• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Puck Screen ve Shower Screen paradoksu

TayfunTmr

Barista
İsim
Tayfun Tamer
Daha fazla  
İsim
Tayfun Tamer
Espresso Makinesi
Flair 58, Wacaco Minipresso NS2
Değirmen
Femobook A68, Kinu M47, Mavo Phantox Pro
Ekipmanlar
V60, Aeropress, Deep 27, Hero Dripper
Sizce iyi bir shower screen varken puck screen kullanmaya gerek var mı?
IMS shower screenin iyi şekilde ayarlanmış su akışını puck screen kullanarak gölgelemiş olmuyor muyuz?
Su akşının düzeninde Puck screen tek başına yeterli mi?

Biri puck screen yeterli desin de IMS masrafından kurtarsın beni :D
 
Puck screenın tek faydası shower screenı temiz tutmak gibi geliyor. Sıcaklığı düşürdüğü ve kalınlık yaptığı için puck screen yerine bazen 58mm kağıt filtre kullanıyorum.
 
Sizce iyi bir shower screen varken puck screen kullanmaya gerek var mı?
IMS shower screenin iyi şekilde ayarlanmış su akışını puck screen kullanarak gölgelemiş olmuyor muyuz?
Su akşının düzeninde Puck screen tek başına yeterli mi?

Biri puck screen yeterli desin de IMS masrafından kurtarsın beni :D
Elimde 3 adet puck screen modeli var, (1 / 1.7 / 2 mm) eğer iyi bir shower screen'in var ise BENCE puck screen e gerek yok.
 
Son düzenleme:
IMS nin her puck screen modeli var neredeyse elim fine / ultra fine / super fine vs.
Sizin dedikleriniz basket olmalı, IMS puck screen üretmiyor bildiğim kadarıyla.

İkisini de kullanan biri olarak puck screenin çok faydasını gördüm, kanallanmayı minimuma indiriyor ve extractionı arttırıyor. İkisinden biri tercih edilecekse shower screen daha öncelikli tabii ki, ama IMS shower screen, puck screenin yerini tutmuyor bana göre.
 
Sizin dedikleriniz basket olmalı, IMS puck screen üretmiyor bildiğim kadarıyla.

İkisini de kullanan biri olarak puck screenin çok faydasını gördüm, kanallanmayı minimuma indiriyor ve extractionı arttırıyor. İkisinden biri tercih edilecekse shower screen daha öncelikli tabii ki, ama IMS shower screen, puck screenin yerini tutmuyor bana göre.
Çok özür dileyerek düzeltiyorum en son IMS nin aero press filtrelerini almıştım oradan aklımda kaldı sanırım marka.
Şimdi gidip baktım bendekiler aliexpress'ten alınma markasız 1 / 1.7 / 2 mm lik puck screenlermiş.
Düzelttiğiniz için teşekkür ederim ama harici üstteki yorumum geçerli :)
 
Son düzenleme:
Bir süredir gaggia için puck screen kullanıyorum, başlıkta arkadaşlarında belirttiği gibi ısıyı düşürmek ve sepetin doz gramajını düşürmesi gibi dezavantaları var evet, ancak pozitif yanları gerçekten daha ağır basıyor aşırı düzenli bir akış ve daha iyi bir çözünme sağladığı gözle bile görülüyor, naked portafilter ile aldım ve ilk shotları screen olmadan denediğimde, wdt uygulamama rağmen çok az kanallanma gözükürken puck screenli denemelerde bazen wdt kullanmıyorum bile. solenoid valfe rağmen bazen bir tık ıslak çıkan pucklar ise kupkuru ve knock boxa vurmaya gerek kalmadan çıkabiliyor.

Sıcaklık sorununu aşmanın en kolay yolu ise portafiltreyi ısıtmak için boş şekilde alete takarken puckscreenide içerisine koyuyorum ve makineyi kullanmadan 10dk önce açtığımda hem portafiltre hem puckscreen el değmeyecek kadar sıcak oluyor :), peşpeşe shot alacaksamda ilk shotun ardından puckscreeni grup başlığını flushlarken duruluyorum böylece ısısını kaybetmeden tekrar kullanabiliyorum.
 
Puck screen kullanacaksanız hangi shower kullandığınız önemsizleşiyor. Şahsen akışa etki eden en önemli 3 şeyden biri bence puck screen. Shower'a göre avantajı sıfır noktasına inebilmesi(kahve ile temas etmesi). Sepet, puck screen ve Wdt ile iyi akış almamanız neredeyse imkansız(tabi ki uygun ve taze kahve kullandığınızı varsayarsak). Sıcaklık olayınıda @Vialoca nında dediği gibi sepetinde içinde başlığa takarak çözebilirsiniz.
 
Sepetlerde 18, 20, 22 gr seçenekleri var genelde bunlardan hangisini seçmek daha mantıklı olur
 
Sepetlerde 18, 20, 22 gr seçenekleri var genelde bunlardan hangisini seçmek daha mantıklı olur
E61 grup başlığı derin olduğu için sepetlerin kapasitesi daha düşük oluyor. Genel olarak h26(20gr) daha çok tercih ediliyor.
 
Kapasite olarak sepeti 20 gr almak mantıklı gibi geliyor banada
20 gr sepet kapasite de 18 gr kullanıyorum suan ki sepette ama bazen sanki 19 20 gr ister gibi duruyor sepet
 
Lance abimiz konuya açıklık getirmiş

 
Geri
Üst