• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

İlk başta V60 alsam olmaz mı?

İsim
Caner
Daha fazla  
İsim
Caner
Ekipmanlar
Moka pot
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Adana
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Seyhan
Arkadaşlar V60 dripper alacaktım.
Şimdi kahve öğütücüleri boşuna V60 öğütüm seçeneği koymamıştır diye düşünüyorum. Tamam 250 gr kahvenin 100 gr taze olur gerisi taze olmaz evet ama benim de bütçem belli.
Normalde öğütücülere baktım da biraz pahalı buldum ve şöyle ki amazon'da dripper set ucuz şu anda. O yüzden hani bir anda böyle nitelikli kahve yapma takıntılığını bırakıp ilk başta V60 sonra değirmen sonra tartı diye gitsem olmaz mı?
 
onları alınca nitelikli kahve için alıyoruz. :)
Bunu ben de biliyorum. Sadece 17 yaşında olan ben için hepsini bir anda almanın zor değil imkansız olduğunu dile getirip V60 dripper ile başlayarak yavaş yavaş toplasam olmaz mı diyorum. Yani sürahi ve S kettle olmadan vesaire. İlk başta sadece V60 dripper. Sonra da kupama demlerim yani olmaz mı?
 
Dostum iki forumda da aynı soruları 10 başlık altında açıyorsun. Bunun yerine sorularını toparlayıp tek bir metin haline getirip tek bir başlık açsan daha iyi olmaz mı. Hem o kadar fazla başlığı takip etmej zorunda kalmazsın hem de forumu flooddan kurtarırsın
 
Dostum iki forumda da aynı soruları 10 başlık altında açıyorsun. Bunun yerine sorularını toparlayıp tek bir metin haline getirip tek bir başlık açsan daha iyi olmaz mı. Hem o kadar fazla başlığı takip etmej zorunda kalmazsın hem de forumu flooddan kurtarırsın
Sorular aklıma taksit taksit geliyor o yüzden böyle açıyorum. Yani özel mesajlardan da bilgi alıyorum. Sürekli kafamdaki düşünceler güncelleniyor. Hazır bakmışken sizin fikriniz nedir?
 
Sorular aklıma taksit taksit geliyor o yüzden böyle açıyorum. Yani özel mesajlardan da bilgi alıyorum. Sürekli kafamdaki düşünceler güncelleniyor. Hazır bakmışken sizin fikriniz nedir?
Öncelikle sana tavsiyem forumdaki başlıkları okuman, çünkü bu sorular tekrar tekrar tartışıldı ve cevaplandı. Oradaki yazılar bilgilendirici olur.
V60 a başlayacaksan gooseneck kettle ve tartı şart. Bütçe kısıtlıysa kronometresiz düz bir tartıya bakabilirsin. Kettleda da küçük ucuzlarına bakabilirsin. Ama sana asıl level atlatacak şey değirmen. Hem de en azından orta halli bir değirmen. Sakın hario vs gibi değirmenlere bulaşma, canından bezdirir. İlk etapta sözen alabilirsin, homojen değildir ama en azından taze çekmenin tadına varırsın. Sonra da en azından timemore c2 ya da molent pocket gibi başlangıç seviyesi kaliteli bir değirmene geçmen iyi olur. Hepsi bütçe ile alakalı nihayetinde.
Ama en iyi başlangıç nitelikli kahve yapan bir cafe bulup orada deneyimlemen. Önceki başlıkta da önermişlerdi bunu. Çünkü aradaki tat farkını görmeye çalılırsın, ne istediğine karar verirsin. Yaşadığın yerde nitelikli kahveci yoksa bile forumdan birileri vardır illaki. Yaşadığın şehrin başlığı vardır forumda, oraya yazarsan, oradakiler sana yüzyüze de destek olmaya çalışır diye düşünüyorum.
 
Öncelikle sana tavsiyem forumdaki başlıkları okuman, çünkü bu sorular tekrar tekrar tartışıldı ve cevaplandı. Oradaki yazılar bilgilendirici olur.
V60 a başlayacaksan gooseneck kettle ve tartı şart. Bütçe kısıtlıysa kronometresiz düz bir tartıya bakabilirsin. Kettleda da küçük ucuzlarına bakabilirsin. Ama sana asıl level atlatacak şey değirmen. Hem de en azından orta halli bir değirmen. Sakın hario vs gibi değirmenlere bulaşma, canından bezdirir. İlk etapta sözen alabilirsin, homojen değildir ama en azından taze çekmenin tadına varırsın. Sonra da en azından timemore c2 ya da molent pocket gibi başlangıç seviyesi kaliteli bir değirmene geçmen iyi olur. Hepsi bütçe ile alakalı nihayetinde.
Ama en iyi başlangıç nitelikli kahve yapan bir cafe bulup orada deneyimlemen. Önceki başlıkta da önermişlerdi bunu. Çünkü aradaki tat farkını görmeye çalılırsın, ne istediğine karar verirsin. Yaşadığın yerde nitelikli kahveci yoksa bile forumdan birileri vardır illaki. Yaşadığın şehrin başlığı vardır forumda, oraya yazarsan, oradakiler sana yüzyüze de destek olmaya çalışır diye düşünüyorum.
Hocam foruma baktım da istediğim konular yoktu. Yani bütçe kısıtlı durumlarda ne yapılması gerekir vesaire konu bulamadım.
Hocam çaydanlığı kullansam ama böyle dökerken baya nazik davransam olmaz mı?
Tartıyı alacağım zaten. Ama sadece şimdi alamam. Yani 1 ay sonra neden olmasın?
Bunun yanında @portakalhalil abi bana kettle konusunda yardımcı olabilir diye düşünüyorum.

