İyi akşamlar herkese.
Kahve demlemeye yeni başlayan birisi olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Yıllardır french press ile kahve demleyip içerim ama nedense bir gün aklıma kahve makinesi alsam nasıl olur sorusu geldi. Başladım makinleleri araştırmaya. oydu buydu her yerde yazıyorum çiziyorum soruyorum . Kahve ile alakası olmayan bir telegram kanalında sağolsun bir üstat ile tanıştım. Kendisi makinenin çok pratik olmadığından bahsetti ve benim gibi yeni başlayan birisine clever dripper yöntemi ile kahve demlemeyi tavsiye etti. kendi tecrübelerini aktardı. tabi bu o kadar basit , ucuz bir süreç değilmiş
öncelikle değirmen kısmından başladık .amazondan timemore bir değirmen aldım ve daha sonrasında hassas tartımı aldım yine timemore ısı ayarlı ısıtıcımı ve clever dripper alarak kahve demlemeye başladım..
Daha düne kadar hangi kahveyi öğütüp demlersem demleyeyim sanki tadı hepsinin aynı geliyordu. meğer bir çok şeyi yanlış yapıyormuşum .Oysaki arkadaşım tek tek anlatmıştı ama basit deyip çok fazla aklımda tutamamışım. Bir kaç gündür daha dikkatli demleme yaparak daha değişik tatlar aldığımı hissediyorum.
hepsi bir yana zahmetli gibi gözükse de ben kahve demlemekten baştan sona çok keyif alıyorum. Belki clever dripper çok basit gibi gözüksede aslında bir çok püf noktası varmış. Benim gibi özensiz yapıldığında ise hemen hemen tüm kahveler aynı gibi oluyor. Biraz daha deneyimim arttığında tekrar bu konuda düşüncelerimi paylaşmaya çalışacağım
okuduğunuz için teşekkür ederim.
Kahve demlemeye yeni başlayan birisi olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Yıllardır french press ile kahve demleyip içerim ama nedense bir gün aklıma kahve makinesi alsam nasıl olur sorusu geldi. Başladım makinleleri araştırmaya. oydu buydu her yerde yazıyorum çiziyorum soruyorum . Kahve ile alakası olmayan bir telegram kanalında sağolsun bir üstat ile tanıştım. Kendisi makinenin çok pratik olmadığından bahsetti ve benim gibi yeni başlayan birisine clever dripper yöntemi ile kahve demlemeyi tavsiye etti. kendi tecrübelerini aktardı. tabi bu o kadar basit , ucuz bir süreç değilmiş
öncelikle değirmen kısmından başladık .amazondan timemore bir değirmen aldım ve daha sonrasında hassas tartımı aldım yine timemore ısı ayarlı ısıtıcımı ve clever dripper alarak kahve demlemeye başladım..
Daha düne kadar hangi kahveyi öğütüp demlersem demleyeyim sanki tadı hepsinin aynı geliyordu. meğer bir çok şeyi yanlış yapıyormuşum .Oysaki arkadaşım tek tek anlatmıştı ama basit deyip çok fazla aklımda tutamamışım. Bir kaç gündür daha dikkatli demleme yaparak daha değişik tatlar aldığımı hissediyorum.
hepsi bir yana zahmetli gibi gözükse de ben kahve demlemekten baştan sona çok keyif alıyorum. Belki clever dripper çok basit gibi gözüksede aslında bir çok püf noktası varmış. Benim gibi özensiz yapıldığında ise hemen hemen tüm kahveler aynı gibi oluyor. Biraz daha deneyimim arttığında tekrar bu konuda düşüncelerimi paylaşmaya çalışacağım
okuduğunuz için teşekkür ederim.