• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Montag - Nensebo Refisa

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Samet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Samet

Barista
Konum
Sakarya
İsim
Samet Güler
Daha fazla  
İsim
Samet Güler
Değirmen
Timemore Slim
Ekipmanlar
Bialetti Moka Pot
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Sakarya
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Adapazarı
Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
Serdivan
IMG_20210509_124734.jpg
Oramia eyaletine bağlı olan West Arsi bölgesi, günümüzde ulusal park alanı olarak koruma altına alınmış olan Bale Dağı’nın eteklerindeki Harenna Ormanı’na komşu olan ve kahveseverler için sunduğu çeşitlilik nedeniyle bir hazine olarak görülen büyüleyici bir yer. Son yıllarda ciddi anlamda yatırım alması sonucunda ürün kalitesinin daha da arttığı bölgede, Nensebo isimli “woreda” (Etiyopya’da köylerin biraya gelmesiyle oluşan kazalara verilen isim) özellikle ön plana çıkıyor. Size sunmaktan gurur duyduğumuz bu çekirdek ise Nensebo’ya bağlı dağ köylerinin en meşhurlarından biri olan Refisa’dan geliyor. Bölgenin ön plana çıkan özelliği, araçla ulaşmanın dahi zor olduğu dağ köylerinde “yabani orman kahvesi” olarak nitelendirilebilecek enfes doğal ürünlerin ağırlıkta olması.
Elinizdeki natürel işlem görmüş çekirdek, kırmızı meyve ve çikolata tatları ile Etiyopya’nın karakteristik floral notalarının buluştuğu son derece etkileyici bir kahve. Tatlılığı kadar narin yapısıyla da sizi kendine hayran bırakacak bu kahveyi sizinle buluşturmasak olmayacaktı. Afiyet olsun!

BÖLGE / West Ars
TÜR / Heirloom (Ata Tohumu)
TAT / Tatlı Ahududu, Sütlü Çikolata / Narin, Tatlı
İŞLEM / Natürel
RAKIM / 1950-2050m
HAZIRLANIŞ / Filtre
 
Kahve : 15.5 gram
Su: 93.5 derece
Öğütüm: Timemore c2 22 klik

REÇETE
45 gram blooming
30. saniyede 120'ye tamamlama
1.15'de 240'a tamamlama
2.30 bitiş

Aşırı tatlı mis gibi ahududu kokan bir kahvem oldu. Hem ahududu hem çikolata tatları çok net alınıyor.
 
Kokusunu ben de çok beğendim, degassing sürecinin bitmesini sabırsızlıkla bekliyorum 😋
 
Kahve : 15.5 gram
Su: 93.5 derece
Öğütüm: Timemore c2 22 klik

REÇETE
45 gram blooming
30. saniyede 120'ye tamamlama
1.15'de 240'a tamamlama
2.30 bitiş

Aşırı tatlı mis gibi ahududu kokan bir kahvem oldu. Hem ahududu hem çikolata tatları çok net alınıyor.
5 mayıs kavrumlu kahvemi demlemek için bir süre daha beklemeyi planlıyordum ama tarifinizi görünce dayanamadım. K-plusta 66 klik kullanarak tarifinizle origamide demledim son döküşten sonra spin attırdım ve 2.40'ta bitti. Güzel dengeli bir kahve oldu ama bitişte bitterlik hissettim sanırım zamanla daha da güzel olacak.
 
5 mayıs kavrumlu kahvemi demlemek için bir süre daha beklemeyi planlıyordum ama tarifinizi görünce dayanamadım. K-plusta 66 klik kullanarak tarifinizle origamide demledim son döküşten sonra spin attırdım ve 2.40'ta bitti. Güzel dengeli bir kahve oldu ama bitişte bitterlik hissettim sanırım zamanla daha da güzel olacak.
Afiyet olsun. İyileştirilmiş tarifinizi beklerim süre olarak 2.30 u geçmemeye çalışalım bence :)
 
Kavrum 7 Mayıs

Molent G50
Ilk demleme 35 klik
Cafec traditional
20 gr kahve
1:16 oran
320 ml su

Demleme 1
60 ml blooming
30. Sn den itibaren 190 ml tamamlama
1.15 sn itibaren 320 ml tamamlama
Bitis 2.55

Tatli bir fincan yakalayabildim ama yinede hafif bir bitter tat vardi

Demleme 2
Sadece öğütüm değerini 37 kliğe çıkardım.
Bütün adımlar aynı

Ahududu ortaya çıktı. Daha tatlı bir fincan yakaladım.

Fakat eksik birsey var gibi geliyor. Kahve miktarını düşürüp deneyeceğim (yukarıda ki tarif).

Herkese afiyet olsun.
 
