• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kalita ile kahve nasıl demlenir? - Kahve 101 #3

orkunustel

Barista
Konum
İstanbul
İsim
Orkun Üstel
Selamlar herkese,

Kalita'ya dair özellikle Türkiye'ye yeniden yoğun bir şekilde girişiyle beraber hem modelleri, hem demlenmesi hakkında oldukça soru alıyordum. İlk kez Kalita alacak olan arkadaşlara, ilk kez kahve demlemeye başlayan ve Kalita'ya ilgi duyan arkadaşlarımıza yönelik bir kısa rehber tarzı video çektim. Video saat 16:00'da yayında olacak. Bu süre içerisinde Kalita'ya dair soru ve yorumları da buradan alabilirim.

Ayrıca başka bir sorulan soru olan Clever, V60, Kalita arasındaki farkları anlattığım videoyu da rehber olması adına buraya ekliyorum.

Herkese keyifli seyirler ve keyifli kahveler diliyorum!


 
Kullanmaya başladığımdan beri iki kişilik demlemeler için favori ekipmanım oldu Kalita.
Hakkındaki videolar da nispeten az sayıda ve yetersiz gibiydi, merakla bekliyorum videonuzu.
 
Kullanmaya başladığımdan beri iki kişilik demlemeler için favori ekipmanım oldu Kalita.
Hakkındaki videolar da nispeten az sayıda ve yetersiz gibiydi, merakla bekliyorum videonuzu.
İleride detay reçeteler vereceğim bir veya bir kaç video daha gelebilir Kalita için. Bahsettiğiniz gibi Kalita 185 özellikle iki kişi toplu demlemede hata tolerasyonu oldukça iyi. Ben de işte kahveleri iki kişilik tek ekipmanda Kalita 185 ile yapıyorum genellikle.
 
Keşke şu ürünler bu kadar pahalı olmasa en azından bizler de birkaç deneme yapabilsek, ellerinize sağlık.
Sağolun. Malesef ülkemiz şartları... Ancak denemek için yardımcı olabileceğimiz bir durum var. Timemore, Kalita, Lelit ve Gaggia için Globally AŞ/gelbura.com binasında deneyim merkezi açtık. Burada merak ettiğiniz tüm ekipmanları deneyebilirsiniz istediğiniz gibi. Kavurmahane açılana kadar ben de mağaza katında çalışıyorum, kahve içer muhabbet edebiliriz üzerine. :)
 
Yayın esnasında güzel bir soru geldi. Soru 185 modellerde en düşük kaç gramlık kahve ile verim elde edilebilirliği üzerineydi. Bu sorunun cevabı üzerine Dünya Demleme 2.si Patrik Rolf'un kahve yatağı dinamikleri üzerine fikirlerini, teorisini paylaştığı çok güzel bir yayın var. Herkesin faydalanması, gözünden kaçanların izlemesi için buraya bırakıyorum.

Umuyorum videomu da beğenmişsinizdir.

Attığım video üzerine de sorusu olanlarla buradan konuşabiliriz.

 
Sağolun. Malesef ülkemiz şartları... Ancak denemek için yardımcı olabileceğimiz bir durum var. Timemore, Kalita, Lelit ve Gaggia için Globally AŞ/gelbura.com binasında deneyim merkezi açtık. Burada merak ettiğiniz tüm ekipmanları deneyebilirsiniz istediğiniz gibi. Kavurmahane açılana kadar ben de mağaza katında çalışıyorum, kahve içer muhabbet edebiliriz üzerine. :)
Mükemmel bir haber umarım eylülde hala aktif olur gelir denerim <3
 
Merhaba,

V6o0 da kullandığım cmd ayarlarını kalitada kullanmak istediğimde (su sıcaklığı gibi parametreler aynı kalacak şekilde) 30-45 saniye arası farklar oluşuyor ve kalita çok erken bitiyor. Kalita da 3 dk civarlarına gelmek için neredeyse 6-7 klik daha ince öğütmeye gidiyorum. Bu sizce normal mi?
Ben mi hatalı demliyorum. Kalita resmen su tutmuyor.
 
