• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Mignon specialita espresso ayari

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan tuç
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tuç

Yeni Üye
İsim
1T2u3g4c5e
Daha fazla  
İsim
1T2u3g4c5e
Mignon specialita aldim ama ogutme ayari tutturamoyorum . Kullanan yada bilgisi olan varmi kaçta çekilmesi lazım espresso icin . Dipsiz portafilter kullanıyorum ve lahve çok hızlı akıyor çokta fışkırıyor etrafa aşırı acı bir kahve oluyor . Krema zaten sıfır.
 
Bir kere de ayarı tutturmanız zor olacaktır. Cihazı içinde kahve yokken boşta çalıştırıp dişli sürtme sesi gelene kadar küçük ayara getirin. Ses duyunca biraz aralığı büyütün. Sonra bir çekim yapıp makine de deneyin. Eğer akış olmaz yada yavaş olursa bu durumda aralığı yavaş yavaş büyüterek deneyin. Yalnız çok küçük çevirmelerde değil de daha çok yarım olacak şekilde yapmanızı tavsiye ederim. Hassas bir ayar yapacaksınız küçük çevirmeler yaparsınız.
 
Bir kere de ayarı tutturmanız zor olacaktır. Cihazı içinde kahve yokken boşta çalıştırıp dişli sürtme sesi gelene kadar küçük ayara getirin. Ses duyunca biraz aralığı büyütün. Sonra bir çekim yapıp makine de deneyin. Eğer akış olmaz yada yavaş olursa bu durumda aralığı yavaş yavaş büyüterek deneyin. Yalnız çok küçük çevirmelerde değil de daha çok yarım olacak şekilde yapmanızı tavsiye ederim. Hassas bir ayar yapacaksınız küçük çevirmeler yaparsınız.
Tekrar deneyeceğim. Genelde espresso ayari kaç olmalı peki
 
Adımsız olduğu için tam bir ayarı yok ne yazık ki , mesela benim ayarım iki tam tur sonrası 1.2 gibi düşünebilirsiniz. Bu arada çekirdek değiştikçe de bu ayarla oynamanız gerekebilir.
 
Adımsız olduğu için tam bir ayarı yok ne yazık ki , mesela benim ayarım iki tam tur sonrası 1.2 gibi düşünebilirsiniz. Bu arada çekirdek değiştikçe de bu ayarla oynamanız gerekebilir.
Kahve makinamdan kaynaklı olabilir mi dicem ama kötü de değil sage ses450. Videolarda gayet güzel sonuçlar alınmış. Bende ya fışkırıyor ya tıkanıyor akmıyor
 
Sanmıyorum bence tamamen ayarla ilgisi vardır. Belki basınçlı sepet kullanıyorsanız bu sorun olabilir
 
Sıfırlama için yardımcı olamam ne yazık ki ayarı sonradan yakalaması zor oluyor. Ancak aşağı da foto paylaşıyorum o yönde dişli sesi gelene kadar çevirirseniz sıfır ayarına yaklaşmış olursunuz. Bu arada çalışmıyorken de çevirebilirsiniz ama arada kahve falan kaldıysa tamamen sıfırlanmış olmuyor. Bu sebeple çalışırken yapılması öneriliyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0140.jpeg
    IMG_0140.jpeg
    64.2 KB · Görüntüleme: 54
Sıfırlama için yardımcı olamam ne yazık ki ayarı sonradan yakalaması zor oluyor. Ancak aşağı da foto paylaşıyorum o yönde dişli sesi gelene kadar çevirirseniz sıfır ayarına yaklaşmış olursunuz. Bu arada çalışmıyorken de çevirebilirsiniz ama arada kahve falan kaldıysa tamamen sıfırlanmış olmuyor. Bu sebeple çalışırken yapılması öneriliyor.
Tamamdır çok teşekkür ediyorum
 
Mignon specialita aldim ama ogutme ayari tutturamoyorum . Kullanan yada bilgisi olan varmi kaçta çekilmesi lazım espresso icin . Dipsiz portafilter kullanıyorum ve lahve çok hızlı akıyor çokta fışkırıyor etrafa aşırı acı bir kahve oluyor . Krema zaten sıfır.
Süre/çıktı miktarını ancak denildiği gibi deneme yanılmayla elde edersiniz doğru kademeyi. İlk ayar zor ama sonraki ayarlar espresso için aşağı yukarı yakın oluyor. Bol şans
 
