• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve ve yorgunluk

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zlat10
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Zlat10

Üye
Konum
İzmir
İsim
Alp
Daha fazla  
İsim
Alp
Kahvaltı üstüne içtiğim sütlü veya sütsüz filtre kahvenin bende yorgunluk yaptığını, hatta bazen uykumu getirdiğini gözlemledim. Sizde böyle bir şey oluyor mu?
 
Kahvaltı üstüne içtiğim sütlü veya sütsüz filtre kahvenin bende yorgunluk yaptığını, hatta bazen uykumu getirdiğini gözlemledim. Sizde böyle bir şey oluyor mu?
Böyle bir şey oluyorsa etiyopyada kartlar yeniden dağıtılır, bilim tepetaklak olur, kahve içmeden uyanamıyorumcular twitter hesaplarını silerler

Siz bana bakmayın ama(: en iyisi bir doktordan tavsiye almak
 
Süt uyku getirebilir. Sütsüz olan için ise yorumum az su tükettiğiniz yönünde.
 
Kahvaltı üstüne içtiğim sütlü veya sütsüz filtre kahvenin bende yorgunluk yaptığını, hatta bazen uykumu getirdiğini gözlemledim. Sizde böyle bir şey oluyor mu?
Kahveyi uyandıktan 2 saat sonra tüketmeniz tavsiye ederim.
 
Forum hekim kaynıyor o yüzden yorum yapmaya çekindim.

Kafein dolaylı olarak kan şekerini ufak miktarda düşürüyor ama büyük ihtimalle uykunuzu getiren kahvaltının yarattığı dalgalanma.


Kahveyi uyandıktan 2 saat sonra tüketmeniz tavsiye ederim.

Süt uyku getirebilir. Sütsüz olan için ise yorumum az su tükettiğiniz yönünde.

Uyandıktan en az 2 saat sonra kahve (yaklaşık 1.5 bardağa denk geliyor) içiyorum. Çok su içtiğimi sanıyordum ama demek ki yetmiyormuş.

Ayrıca evet, süt mahmurluk ve şişkinlik yapıyor. Çiğ sütü kesmek lazım. Ama peynir, Yoğurt, kazandibi vb. işlenmiş süt ürünlerinde sorun olmuyor.
 
Adhd (dikkat eksikliği ve hiperaktivite) tanılı kişilerde kahvenin ters bir şekilde yorgunluk ve uyuma isteği yarattığı yönünde bulgular okumuştum. Eğer her kahve içtiğinizde yorgunluk hissediyorsanız bu tarz makalelere göz gezdirebilirsiniz.

Tabii basitçe kahvaltının etkisini kahveye yormuş da olabilirsiniz. Beyaz ekmek vs gibi şekeri hızlı uçuran şeyler tüketirseniz sonraki 2-3 saatte ciddi bir yorgunluk hali de oluşabilir.
 
Adhd (dikkat eksikliği ve hiperaktivite) tanılı kişilerde kahvenin ters bir şekilde yorgunluk ve uyuma isteği yarattığı yönünde bulgular okumuştum. Eğer her kahve içtiğinizde yorgunluk hissediyorsanız bu tarz makalelere göz gezdirebilirsiniz.

Tabii basitçe kahvaltının etkisini kahveye yormuş da olabilirsiniz. Beyaz ekmek vs gibi şekeri hızlı uçuran şeyler tüketirseniz sonraki 2-3 saatte ciddi bir yorgunluk hali de oluşabilir.
Arkadaşın dediği gibi ADHD(DEHB)'li isen kahve uykunu getirebiliyor. DEHB beynin yeterince uyarılamaması sonucu oluyor ve kahve gibi uyarıcı bir madde aldığında uyku hali görülebiliyor. Ben de bazen kahve içtikten sonra uyukluyorum. Bizim zamanımızda DEHB gibi şekil şukul adları yoktu ama teşhisim var, yıllarca Concerta ve Ritalin kullandım. Yaşım ilerledikçe biraz düzeldim.
 
Uykuyu veya uyuklama halini getiren birçok etmen var ama arkadaşların da dediği gibi muhtemelen kahvaltıda glisemik indeksi yüksek yiyecekleri fazlaca tüketmenizden ötürü kan şekerinizde oluşan ani düşüş nedeniyle uyku hali çöküyor olabilir. Belki de geceleri kaliteli uyuyamıyorsunuz... Ya da vücudunuz kafeine karşı tolerans geliştirdi, kafein sizi canlandıramıyor (kafeine ara verin :D).
 
Vucut ATP denen bir molekülü parçalayarak enerji üretir. Bunun yapı taşında adenozin denen bir madde var. Yani beyin çok enerji harcarsa adenozin miktarı artar.
Bu metabolik dengenin sağlanması için beynin dinlenmesi uyuması lazım. Beyin bunu adenozin reseptörleri aracılığıyla yapar. Artan adenozin, reseptör dediğimiz sensörlere bağlanıp beynin aktivitesini yavaşlatır.
İşte kafein bu reseptörlere bağlanıp adenozinin iş görmesini engeller. Böylece uykunuz kaçar.
Ama beyin sonraki dönemde bu reseptörlerin sayısını arttırır. Böylece artık düzenli aldığınız aynı miktarda kahve sizi ayakta tutamaz hale gelir. Bu yüzden uyanık kalmak için kahve içiyorsanız hep aynı saatte içmeyin. Saatleriniz değiştirin. Ama bu da bir süre sonra yeterli gelmeyebilir.
Özetle uyanık kalmak için kahve içmeyin. Neden uyukladığınızı bulmaya çalışın. Genellikle altta uyku hijyenine uymama veya uyku apnesi yatar.
Kahvaltı üstüne içtiğim sütlü veya sütsüz filtre kahvenin bende yorgunluk yaptığını, hatta bazen uykumu getirdiğini gözlemledim. Sizde böyle bir şey oluyor mu?
Sizdeki problem yukarda bahsedildiği gibi insülin direnci olabilir. Bir ara doktora tahlile gitmenizde fayda var. Özellikle bol karbonhidrat içerikli yemeklerle bu durum daha sık yaşanır
Diğer bir durum laktoz intoleransı. Süt tüketenlerde şişkinlik, gaz ve ishal ile kendini gösterir. Bazen hastalarda uyku hali de görülebilir.

