• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve ve Çevre

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan appa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

appa

Barista
Konum
İzmir
Daha fazla  
Değirmen
Comandante
Ekipmanlar
Hario v60,Aeropress,Soy Cezve,Bialetti Dripper
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
İzmir
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Gaziemir
Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
Buca
Merhabalar, bu konu benim ilgi alanım. Hobilerim içerisinde çevreye en çok zarar verdiğini düşündüğüm hobim kesinlikle kahve. Açık konuşmak gerekirse kendimi bu konuda iyi hissetmiyorum fakat vicdanımı rahatlatmak için bazı yaptığım şeyler var. Yaptığım uygulamalardan farklı bir fikri olan arkadaşım varsa beni mutlu eder.

Kahve paketleri : Bokashi kepeğimi saklamak için mutlaka 3-5 kahve paketi kenarda tutuyorum. Hali hazırda 4-5 bokashi kepeği eski kahve paketlerimin içerisinde beklemekte. Geri dönüşümü olan paketleri ayrıca biriktirip belediyenin geri dönüşüm alanına bırakıyorum. Geri dönüşümü mümkün paketleri satan firmalardan daha fazla alışveriş yapıyorum.
Kahve posası ve kullanılmış filtre kağıtları : Bokashi kovamın ayrılmak ikilisi. Zaman zaman sıcak kompost olarak değerlendiriyorum. Posaları asit seven bitkilerin köklerine direkt koyduğum oluyor. Kahve filtresi olarak bitki liflerinden yapıldığı için uzun zamandır abaca tercih ediyorum. Kumaş filtreleri kullanışsız buluyorum. Aeropress'in filtrelerini komposta karıştırıyorum. Sebze adalarımda bir sürü çözünmüş aeropress var eğer çözünmediyse derinde kalmışlardır ben henüz denk gelmedim.
Kahve kepeği : Sevdiğim bir kavurucudan rica etmiştim büyük bir poşet ayarlamıştı. Bokashi kompostuna konmasında sakınca yok. Kavurucular kahve kepeklerini ne yapıyor merak ediyorum. Aslında bokashi kepeğimi evde yapan biriyim bunun için buğday kepeğine ihtiyaç duyuyorum. Kahve kepeğini denemek isterim. (Hiç bir makalede denk gelmedim olmayabilir.)
Kahve kartonları : Değerlendirmeye çalışıyorum fakat en sevmediğim işlerden biri bu oluyor. Kartonlar fazla yer kaplıyor çoğu zaman çöpe gidiyor. Keşke kargoda paketlerin yırtılmaması için daha basit bir yöntem olsa.
Take away bardaklar : Dışarda almamaya çalışıyorum on defa kahve içiyorsam birinde almak zorunda kalıyorum. Genelde termosum yanımda oluyor ve ona doldurmalarını rica ediyorum.

Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Neler yapıyorsunuz, merakla bekliyorum. Kavurucu arkadaşların bu konuda çalışmaları var mı? İngiltere'de kiss the hippo çevreye çok duyarlı. Ülkemizde sıfır karbon, karbon negatif veya karbon nötr kavurucu görmek isterim şahsen. Sitesinde kiss the hippo gibi çevreden bahseden bir kavurucu görmedim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211114_123818.jpg
    IMG_20211114_123818.jpg
    139.7 KB · Görüntüleme: 96
  • IMG_20211114_124020.jpg
    IMG_20211114_124020.jpg
    58 KB · Görüntüleme: 97
  • photo_2023-02-06_03-24-06.jpg
    photo_2023-02-06_03-24-06.jpg
    110.6 KB · Görüntüleme: 95
Son düzenleme:
Hocam merhaba,
Sizin kadar kapsamlı olmasa da mümkün olduğunca geri dönüşüme vermek, kahve posalarını bitkilerde kullanmak, dışarıda hatta minimum tüketerek atık miktarını vs azaltmak benim de yaptığım şeyler. Fakat o kahve çekirdeğinin üretimi esnasında çevredeki doğal bitki örtüsü zarar gördüyse, üretim prosesinde bol bol su kirletildiyse ve en önemlisi o çekirdek bana gelmek için dünyanın bir ucundan kalkıp önce firmanın deposuna oradan kavurucuya oradan da bana gelmek için dünyanın yolunu uçak, karayolu, gemi ile yapmışsa benim bu yaptıklarım devede kulak bile kalamıyor ne yazık ki. Ama dediğiniz gibi vicdanımızı rahatlatmak için yapıyoruz biraz da...

