appa
Barista
- Konum
- İzmir
Daha fazla
- Değirmen
- Comandante
- Ekipmanlar
- Hario v60,Aeropress,Soy Cezve,Bialetti Dripper
- Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
- Evet
- Kahve Arkadaşlığı İl
- İzmir
- Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
- Gaziemir
- Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
- Buca
Merhabalar, bu konu benim ilgi alanım. Hobilerim içerisinde çevreye en çok zarar verdiğini düşündüğüm hobim kesinlikle kahve. Açık konuşmak gerekirse kendimi bu konuda iyi hissetmiyorum fakat vicdanımı rahatlatmak için bazı yaptığım şeyler var. Yaptığım uygulamalardan farklı bir fikri olan arkadaşım varsa beni mutlu eder.
Kahve paketleri : Bokashi kepeğimi saklamak için mutlaka 3-5 kahve paketi kenarda tutuyorum. Hali hazırda 4-5 bokashi kepeği eski kahve paketlerimin içerisinde beklemekte. Geri dönüşümü olan paketleri ayrıca biriktirip belediyenin geri dönüşüm alanına bırakıyorum. Geri dönüşümü mümkün paketleri satan firmalardan daha fazla alışveriş yapıyorum.
Kahve posası ve kullanılmış filtre kağıtları : Bokashi kovamın ayrılmak ikilisi. Zaman zaman sıcak kompost olarak değerlendiriyorum. Posaları asit seven bitkilerin köklerine direkt koyduğum oluyor. Kahve filtresi olarak bitki liflerinden yapıldığı için uzun zamandır abaca tercih ediyorum. Kumaş filtreleri kullanışsız buluyorum. Aeropress'in filtrelerini komposta karıştırıyorum. Sebze adalarımda bir sürü çözünmüş aeropress var eğer çözünmediyse derinde kalmışlardır ben henüz denk gelmedim.
Kahve kepeği : Sevdiğim bir kavurucudan rica etmiştim büyük bir poşet ayarlamıştı. Bokashi kompostuna konmasında sakınca yok. Kavurucular kahve kepeklerini ne yapıyor merak ediyorum. Aslında bokashi kepeğimi evde yapan biriyim bunun için buğday kepeğine ihtiyaç duyuyorum. Kahve kepeğini denemek isterim. (Hiç bir makalede denk gelmedim olmayabilir.)
Kahve kartonları : Değerlendirmeye çalışıyorum fakat en sevmediğim işlerden biri bu oluyor. Kartonlar fazla yer kaplıyor çoğu zaman çöpe gidiyor. Keşke kargoda paketlerin yırtılmaması için daha basit bir yöntem olsa.
Take away bardaklar : Dışarda almamaya çalışıyorum on defa kahve içiyorsam birinde almak zorunda kalıyorum. Genelde termosum yanımda oluyor ve ona doldurmalarını rica ediyorum.
Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Neler yapıyorsunuz, merakla bekliyorum. Kavurucu arkadaşların bu konuda çalışmaları var mı? İngiltere'de kiss the hippo çevreye çok duyarlı. Ülkemizde sıfır karbon, karbon negatif veya karbon nötr kavurucu görmek isterim şahsen. Sitesinde kiss the hippo gibi çevreden bahseden bir kavurucu görmedim.
Kahve paketleri : Bokashi kepeğimi saklamak için mutlaka 3-5 kahve paketi kenarda tutuyorum. Hali hazırda 4-5 bokashi kepeği eski kahve paketlerimin içerisinde beklemekte. Geri dönüşümü olan paketleri ayrıca biriktirip belediyenin geri dönüşüm alanına bırakıyorum. Geri dönüşümü mümkün paketleri satan firmalardan daha fazla alışveriş yapıyorum.
Kahve posası ve kullanılmış filtre kağıtları : Bokashi kovamın ayrılmak ikilisi. Zaman zaman sıcak kompost olarak değerlendiriyorum. Posaları asit seven bitkilerin köklerine direkt koyduğum oluyor. Kahve filtresi olarak bitki liflerinden yapıldığı için uzun zamandır abaca tercih ediyorum. Kumaş filtreleri kullanışsız buluyorum. Aeropress'in filtrelerini komposta karıştırıyorum. Sebze adalarımda bir sürü çözünmüş aeropress var eğer çözünmediyse derinde kalmışlardır ben henüz denk gelmedim.
Kahve kepeği : Sevdiğim bir kavurucudan rica etmiştim büyük bir poşet ayarlamıştı. Bokashi kompostuna konmasında sakınca yok. Kavurucular kahve kepeklerini ne yapıyor merak ediyorum. Aslında bokashi kepeğimi evde yapan biriyim bunun için buğday kepeğine ihtiyaç duyuyorum. Kahve kepeğini denemek isterim. (Hiç bir makalede denk gelmedim olmayabilir.)
Kahve kartonları : Değerlendirmeye çalışıyorum fakat en sevmediğim işlerden biri bu oluyor. Kartonlar fazla yer kaplıyor çoğu zaman çöpe gidiyor. Keşke kargoda paketlerin yırtılmaması için daha basit bir yöntem olsa.
Take away bardaklar : Dışarda almamaya çalışıyorum on defa kahve içiyorsam birinde almak zorunda kalıyorum. Genelde termosum yanımda oluyor ve ona doldurmalarını rica ediyorum.
Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Neler yapıyorsunuz, merakla bekliyorum. Kavurucu arkadaşların bu konuda çalışmaları var mı? İngiltere'de kiss the hippo çevreye çok duyarlı. Ülkemizde sıfır karbon, karbon negatif veya karbon nötr kavurucu görmek isterim şahsen. Sitesinde kiss the hippo gibi çevreden bahseden bir kavurucu görmedim.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: