• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve fiyatları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mvguzes
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

250 gram kahveye istisnalar hariç en çok ne kadar verirsiniz?

  • 75

    Oy: 28 15.1%
  • 150

    Oy: 81 43.8%
  • 250

    Oy: 45 24.3%
  • 500

    Oy: 19 10.3%
  • 500'ün üstü verebilirim

    Oy: 12 6.5%

  • Kullanılan toplam oy
    185
  • Anket kapatılmış .

mvguzes

Barista
Konum
Ankara
İsim
mvguzes
Daha fazla  
İsim
mvguzes
Ekipmanlar
V60
Son zamanlarda artan fiyatlar ile birlikte acaba önceden içtiğimiz kahveleri alırken bir daha düşünüyor muyuz :)
 
Kampanyaları takip ederseniz güzel fırsatlar çıkıyor hatta niteliksiz kahve ile nitelikli kahve arasındaki fark daha azaldı daha rahat nitelikli kahve alınabiliyor :)
 
Kampanyaları takip ederseniz güzel fırsatlar çıkıyor hatta niteliksiz kahve ile nitelikli kahve arasındaki fark daha azaldı daha rahat nitelikli kahve alınabiliyor :)
Ticari kahve ile nitelikli kahve arasındaki fark azaldı fakat bu nitelikli kahvenin alımını kolaylaştırmadı, ticari kahvenin alınabilirliğini zorlaştırdı. 90-100 liralara ticari kahveler, harmanlar satılıyor artık.
 
Ekonomik olarak çok zor zamanlardayız. Her şeyin fiyatı çok çok arttı, ama beyaz yaka olarak maaşlara 50% zam alamıyoruz hem de geçen yıla göre. Max 150 verebilirim dedim, ama sürekli veremem mesela. Çok merak ettiğim bir çekirdek olursa belki. İyice zorluyor fiyatlar, tabi her satınaldığımız üründe geçerli bu maalesef.
 
Toplu alım falan derken dikkatimi çekti.
Örneğin Kosta rika el mirador bizde bazı firmalarda 1 kg 2000 TL yani 93 euro
Ama yurt dışında 1 kg yaklaşık 51 euro.

Biz kahveleri %100 fazla fiyata mı alıyoruz.
Yoksa benim atladığım bir husus mu var.
 
Toplu alım falan derken dikkatimi çekti.
Örneğin Kosta rika el mirador bizde bazı firmalarda 1 kg 2000 TL yani 93 euro
Ama yurt dışında 1 kg yaklaşık 51 euro.

Biz kahveleri %100 fazla fiyata mı alıyoruz.
Yoksa benim atladığım bir husus mu var.
Varyete farkı biri caturra biri villa sarchi, tr de olanlar obata (Obata, Villa Sarchí çeşidinin daha da geliştirilmiş halidir. Obata ile ilgili özel olan şey, çeşidin öncelikle kahve bitkilerini etkileyen ve geçmişte kahve tarlalarında aşırı hasara neden olan bir mantar olan “Roja”ya daha az duyarlı olmasıdır.)
 
Varyete farkı biri caturra biri villa sarchi, tr de olanlar obata (Obata, Villa Sarchí çeşidinin daha da geliştirilmiş halidir. Obata ile ilgili özel olan şey, çeşidin öncelikle kahve bitkilerini etkileyen ve geçmişte kahve tarlalarında aşırı hasara neden olan bir mantar olan “Roja”ya daha az duyarlı olmasıdır.)
Bilgi için teşekkür ederim.
Ama gene de bire bir aynı ürünlerin yurt dışı ve bizdeki fiyatlarını kıyaslarsak ne çıkacak ortaya acaba merak ediyorum.
Ama varyete farkı falan beni aşıyor. :)
 
Bilgi için teşekkür ederim.
Ama gene de bire bir aynı ürünlerin yurt dışı ve bizdeki fiyatlarını kıyaslarsak ne çıkacak ortaya acaba merak ediyorum.
Ama varyete farkı falan beni aşıyor. :)
Çoğu kahve kuru çevirince ucuza geliyor gibi ama vergi falan filan işin içine girince daha pahalıya dönüyor, şu %1 olayı yurtdışındaki kahveleri de kapsasa güzel olcak
 
Eskiden Null ve Petra çekirdekleri pahalı gelirdi,piyasa öyle bir hal aldı ki uygun bile gelmeye başladı.Null'un yeni kahveleri siteye eklenmeye başlanmış ve null için oldukça mütevazi fiyatlar diyebilirim.Tok alıcıyım ama bir de indirim vs. yapsalar sanırım kredi kartımı vurarak masayı kırabilirdim.
 