DEHBli hastada kahvenin uykuyu arttırdığına dair bulgu yok diye biliyorum. En azından bunu kanıtlayan kaliteli bir çalışma bulamadım. Bu hastalarda kafein bağımlılığı daha fazla. Bu da yan etki/yoksunluk daha fazla demek. Bu hastalarda depresyon-uyku bozuklukları da sık görülüyor. Kafeinden önce bunları suçlamak lazım bence
 
Uykuyu veya uyuklama halini getiren birçok etmen var ama arkadaşların da dediği gibi muhtemelen kahvaltıda glisemik indeksi yüksek yiyecekleri fazlaca tüketmenizden ötürü kan şekerinizde oluşan ani düşüş nedeniyle uyku hali çöküyor olabilir. Belki de geceleri kaliteli uyuyamıyorsunuz... Ya da vücudunuz kafeine karşı tolerans geliştirdi, kafein sizi canlandıramıyor (kafeine ara verin :D).

Vucut ATP denen bir molekülü parçalayarak enerji üretir. Bunun yapı taşında adenozin denen bir madde var. Yani beyin çok enerji harcarsa adenozin miktarı artar.
Bu metabolik dengenin sağlanması için beynin dinlenmesi uyuması lazım. Beyin bunu adenozin reseptörleri aracılığıyla yapar. Artan adenozin, reseptör dediğimiz sensörlere bağlanıp beynin aktivitesini yavaşlatır.
İşte kafein bu reseptörlere bağlanıp adenozinin iş görmesini engeller. Böylece uykunuz kaçar.
Ama beyin sonraki dönemde bu reseptörlerin sayısını arttırır. Böylece artık düzenli aldığınız aynı miktarda kahve sizi ayakta tutamaz hale gelir. Bu yüzden uyanık kalmak için kahve içiyorsanız hep aynı saatte içmeyin. Saatleriniz değiştirin. Ama bu da bir süre sonra yeterli gelmeyebilir.
Özetle uyanık kalmak için kahve içmeyin. Neden uyukladığınızı bulmaya çalışın. Genellikle altta uyku hijyenine uymama veya uyku apnesi yatar.

Sizdeki problem yukarda bahsedildiği gibi insülin direnci olabilir. Bir ara doktora tahlile gitmenizde fayda var. Özellikle bol karbonhidrat içerikli yemeklerle bu durum daha sık yaşanır
Diğer bir durum laktoz intoleransı. Süt tüketenlerde şişkinlik, gaz ve ishal ile kendini gösterir. Bazen hastalarda uyku hali de görülebilir.

DEHBli hastada kahvenin uykuyu arttırdığına dair bulgu yok diye biliyorum. En azından bunu kanıtlayan kaliteli bir çalışma bulamadım. Bu hastalarda kafein bağımlılığı daha fazla. Bu da yan etki/yoksunluk daha fazla demek. Bu hastalarda depresyon-uyku bozuklukları da sık görülüyor. Kafeinden önce bunları suçlamak lazım bence
Kahvaltıda beyaz ekmek yıllardıŕ yemiyorum. Tam buğday ekmeği, peynir, zeytin, yumurta. Şeker ölçüm cihazıyla hem açlık hem tokluk glikozuma baktım. İkisi de normal.

Kahvaltıdan sonraki keyif kahvem de bir bardak ve günaşırı.

Bence suçlu yeterince su içmemek ve süt içmek. Süt aşırı mide gazı ve huzursuzluk yaptı. Zaten çoğunlukla sütlü içtiğim günlerde oluyor.

Bu aralar İzmir aşırı ısındı. Ben de tam betonun ortasındayım. Onun da etkisi olabilir.
 
Kahveyle insülin direncinin ilgisi var mıdır acaba? Aşırı kahve tüketmek ile birlikte, fazla karbonhidrat alımı sonrası uyku bastırıyordu. Bir iki gün kahveye ara verdim, azalttım. Sanki bu sorun kayboldu. Çok sevdiğim şekerli glikozlu bisküviden 250 gram bir paket civarında yedim hiç uykum gelmedi. Ertesi gün benzer deneme yaptım. Kahveyi çok az tükettim. (15..20g bana göre az) aynı durum.

Uzman arkadaşlardan bilimsel açıklamasını öğrenebilir miyiz?

Yoksa beslenme tarzı nedeniyle birkaç günlük aldatıcı bir durum mu?

Kahveyi azaltmak insülin direnci için etkili midir?
 
Son düzenleme:
Kahve insülin direncini uzun vadede azaltır. Fakat kan şekerinde kahve tüketimi sonrası düşüş gözlenebilir. Bu durum aşırı karbonhidrat tüketmiş insülin direnci olan birinde daha da şiddetlenebilir.
 
Geri
Üst