• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve kavrum derecesi

ontheotherhand

Barista
Konum
İstanbul Anadolu
İsim
Burak
Daha fazla  
İsim
Burak
Değirmen
Comandante C40 Chocolate Fineline MK4, DF64 v4
Ekipmanlar
Aeropress, Chemex 3 cup, Clever dripper, dijital termometre, French Press, Hario v60 02, Kalita Wave 185, Origami Air S, Timemore Fish 800ml Isı Ayarlı Kettle
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
İstanbul
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Ataşehir
İnternet üzerinden medium roast Guatemala Huehuetenango SHB EP kahve sipariş ettim. Gelen kahve bana medium roast olarak görünmüyor, medium gerçekten bu mudur? Kavrum derecesi fotoğraflarına bakınca dark veya ötesi olarak algılıyorum. Onların veya benim algım yanlış :)
1632168590135.jpeg

Coffex fuarından da aşağıdaki çekirdeği aldım. Bunun kavrum derecesi ne olarak geçiyor? Medium mu yoksa light mı?
1632168625826.jpeg
 
Üstteki medium değil o kesin, alttaki de flaş yanıltıyor olabilir ama bana light gibi geldi.
üsttekini espressoda denemek isterim aslında, nerden almıştınız?
 
İnternet üzerinden medium roast Guatemala Huehuetenango SHB EP kahve sipariş ettim. Gelen kahve bana medium roast olarak görünmüyor, medium gerçekten bu mudur? Kavrum derecesi fotoğraflarına bakınca dark veya ötesi olarak algılıyorum. Onların veya benim algım yanlış :)
Ekli dosyayı görüntüle 15731

Coffex fuarından da aşağıdaki çekirdeği aldım. Bunun kavrum derecesi ne olarak geçiyor? Medium mu yoksa light mı?
Ekli dosyayı görüntüle 15732
Guatemala dark roast gözüküyor, çekirdek dışına çıkan yağdan belli parlıyor çekirdekler.
 
Üstteki medium değil o kesin, alttaki de flaş yanıltıyor olabilir ama bana light gibi geldi.
üsttekini espressoda denemek isterim aslında, nerden almıştınız?
Linki özel mesaj attım. Flaşı ona göre ayarladım, iki çekirdek de gözle görünenle aynı renk.
 
İnternet üzerinden medium roast Guatemala Huehuetenango SHB EP kahve sipariş ettim. Gelen kahve bana medium roast olarak görünmüyor, medium gerçekten bu mudur? Kavrum derecesi fotoğraflarına bakınca dark veya ötesi olarak algılıyorum. Onların veya benim algım yanlış :)
Ekli dosyayı görüntüle 15731

Coffex fuarından da aşağıdaki çekirdeği aldım. Bunun kavrum derecesi ne olarak geçiyor? Medium mu yoksa light mı?
Ekli dosyayı görüntüle 15732
İlk gönderdiğiniz kesinlikle dark roast yani koyu kavrum. Yağlar yüzeye çıkmış ve parlak bir yüzey var. 2. çıt (2nd crack) civarında ya da geçmiş diyebilirim. Bunun biraz daha ötesine geçse zaten çekirdekler siyah renge geçerler. Büyük ihtimalle asiditesini hissedemeyeceksiniz ve isli yanık tarzı tatlar alma olasılığınız yüksek.

İkinci resimde ise koyu kavrum olmadığı belli. Fotoğrafa bakarak yorum yapmak zor ama açık-orta, orta kavrum gibi duruyor. Doğal işlenmiş bir kahve mi?
 
Büyük ihtimalle asiditesini hissedemeyeceksiniz ve isli yanık tarzı tatlar alma olasılığınız yüksek.

İkinci resimde ise koyu kavrum olmadığı belli. Fotoğrafa bakarak yorum yapmak zor ama açık-orta, orta kavrum gibi duruyor. Doğal işlenmiş bir kahve mi?
Dark roast olanda isli yanık tat harici belirtilen hiçbir tadım notunu alamıyorum zaten. Online alışveriş yaptığım platform üzerinden satıcıya ulaşmayı deniyorum, bakalım ne yorum yapacak.

İkinci kahvede pulped natural Brezilya Minas Gerais yazıyor. Bunun tadıyla ilgili bir sorunum yok, sadece kavrum derecesini anlamak istedim.
 
Dark roast olanda isli yanık tat harici belirtilen hiçbir tadım notunu alamıyorum zaten. Online alışveriş yaptığım platform üzerinden satıcıya ulaşmayı deniyorum, bakalım ne yorum yapacak.

İkinci kahvede pulped natural Brezilya Minas Gerais yazıyor. Bunun tadıyla ilgili bir sorunum yok, sadece kavrum derecesini anlamak istedim.
Kavurucu ya da kavurma işinden anlayan arkadaşlar daha iyi bir yorum yapabilir ama ilk kahveyi orta kavrum diye satmak yanlış. Kesinlikle iletişime geçin.

Paketlerken etiketler karışmış da olabilir. Bu tarz şeyler olabiliyor. Filtre yerine yanlışlıkla geleneksel bir espresso kavrum göndermiş olabilirler.
 

Ekli dosyalar

  • 7AFABEB3-F325-4542-B912-A43EB101042D.jpeg
    7AFABEB3-F325-4542-B912-A43EB101042D.jpeg
    62.1 KB · Görüntüleme: 72
Hepsiburada'ya kayıt açtım, yeni kahve geldi. Bu seferki orta kavrum (sanırım city+) ama gene de biraz isli tat (tütsülenmiş gibi) alıyorum. Aeropress'le birkaç farklı reçete yaptım, sonuç değişmedi. Kalita Wave 185 ile osmotik demleme (1:16, öğütüm V60'dan biraz kalın, 94 C) yaptığımda isli tat baya azaldı ama gene de hafif var. Orta kavrum bir kahvede isli tat neden olabilir?
 
İnternet üzerinden medium roast Guatemala Huehuetenango SHB EP kahve sipariş ettim. Gelen kahve bana medium roast olarak görünmüyor, medium gerçekten bu mudur? Kavrum derecesi fotoğraflarına bakınca dark veya ötesi olarak algılıyorum. Onların veya benim algım yanlış :)
Ekli dosyayı görüntüle 15731

Coffex fuarından da aşağıdaki çekirdeği aldım. Bunun kavrum derecesi ne olarak geçiyor? Medium mu yoksa light mı?

Alttaki çekirdeklerdede sanki çürüme belirtileri var. Daha önce başıma gelmişti ona benzettim ama yanlış yorumluyor da olabilirim. Benim çekirdeklere rutubetten demişlerdi.
 
Geri
Üst