Sanal baharat da makul görünüyor. Eskiden çok şikayet oluyormuş. Son zamanlarda kavurma işini öğrendiği iddia ediliyor. Bence de öyle. Galiba 2..3 ay kadar önce aralıklarla kavrulmuş çekirdek almıştım. Sorun yoktu
Sanal baharat, gerçek kahve : )
 
Sanal baharat da makul görünüyor. Eskiden çok şikayet oluyormuş. Son zamanlarda kavurma işini öğrendiği iddia ediliyor. Bence de öyle. Galiba 2..3 ay kadar önce aralıklarla kavrulmuş çekirdek almıştım. Sorun yoktu
Sanal baharat, gerçek kahve : )

Bu tonla okudum 😂 Bu arada Monteblanco seti ben de beğenmiştim,o seti kendi kavuruculari değil de başka bir kavurucunun kavurduğunu duymuştum.
 
Benimde anlayamadığım yada tam öğrenemediğim birşey bu atıyorum catturra cinsi bir çekirdek ile sidra aynı fiyattan satılıyor

Skor ve rakım vs. Sidranın ki yine yüksek olmasına rağmen

Asla hedef göstermiyorum ki gösterememde tek bir firma yapmıyor bunu dediğim gibi belkide işi daha ben tam kavrayamadığımdan bilmiyorumdur

Ama fiyata ana etmen olarak;
Variyete
Skor
Rakım
Ülke vs etki ediyorsa catturra cattuai tarzı çekirdeklerin fiyatları neden sidra, pink bourbon ile rakip onu tam anladığım zaman sipariş edip tüketecem
 
Benimde anlayamadığım yada tam öğrenemediğim birşey bu atıyorum catturra cinsi bir çekirdek ile sidra aynı fiyattan satılıyor
Ama fiyata ana etmen olarak;
Variyete
Skor
Rakım
Ülke vs etki ediyorsa catturra cattuai tarzı çekirdeklerin fiyatları neden sidra, pink bourbon ile rakip
Fiyatlara etki eden cok fazla etmen var,kaç çuval tedarik edildiği,satış hacmi,markanın pazarda kendisini konumlandirdigi yer yani marka değeri vs. birçok etmen son fiyata etki ediyor.Sunu söyleyebilirim ki vasat geshalar da içtim,muazzam caturra&catuailer de 83 puanlı harika lezzette çekirdekler de içtim vasat 89 puanlı çekirdekler de...Naçizane tavsiyem bunlara çok takilmamaniz.Forumda damağı çok kuvvetli kıymetli forumdaşlar var,sık sık farklı kavurucular deneyip beğeni ya da eleştirilerini bizlerle paylaşıyorlar sağolsunlar.Varyete,skor,teruar,işleme ve fermentasyon yöntemleri kıymetli veriler ancak tek başlarına çok bir şey ifade etmiyorlar.Cekirdegin künyesini bütünüyle degerlendirip yorumlar da değerlendirildiğinde çekirdeğe dair genel bir yargıya varmak daha doğru bir yöntem kanımca.
 
Peki kahve alırken neye dikkat etmem gerekiyor ben kahve alırken bölge variyete skor rakım bakıp alıyorum genel olarak en son notalara bakıyorum tabi sevmediğim bir bota varsa yine almıyorum

Genelde kavurucuların verdiği notaları ne yaparsam yapayım alamıyorum ama çok enteresan tatlar alıyorum ama onlar asla yazmıyor
 
Geri
Üst