• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Lelit Anna vs Gaggia New Classic Pro ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Vialoca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Vialoca

Barista
İsim
Arda
Daha fazla  
İsim
Arda
Öncelikle herkese merhabalar, uzun süredir giriş seviyesi bir delonghi cihaz kullanmaktayım zaman içerisinde çeşitli modifikasyonlar yaparak (Naked portafiltre, basınçsız sepet) espresso yapmanın pratiğini öğrenmeye çalıştım, aslında oyuncak denebilecek bir cihaz olamsına rağmen gayet keyifli shotlar alabilir hale geldim ancak ev kullanımı için malzemesi düzgün, gerektiğinde daha düzgün süt hazırlayabileceğim bir cihaza geçiş yapmaya karar verdim.
Bu iki cihaz arasında sürekli kararsızlık yaşıyorum ve hergün fiyatlar artıyor malesef, Gaggia new classic tasarımıyla ve 58mm endüstiri standartı portafiltresi ile beni kendine çekiyor ancak şuanda lelit anna modelinde ise ciddi bir indirim var ve hemen hemen aynı fiyatlara geliyorlar, Pid kontrolün önemini aslında bir mühendis olarak gayet iyi anlayabiliyorum, ölçüm aralıkları ve ısı stabilitesi olarak bardağa katkısı elbette çok fazla olacak ancak bu cihazında malzeme kalitesi hakkında olumsuz birkaç yorum gördüm ve 57mm gibi alışagelmişin dışında bir portafiltre kullanıyor olması biraz kafamı kurcalıyor, hangisini tercih etmem gerektiği konusunda yardımcı olabilecek birileri varsa çok sevinirim, teşekkürler şimdiden.
 
Merhaba.Anna 58mm portafiltre dışında,pid,opv,manometre gibi çok önemli özelliklerle açık ara önde.
 
Anna da duyduğum en büyük sorun pid e rağmen shot esnasındaki sıcaklığın 8 10 derece kadar düşmesiydi.
 
Anna da duyduğum en büyük sorun pid e rağmen shot esnasındaki sıcaklığın 8 10 derece kadar düşmesiydi.
Evet böyle bir gerçek var ama bu kazana soğuk su geldiğinden ve ölçüm kazandan olduğu için böyle görünüyorAslında baradağa gelen o kadar düşmüyor.kazanlar küçük olduğu için, mara ve bianca dışındaki modellerde de böyle fakat lelit bir bakıma bu durum görünmesin diye diğer grace vb cihazlarda kazandan sıcaklık ölçmeyi iptal etti.Bu sayede gerçekte olan sıcaklık salınımını göstermiyor,daha stabilmiş imajı veriyor.Yani konunun özü gerçekte çıktıda öyle bir düşüş yok
 
Son düzenleme:
Tekrar selamlar, sıfır bir gaggia new classic sipariş ettim, anna özellik olarak çok üstün gözüksede reddit ve bir çok yabancı forumda hakkında olumsuz yorumlara sıkça rastlamak biraz geri durmama sebep oldu, gaggia markasının tarihi ve ulaşılabilirliğiyle zaten kafamda bir adım öndeydi.

Zaman içerisinde opv, ims sepet ve shower screen uygulamaları yaparak daha rahat bir kullanım elde edebileceğimi düşünerek bu tercihi yaptım.

Pid aslında çok mantıklı bir uygulama ancak bahsettiğim gibi ucuz etin yahnisi durumu olması biraz muhtemel gözüktü banada, kazan zaten yeterince küçük ve thermocouple'lar ölçümü kazan dışından yapıyor, içerideki hassas ısı değişimleri ne kadar stabil kontrol edilebilir burası bir şaibe çünkü 1000 litre bir kazandaki 10 saniyelik değişim ile, 1 litre bir kazandaki değişim hassasiyetini düşününce kafamda çok fazla soru oluştu.

Özetle termostat kullanıyor olsa bile grup başlığının 58mm olması ve malzeme kalitesinin bilinmesiyle new classiciğe yönelmek kafamı rahatsız etmedi güncellemeleri zaman içerisinde forumda paylaşacağım.

Bilgisini aktaran, katkıda bulunan tüm forumdaşlara teşekkürlerimi sunarım.
 