Esaa sorum Bokashi kepeği olacak, bunu nereden buluyorsunuz? Ne kadar sürede bir ne kadar miktar kullanıyorsunuz acaba? Orta vadede balkonlu bir eve taşınma sürecini başlattık ve ben de bir tane almayı düşünüyorum.

Sevgiler
 
Kendi adıma sayenizde böyle bir konuyu öğrendim, öncelikle Bokashi kovası edinerek bu konuya başlangıç yapmayı planlıyorum. Teşekkürler.
 
Konuyla pek ilgili değilim ama Baristatus son seçkisinin sipariş mailinde carbon footprint sertifikası ve aşağıdaki bilgiyi paylaşmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam youtube videolarında yine konudan bahsediyordu @hasimsolmaz.

"Karbon offsetledik! Satın aldığınız kahvenin hasatından teslimine kadar doğaya salınan tüm karbon emisyonlarını offsetlemek üzere [carbonfootprint.com]CarbonFootprint ile çalıştık. Guatemala-Incheon-Istanbul kargo nakiye uçuşundan paketlemedeki onca dönüşüm karton ve kağıdı ve hatta Sürat Kargo’nun adres teslim hizmetine kadar doğaya salınan karbonu geri alacak projelere destek vererek ilk karbon nötr kahve teslimimizi gerçekleştirdik. Toplam 2.995 metrik ton karbonu offsetledik. Geri dönüşüm projeleri için kahvenin geldiği Latin Amerika portfolyolarına destek olarak bir şekilde teşekkür etmek istedik. Sertifikamızı gururla ekte sunarız 😊"
 
Kendi adıma sayenizde böyle bir konuyu öğrendim, öncelikle Bokashi kovası edinerek bu konuya başlangıç yapmayı planlıyorum. Teşekkürler.
Takıldığınız bir yer olursa lütfen mesaj atmaktan çekinmeyin.

Konuyla pek ilgili değilim ama Baristatus son seçkisinin sipariş mailinde carbon footprint sertifikası ve aşağıdaki bilgiyi paylaşmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam youtube videolarında yine konudan bahsediyordu @hasimsolmaz.

"Karbon offsetledik! Satın aldığınız kahvenin hasatından teslimine kadar doğaya salınan tüm karbon emisyonlarını offsetlemek üzere [carbonfootprint.com]CarbonFootprint ile çalıştık. Guatemala-Incheon-Istanbul kargo nakiye uçuşundan paketlemedeki onca dönüşüm karton ve kağıdı ve hatta Sürat Kargo’nun adres teslim hizmetine kadar doğaya salınan karbonu geri alacak projelere destek vererek ilk karbon nötr kahve teslimimizi gerçekleştirdik. Toplam 2.995 metrik ton karbonu offsetledik. Geri dönüşüm projeleri için kahvenin geldiği Latin Amerika portfolyolarına destek olarak bir şekilde teşekkür etmek istedik. Sertifikamızı gururla ekte sunarız 😊"
Gerçekten okudukça keyiflendim bu çok güzel bir haber.


