• Şubat Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Aralık ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Sezy Coffee olarak seçildi. Bu konudan Şubat ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Kahve Çekirdeklerinin Arasında Saklambaç Oynayan Taşlar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Avare
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Avare

Üye
Konum
Çanakkale
İsim
Sinem
Daha fazla  
İsim
Sinem
Değirmen
Comandante C40, Severin KM 3873, Sözen
Ekipmanlar
Hario V60 02 Seramik ve Plastik, Origami Dripper M, Aeropress, LillyDrip, Soy Cezve G4, Bodum French Press, Ikea Rädig Moka Pot, Konchero Isı Ayarlı Kettle
Kahve Arkadaşlığı İl
Çanakkale
Bu hafta ne kadar şanslı olduğumu söylemek ile başlayayım. Çekirdeklerini severek demlediğim ve güvendiğim (güvendiğim lafıyla vurgulamak istediğim; çekirdeklerini öğütücüye koyarken acaba aralarından taş çıkar mı endişesi yaşamadığım) iki kavurucunun paketinden taş çıktı; ilk taş pazartesi sabahı, ikincisi bu sabah. Taşları maalesef öğütüm yaparken fark ettim. Pazartesi günkü taştan sonra Sevgili @Cihan ayrıntılı bir şekilde mercekle inceledi Comandante'yi; ufak tefek çizikler dışında herhangi bir sıkıntı görmedi. Erken fark etmiş olmamdan kaynaklı sorun yaşamadığımı düşündük. Bugün de pazartesi günkü taşın daha büyüğü ile karşılaştım yine öğütüm esnasında. Yine erken fark ettiğimi düşünüyorum. Umarım değirmene zarar vermemiştir bu saklambaç oynayan çekirdekler.
Size lütfen dikkatli olun; kavurucuya ne kadar güvenirseniz güvenin çekirdekleri öğütücünüze koymadan önce pirinç ayıklar gibi ayıklayın demek için yazmak istedim. Son firmaya destoner kullandığınızı düşünüyorum diye yazdım. Henüz geri dönüş yapmadı bu firma. İlk firma çok üzgün olduğunu, daha önce başlarına böyle bir şey gelmediğini belirtti. Firmalara yazmamdaki amaç da daha dikkatli olmaları konusunda uyarmaktı.
Not: Lütfen ısrar etmeyin firma adı vermeyeceğim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200422_082903.jpg
    IMG_20200422_082903.jpg
    85.9 KB · Görüntüleme: 60
  • IMG_20200422_082908.jpg
    IMG_20200422_082908.jpg
    70 KB · Görüntüleme: 63
  • IMG_20200422_084907.jpg
    IMG_20200422_084907.jpg
    67.9 KB · Görüntüleme: 62
Bu hafta ne kadar şanslı olduğumu söylemek ile başlayayım. Çekirdeklerini severek demlediğim ve güvendiğim (güvendiğim lafıyla vurgulamak istediğim; çekirdeklerini öğütücüye koyarken acaba aralarından taş çıkar mı endişesi yaşamadığım) iki kavurucunun paketinden taş çıktı; ilk taş pazartesi sabahı, ikincisi bu sabah. Taşları maalesef öğütüm yaparken fark ettim. Pazartesi günkü taştan sonra Sevgili @Cihan ayrıntılı bir şekilde mercekle inceledi Comandante'yi; ufak tefek çizikler dışında herhangi bir sıkıntı görmedi. Erken fark etmiş olmamdan kaynaklı sorun yaşamadığımı düşündük. Bugün de pazartesi günkü taşın daha büyüğü ile karşılaştım yine öğütüm esnasında. Yine erken fark ettiğimi düşünüyorum. Umarım değirmene zarar vermemiştir bu saklambaç oynayan çekirdekler.
Size lütfen dikkatli olun; kavurucuya ne kadar güvenirseniz güvenin çekirdekleri öğütücünüze koymadan önce pirinç ayıklar gibi ayıklayın demek için yazmak istedim. Son firmaya destoner kullandığınızı düşünüyorum diye yazdım. Henüz geri dönüş yapmadı bu firma. İlk firma çok üzgün olduğunu, daha önce başlarına böyle bir şey gelmediğini belirtti. Firmalara yazmamdaki amaç da daha dikkatli olmaları konusunda uyarmaktı.
Not: Lütfen ısrar etmeyin firma adı vermeyeceğim.
hem üzüldüm hemde sinirlendim. böyle bir şeyin insan hatası dahi olsa kabul edilir bir tarafı yok. nitelikli kahve ile nitelikli olmayan kahve arasında ki en temel fark bu. biz ciddi rakamlar veriyoruz bu kahvelere; ve bu kahveleri yüksek rakamlar bayıldığımız değirmenlere emanet ediyoruz. telafisi yok bunun.
senden ricam bana özelden hangi firma olduğunu söylermisin? notlarıma alayım ve olurda sipariş edersem daha titiz şekilde inceleyim.
 
