• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Makinem kahveyi soğuk mu yapıyor yoksa normali bu mu ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Tetriser
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Tetriser

Yeni Üye
Merhaba herkese,

Kahve hobisine yeni başladım diyebilirim. 3 gün önce Melitta Top Enjoy aldım. Kahveyi yaklaşık 2 dkda hazırlıyor fakat her ne kadar bardağı ve termosunu sıcak suyla hazırlasam da çok hızlı soğuyor gibi geliyor. Yani sıcağa karşı hassas olan biri olarak ben bile bardağa koyduktan yaklaşık 2 dk sonra fondip yapabilecek kadar soğuk oluyor. Dışarıda bir zincir kahvecide aldığımız kahveler çok sıcak oluyor ve uzun süre de öyle kalıyor. Yani makinanın kahveyi yakmasını da istemem fakat bu normal midir? İade etmeyi düşünüyorum. Bilgisi olanlar yardım ederse çok mutlu olurum.
 
2 dakika çok kısa bir süre gibi geldi bana, kaç gram kahve/su koyuyorsunuz acaba az mı geliyor su ve kahve miktarı? Bir de kahveyi kendiniz mi öğütüyorsunuz öğütüm ayarı çok kalın olduğu için demleme hızlı bitiyor da olabilir. Ben filtre kahve makinesi kullanacağım zaman marka model fark etmeksizin önce içine biraz su ekliyorum ve kağıt filtresini de koyup kahvesiz boş çalıştırıyorum bu şekilde hem makine hem karaf ısınmış hem de filtre ıslanmış oluyor, ardından kahve ve su ekleyip demleme yapıyorum. Oran olarak 1:15,5 yani yaklaşık 52 gram kahveye 800 ml su kullanıyorum yaklaşık 6-10 dakika içinde makinesine göre değişken olarak demlenmiş oluyor. İsterseniz bir de dediğim şekilde demlemeyi deneyin belki makine ısındığı için demlenen kahve de sıcaklık artabilir, kahvenizi kendiniz öğütüyorsanız öğütümü de biraz inceltebilirsiniz.
 
2 dakika çok kısa bir süre gibi geldi bana, kaç gram kahve/su koyuyorsunuz acaba az mı geliyor su ve kahve miktarı? Bir de kahveyi kendiniz mi öğütüyorsunuz öğütüm ayarı çok kalın olduğu için demleme hızlı bitiyor da olabilir. Ben filtre kahve makinesi kullanacağım zaman marka model fark etmeksizin önce içine biraz su ekliyorum ve kağıt filtresini de koyup kahvesiz boş çalıştırıyorum bu şekilde hem makine hem karaf ısınmış hem de filtre ıslanmış oluyor, ardından kahve ve su ekleyip demleme yapıyorum. Oran olarak 1:15,5 yani yaklaşık 52 gram kahveye 800 ml su kullanıyorum yaklaşık 6-10 dakika içinde makinesine göre değişken olarak demlenmiş oluyor. İsterseniz bir de dediğim şekilde demlemeyi deneyin belki makine ısındığı için demlenen kahve de sıcaklık artabilir, kahvenizi kendiniz öğütüyorsanız öğütümü de biraz inceltebilirsiniz.
Bugün yaklaşık 15 gram kahve 240 ml su koydum. Dediklerinize dikkat ederek bir daha deneyeceğim fakat az suyla kahve yapmak daha soğuk olmasına sebep olur mu? Siz 800 ml yapiyormussunuz ama ben o kadar yapmadım hiç.

Öğütülmüş kahve aldım. Henüz değirmen almadım.
 
Son düzenleme:
Bugün yaklaşık 15 gram kahve 240 ml su koydum. Dediklerinize dikkat ederek bir daha deneyeceğim fakat az suyla kahve yapmak daha soğuk olmasına sebep olur mu? Siz 800 ml yapiyormussunuz ama ben o kadar yapmadım hiç.

Öğütülmüş kahve aldım. Henüz değirmen almadım.
Az su mantığını makine henüz tam ısınamadan suyu bitiyor olabilir peak sıcaklığa ulaşamıyor belkide diye yorumladım, tabii konunun uzmanı değilim sadece tahmin.. Ama kahve/su oranınızda bir sıkıntı görünmüyor bana göre
 
Geri
Üst