Değirmen de kalsın ya şimdilik.
Hocam ben sizin gibi öyle üst düzey aromatik kahveler içemeyeceğimin farkındayım. Sadece elimdeki imkanların verdiği maksimumu yaşamak da bana yeter. V60 dripper + kupa + çaydanlık yetmez mi "İLK ETAP" için?
 
Hocam foruma baktım da istediğim konular yoktu. Yani bütçe kısıtlı durumlarda ne yapılması gerekir vesaire konu bulamadım.
Hocam çaydanlığı kullansam ama böyle dökerken baya nazik davransam olmaz mı?
Tartıyı alacağım zaten. Ama sadece şimdi alamam. Yani 1 ay sonra neden olmasın?
Bunun yanında @portakalhalil abi bana kettle konusunda yardımcı olabilir diye düşünüyorum.

Değirmen de kalsın ya şimdilik.
Hocam ben sizin gibi öyle üst düzey aromatik kahveler içemeyeceğimin farkındayım. Sadece elimdeki imkanların verdiği maksimumu yaşamak da bana yeter. V60 dripper + kupa + çaydanlık yetmez mi "İLK ETAP" için?
Clever dripper a da bakabilirsin. Demlemesi daha kolay, filtreleri daha ucuz ve yan ekipman da az istiyor. Kettle istemiyor mesela, sıcak suyu istediğin gibi döksen oluyor.
 
Clever dripper a da bakabilirsin. Demlemesi daha kolay, filtreleri daha ucuz ve yan ekipman da az istiyor. Kettle istemiyor mesela, sıcak suyu istediğin gibi döksen oluyor.
Hocam mevcut bütçemi aşıyor. Şu an cebimde 130 lira olduğunu söylesem...
 
Hocam mevcut bütçemi aşıyor. Şu an cebimde 130 lira olduğunu söylesem...
O zaman dediğiniz gibi parça parça v60a başlamanız mantıklı olur. V60, filtre, değirmen, kettle, tartı olarak yavaş yavaş toplayabilirsiniz. Bu sürede de forumlarda kahveleri, demleme yöntemlerini vs öğrenirsiniz, konu başlıklarını okursunuz. Ama daha önce de dediğim gibi şehrinizde yaşayan kahveseverlerle iletişime geçmeniz sizin için güzel olur
 
Bu sorun olmaz değil mi? Böyle aman aman bir şey kaybetmem değil mi (beklentime göre)
Zaten ilk etapta tamamen doğru demlemeler beklemeyin. Zamanla gelişecek bu durum. O süre zarfında da değişimi görebilirsiniz, hem ekipmanlardan kaynaklı hem sizden kaynaklı. Başlangıç ekipmanını dizdikten sonra asıl önemli kısma geliyorsunuz ama 'kahve' ye
 
Arkadaşlar V60 dripper alacaktım.
Şimdi kahve öğütücüleri boşuna V60 öğütüm seçeneği koymamıştır diye düşünüyorum. Tamam 250 gr kahvenin 100 gr taze olur gerisi taze olmaz evet ama benim de bütçem belli.
Normalde öğütücülere baktım da biraz pahalı buldum ve şöyle ki amazon'da dripper set ucuz şu anda. O yüzden hani bir anda böyle nitelikli kahve yapma takıntılığını bırakıp ilk başta V60 sonra değirmen sonra tartı diye gitsem olmaz mı?
Kahvede en önemli parametre kahvenin kendisi. Düzgün bir kahven yoksa maalesef en iyi ekipmanlara sahip olsanda birşey farketmiyor. Eğer ilk etapta bütçe ayıramam diyorsan güzel bir kahve alıp frenche presse göre öğüttürüp, french press ile demleyebilirsin. Eğer ben v60 alacam diyorsan bazı ekipmanları edinmen gerekiyor. Bu kadar ekipman sahibi olmamızın sebebi ne kadar çok parametreyi kontrol edersek o kadar kaliteli kahve elde etme ihtimalimiz.
 