Bu hafta ne kadar şanslı olduğumu söylemek ile başlayayım. Çekirdeklerini severek demlediğim ve güvendiğim (güvendiğim lafıyla vurgulamak istediğim; çekirdeklerini öğütücüye koyarken acaba aralarından taş çıkar mı endişesi yaşamadığım) iki kavurucunun paketinden taş çıktı; ilk taş pazartesi sabahı, ikincisi bu sabah. Taşları maalesef öğütüm yaparken fark ettim. Pazartesi günkü taştan sonra Sevgili @Cihan ayrıntılı bir şekilde mercekle inceledi Comandante'yi; ufak tefek çizikler dışında herhangi bir sıkıntı görmedi. Erken fark etmiş olmamdan kaynaklı sorun yaşamadığımı düşündük. Bugün de pazartesi günkü taşın daha büyüğü ile karşılaştım yine öğütüm esnasında. Yine erken fark ettiğimi düşünüyorum. Umarım değirmene zarar vermemiştir bu saklambaç oynayan çekirdekler.
Size lütfen dikkatli olun; kavurucuya ne kadar güvenirseniz güvenin çekirdekleri öğütücünüze koymadan önce pirinç ayıklar gibi ayıklayın demek için yazmak istedim. Son firmaya destoner kullandığınızı düşünüyorum diye yazdım. Henüz geri dönüş yapmadı bu firma. İlk firma çok üzgün olduğunu, daha önce başlarına böyle bir şey gelmediğini belirtti. Firmalara yazmamdaki amaç da daha dikkatli olmaları konusunda uyarmaktı.
Not: Lütfen ısrar etmeyin firma adı vermeyeceğim.
Yine size cevap verilmiş, ben bir açıklama bile alamadım.
 
Arkadaşlar emin olun Sinemcim @Avare çok üzülerek yazmak zorunda kaldı bu yazıyı.Hatta biraz da benim "arkadaşlara haber vermemiz gerekir dikkat etsinler "ricamı kırmayarak yazdı.Önce firmalarla iletişime geçti.Destoner kullanıp kullanmadıklarını sordu (aslında zorunlu değil midir kullanmak ! ) Destonere rağmen tesbit edilemiyor belki de bazı taş cinsleri sanıyorum.
Burada firma ismi için değil de odaklanmamız gereken asıl konu çekirdekleri öğütücüye atarken bizlerin çok dikkatli olması , pirinç ayıklar gibi taş ayıklaması gerekiyor önemli olan bu.
Firmalar hepimizin çok iyi bildiği sürekli çekirdek aldığımız yerlerden sadece ikisi.
İlave etmek istedim bu ayrıntıyı.
 
Ben böyle durumların herkesin göreceği şekilde duyulması taraftarıyım. Yaşayan kişi açıklayabilir veya firma açıklama yapabilir. Burada çoğu insan değirmenlere oldukça yüksek fiyatlar ödüyor belli bir süre para biriktirerek veya bir şeylerden kısarak. Her defasında çekirdekleri kontrol etmek zorunda da değiliz zaman zaman kısıtlı vakitte kahve yaparken bu pek mümkün değil.
 
