evbaristası
Üye
- İsim
- Mustafa
Daha fazla
- İsim
- Mustafa
Merhabalar dostlar iyi forumlar,
Nitelikli kahve dünyasına yeni katıldım diyebilirim. Pour over demlemeler yapmaya çalışıyorum. (V60 ile) diğer ekipmanlarım var fakat kettle konusu kafamı kurcalamaya başladı. Isı ayarlı bir kettle kullanmıyorum. Suyu çaydanlıkta kaynatıp minik bir kaz boyunlu kettle ım var ona dökerek demleme yapıyorum. Sizce ısı ayarlı bir kettle demlemede ne kadar önemlidir? Basit bir gıda termometresi (saplamalı olanlardan) aldım Onunla sıcaklığı ölçer öyle başlarım demlemeye diye fakat o da hiç verimli ve doğru ölçüm yapmıyor maalesef. Yani kısacası kaynamadan sonra 1-2 dk bekleyip aktardığım kettleı da önceden hafiften ısıtıp öyle başlıyorum demlemeye ama hiçbir zamab kaç derece suyla demlediğini bilmiyoum. 1-2 derecelik fark bile demlemede ciddi farklara neden oluyor anladığım kadarıyla. Sizce bu ne kadar etki yaratır ısı ayarlı bir kettle edinmeli miyim?
Nitelikli kahve dünyasına yeni katıldım diyebilirim. Pour over demlemeler yapmaya çalışıyorum. (V60 ile) diğer ekipmanlarım var fakat kettle konusu kafamı kurcalamaya başladı. Isı ayarlı bir kettle kullanmıyorum. Suyu çaydanlıkta kaynatıp minik bir kaz boyunlu kettle ım var ona dökerek demleme yapıyorum. Sizce ısı ayarlı bir kettle demlemede ne kadar önemlidir? Basit bir gıda termometresi (saplamalı olanlardan) aldım Onunla sıcaklığı ölçer öyle başlarım demlemeye diye fakat o da hiç verimli ve doğru ölçüm yapmıyor maalesef. Yani kısacası kaynamadan sonra 1-2 dk bekleyip aktardığım kettleı da önceden hafiften ısıtıp öyle başlıyorum demlemeye ama hiçbir zamab kaç derece suyla demlediğini bilmiyoum. 1-2 derecelik fark bile demlemede ciddi farklara neden oluyor anladığım kadarıyla. Sizce bu ne kadar etki yaratır ısı ayarlı bir kettle edinmeli miyim?
