• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve ithalatına sınırlı da olsa vergi muafiyeti

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mykahve
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mykahve

Barista
BAE'den gelecek kahvelerde sıfır vergi uygulanacakmış.
Bu durum bizim yerli firmalarda kızgınlığa sebep olmuş.
Bakalım ne gibi bir etkisi olacak.
 
Araplardan ne kahvesi alıp içeceğiz ki?


Kahve dışında Amazon alışverişleri için (önceden yerel bir sanal pazardı souq.ae gibi birşeydi ve teknoloji ürünleri kelepir olabiliyor

Bu sayfa oraların outleti gibi birşey, aed tl değersizliği var tabi ama dolar kadar değil ve çoğu zaman kelepir ayakkabı, şort hatta mont-bot fazlaca düşüyor
 


Kahve dışında Amazon alışverişleri için (önceden yerel bir sanal pazardı souq.ae gibi birşeydi ve teknoloji ürünleri kelepir olabiliyor

Bu sayfa oraların outleti gibi birşey, aed tl değersizliği var tabi ama dolar kadar değil ve çoğu zaman kelepir ayakkabı, şort hatta mont-bot fazlaca düşüyor
Ben direkt orada yetişen kahve falan alacağız gibisinden düşündüm niyeyse. Diyorum Dubai'de kahve mi varmış.
Şimdi Guatemala'daki kahveyi alıp Dubai'de kavurup Türkiye'ye mi kargolayacaklar? Sürecin bu kadar uzaması vergisiz halini bile pahalı yapmaz mı?
 
mış.
Şimdi Guatemala'daki kahveyi alıp Dubai'de kavurup Türkiye'ye mi kargolayacaklar?
Archers’ın özel tarlalarda kendi lotları var(circulor gibi) ve böylelikle tedarikçinin attığı tırnakta aradan kalkıyor. Ve onlar guetemaladan kahve aldıklarında ülkedeki kavurucu gibi yüksek gümrük vergileri ya da perakende satışda kdv+gelir vergisi gibi kalemleri can sıkıcı değil. Bu sebeple ülkemdeki kavurucuyla aynı kâr’ı daha ucuza satarak kazanabiliyorlar. Ve kahve tarafında çok iyi firmalar var.
Derler ya, kahve müslüman şarabıdır. Tamda bu yüzden.

Her alışverimde de buradan daha makul rakamlara iyi kahveler içtim.
Önceden 1aed 3-4TL arasındayken çok daha keyifli alışveriş yapıyordum ama şimdi 7+TL gibi birşey oldu. Eskisi kadar keyifli değil.
İlla kahve diye düşünme ama bazı elektroniklerde süper uygun rakamlar oluyor hatta herifler çölde bot-mont satamadıkları için onlar iyice kelepir alınabiliyor.
 
Archers’ın özel tarlalarda kendi lotları var(circulor gibi) ve böylelikle tedarikçinin attığı tırnakta aradan kalkıyor. Ve onlar guetemaladan kahve aldıklarında ülkedeki kavurucu gibi yüksek gümrük vergileri ya da perakende satışda kdv+gelir vergisi gibi kalemleri can sıkıcı değil. Bu sebeple ülkemdeki kavurucuyla aynı kâr’ı daha ucuza satarak kazanabiliyorlar.
Peki kargo ücretleri nasıl olur?
 
Menşei ülke BAE olması gerekiyor gelen ülke değil, bir kahve aldınız Menşe ülkesi atıyorum Etiyopya, gelen ülkesi BAE, yine vergi alınıyor
 
Menşei ülke BAE olması gerekiyor gelen ülke değil, bir kahve aldınız Menşe ülkesi atıyorum Etiyopya, gelen ülkesi BAE, yine vergi alınıyor


Kahve ihracatı yapan ülkelerin listesi. Üretici-ihracatçılar içinde ne Türkiye ne de Bae var.
Düz mantık düşünüyorum.

Bu durumda türkiyedeki kahve sektörü neden bundan etkilenecek? Ülkede kahve ağacı varda bizden mi saklıyorlar?

Belki jelibon rezervlermiz olduğu için Bae menşeili jelibonlar bizim bakkal sektörünü baltalayabilir:) o na birşey diyemem.
 

Kahve ihracatı yapan ülkelerin listesi. Üretici-ihracatçılar içinde ne Türkiye ne de Bae var.
Düz mantık düşünüyorum.

Bu durumda türkiyedeki kahve sektörü neden bundan etkilenecek? Ülkede kahve ağacı varda bizden mi saklıyorlar?