Geçmiş olsun Sinem hanım @Avare ... Gerçekten tedirgin olunacak talihsiz bir durum. Firmaların isimlerini paylaşıp paylaşmama kararı tabi ki sizindir. Ben de sizin durumunuzda olsam, firma bana dönüş yaparsa ve tatmin edici bir cevap/çözüm sunarsa paylaşmamayı tercih ederim. Bir anda linç girişimi de başlayabiliyor. Hassas bir konu. Umarım değirmeniniz iyi durumdadır.

Firma dönüş yapmaz ve yapıcı bir mesaj atmazsa, naçizane bildirmenizi rica ederim. Nitelikli kahve, nitelikli insan ile oluyor.

Yeni bir atasözümüz daha oldu... ayıkla kahvenin taşını!
 
Geçmiş olsun, aynısını geçenlerde başıma geldi, sevdiğim bir firmadan. Hem de evde misafirlere kahve çekerken. Misafire şimdi kahvede taş çıktı desem anlamayacak, taş değirmene zarar veriyor desem yine anlamayacak; öylece kalakaldım.
O gün bugündür çekmeden önce muhakkak kontrol ediyorum.
 
Çok geçmiş olsun, çok can sıkıcı bir durum.
Şu an firmalara yazıp isimlerini saklamanız doğru tercih ama eğer ki geri dönüş olmazsa firma ismini vermeniz lazım ki bizler de dikkatli olalım. Firmalardan geri dönüş olunca verilen cevabı da duymak isteriz açıkcası.
tekrardan geçmiş olsun.
 
"Ayıkla kahvenin taşını" vurgusu harika. Keşke böyle açsaymışım başlığı.

Firma isimleri vermeyi içime sindiremiyorum. Samimiyetlerine inanmak istememle ilgili bir şey bu belki de. Gerçekten işlerini severek ve iyi yapan firmalar bunlar. Ben bundan sonra çekirdek paketini açar açmaz pirinç ayıklar gibi bakıp öyle aktaracağım çekirdekleri saklama kutusuna.

İkinci firmaya biraz zaman tanımak lazım. Hâlâ cevap gelmedi.
ilk firmanın cevabı şöyle:
"Merhaba Sinem Hanım,

İlk defa böyle bir şikayet ile karşılaşıyoruz. En az bizde sizin kadar bu duruma şaşırdık. Talihsizlik için özür dileriz. Bundan sonra daha da dikkatli olacağız.Bilgilendirme için çok teşekkür ederiz.

Sağlıklı günler"
 
Kötü olmuş. Bence firma mesaja dönüş yapsa da yapmasa da, bu firmaların isminin paylaşılması doğru olur. Sonuçta yanlış bir itham yok, yaşadığınız kötü bir deneyim var.

Tabi sizin tercihiniz firma ismini paylaşıp paylaşmamak.

Ben Comandante’ye genelde hep avucuma 3-4 gr çekirdek alarak döküyorum, direk paketten ya da saklama kabından döktüğüm zaman hep yerlere birkaç tane çekirdek düşüyor. Zaman sıkıntısı yoksa avucunuza alarak çekirdek dökmekte fayda var bence.
 
İkinci firmanın sahibi az önce telefonla geri dönüş yaptı. Defalarca mahcubiyet belirtti. Destoner kullandıkları halde çok çok nadir de olsa böyle şeyler olabildiğini söyledi. Ayrıca değirmene gelen bir zarar varsa karşılamaya hazır olduklarını dile getirdi. Yaşanılan şey çok üzücü ama bu şekilde bir geri dönüş almak gerçekten nitelik meselesi.
 
hiç taş çıkmadı daha önce kahvemde, çıkanı da ilk defa duydum... ama belli ki arada oluyormuş, bu kadar mesaj bunu gösteriyor.
Korkuyorum Altan 😟
 
İkinci firmanın sahibi az önce telefonla geri dönüş yaptı. Defalarca mahcubiyet belirtti. Destoner kullandıkları halde çok çok nadir de olsa böyle şeyler olabildiğini söyledi. Ayrıca değirmene gelen bir zarar varsa karşılamaya hazır olduklarını dile getirdi. Yaşanılan şey çok üzücü ama bu şekilde bir geri dönüş almak gerçekten nitelik meselesi.

