• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahvenin tazeliği su tutma oranını etkiler mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KKURT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

KKURT

Barista
İsim
KURT
Daha fazla  
İsim
KURT
Değirmen
Molent g50, comandante
Ekipmanlar
V60 chemex Moka pot
Kahve Arkadaşlığı İl
ANTALYA
Merhaba,
Aynı firmandan geçen ay aldığım kahveyi Hoffman V60 ultimate'e göre demlerken molent g50 28 klikte ideal zamana ulaşabilirken bu ay aldığım kahvede 38 klik civarı aynı zamana ulaşıyorum. Sorun sizce kahvenin çok taze( degassing tamamlandı) olması mı yoksa değirmenle ilgili bir problem mi yaşıyorum?( Geçen ay elimde kahve stoğu fazla olduğu için degassing tamamlanır tamamlanmaz kullanmamıştım ama bu ay kahve az olduğu için degassing tamamlanır tamamlanmaz demledim.)
 
Tabii etkiler, gün geçtikçe daha az su tutmaya başlar. Kavrum tarihinin üzerinden 2 ay geçen kahveleri normalden biraz daha ince öğütebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Tazelik ile öğütümdeki tozlanma arasında bir ilişki var mıdır?
Tabii etkiler, gün geçtikçe daha az su tutmaya başlar. Kavrum tarihinin üzerinden 2 ay geçen kahveleri normalden biraz daha ince öğütebilirsiniz.
 
Merhaba,
Aynı firmandan geçen ay aldığım kahveyi Hoffman V60 ultimate'e göre demlerken molent g50 28 klikte ideal zamana ulaşabilirken bu ay aldığım kahvede 38 klik civarı aynı zamana ulaşıyorum. Sorun sizce kahvenin çok taze( degassing tamamlandı) olması mı yoksa değirmenle ilgili bir problem mi yaşıyorum?( Geçen ay elimde kahve stoğu fazla olduğu için degassing tamamlanır tamamlanmaz kullanmamıştım ama bu ay kahve az olduğu için degassing tamamlanır tamamlanmaz demledim.)
G50’de 28 clickte v60 oluyor mu ya çok ince olmaz mı süre de çok uzar
 
G50’de 28 clickte v60 oluyor mu ya çok ince olmaz mı süre de çok uzar
Süre 3.12 olması gerekiyor. V60 ultimate recetesine göre ince olması gerekiyor ama tazeyken 28 klikte 4.20'ları gördü. 38-40 arasına çıkardım degassing süresi yeni tamamlanmış kahveyi. Normal demleme yaparken 34-44 arası demliyorum. Kahvesine göre bu aralarda inceltip kalinlastiriyorum.
 
G50 kullandım uzun süre.
Benzer durumlar çok yaşadım.
Tazelik/kavrum/öğütüm
Hepsi birbirini etkileyebiliyor.

Bu arada v60 için g50 kullanımında en az 32 klik gerekiyor. Ama bu ideal demleme süresi için.(tabi filtre de önemli)
Lezzette sorun yoksa yani beklentilerinizi karşılıyorsa daha ince öğütüme devam edebilirsiniz.
Yine de biraz daha kalınlaştırmayı deneyin derim.
 
Geri
Üst