Arkadaşlar V60 dripper alacaktım.
Şimdi kahve öğütücüleri boşuna V60 öğütüm seçeneği koymamıştır diye düşünüyorum. Tamam 250 gr kahvenin 100 gr taze olur gerisi taze olmaz evet ama benim de bütçem belli.
Normalde öğütücülere baktım da biraz pahalı buldum ve şöyle ki amazon'da dripper set ucuz şu anda. O yüzden hani bir anda böyle nitelikli kahve yapma takıntılığını bırakıp ilk başta V60 sonra değirmen sonra tartı diye gitsem olmaz mı?
Inan bu surec cok hizli oluyor. Bende sizin gibi başladım :) 2020 kasım ayında v60 decaft aldim sonra 6 ay içerisinde tartı değirmen ve kettle aldım. Keyifli bir süreç. Hızlı tuketiyorsaniz 250 gr kahvelerde bayatlamaz.
 
Inan bu surec cok hizli oluyor. Bende sizin gibi başladım :) 2020 kasım ayında v60 decaft aldim sonra 6 ay içerisinde tartı değirmen ve kettle aldım. Keyifli bir süreç. Hızlı tuketiyorsaniz 250 gr kahvelerde bayatlamaz.
Yani hocam şimdi ben hızlı kahve tüketen biriyim. Şimdi...
Önce V60 alsam... Daha sonra misal 1 ay sonra kettle alsam sonra 2 3 ay sonra tartı alsam... Olmaz mı ya?

@kahveanalisti
 
Hocam mevcut bütçemi aşıyor. Şu an cebimde 130 lira olduğunu söylesem...
Dostum açtığın konulardan anladığım kadarıyla kafan epey karışık. Ben de ilk başladığımda kafamdaki soru işaretlerine çözüm bulamıyordum. Günlerce forumdaki başlıkları okudum. Epey bilgi sahibi oldum.

Bence başlangıç için elindeki parayı hemen ekipmana yatırmayıp biraz daha sabredip biriktirerek Clever dripper alabilirsin. Kullanan herkes kolaylığından ve aynı ayarda kahve içebildiklerinden bahsediyor. Özellikle forumun ikinci el bölümünden temiz uygun fiyata bulabilme şansın var. Acele etme bence 🙂 Güzel bir başlangıç yapmış olursun.
 
https://www.trendyol.com/hario/v60-...rontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true
174 TL (v60 + 40'lı Filtre)


65 TL

https://www.hepsiburada.com/hario-v60-drip-kettle-p-HBV00000VY1HP?magaza=MONOTEKNİK

230 TL kettle

Toplamda 469 TL hocam bunuda kartınla 3'e böl al sana anında ekipmanlar hazır. Hem de 3 aylık planı hemen ayda 156'TL'ye kahve demleme şansı :)
 
Bütçeniz V60 için düşük , clever dripper bile alınamıyor malesef o bütçeyle. Benim tavsiyem şimdilik french presle başlayın ilerde bütçe arttıkça V60 a geçersiniz
 
Eğer ben v60 alacam diyorsan bazı ekipmanları edinmen gerekiyor
Hocam ben demiyorum almayacağım. Alacağım ama zamanla.
Dostum açtığın konulardan anladığım kadarıyla kafan epey karışık. Ben de ilk başladığımda kafamdaki soru işaretlerine çözüm bulamıyordum. Günlerce forumdaki başlıkları okudum. Epey bilgi sahibi oldum.

Bence başlangıç için elindeki parayı hemen ekipmana yatırmayıp biraz daha sabredip biriktirerek Clever dripper alabilirsin. Kullanan herkes kolaylığından ve aynı ayarda kahve içebildiklerinden bahsediyor. Özellikle forumun ikinci el bölümünden temiz uygun fiyata bulabilme şansın var. Acele etme bence 🙂 Güzel bir başlangıç yapmış olursun.
Hocam elimde ne french press ne bardak ne peçete hiçbir şey yok. Peçete ne alaka diyecek olursan yani elimde hiç ekipman yok.

https://www.trendyol.com/hario/v60-...rontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true
174 TL (v60 + 40'lı Filtre)


65 TL

https://www.hepsiburada.com/hario-v60-drip-kettle-p-HBV00000VY1HP?magaza=MONOTEKNİK

230 TL kettle

Toplamda 469 TL hocam bunuda kartınla 3'e böl al sana anında 3 aylık planı hemen ayda 156'TL'ye kahve demleme şansı :)
Hocam babam alabilir. Ama almaz. Yani ben 17 yaşındayım da. Öğrencilik... Bu ürünleri ben de kararlaştırdım. Sadece tek seferde almak yerine parça parça alsam sorun olur mu ki?
 
Hocam ben demiyorum almayacağım. Alacağım ama zamanla.

Hocam elimde ne french press ne bardak ne peçete hiçbir şey yok. Peçete ne alaka diyecek olursan yani elimde hiç ekipman yok.


Hocam babam alabilir. Ama almaz. Yani ben 17 yaşındayım da. Öğrencilik... Bu ürünleri ben de kararlaştırdım. Sadece tek seferde almak yerine parça parça alsam sorun olur mu ki?
hocam öğrenciysen yardım edelim sana :) bana özelden yaz. Ama öğrenci olduğunu bana bir şekilde kanıtlarsan ben sana yardım edeceğim hemen başlaman için :)
 
Geri
Üst