Mesajımda demeye çalıştığım şey buydu. Firma yapıcıysa ve cevabı tatmin ediyorsa, afişe edip lince götürmeye gerek yok. Firmaya tebrikler! Beklediğimiz cevap gelmiş.
 
konu linçe gitmeyecekse kavurucuların isimlerinin verilmesi bence doğru olur, zira her kavurucudan çıkabiliyor demek ki. doğru yaklaşımda bulunan firma da bilinir böylelikle.
hem iki taraf da mahcup olup defalarca özür dilemişler.
 
Mesajımda demeye çalıştığım şey buydu. Firma yapıcıysa ve cevabı tatmin ediyorsa, afişe edip lince götürmeye gerek yok. Firmaya tebrikler! Beklediğimiz cevap gelmiş.

Afişe olunca herkes niye linç etsin, en ufak bir olumsuzlukta millet hazır kıta linç etmek için mi bekliyor.

İki firma da dönüş yapmış, mahcubiyetlerini iletmişler. Bu durumda afişe edilmesi siteler için iyi bile. İnsanlar bir mağduriyet yaşadıkları takdirde bu mağduriyetin giderileceğini bilip siteye güvenmeye devam ederler.

Mesela ben bir yıl önce bir siteden aldığım kahve yüzünden bir makinemin burrlarını ya da hopperini bozup makineyi ıskartaya çıkardım. Bu konuda durumu yazdım, hiç firmadan dönüş de alamadım.
 
Taş varsa, nitelikli kahve değildir. Firma, nitelikli kahve sattığını iddia ediyorsa, ya kahvenden anlamıyor ya da yöresel sıradan kahveleri nitelikli diye satıyor. Yok bu durum doğru değil ise, tedarikçisi, firmaya yalan söylüyordur. Bu da değilse, ne tedarikçisi ne de kendisi kahveden anlamıyordur.
 
Afişe olunca herkes niye linç etsin, en ufak bir olumsuzlukta millet hazır kıta linç etmek için mi bekliyor.

İki firma da dönüş yapmış, mahcubiyetlerini iletmişler. Bu durumda afişe edilmesi siteler için iyi bile. İnsanlar bir mağduriyet yaşadıkları takdirde bu mağduriyetin giderileceğini bilip siteye güvenmeye devam ederler.

Mesela ben bir yıl önce bir siteden aldığım kahve yüzünden bir makinemin burrlarını ya da hopperini bozup makineyi ıskartaya çıkardım. Bu konuda durumu yazdım, hiç firmadan dönüş de alamadım.


İlk mesajda firma isimleri belirtilseydi, emin olun farklı yorumlar gelebilirdi. Bir çok konuda gördüğümüz bir şey. Konu uyarı için açılmış ve amacına ulaşmış. Firma isimlerini yazın diye zorlamak da, konuyu açanı zor durumda bırakıyor.

Sizin yaşadığınız gibi bir durum yaşasam, firmanın adını her yerde söylerdim.
 
İlk mesajda firma isimleri belirtilseydi, emin olun farklı yorumlar gelebilirdi. Bir çok konuda gördüğümüz bir şey. Konu uyarı için açılmış ve amacına ulaşmış. Firma isimlerini yazın diye zorlamak da, konuyu açanı zor durumda bırakıyor.

Sizin yaşadığınız gibi bir durum yaşasam, firmanın adını her yerde söylerdim.

Firma başlığında yazdım bir iki kere. Beni ipleyin diye yalvaracak halim yoktu firmaya herhalde. Buradan da yazayım Zümrüt Karaca’dan aldığım bir çekirdek yüzündendi.
 
Firma başlığında yazdım bir iki kere. Beni ipleyin diye yalvaracak halim yoktu firmaya herhalde. Buradan da yazayım Zümrüt Karaca’dan aldığım bir çekirdek yüzündendi.

Üzücü bir durum olmuş. Firmaların bu tarz durumlarda kesinlikle tüketicinin yanında olması lazım. Ekipmanlar bulunduğumuz koşullarda kolay alınmıyor.
 
Geri
Üst