Tekrar selamlar, sıfır bir gaggia new classic sipariş ettim, anna özellik olarak çok üstün gözüksede reddit ve bir çok yabancı forumda hakkında olumsuz yorumlara sıkça rastlamak biraz geri durmama sebep oldu, gaggia markasının tarihi ve ulaşılabilirliğiyle zaten kafamda bir adım öndeydi.

Zaman içerisinde opv, ims sepet ve shower screen uygulamaları yaparak daha rahat bir kullanım elde edebileceğimi düşünerek bu tercihi yaptım.

Pid aslında çok mantıklı bir uygulama ancak bahsettiğim gibi ucuz etin yahnisi durumu olması biraz muhtemel gözüktü banada, kazan zaten yeterince küçük ve thermocouple'lar ölçümü kazan dışından yapıyor, içerideki hassas ısı değişimleri ne kadar stabil kontrol edilebilir burası bir şaibe çünkü 1000 litre bir kazandaki 10 saniyelik değişim ile, 1 litre bir kazandaki değişim hassasiyetini düşününce kafamda çok fazla soru oluştu.

Özetle termostat kullanıyor olsa bile grup başlığının 58mm olması ve malzeme kalitesinin bilinmesiyle new classiciğe yönelmek kafamı rahatsız etmedi güncellemeleri zaman içerisinde forumda paylaşacağım.

Bilgisini aktaran, katkıda bulunan tüm forumdaşlara teşekkürlerimi sunarım.
güle güle kullanın. ne kadara aldınız bilmiyorum tabii ama yakın bir zamana kadar new classic (ben de sahibim) giriş segment bu işi öğrenmek için iyi bir makine ve rahat ulaşılabilir bir fiyattaydı. pid, buhar termostatı, yay, ims eklentiler vs hepsini gerçekleştirdikten sonra keyifli bir kullanım sunuyor. zaman içerisinde çift kazanlı bir makineye geçmek daha makul geliyor bana da daha fazla kurcalamaktansa.
 
güle güle kullanın. ne kadara aldınız bilmiyorum tabii ama yakın bir zamana kadar new classic (ben de sahibim) giriş segment bu işi öğrenmek için iyi bir makine ve rahat ulaşılabilir bir fiyattaydı. pid, buhar termostatı, yay, ims eklentiler vs hepsini gerçekleştirdikten sonra keyifli bir kullanım sunuyor. zaman içerisinde çift kazanlı bir makineye geçmek daha makul geliyor bana da daha fazla kurcalamaktansa.
Direk yetkili satıcından aldım 8 küsüre , aslında o fiyatların ürünü olmadığı malum ama kurlar sağolsun hiç birşey hakettiği fiyata erişilebilir durumda değil, günden güne düşeceğinide hiç beklemediğim için gecikmeden sıfır bir makine sahibi olmak istedim, pid montajını ve kitin inceledim kolaylıkla yapabileceğim bir işlem ancak o kadar detaya inmeden önce ims sepet ve grup başlığını en kısa sürede edineceğim, çift kazanlı bir makine ev için külfet olacaktır belki doğrudan bir hx makineye geçiş yaparım bundan sonra.
 
teşekkür ederim hocam, kargoyu bekliyoruz bakalım pazartesi ulaşır elime heralde bende merakla bekliyorum.
İlk etapta ıms sepet edinmenizi şiddetle tavsiye ederim. İçinden çıkan tamper aparatı kullanışsız. Espresso perfettoda hem tamper hem Leveler ikisi bir arada olan model var. Onu da öneriyorum. İyi günlerde kullanın.
 
Bence asgari lazım olanlar IMS Sepet, metal 58.5 Tamper, Topaklanmayı önlemek için WDT aracı ve kahvenin portafiltreden sağa sola taşmasını engellemek için dosing ring. Ekstra olarak leveler ve IMS shower screen tercihe bağlı olarak alınabilir. Hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
Bence asgari lazım olanlar IMS Sepet, metal 58.5 Tamper, Topaklanmayı önlemek için WDT aracı ve kahvenin portafiltreden sağa sola taşmasını engellemek için dosing ring. Ekstra olarak leveler ve IMS shower screen tercihe bağlı olarak alınabilir. Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Önerileriniz için teşekkürler, ims sepetide sipariş ettim, tamper metal olarak gelecek zaten halihazırda kullandığım wdt mevcut :) aleti biraz kurcalayıp shower screeni değiştiririm heralde.
 
Geri
Üst