Butun değerler sabit, sadece klik sayısı
38 ve 40 olarak denedim.

İçilebilir fincanlar aldım fakat 40 klik fazla oldu sanirim.
40 kliğe çıkmadan diğer değerlerle oynamak gerekecek.

38 de, aromaların alındığı bir fincan oldu.

40klikt daha aromasız düz bir kahve.

Deneyen arkadaşlara yol gösterir umarım.
 
Önerilerle nestle su ile deneme yaptım bugün.Asidite arttı fincana can geldi ama ağızda kuruluk bırakıyor.Çok beğendiğim söylenemez.Birdahaki demlememde nestle su ile tek döküş yapacağım
 
Önerilerle nestle su ile deneme yaptım bugün.Asidite arttı fincana can geldi ama ağızda kuruluk bırakıyor.Çok beğendiğim söylenemez.Birdahaki demlememde nestle su ile tek döküş yapacağım

Hocam ben molent g50 37 klikte tek döküş ile başarılı olamadım, içilmez bir kahve çıktı. Şuan sizin demlemenizi merakla bekliyorum.
 
Abant su iki parçalı döküşle gayet hoş meyvemsi bir kahve içiyorum. İlk denememde kuzeyden suyla demlemiştim, kötü değildi fakat abantla hem asiditesi daha belirgin hem de ahududu tatları. (7 mayıs kavrumu)
 
Hocam ben molent g50 37 klikte tek döküş ile başarılı olamadım, içilmez bir kahve çıktı. Şuan sizin demlemenizi merakla bekliyorum.
35 klik 02:55 bitiş almıştınız, 37 klikte kaç dakikaya düştü süre?
35 klik genel anlamda Molent için yarım tık ince sayılır bana göre. Şahsen ben 37-39 arasında değiştiririm.
Üstelik Traditional da kullanmışsınız, ki çok beğendiğim hızlı bir filtredir.
Bilmiyorum Melodrip kullanıyor musunuz, fakat eğer varsa bir de onunla çift eşit döküş yaparak denemenizi öneririm.
 
Hocam ben molent g50 37 klikte tek döküş ile başarılı olamadım, içilmez bir kahve çıktı. Şuan sizin demlemenizi merakla bekliyorum.
Bypass tüyosu vereyim, ev demleyicileri için, içilmez kahvelerinizi içilebilir hale getirebilecek.. kahveyi demlediniz baktınız acı ve sert, içimi zor, overextract olduğuna eminsiniz.. 10 gramdan başlayarak 10'ar gram sıcak su ekleyip tadına tekrar bakın, açılmaya başlayacaktır, bunu içerim dediğiniz yerde sonlandirirsiniz..
 
35 klik 02:55 bitiş almıştınız, 37 klikte kaç dakikaya düştü süre?
35 klik genel anlamda Molent için yarım tık ince sayılır bana göre. Şahsen ben 37-39 arasında değiştiririm.
Üstelik Traditional da kullanmışsınız, ki çok beğendiğim hızlı bir filtredir.
Bilmiyorum Melodrip kullanıyor musunuz, fakat eğer varsa bir de onunla çift eşit döküş yaparak denemenizi öneririm.

2.45'e düştü süre. Melodrip yok maalesef :) genel olarak 37 klik iyi sonuçlar verdi.
 

Ekli dosyalar

  • 20210516_120010.jpg
    20210516_120010.jpg
    66.5 KB · Görüntüleme: 66
İki üç parametreyi değiştirerek son parçalı döküş reçetemi paylaşıyorum. Çikolatanın en net alındığı fincanım oldu.

Kahve : 16 gram
Su: 95-96 derece
Öğütüm: Timemore c2 23 klik

Dökerken her bir parçada tüm suyun inmesi için yeterince süre kaldığından emin olun

REÇETE
45 gram blooming
30. saniyede 120'ye tamamlama
1.15'de 240'a tamamlama
2.30 bitiş
 
16.5/255 buzdagi 92* , 30 sn 30 gr blooming yavaşca tek döküş 1.30da biter.
Demleme bitiş 2.30
Comandante 22 klik th3 filtre

Sıcakken çikolata tadı geliyor.Sogudukça dilde kuruluk bırakiyor.Yok olmamış bu kahve.
 
Selamlar,

Bu çekirdek özelinde clever dripper ile yaptığım demlemelerden çok memnunum. Yalnızca aldığım ilk yudum sonraki yudumlara göre biraz acı geliyor. Bu durum demlemede yapılacak değişikliklerle giderilebilir mi yoksa parfüm gibi ilk koklamada gelen yoğunluğa sonradan burnun alışması gibi doğal bir olay diyebilir miyiz? :)
 
Geri
Üst