• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Posası

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gucluh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gucluh

Yeni Üye
İsim
Güçlü
Daha fazla  
İsim
Güçlü
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
İstanbul
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Kadıköy
Merhaba,

Kahve Posalarının geri dönüşüm için toplandığı bir yer var mı? Sizler kahve posalarını ne yapıyorsunuz? Çöpe atmak hoşuma gitmiyor açıkcası. Verebileceğim bir yer var ise biriktirebilirim.
 
Merhaba,

Kahve Posalarının geri dönüşüm için toplandığı bir yer var mı? Sizler kahve posalarını ne yapıyorsunuz? Çöpe atmak hoşuma gitmiyor açıkcası. Verebileceğim bir yer var ise biriktirebilirim.
Ben bahçeme biriktirip atıyorum güzel gübre oluyor. Çay posasıyla beraber. Aynı şehirde olsak biriktirmenizi rica ederdim.
Herşeyin tüketildiği bu zamanda bu fikirleri duymak, görmek çok ümit verici
Forumumuz genel olarak bu minvalde düşünüyordur. Böyle düşünen herkesi canıgönülden tebrik ediyorum
 
Selamlar,

Ben İzmir ili'nin Seferihisar ilçe'sine 18 KM uzaklıkta 1.5 sene öncesine kadar köy olarak geçen Orhanlı ismindeki mahallesinde ikamet ediyorum.Evimize yetecek kadar sebze ve meyve ekiyoruz,aynı zamanda bahçemizde 15 kök zeytin ağacı mevcut.

Belki tam karşılığı değil ama evsel[yumurta kabukları,zeytin çekirdekleri,meyve kabuklar vb] atıkları biriktirerek bahçemizde şimdilerde söylendiği şekli ile compos gübre olarak değerlendirmekteyiz.Çıkan kahve ve çay posalarınıda aynı atıkların içerisine katarak değerlendirmekteyim.
 
Bende evde saksı diplerine gübre olarak kullanmayı düşünmüştüm fakat benim posalar çok kısa sürede küfleniyor. Sebebi ne olabilir?
 
Özellikle V60 demlemeleri sonrası kalan kahve posasını saksılara döküyorum. Bir nevi bitki besini görevi görüyor bence çünkü bunu yapmaya başladığımdan beri bazı çiçekler çok canlandı. Ama yine de kullanılan kahve miktarına dikkat etmek gerek. Çünkü fazla kahve posası çiçeklere, çok besleyici olabilir bu da yarardan çok zarar verebilir. O yüzden bu yöntemi belirli aralıklarla kullanmakta fayda var.
 
Bende evde saksı diplerine gübre olarak kullanmayı düşünmüştüm fakat benim posalar çok kısa sürede küfleniyor. Sebebi ne olabilir?
Su akıtmayan kutu kullanmalısınız poşetle kullanınca nem küf yapıyor. Ağzı açık kalınca problem olmuyor.
İçine organik atıkların tamamını atacağınız kompost tarzı şeyler yapıyorsanız buda hızlı küflenme yaoabilliyor o zamanda hava almayan bir kutuya ihtiyaç var sanırım @NoPainNoCoffee daha bilgili bu konuda.
 
Biriktirip kullananlar nasıl bir kutuda biriktiyorsunuz acaba ?
 
Biriktirip kullananlar nasıl bir kutuda biriktiyorsunuz acaba ?

Bende standart bir su kovasında bekletiyorum.

Su akıtmayan kutu kullanmalısınız poşetle kullanınca nem küf yapıyor. Ağzı açık kalınca problem olmuyor.
İçine organik atıkların tamamını atacağınız kompost tarzı şeyler yapıyorsanız buda hızlı küflenme yaoabilliyor o zamanda hava almayan bir kutuya ihtiyaç var sanırım @NoPainNoCoffee daha bilgili bu konuda.

Şimdiye kadar hiç bir küflenme sorunu yaşamadım,aklıma ilk gelen ihtimal saksının bulunduğu yerin rütubetli olması oldu...
 
Saksılarda bitkileri için kullanan arkadaşlar bitki türünüze göre nasıl bir toprak sevdiğini öğrenip ona göre kullanın derim. Kaktüs-sukulent gibi bitkiler bayram edecektir ama asidik toprak sevmeyen bitkilere yarardan çok zarar verebilirsiniz.
 
Ben bahçeme biriktirip atıyorum güzel gübre oluyor. Çay posasıyla beraber. Aynı şehirde olsak biriktirmenizi rica ederdim.
Herşeyin tüketildiği bu zamanda bu fikirleri duymak, görmek çok ümit verici
Forumumuz genel olarak bu minvalde düşünüyordur. Böyle düşünen herkesi canıgönülden tebrik ediyorum
Ben biriktirip gübre olarak saksilarima artanlarida site bahçesindeki ağaçlara kullanıyorum
 
Saksılarda bitkileri için kullanan arkadaşlar bitki türünüze göre nasıl bir toprak sevdiğini öğrenip ona göre kullanın derim. Kaktüs-sukulent gibi bitkiler bayram edecektir ama asidik toprak sevmeyen bitkilere yarardan çok zarar verebilirsiniz.
Ben arastirmadan kullandım ama kaktüs , sukulent , yeşil yapraklı bitkiler ve sarmaşıklar hepsi sevdi
 
Biriktirip kurutup aracıma koyuyorum organik koku güzel oluyor denemeyenler denesin
 
Geri
Üst