• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kullanılan su / çıkan ürün arasındaki miktar farkı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Bing
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bing

Yeni Üye
İsim
chandler
Daha fazla  
İsim
chandler
370mL'lik (20gr kahve ile) bir su ile yaptığım demlemeden, yaklaşık olarak 300-320gr (kahvenin yoğunluğunu bilmiyorum o yüzden gr olarak ifade ettim, su da aynı şekilde 370gr olarak düşünülebilir.)civarı kahve elde ediyorum.
Muhtemelen kahvenin suyu tutmasiyla ilgili, kahveden kahveye değişen bir oran olacaktır bu. Yine de sormak istedim, bunun bir ideali var mı? 370 de 50-60 bana biraz fazla geldi. Bu su kaybinin bir anlamı var mı? Bu kadar su tutulmadı normal mi?
 
370mL'lik (20gr kahve ile) bir su ile yaptığım demlemeden, yaklaşık olarak 300-320gr (kahvenin yoğunluğunu bilmiyorum o yüzden gr olarak ifade ettim, su da aynı şekilde 370gr olarak düşünülebilir.)civarı kahve elde ediyorum.
Muhtemelen kahvenin suyu tutmasiyla ilgili, kahveden kahveye değişen bir oran olacaktır bu. Yine de sormak istedim, bunun bir ideali var mı? 370 de 50-60 bana biraz fazla geldi. Bu su kaybinin bir anlamı var mı? Bu kadar su tutulmadı normal mi?
Normal, 240 ml suyla demlenen kahvenin çıktısı genelde 204-206 ml falan oluyor
 
370mL'lik (20gr kahve ile) bir su ile yaptığım demlemeden, yaklaşık olarak 300-320gr (kahvenin yoğunluğunu bilmiyorum o yüzden gr olarak ifade ettim, su da aynı şekilde 370gr olarak düşünülebilir.)civarı kahve elde ediyorum.
Muhtemelen kahvenin suyu tutmasiyla ilgili, kahveden kahveye değişen bir oran olacaktır bu. Yine de sormak istedim, bunun bir ideali var mı? 370 de 50-60 bana biraz fazla geldi. Bu su kaybinin bir anlamı var mı? Bu kadar su tutulmadı normal mi?
Kahveden kahveye, kavurma profilinden profiline ve reçete parametrelerine göre hatta suyu döküş şiddetinize bağlı olarak dahi değişiklik gösterir. Bir standartta ilerlemez. Yarışma standardında hassasiyetle yanyana demlediğim üç demleme dahi 1-2 ml çıktı farkı gösterdiği oluyordu örneklemem gerekirse.
 
Konu dışı ama 20 gram kahveye 370 gram su oranı biraz fazla geldi. Damak tadınıza uygunsa sorun yok da örneğin 20/320 gibi tariflerde 320'nin çıktı değil dökülmesi gereken su olduğunu hatırlatayım.

Başlangıçta benim düştüğüm bir yanılgıydı :)
 
Bazı kahvelerin “su tutmadığı” söylenir. Buradaki sorum, hangi oranda çıktı alınırsa kahvenin su tutmadığına karar verileceğidir. Örneğin, 16/240 oranında ve 93 derece su sıcaklığıyla demlenen kahvenin çıktısı hangi aralıkta olursa kahvenin su tuttuğunu söyleyebiliriz?
 
Konu dışı ama 20 gram kahveye 370 gram su oranı biraz fazla geldi. Damak tadınıza uygunsa sorun yok da örneğin 20/320 gibi tariflerde 320'nin çıktı değil dökülmesi gereken su olduğunu hatırlatayım.

Başlangıçta benim düştüğüm bir yanılgıydı :)
Şimdi baktım, evet yanlis hesaplamisim. Tarifte 16.7 diyordu. 20 ile çarpıp 370 bulmuşum nasıl olduysa
 
Bazı kahvelerin “su tutmadığı” söylenir. Buradaki sorum, hangi oranda çıktı alınırsa kahvenin su tutmadığına karar verileceğidir. Örneğin, 16/240 oranında ve 93 derece su sıcaklığıyla demlenen kahvenin çıktısı hangi aralıkta olursa kahvenin su tuttuğunu söyleyebiliriz?
Hocam çıktıya göre belirlemiyorum ben su tutup tutmadığını atıyorum etiyopya bombe, bazı kavrumlarda deli gibi su tutuyor demleme süresi zaten artıyor, kawa el paraiso decaf mesela deli gibi su tutuyordu 3dk aşağısı mucize Anaerobic kahveler mesela su tutmaz genelde ince bile öğütsen akar gider olay bu yani çıktıya takılma, normal bir öğütüm atıyorum cmd 21 klik demleme 1.45 de bitiyorsa o kahve su tutmuyor, 3 dk ve üzerindeyse su tutuyor
 
Hocam çıktıya göre belirlemiyorum ben su tutup tutmadığını atıyorum etiyopya bombe, bazı kavrumlarda deli gibi su tutuyor demleme süresi zaten artıyor, kawa el paraiso decaf mesela deli gibi su tutuyordu 3dk aşağısı mucize Anaerobic kahveler mesela su tutmaz genelde ince bile öğütsen akar gider olay bu yani çıktıya takılma, normal bir öğütüm atıyorum cmd 21 klik demleme 1.45 de bitiyorsa o kahve su tutmuyor, 3 dk ve üzerindeyse su tutuyor
Bı yönüyle düşünmemiştim. Teşekkürler.
 
Arkadaşlar V60 demleme içicisiydim. Yeni moccamaster select aldım. 300ml su ile demleme yaptım. Aldığım kahve 250ml. Normal midir?
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20230404-WA0001.jpg
    IMG-20230404-WA0001.jpg
    57.1 KB · Görüntüleme: 30
Arkadaşlar V60 demleme içicisiydim. Yeni moccamaster select aldım. 300ml su ile demleme yaptım. Aldığım kahve 250ml. Normal midir?
 
Geri
Üst