Hocam merhaba,
Sizin kadar kapsamlı olmasa da mümkün olduğunca geri dönüşüme vermek, kahve posalarını bitkilerde kullanmak, dışarıda hatta minimum tüketerek atık miktarını vs azaltmak benim de yaptığım şeyler. Fakat o kahve çekirdeğinin üretimi esnasında çevredeki doğal bitki örtüsü zarar gördüyse, üretim prosesinde bol bol su kirletildiyse ve en önemlisi o çekirdek bana gelmek için dünyanın bir ucundan kalkıp önce firmanın deposuna oradan kavurucuya oradan da bana gelmek için dünyanın yolunu uçak, karayolu, gemi ile yapmışsa benim bu yaptıklarım devede kulak bile kalamıyor ne yazık ki. Ama dediğiniz gibi vicdanımızı rahatlatmak için yapıyoruz biraz da...

Esaa sorum Bokashi kepeği olacak, bunu nereden buluyorsunuz? Ne kadar sürede bir ne kadar miktar kullanıyorsunuz acaba? Orta vadede balkonlu bir eve taşınma sürecini başlattık ve ben de bir tane almayı düşünüyorum.

Sevgiler



Kesinlikle söylediğiniz tüm çevresel zararları biliyorum ve üzülüyorum.

Bokashi kepeğini hem satın alabilirsiniz hem de kendiniz yapabilirsiniz. Ben ilkte kovasıyla birlikte biorfe'nin sitesinden satın aldım. Sürecin nasıl işlediğini merak ettiğimiz için öğrencilerim ile birlikte eko okul kapsamında ürettik. Biraz fazla üretmişiz evlere aldık ziyan olmasın diye. Şu an kullandığım kepek okulda yaptıklarımız. Eğer vaktim var diyorsanız linki şöyle bırakayım. Süreci takip etmesi keyifli ve bir zorluğu yok. Okulda yaptığımız bokashi atıklarını okuldaki sebze adalarımıza ekliyoruz. Evde yaptığımı ise bahçeme götürüyorum. Bokashi suyunu ise 1/100 oranında su ile karıştırıp bitkilere veriyoruz. Okulda yaptığımızdan bir görüntü ekleyim. :) Evde yaptığım kahveleri bokashi kovasına atmayı hiç unutmuyorum fakat geçen gün odama gelen bir öğrencim kahve posalarını çöpe mi attınız diye beni kalayladı. Bazen insan dalıyor. Bokashi suyunun turuncu olması sürecin doğru işlediğinin göstergesi. Eli çapalı canavarlar öğrencilerim. Yine aynı canavarlar bokashi atıklarını gömdüğümüz sebze adasından pazıları hasat ettiler. Son fotoğrafta ise alabaş gayet keyifli görünüyor. Kovaları yemekhaneden, öğretmen odasından, evden getirdikleri yemek artıkları ile doldurdular.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211217_124415_1.jpg
    IMG_20211217_124415_1.jpg
    104.6 KB · Görüntüleme: 65
  • IMG_20211216_121703.jpg
    IMG_20211216_121703.jpg
    222 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG_20211216_121547.jpg
    IMG_20211216_121547.jpg
    141.2 KB · Görüntüleme: 54
  • bfffa6de-0df1-4134-ba3a-0c5115e8b1ed.jpg
    bfffa6de-0df1-4134-ba3a-0c5115e8b1ed.jpg
    206.5 KB · Görüntüleme: 52
  • IMG_0516.jpg
    IMG_0516.jpg
    26.3 KB · Görüntüleme: 66
Merhabalar, bu konu benim ilgi alanım. Hobilerim içerisinde çevreye en çok zarar verdiğini düşündüğüm hobim kesinlikle kahve. Açık konuşmak gerekirse kendimi bu konuda iyi hissetmiyorum fakat vicdanımı rahatlatmak için bazı yaptığım şeyler var. Yaptığım uygulamalardan farklı bir fikri olan arkadaşım varsa beni mutlu eder.

