• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Demlemede Tembelleşme Süreci

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Colove
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Colove

Barista
İsim
Faruk
Daha fazla  
İsim
Faruk
Arkadaşlar selamlar.

Kendimde ağır bir şekilde gözlemlediğim bu tembellik süreci sizlerde de var mı, varsa ne seviyede mevcut diye merak ettim. Bu tembellikten mütevellit kendimce pratik bazı çözümler geliştirdim belki size de faydası olur.

Suyu gereğinden az ya da çok kullanmamak adına ölçüp tartmak yerine 330 ml hazır sulara yöneldim. Bir paket suyu foş diye moccamaster haznesine döküp düğmeye basıp koltuğa oturuyorum.

Ayrıca kahveyi de tartmak artık zor geldiği için 18 Gramlık tam ölçüye uyan küçük bir ölçü buldum. Ölçüyü silme doldurup çekirdekleri @uralavci beye içimden teşekkürlerle beraber Grindbuddy'ye ( Motordante) teslim ediyorum.

Bu sayede bundan böyle ne suyu ne kahveyi ölçmeden tartmadan üstat Moccamaster'a işleri havale edip keyfime bakıyorum.

Bir sonraki tembellik postunu merakla bekliyorum.
 
Bende de demlemeye başlarken büyük bir tembellik söz konusu ama başladığım zaman kahve tartmak değirmene koymak öğütmek falan son derece zevk aldığım şeyler hala. Su konusunda gözüm artık alıştı şak diye yaklaşık ölçüyü koyuyorum. Tek canımı sıkan şey sonraki değirmen temizliği gün geçtikçe gözümde büyümeye başladı.
 
Beni şu an en çok yoran iki olay; suyun kaynamasını beklemek ve kahve tartmak.

Değirmen haznesine çekirdek koy. Hazneyi kaldır darasını al tekrar tart, sonuç 0.2 gr eksik veya fazla. 2 tane çekirdek koy veya çıkar tekrar tart. Tekrar 0.2 gr eksik veya fazla. 1 tane çıkar veya ekle tekrar darasını al tart. Yetmesin tartıyı kapa tekrar tart.

Her demlemede en az 5 kez dara almak. Kaan tartı sağolsun.
 
Beni şu an en çok yoran iki olay; suyun kaynamasını beklemek ve kahve tartmak.

Değirmen haznesine çekirdek koy. Hazneyi kaldır darasını al tekrar tart, sonuç 0.2 gr eksik veya fazla. 2 tane çekirdek koy veya çıkar tekrar tart. Tekrar 0.2 gr eksik veya fazla. 1 tane çıkar veya ekle tekrar darasını al tart. Yetmesin tartıyı kapa tekrar tart.

Her demlemede en az 5 kez dara almak. Kaan tartı sağolsun.
değirmen haznesini tartının üstüne koyduktan sonra tartıyı açarsan otomatik dara alıp sıfırdan başlar. Çekirdeği sonradan terazideyken ekledin mi olay tamam. Bir kere bile dara almadan tartabilirsin yani :D
 
değirmen haznesini tartının üstüne koyduktan sonra tartıyı açarsan otomatik dara alıp sıfırdan başlar. Çekirdeği sonradan terazideyken ekledin mi olay tamam. Bir kere bile dara almadan tartabilirsin yani :D
Sıkıntı olan tartının saçmalaması. Ben daha hazneye çekirdek koyarken kendi kafasına 0.2-0.3 gr sapabiliyor. 15 gram koyduğunu zannediyorsun ama dara alıp tekrar tarttığında bakıyorsun ki aslında 14.7 gr.
 
Arkadaşlar selamlar.

Kendimde ağır bir şekilde gözlemlediğim bu tembellik süreci sizlerde de var mı, varsa ne seviyede mevcut diye merak ettim. Bu tembellikten mütevellit kendimce pratik bazı çözümler geliştirdim belki size de faydası olur.

Suyu gereğinden az ya da çok kullanmamak adına ölçüp tartmak yerine 330 ml hazır sulara yöneldim. Bir paket suyu foş diye moccamaster haznesine döküp düğmeye basıp koltuğa oturuyorum.

Ayrıca kahveyi de tartmak artık zor geldiği için 18 Gramlık tam ölçüye uyan küçük bir ölçü buldum. Ölçüyü silme doldurup çekirdekleri @uralavci beye içimden teşekkürlerle beraber Grindbuddy'ye ( Motordante) teslim ediyorum.

Bu sayede bundan böyle ne suyu ne kahveyi ölçmeden tartmadan üstat Moccamaster'a işleri havale edip keyfime bakıyorum.

Bir sonraki tembellik postunu merakla bekliyorum.
Bende hiçbiri yok.

Plastik şişe kullanıyorsanız çevreye verdiğiniz zararı düşünürseniz belki üşenmezsiniz.
Ayrıca çekirdeklerin boyutu ve yoğunlukları farklı olduğu için her seferinde 18 gram demlemiyor olabilirsiniz.
 
Bende hiçbiri yok.

Plastik şişe kullanıyorsanız çevreye verdiğiniz zararı düşünürseniz belki üşenmezsiniz.
Ayrıca çekirdeklerin boyutu ve yoğunlukları farklı olduğu için her seferinde 18 gram demlemiyor olabilirsiniz.
Kesinlikle doğru söylüyorsunuz, aslında şişeleri atmayıp ,bittikçe 5lik pet sudan doldurup kullanmaya hazır hale getirdiğimi yazmadım. Konu tembellik ya :)
 
Çok üşengeç biriyim ve kahveye şu ana kadar sadece tek bir noktada bulaştı:
Suyu kendim kettle a koymaya saçma bir şekilde üşeniyorum, Onu hanım hallediyor :)
 
Düzenli olarak değil ama çok üşendiğim zamanlar olabiliyor benim de. Öyle durumlarda kurtarıcım Aeropress.
Kendi kaşığıyla bir ölçü kahveyi alıp üstüne de aldığı kadar kaynar su koyuyorum. 2 dakika dolunca da çevirip pressliyorum sadece. Pahalı çekirdekler için kullanmıyorum tabii bu yöntemi, ama orta seviye "standart" kahvelerde gayet güzel sonuç veriyor.
 
Özellikle v60'ın kahveye göre değişken parametleri, biraz dikkat istemesi ve her zaman aynı standart demleyememe durumu birde bazı az miktardaki kahvelerde deneme yanılma lüksünün azlığı ara ara tembelliğe itiyor beni de böyle durumlarda aeropress ve özellikle clever dripperda hoffman metodu can simidi gibi yetişiyor resmen :)
 
Kesinlikle doğru söylüyorsunuz, aslında şişeleri atmayıp ,bittikçe 5lik pet sudan doldurup kullanmaya hazır hale getirdiğimi yazmadım. Konu tembellik ya :)
Her pet şişe yeniden kullanıma uygun değil, çoğu tek kullanımlık üretiliyor. Aşağıdaki linkten sizin kullandıklarınızın uygun olup olmadığını görebilirsiniz.
 
Her pet şişe yeniden kullanıma uygun değil, çoğu tek kullanımlık üretiliyor. Aşağıdaki linkten sizin kullandıklarınızın uygun olup olmadığını görebilirsiniz.
Bu bilgi çok iyi oldu. Demek ki cam şişelere döneceğiz.
 
Aeropress go alarak bu duruma çözüm buldum. Tek sıkıntı öğütme ile ilgili onu da öğütülmüş kahveyi tek porsiyonluk olarak vakumlayıp buzluğa attım. sonuç felaket. ekşime oldu kahvede. orayı da çözebilirsem sürdürülebilir bi hale gelecek
 
Ben V60 demlemekte öyle tembelleştim ki gittim önce filtre kahve makinesi, sonra da Clever Dripper aldım. Hala da tembelim ki V60 dolapta duruyor hiç çıkarmadım.
 
Bu ekşilik ve acılık öyle menem bişey ki insanı kahveden soğutuyor. İstanbul Ankara otoyolunda Berceste tesislerine ait cafe bergola da mesela filtre kahve her seferinde aynı standart tat: düz ama acılık veya ekşilik yok, hafiften isimsiz aromalar. Ama ben bunu çok beğeniyorum çünkü acılık ve ekşilik her seferinde biliyorum ki olmayacak. Evde bu standartı bir türlü oturtamadim.
 
Bu ekşilik ve acılık öyle menem bişey ki insanı kahveden soğutuyor. İstanbul Ankara otoyolunda Berceste tesislerine ait cafe bergola da mesela filtre kahve her seferinde aynı standart tat: düz ama acılık veya ekşilik yok, hafiften isimsiz aromalar. Ama ben bunu çok beğeniyorum çünkü acılık ve ekşilik her seferinde biliyorum ki olmayacak. Evde bu standartı bir türlü oturtamadim.
benim de tek derdim bu. böyle giderse lavazza çekirdeğine geri döneceğim. :)
 
Bu ekşilik ve acılık öyle menem bişey ki insanı kahveden soğutuyor. İstanbul Ankara otoyolunda Berceste tesislerine ait cafe bergola da mesela filtre kahve her seferinde aynı standart tat: düz ama acılık veya ekşilik yok, hafiften isimsiz aromalar. Ama ben bunu çok beğeniyorum çünkü acılık ve ekşilik her seferinde biliyorum ki olmayacak. Evde bu standartı bir türlü oturtamadim.
Aslında o kadar zor değil.
Çok mu ekşi ? Biraz daha ince öğüt.
Çok mu acı ? Biraz daha kalın öğüt.
 
Geri
Üst