• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Matkapla kahve öğütümü?

Fakir barista

Yeni Üye
İsim
Tolga
Daha fazla  
İsim
Tolga
Arkadaşlar merhaba, comandante almak istiyorum homojen öğütüm için fakat pratik olmasınıda istiyorum. Espresso öğütmek istediğim için işlem çok uzuyor. Bunun için şarjlı matkabı hassas bir biçimde değirmene takıp öğütsem sorun olurmu? Motordanteye para vermek istemiyorum yada daha az homojen bir elektrikli öğütücüye :( internette yapanları gördüm fakat ürüne zarar veriyormu bilgi alamadım.
 
Arkadaşlar merhaba, comandante almak istiyorum homojen öğütüm için fakat pratik olmasınıda istiyorum. Espresso öğütmek istediğim için işlem çok uzuyor. Bunun için şarjlı matkabı hassas bir biçimde değirmene takıp öğütsem sorun olurmu? Motordanteye para vermek istemiyorum yada daha az homojen bir elektrikli öğütücüye :( internette yapanları gördüm fakat ürüne zarar veriyormu bilgi alamadım.
ille yapacaksanız matkap yerine vida makinası kullanın risk azalır.
 
Arkadaşlar merhaba, comandante almak istiyorum homojen öğütüm için fakat pratik olmasınıda istiyorum. Espresso öğütmek istediğim için işlem çok uzuyor. Bunun için şarjlı matkabı hassas bir biçimde değirmene takıp öğütsem sorun olurmu? Motordanteye para vermek istemiyorum yada daha az homojen bir elektrikli öğütücüye :( internette yapanları gördüm fakat ürüne zarar veriyormu bilgi alamadım.
ana tercihiniz espresso olacaksa comandante yerine 1zpresso jx-pro tercih edebilirsiniz, sadece comandante espresso aralıklarında yetersiz kalabilir.
 
ana tercihiniz espresso olacaksa comandante yerine 1zpresso jx-pro tercih edebilirsiniz, sadece comandante espresso aralıklarında yetersiz kalabilir.
Cevabınız için teşekkür ederim. Eğer 1zpresso gibi homojen öğüten bir elektrikli bir öğütücü varsa onu almak isterim asıl. Ben el değirmenlerinin daha tutarlı öğütüp fiyat olarak daha uygun satılıyor diye biliyorum. Lelit fred v60 gibi kalın öğütümler yapamıyor, Sage BCG820 ye baktım güzel hoş ama bir yerden sonra tatmin olamayacağımı düşündüğüm için pek ilgilenmedim. Eğer sizin bildiğiniz çok tutarlı bir elektrikli değirmen varsa araştırmam için söylermisiniz. Bütcem 5000₺
 
Cevabınız için teşekkür ederim. Eğer 1zpresso gibi homojen öğüten bir elektrikli bir öğütücü varsa onu almak isterim asıl. Ben el değirmenlerinin daha tutarlı öğütüp fiyat olarak daha uygun satılıyor diye biliyorum. Lelit fred v60 gibi kalın öğütümler yapamıyor, Sage BCG820 ye baktım güzel hoş ama bir yerden sonra tatmin olamayacağımı düşündüğüm için pek ilgilenmedim. Eğer sizin bildiğiniz çok tutarlı bir elektrikli değirmen varsa araştırmam için söylermisiniz. Bütcem 5000₺
Ogutum onceliginiz nedir? Espresso mu filtre mi ikiside mi?
 
Ogutum onceliginiz nedir? Espresso mu filtre mi ikiside mi?
Önceliğim ikiside, hem nitelikli kahve tüketiyorum ve espressoda mükemmeli yakalamaya çalışıyorum. Şuan araştırmalarım ve pratiklik gereği benim bir 8.000-10.000₺ masrafım var gibi görünüyor:(( eureka mignon perfetto düşünüyorum fakat elim çok titrer o parayı vermeye kalkarsam :( hem tutarlı hem pratik hem tüm kahveleri öğütsün istiyorum.
 
Bu ufak vidalama aygıtları değirmen için yetersiz kalıyor. Döndürmüyor. Kahve koymadan rahat çeviriyor
Muhtemelen ama ben yinede bir umut olabilir diye dusunmustum. Tk ogutumlerinde bazen bezdirebiliyor manuel ogutum :))
 
Önceliğim ikiside, hem nitelikli kahve tüketiyorum ve espressoda mükemmeli yakalamaya çalışıyorum. Şuan araştırmalarım ve pratiklik gereği benim bir 8.000-10.000₺ masrafım var gibi görünüyor:(( eureka mignon perfetto düşünüyorum fakat elim çok titrer o parayı vermeye kalkarsam :( hem tutarlı hem pratik hem tüm kahveleri öğütsün istiyorum.
https://www.gelbura.com/urun/idose-df64-single-dose-kahve-ogutucu-karbon-siyah istediğiniz profile ve bütçeye en yakın öğütücü bu gibi gözüküyor, tabi biraz aşıyor belirttiğiniz bütçeyi maalesef. diğer arkadaşların önerdiği gibi JX-Pro deneyebilirsiniz, incelemelere ve kullanıcı deneyimlerine göre espresso öğütmesi aşırı zahmetli olmayan bir el değirmeni. the coffee chronicler ve dave corbey youtube kanallarında incelemeleri mevcut.
 
ana tercihiniz espresso olacaksa comandante yerine 1zpresso jx-pro tercih edebilirsiniz, sadece comandante espresso aralıklarında yetersiz kalabilir.
Bende geçen yıl aldığım garantisi devam eden JX Pro fazla duruyor. Eğer ilgilenirseniz özelden mesaj atabilirsiniz.
Üşendiğimden ikinci el ilanı olarak girmedim henüz.
 