Merhaba,

V6o0 da kullandığım cmd ayarlarını kalitada kullanmak istediğimde (su sıcaklığı gibi parametreler aynı kalacak şekilde) 30-45 saniye arası farklar oluşuyor ve kalita çok erken bitiyor. Kalita da 3 dk civarlarına gelmek için neredeyse 6-7 klik daha ince öğütmeye gidiyorum. Bu sizce normal mi?
Ben mi hatalı demliyorum. Kalita resmen su tutmuyor.
Selamlar normaldir. Hatta videoda bu durumdan bahsediyor olmam lazımdı, bayağı oldu çekeli tam hatırlamıyorum. Sebebi özellikle 155 kullanıyorsanız yüzey alanı daraldığından kahve yatağının debisi artıyor. 185 için direkt aynı şeyi söyleyemeyeceğim çünkü hem modelden modele hem de yatak genişliği sebebiyle akışı daha yavaş 155'e göre. Normal yaptığınız gibi devam edebilirsiniz gönül rahatlığı ile. Kahveniz hangi öğütmede iyi çıkıyorsa, doğru öğütme odur diyebilirim.
 
Güral Porselen üretimi Wave 185 dripper ve Kalita'nın kendi kağıdıyla ara ara demleme yapmaktayım. Genel olarak v60'a çok yakın tatlar almaktayım, Kalita kağıtlar bittiğinde yeniden alır mıyım, sanmıyorum.
 
teşekkürler @orkunustel bey. Aslında 185 kullanıyorum ama sizin olsun veya rao nun tarifini birebir uyguladığımda süre çok kısa kalıyor bende süreyi yakalamak için öğütümü inceltmeye gidiyorum ama bu inceltme v60 a göre fazla olunca sormak istemiştim.
 
Güral Porselen üretimi Wave 185 dripper ve Kalita'nın kendi kağıdıyla ara ara demleme yapmaktayım. Genel olarak v60'a çok yakın tatlar almaktayım, Kalita kağıtlar bittiğinde yeniden alır mıyım, sanmıyorum.
Filtre kağıtları daha pahalı maalesef. Eğer tek demleyicisi Kalita olsa ev baristasının, filtre pahalılığına rağmen başka bir demleyici alıp başka filtreye geçmektense, direkt devamını tavsiye ederdim. Sizin birden çok ekipmanınız varsa ama tabi ki sizin ihtiyacınıza göre şekillenir durum. 😇 Ben de Kalita'yı genellikle demleme ile çok özel uğraşmak istemediğim zamanlarda çıkartıp kullanıyorum. Ya da Clever oluyor öteki tercihim.
 
teşekkürler @orkunustel bey. Aslında 185 kullanıyorum ama sizin olsun veya rao nun tarifini birebir uyguladığımda süre çok kısa kalıyor bende süreyi yakalamak için öğütümü inceltmeye gidiyorum ama bu inceltme v60 a göre fazla olunca sormak istemiştim.
185 Cam, metal, seramik hangisi? Çünkü üç ürünün de tahliye delikleri bir miktar farklı ve akışları da ona göre değişiyor. Umarım faydalı olmuştur bir önceki cevabım.
 
@orkunustel tabi ki. Videolarinizdan da faydalaniyorum surekli. Cam kalita kullaniyorum. Oigami ve th-2 de tikanma yasiyordum kalita deneyeyim dedim bu sefer suyu tutamaz oldum. Origami abaca optimum oluyor sanirim. Kalita yi cozmeye devam.
 
@orkunustel tabi ki. Videolarinizdan da faydalaniyorum surekli. Cam kalita kullaniyorum. Oigami ve th-2 de tikanma yasiyordum kalita deneyeyim dedim bu sefer suyu tutamaz oldum. Origami abaca optimum oluyor sanirim. Kalita yi cozmeye devam.
:) Teşekkürler destek için. Traditional ve Abaca'yı seviyorum ben performans olarak. Elinizdeki filtrede kalın öğüttüğünüzde tıkanma yaşamıyor ve tattan da çok kayıp yaşamıyorsanız filtreye dair değil kahve kaynaklı çok toz partikül çıkabiliyorsa (Natürel gibi örneğin) tıkanma oluyor olabilir. Olumsuz bir durum değildir hem çekirdek kahve için hem filtre için. Öğütme ayarı değişikliğiyle kolay çözülebilir. Kalita da hızlı akışı en kötü kalında kalmışsa öğütme, demleme esnasında kurtarmak için kahveyi, çok ince döküşle ve çok fazla basamağa ayırarak demlemeyi ayrıca son döküşü de oldukça geç dökerek çözebilirsiniz. Örneğin 6 basamağa bölerek demlemeyi ve son döküşü 1:50-2:00 gibi sürede tutarak kahveyi yine iyi çıkartma ihtimalinizi arttırabilirsiniz böyle hatalarda.
 
Geri
Üst