Bir kere de ayarı tutturmanız zor olacaktır. Cihazı içinde kahve yokken boşta çalıştırıp dişli sürtme sesi gelene kadar küçük ayara getirin. Ses duyunca biraz aralığı büyütün. Sonra bir çekim yapıp makine de deneyin. Eğer akış olmaz yada yavaş olursa bu durumda aralığı yavaş yavaş büyüterek deneyin. Yalnız çok küçük çevirmelerde değil de daha çok yarım olacak şekilde yapmanızı tavsiye ederim. Hassas bir ayar yapacaksınız küçük çevirmeler yaparsınız.
üstad bu değirmenin bıçakları değince hasar vermiyor mu?
 
Sürekli olmadığı sürece sorun olmuyor, bir çok ayar videosunda da bu şekilde yapılıyor. Hatta daha iyi hizalama yapmak isteyenler silinmez kalemle işaretleyip sürtünme etkisiyle işaretlerin silinmesine bakarak ayar yapıyorlar.
üstad bu değirmenin bıçakları değince hasar vermiyor mu?
 
Sürekli olmadığı sürece sorun olmuyor, bir çok ayar videosunda da bu şekilde yapılıyor. Hatta daha iyi hizalama yapmak isteyenler silinmez kalemle işaretleyip sürtünme etkisiyle işaretlerin silinmesine bakarak ayar yapıyorlar.
değirmen bıçakları fazla yaklaşırsa otomatik duruyor, bu nedenle çok da zarar verdiğini sanmıyorum, sürtmeden kasıt çok hafif bir ses :)
Zaten değirmen çalışırken hafiçe çeviriyorsunuz o sesi alır almaz, durabılırsınız.

Şahsen ben sürtme sesi gelir gelmez 3-4 birim gerisine getirip espresso yu orda kullanıyorum, bende 3-4 den sonra sürtüyor, o an durdurup 0'a alıyorum, artık çekirdeğe göre kavruma göre 1 ile 0 arası kullanıyorum.
 
1685041121282.png
Değirmen çalışırken sağ kısımda yer alan 4-3 arasında sürtme yapıyor, sürtme sesiyle ayarı espresso için resimdeki hale getiriyorum
 
Bende aynı sorunla karşılaşıyorum. İyi bir ayar tutturana dek epey kahve heba oluyor...
Perfetto yerine Specialita seçmemin tek sebebi verimlilikle hassasiyet ayarı yapabilmekti, nitekim yapılabiliyor ama aşırı zaman alan bir işlem, bunun pratik bir yöntemi var mı bildiğiniz? Yani öğütülmüş kahveyi keşke bir yere koyabilsek ve espressoya uygun/fazla öğütüm gibi bir şablon çıkartsa😂
 
Arkadaşlar merhaba;

Eureka Specialita kullanıcısıyım. Bıçakların birbirine sürtme sesini duyduktan sonra sıfır noktasına geldiğimi anlıyorum. Lakin şöyle bir durum var. Dün ve bugün sıfır noktasından 1 birim kadar ötesinde öğütüm yaptığımda neredeyse optimum ayarı yakalıyorum. Fakat bazı cevaplarda, başka forumlarda 1 tam turda, 1 buçuk tam turda doğru ayarları yakaladıklarını yazanlar var. Böyle bir şey mümkün mü? Tam tur çok kalın bir öğütüm olmaz mı?
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba;

Eureka Specialita kullanıcısıyım. Bıçakların birbirine sürtme sesini duyduktan sonra sıfır noktasına geldiğimi anlıyorum. Lakin şöyle bir durum var. Dün ve bugün sıfır noktasından 1 birim kadar ötesinde öğütüm yaptığımda neredeyse optimum ayarı yakalıyorum. Fakat bazı cevaplarda, başka forumlarda 1 tam turda, 1 buçuk tam turda doğru ayarları yakaladıklarını yazanlar var. Böyle bir şey mümkün mü? Tam tur çok kalın bir öğütüm olmaz mı?
alingment yapmanız gerekiyor sanırım
 
Peki nasıl yapabilirim? İnternette videolar var ama İngilizce olduğu için bir şey anlamıyorum?
 
Geri
Üst