Önceliğim ikiside, hem nitelikli kahve tüketiyorum ve espressoda mükemmeli yakalamaya çalışıyorum. Şuan araştırmalarım ve pratiklik gereği benim bir 8.000-10.000₺ masrafım var gibi görünüyor:(( eureka mignon perfetto düşünüyorum fakat elim çok titrer o parayı vermeye kalkarsam :( hem tutarlı hem pratik hem tüm kahveleri öğütsün istiyorum.
Perfettoyu da kullanmis biri olarak sunu soyleyebilirim. Df “bence” cok daha iyi bir degirmen. Sebepleri sunlar;

1- df single dose. Perfetto hopper li. Retention konusunda soylemiyorum bunu. Perfetto num da retention i az. Fakat hopperli grinderlarda soyle bir sorun var. Hopper i doldurim kullanim derseniz, hopper full ken farkli, azaldikca farkli oldugunu goreceksiniz. Sebebi de ust taraftaki agirlik her ogutumde eksilecegi icin cekirdeklere olan baska azalicaktir. Tabi sadece ogutulecek kadar koyarsaniz hopper a bu sorun ortadan kalkar.

2- espresso araligi df de daha genistir. Perfettoda daha dar.

3- perfetto 50mm burr. Df 64😊

4- kullanmasi ve temizlemesi daha pratik.

5-ssp bicaklar ile customize edebilmen istedigin gibi.

Ikisininde ortak problemi espresso ve filtre arasindaki gecisler. Ornegin espresso kalibrasyonunuzu yaptiniz. Sonra hadi bir filtre iceyim dediniz. Espresso kalibrasyonuna donmek yine 1-2 shot i bosa harcatiyor.

Benim goruslerim bunlar. Kendi deneyimlerimden tabiki. Belki baskalarinin baska deneyimleri vardir.
 
eureka mignon filtro kullanıcısı olarak yazayım: mutlaka kahve ustaları farkı anlıyordur ancak bir espresso değirmeni olmadığı belirtilen mignon filtro ile gayet güzel espresso inceliğinde çıktı alınıyor, hatta neredeyse (ki Koray ERDOĞDU'nun comandante önerisindeki kalınlıktan bile ince) türk kahvesi ayarında çıktı alınıyor, hatta perfetto'da bildiğim kadarıyla geçişler daha dar olduğu için esp ve filtre arası geçişleri ayarlama daha zor oluyordur. filtro'nun diğer mignon modellerinden konfor olarak farkı olduğunu biliyorum (öğütüm boyunca tuşa sürekli basmak, ön tarafta tuş olmaması, portafiltre tutucusu olmaması, zamanlayıcı olmaması, dozaj ayarı olmaması gibi) ancak burada bir çok tecrübeli kahvesever biliyor ki bunlar bir süre sonra o kadar da "lazım" şeyler olmuyor. GAMT'a selam olsun.
 
eureka mignon filtro kullanıcısı olarak yazayım: mutlaka kahve ustaları farkı anlıyordur ancak bir espresso değirmeni olmadığı belirtilen mignon filtro ile gayet güzel espresso inceliğinde çıktı alınıyor, hatta neredeyse (ki Koray ERDOĞDU'nun comandante önerisindeki kalınlıktan bile ince) türk kahvesi ayarında çıktı alınıyor, hatta perfetto'da bildiğim kadarıyla geçişler daha dar olduğu için esp ve filtre arası geçişleri ayarlama daha zor oluyordur. filtro'nun diğer mignon modellerinden konfor olarak farkı olduğunu biliyorum (öğütüm boyunca tuşa sürekli basmak, ön tarafta tuş olmaması, portafiltre tutucusu olmaması, zamanlayıcı olmaması, dozaj ayarı olmaması gibi) ancak burada bir çok tecrübeli kahvesever biliyor ki bunlar bir süre sonra o kadar da "lazım" şeyler olmuyor. GAMT'a selam olsun.
Annem icin aldim bu cihazi. Temizledikten sonra bende araligin o kadar daralmiyacigini dusundum ama baya daralip turk kahvesine kadar inebiliyor. Fakat bicaklar kucuk. Motorda gucsuz ise eger bu ikisininde omrunu kisaltir. Bende denemedim espresso yapmayi ama yapamayacagini dusunmuyorum senin gibi. Yapmamasi gerektigini dusunuyorum sadece😊
 
320watt motor mevcut, Togay beyin de dediği şekilde, tank gibi bir alet. açık kavrum çekirdeklerle dahi espresso öğütümü yaptım, en ufak bir zorlanma dahi hissetmedim. yukarıda belirttiğim konforları çok dert etmeyenler için inanılmaz bir fiyat performans ürünü.
 
Geri
Üst