• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Yatağı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan OmerM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

OmerM

Barista
İsim
Ben
Daha fazla  
İsim
Ben
Selamlar.
V60 ile yaptığım demlemelerde kahve yatağım düz olsa bile kenarlarda çok büyük parçalar kaldığını düşünüyorum.
Denediğim yontemler bir işe yaramadı.
İzlediğim videolarda (genelde) böyle sonuçlar görmüyorum.
Bu konuda tavsiyelere ihtiyacım var.
Tutarlı demleme konusunu bir türlü oturtamadim.

 
Selamlar.
V60 ile yaptığım demlemelerde kahve yatağım düz olsa bile kenarlarda çok büyük parçalar kaldığını düşünüyorum.
Denediğim yontemler bir işe yaramadı.
İzlediğim videolarda (genelde) böyle sonuçlar görmüyorum.
Bu konuda tavsiyelere ihtiyacım var.
Tutarlı demleme konusunu bir türlü oturtamadim.

@orkunustel in youtube kanalındaki demleme videosuna bakabilirsiniz.

Ayrıca bizim kanaldaki demleme videolarına bakabilirsiniz. oradan döküş detaylarını bulabilirsiniz.

Çoklu ve kenarları yıkayarak döküşler yaparsanız, bu tarz sorunlar daha az olur. Biraz el alışkanlığı gerek. Bir de kahve yatağına yakın döküşler yapıp ve çok su birikecek şekilde döküşler yapmamanızı tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Bu bir problem veya duzeltilmesi gereken bir şey değil.Her demlemem böyle biter benim.İstesem yanlardan toplar onları da alirim ama gerek yok bu şekilde daha cok hoşuma gidiyor tadı.Yani fincani olumsuz etkileyecek bir durum degil bu.
 
Güzel bir tartışma dönmüştü, son görüntüye bakmak pek işe yaramayabilir. Demleme esnasında su seviyesini çok yüksek tutmayarak çözebileceğinizi düşünüyorum.

 
Bu bir problem veya duzeltilmesi gereken bir şey değil.Her demlemem böyle biter benim.İstesem yanlardan toplar onları da alirim ama gerek yok bu şekilde daha cok hoşuma gidiyor tadı.Yani fincani olumsuz etkileyecek bir durum degil bu.

Ben bir sorunsa bilmiyorum. Ben de yanları çok topluyorum aslında ama spin yapmadıkça sonucun böyle olması normal.

Sorundan öte demlemeye katılmayan parçacıkların oranı önemli. Bilerek demliyorsanız belki son döküşte bu durum oluyordur, o kadar sorun değil ama ilk döküşte oluyor ve öylece kalıyorsa, yapışan parça da çoksa, demlemeye katılmayan kısımlar olacak.

Bazen çok detay bakıyoruz. Günün sonunda tadı güzelse olmuştur :)
 
James Hoffman V60 tekniğini araştırmanı tavsiye ederim. Dökmeyi bıraktığında çevredekileri alacak şekilde kaşıkla saat yönüne spin yapıyor, hemen sonrasında akışa müdahale etmesin diye sönümlemek için saat yönünün tersine spin yapıyor.
 
Bana kalırsa demlemeyi hayli etkileyen bir durum bu. Kenarda kalan partiküllerin yeterince demlenemediği kanaatindeyim. Spin ya da kenardan toplayarak yapabilirsiniz fakat bu da extractionu artırır. Ben bu sorunu kahve yatağını yükseltmeyecek şekilde demleme yaparak çözdüm. Demlemedeki döküş sayısını artırarak kahve yatağını yükseltmekten, böylece kenarda fazla partikül kalmasından kurtulabilirsiniz
 
Benim de aynı durum zaman zaman kafama takılıyordu, kasuya yönteminde böyle bir durum olmuyor. kasuya candır...
 
Benim de aynı durum zaman zaman kafama takılıyordu, kasuya yönteminde böyle bir durum olmuyor. kasuya candır...
Bir şehirde sağlam bi barista varmış, kendi demleme reçetesini oluşturup şampiyon olan, adı da Tetsu Kasuyaymış. Bir gün bir barista James Hoffmann'a gitmiş ve demiş ki 'ben tatlılığı ön plana çıkarmak için blooming yapmadan tek döküş ile v60 demliyorum. Ama her çekirdeğe uymuyor ve kahve yatağı çok bulanık çıkıyor. Ne yapabilirim?' Hoffmann da buna cevaben 'Şehirde bir barista var, Kasuya yöntemi diye bir reçete oluşturdu, onu bir denemelisin, gidip onunla tanışabilirsin' demiş. Barista da bunun üstüne demiş ki 'İşte o barista benim.' 🚬
 
Bir şehirde sağlam bi barista varmış, kendi demleme reçetesini oluşturup şampiyon olan, adı da Tetsu Kasuyaymış. Bir gün bir barista James Hoffmann'a gitmiş ve demiş ki 'ben tatlılığı ön plana çıkarmak için blooming yapmadan tek döküş ile v60 demliyorum. Ama her çekirdeğe uymuyor ve kahve yatağı çok bulanık çıkıyor. Ne yapabilirim?' Hoffmann da buna cevaben 'Şehirde bir barista var, Kasuya yöntemi diye bir reçete oluşturdu, onu bir denemelisin, gidip onunla tanışabilirsin' demiş. Barista da bunun üstüne demiş ki 'İşte o barista benim.' 🚬

"Who do you think gave you the recipe" demiş.
 
Bir şehirde sağlam bi barista varmış, kendi demleme reçetesini oluşturup şampiyon olan, adı da Tetsu Kasuyaymış. Bir gün bir barista James Hoffmann'a gitmiş ve demiş ki 'ben tatlılığı ön plana çıkarmak için blooming yapmadan tek döküş ile v60 demliyorum. Ama her çekirdeğe uymuyor ve kahve yatağı çok bulanık çıkıyor. Ne yapabilirim?' Hoffmann da buna cevaben 'Şehirde bir barista var, Kasuya yöntemi diye bir reçete oluşturdu, onu bir denemelisin, gidip onunla tanışabilirsin' demiş. Barista da bunun üstüne demiş ki 'İşte o barista benim.' 🚬
Bi mesaj arıyordum bu karşıma çıktı, güldüm. Geçmişten gelip kendimi güldürdüm 😂
 
Geri
Üst