Kahve paketleri : Bokashi kepeğimi saklamak için mutlaka 3-5 kahve paketi kenarda tutuyorum. Hali hazırda 4-5 bokashi kepeği eski kahve paketlerimin içerisinde beklemekte. Geri dönüşümü olan paketleri ayrıca biriktirip belediyenin geri dönüşüm alanına bırakıyorum. Geri dönüşümü mümkün paketleri satan firmalardan daha fazla alışveriş yapıyorum.
Kahve posası ve kullanılmış filtre kağıtları : Bokashi kovamın ayrılmak ikilisi. Zaman zaman sıcak kompost olarak değerlendiriyorum. Posaları asit seven bitkilerin köklerine direkt koyduğum oluyor. Kahve filtresi olarak bitki liflerinden yapıldığı için uzun zamandır abaca tercih ediyorum. Kumaş filtreleri kullanışsız buluyorum. Aeropress'in filtrelerini komposta karıştırıyorum. Sebze adalarımda bir sürü çözünmüş aeropress var eğer çözünmediyse derinde kalmışlardır ben henüz denk gelmedim.
Kahve kepeği : Sevdiğim bir kavurucudan rica etmiştim büyük bir poşet ayarlamıştı. Bokashi kompostuna konmasında sakınca yok. Kavurucular kahve kepeklerini ne yapıyor merak ediyorum. Aslında bokashi kepeğimi evde yapan biriyim bunun için buğday kepeğine ihtiyaç duyuyorum. Kahve kepeğini denemek isterim. (Hiç bir makalede denk gelmedim olmayabilir.)
Kahve kartonları : Değerlendirmeye çalışıyorum fakat en sevmediğim işlerden biri bu oluyor. Kartonlar fazla yer kaplıyor çoğu zaman çöpe gidiyor. Keşke kargoda paketlerin yırtılmaması için daha basit bir yöntem olsa.
Take away bardaklar : Dışarda almamaya çalışıyorum on defa kahve içiyorsam birinde almak zorunda kalıyorum. Genelde termosum yanımda oluyor ve ona doldurmalarını rica ediyorum.

Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Neler yapıyorsunuz, merakla bekliyorum. Kavurucu arkadaşların bu konuda çalışmaları var mı? İngiltere'de kiss the hippo çevreye çok duyarlı. Ülkemizde sıfır karbon, karbon negatif veya karbon nötr kavurucu görmek isterim şahsen. Sitesinde kiss the hippo gibi çevreden bahseden bir kavurucu görmedim.
Kahve kepeklerimizi yaklaşık 4 yıldan beri biriktirip kullanıyorum @appa rahatlıkla talaş tozu vb. gibi düşünebilirsin.

Artık bahçeli evde yaşamadığım ve ihtiyaç fazlası çıktığı (apartmanda yaşayanlara da çözüm var) için de İzmir’deki “renkli orman” okulunda görevli arkadaşımız biriktirdiğimiz çuvalları gelip bizden alıyor.

İsterseniz dönüşümlü olarak siz de kepeklerimizi Karataş’taki mekanımızdan alabilirsiniz - bir okula daha faydası olması ve bu konuda daha fazla bilinç yaratmasına çok sevinirim.
 
Kahve kepeklerimizi yaklaşık 4 yıldan beri biriktirip kullanıyorum @appa rahatlıkla talaş tozu vb. gibi düşünebilirsin.

Artık bahçeli evde yaşamadığım ve ihtiyaç fazlası çıktığı (apartmanda yaşayanlara da çözüm var) için de İzmir’deki “renkli orman” okulunda görevli arkadaşımız biriktirdiğimiz çuvalları gelip bizden alıyor.

İsterseniz dönüşümlü olarak siz de kepeklerimizi Karataş’taki mekanımızdan alabilirsiniz - bir okula daha faydası olması ve bu konuda daha fazla bilinç yaratmasına çok sevinirim.

Ömer Hocam merhaba, komposta zaten koyuyorum. Benim merak ettiğim buğday kepeğinde iki yıl yaşayabilen lakto basillerin kahve kepeğinde yaşayıp yaşayamayacağı. Bunun sağlamasını veya kontrolünü nasıl yaparız bilmiyorum. :)
 
Geri
Üst