• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Meet Lab Coffee olarak seçildi. Bu konudan Şubat ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Paketlerine Yapıştırılabilir Kavurucu Hakkında Bilgi Veren Etiketler

Kavurucu hakkında bio etiketi

  • Süper Olur

    Oy: 31 53.4%
  • Olsa Fena Olmaz

    Oy: 11 19.0%
  • Farketmez

    Oy: 7 12.1%
  • Gerek yok

    Oy: 7 12.1%
  • Saçma Bir Öneri

    Oy: 2 3.4%

  • Kullanılan toplam oy
    58

kahveanalisti

Barista
Editör
Konum
Ankara
Daha fazla  
Espresso Makinesi
Rocket Cinquantotto
Değirmen
Eureka Mignon Specialita-Ode Brew Grinder- Comandante C40 MK3
Ekipmanlar
V60-Breville Sage Precision Brewer-Syphon-Aeropress-Nanopresso-Kompresso-Kruve Elek-Kruve Bardak-Acaia Pearl S-Felicita-Fellow Kettle
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Ankara
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Çankaya
Bunu birkaç firmanın web sitesinde gördüm ama küçük bir etikette aslında firmaların kavurucuları hakkında biraz bilgi verse ne kadar süredir kavuruyor en sevdiği kahveler neler gibi. Hatta ödülleri ve eğitimleri hakkında bahseden küçük bir bio ve damak hakkında bilgi verecek küçük detaylar. Evet belki yeni firmalar için pek mümkün olmaz ama çoğu firma birden fazla kavurucu ile çalışıyor. E tabi birçoğumuz bazı firmaların baş kavurucularının her zaman kahve kavurmadığını biliyoruz. Bu sebeple tabi kavurmadıkları kahvelerde satışı etkileyebilecek bir tarafı var ama deneyip beğenirsek o yeni kavurucu arkadaşında kavurduğu kahveleri seçmeye başlayacak bir çok müşteride yaratmış olunur. Ayrıca kavurucunun niteliğini ve emeğini ön plana çıkaracak bir bilgilendirme olur. Evet bahçeler ve bahçe sahipleri hakkında bilgiler var ve bunlar önemli ama 3.nesilde bence kavurucularında etkisi fazla. Burada premium bir kahve satışında fazla bilgi sıkıntı yaratmaz diye düşünüyorum.
 
Kavuran kişi firmanın ortağı/sahibi değilse, firma paket üzerine kavurucu isminin yazılmasından hoşlanmaz.
Kişinin değil firmanın ünlenmesi istenir.

Kavurma parametreleri aynı olsa da kahve değişmiş bu yüzden farklı sonuç çıkabilir. Örneğin aynı partideki yeşil çekirdek depoda 6 ay beklerken belki özelliği azalmıştır.
 
Kavuran kişi ve diğer parametreler aynı olsa da kahve değişmiş bu yüzden farklı sonuç çıkabilir. Aynı partideki yeşil kahve depoda 6 ay beklerken belki özelliği azalmıştır.
ben buna düşük ihtimal veriyorum. kahvelerin saklandığı depo, nem düzeyinin vs ayarlandığı sabit dereceli bir oda.
tabii ki aromaları azalacak, bu yüzden firmalar kahve stoğunu 2 yıllık değil, 3-4 aylık yapıyor hem de güncellemelerle :)
Kavuran kişi firmanın ortağı/sahibi değilse firma bu işten hoşlanmaz.
Kişinin değil firmanın ünlenmesi istenir.
düz tüketici kimin kavurduğunu bilmese de firmalar birbirini biliyor.
X firmasının kavurucusu işten ayrılıp kendi yerini açma olayları şu an da sık bir şey.

Zaten en en güzeli kavrumu kavrumhaneyi sahiplenmiş biri veya direkt kurucusu yapmalı. istisnalar, bazı insanlar terbiyesiz olduğu için var.. :)
Genel kuraldır: maaşlı çalışan kişi aynı özeni göstermeyebilir..
 
Kahve kavurmaya nazaran daha çeşitli parametrelerin olduğunu düşündüğüm aşçılık üzerine düşünelim.
Nitelikli sayılabilecek restoranlara gittiğimde A ustasının elinden çıkan yemek ile B ustasının elinden çıkan yemek farklı olabiliyor. Subjektif olarak ikisi de ayrı güzel olabilir ya da biri birinden iyi olabilir. Yemeğin yanında bir kartta kimin yaptığı yazmıyor ya da garson bana bu bilgiyi sağlama gereksinimi gütmüyor. Sonuçta ben aşçı için değil, iyi aşçıları bünyesinde bulundurduğuna ve hep bulunduracağına inandığım restoran için gidiyorum oraya.

Ankette farketmez seçeneğini işaretlesem de asıl düşündüğüm, böyle bir şeye gerek olmadığı. Gerekli olan en önemli şey şeffaflık olmalı. "Yemeğin tadı değişmiş, aşçınız mı değişti." sorusuna rahatlıkla cevap verikdiği gibi. Bana her daim iyi çekirdek sözü veren firmanın, olası bir memnuniyetsizlikte şeffaf olmasını ve bütün sorularımı cevaplandırmasını isterim.
 
Aynı kavurucudan hem iyi hem kötü (kötüden kastım gerçekten içmekte zorlanılan) kahve geldiğinde zaten anlıyorsunuz aynı kişinin kavurmadığını.
Aynı kişiyse daha da kötü.

Kahve alışverişim sürpriz yumurtaya dönsün istemediğim için alışverişi kestiğim iki üç firma var benim.
Kavuran kişinin kim olduğundan ziyade, kavurucudaki her kişi aynı çekirdeği aynı profilde, hassasiyette kavurabilmeli. Sanırım bu noktada kimlerin işini ciddiye alıp beraber çalıştığı, birbirini gözlemlediği ortaya çıkıyor.
 
Geri
Üst