Belki jelibon rezervlermiz olduğu için Bae menşeili jelibonlar bizim bakkal sektörünü baltalayabilir:) o na birşey diyemem.
BAE çiğ aldığı kahveleri kavurup ya da 2 3 defect ayıklayıp değer arttırırsa menşei belgesi alabilir herhalde, TR niye ayaklandı bende bilmiyorum, 2 3 ithalatçı firma kınadı etti, nitelikli kahve zaten belli nerden geldi nere gitti bizi etkilemiyor.

"Eşyanın başka bir ülkede gördüğü değişiklikler ve işlem dolayısıyla o ülke menşeli sayılabilmesi için, bu değişiklik ve işlemler sonunda kıymetinin yüzde yüz oranında artmış bulunması veya gümrük tarife pozisyonlarının değişmiş olması veya o ülkede, esaslı değişiklik sayılabilecek önemli bir işçiliğe ve işlemlere tabi tutulması gereklidir."
 
TR niye ayaklandı bende bilmiyorum
:) Sadece buraya odaklanmak yeterli olacak.
Eşyanın başka bir ülkede gördüğü değişiklikler ve işlem dolayısıyla o ülke menşeli sayılabilmesi için, bu değişiklik ve işlemler sonunda kıymetinin yüzde yüz oranında artmış bulunması veya gümrük tarife pozisyonlarının değişmiş olması veya o ülkede, esaslı değişiklik sayılabilecek önemli bir işçiliğe ve işlemlere tabi tutulması gereklidir.
Bir malın kıymetini fiyatı mı belirler?
Mesela 1kg nitelikli yeşili 20dolardan aldım
Kavurdum ve 40dolara pazara çıkardım.
Kavurmadan sonra bu malın kıymeti %100 artmış olur mu?

Ya da sadece kavurmak-ambalajlamak o malda önemli bir işçiliğe ve işlemlere tabi tutulması anlamına gelmiyor mu?
 
Archers Türkiye ye yollamıyor sanki
 
Archers Türkiye ye yollamıyor sanki
Sayfalarına girip denediniz mi?
Ödeme ekranına kadar geldim ve 146aedlik bir kargo bedeli çıktı. Sanıyorum bunu ödedikten sonra şaka yaptık aslında türkiyeye kargomuz yok derler mi?
1694598283578.jpeg
Affedin ama forumların genel bir problemide fikir sahibi olmakta üstümüze yok.
Tabi ki fikirlerimizi söyleyebiliriz ama burada yazılanları yüzlerce kişi okuyup gerçek bilgi olduğu yanılgısına düşebilir.
O yüzden bence/emin değilim ama/sanırım/ben böyle anladım siz ne düşünürsünüz vb kelimeleri cümlemiz içine eklemekte fayda olabilir.
 
Sayfalarına girip denediniz mi?
Ödeme ekranına kadar geldim ve 146aedlik bir kargo bedeli çıktı. Sanıyorum bunu ödedikten sonra şaka yaptık aslında türkiyeye kargomuz yok derler mi?
Ekli dosyayı görüntüle 28554
Affedin ama forumların genel bir problemide fikir sahibi olmakta üstümüze yok.
Tabi ki fikirlerimizi söyleyebiliriz ama burada yazılanları yüzlerce kişi okuyup gerçek bilgi olduğu yanılgısına düşebilir.
O yüzden bence/emin değilim ama/sanırım/ben böyle anladım siz ne düşünürsünüz gibi cümlemiz içine küçük kelimeler eklemekte fayda olabilir.
denedim ama göndermiyoruz diye bir yazı çıkmıştı. Hem de adres girmiştim Muğla Türkiye diye. Bu arada kargo da baya varmış nerdeyse 1000 tl
 
Sayfalarına girip denediniz mi?
Ödeme ekranına kadar geldim ve 146aedlik bir kargo bedeli çıktı. Sanıyorum bunu ödedikten sonra şaka yaptık aslında türkiyeye kargomuz yok derler mi?
Ekli dosyayı görüntüle 28554
Affedin ama forumların genel bir problemide fikir sahibi olmakta üstümüze yok.
Tabi ki fikirlerimizi söyleyebiliriz ama burada yazılanları yüzlerce kişi okuyup gerçek bilgi olduğu yanılgısına düşebilir.
O yüzden bence/emin değilim ama/sanırım/ben böyle anladım siz ne düşünürsünüz vb kelimeleri cümlemiz içine eklemekte fayda olabilir.
hocam adres okunuyor, bilginiz olsun.
 
Geri
Üst