira içerken veya yemek yerken hangi kokuyu tadı aldığımı anlamaya çalışırım)
gel gelelim kahve konusunda bir türlü istediğim seviyeyi yakalayamadım. içerken o anlık tat, nota alıyorum veya bunu not da ediyorum deftere ama bir sonraki demleme de bir öncekine göre gövde-asidite-tat farklarını tanımlayamıyorum. evet bi öncekinden daha güzel diyebiliyorum ama "suyun sıcaklığını düşürdüm şu olmuş"; "kliki artırdım bu olmuş" diyemiyorum.
zaten birşeyler anladım diyene kadar kahvem bitiyor yeni kahveye geçiyorum.
sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz?
sizlerin hikayesi nasıldı?
kullandığım ekipmanlar:
- Soulhand termometreli kettle
- Molent G50
- V60 Seramik
- Cafec abaca (hario kendi kağıdı bitince buna geçtim)
- Buzdağı su (genelde buzadağı kullanırız)
- bir de yeni origami s aldım