Merhabalar.
Bir süredir metal burrlü ve uygun fiyatlı bir el değirmeni arayışındayım. Bir yandan ikinci ellere göz atarken diğer yandan AliExpress'teki indirimlere ve farklı öğütücülere göz atıyorum. Genel olarak aklımda indirimlerde Timemore C2 almak vardı ancak geçen gün karşıma HERO S01 adında bir değirmen çıktı. Timemore C2 ile tamamen aynı burr'e sahip bir değirmen. İzlediğim incelemelere göre ayarlama mekanizması sayesinde o burrle düzgün bir espresso ve TK çekimi de yapabiliyormuş. Şu anlık espresso makinem olmadığı için çok büyük bir artı değil benim için lakin TK çekebilecek olmak ve öğütüm ayarında daha fazla kontrole sahip olmak güzel.
Timemore ile aralarındaki fark ettiğim diğer farklarsa şöyle;
-sanırım en büyüğü bu- HERO'nun plastik bir gövdeye sahip olması. İncelemesini yapanlar genel olarak plastiğinin çok iyi ve kaliteli olduğunu belirtmişler. Plastiğin genel etkisi ağırlık üzerine sanırım, en azından Timemore kullanıcıları ellerindeki değirmenin ağırlığı hakkında yorum yaparsa güzel olur. Gramaj olarak değil de kullanıma nasıl yansıdığıyla alakalı. Bir de plastiğin hasarla karşı olan iyi anlamda dayanıklılığı var. Malum metal olunca düşme tarzı şeyler çok daha fazla hasar alıyor ama düşürmezsem bi' fark olmaz değil mi
Diğer önemli fark fiyat. Şahsen öğrenci olduğum için bu değirmenlerden arttırdığım para sonraki kahve ve kahve ekipmanı alışverişlerim için sermaye olacak. Ve HERO kuponla, indirimle vs. 30-35 dolar arası bir şeye denk geliyor (kargo dahil).
Bunların dışında, tutma yerinin ahşap ve kapağının şeffaf olması var. Bunlar epey hoşuma gitti aslında. Ayrıca nasıl bir kapak kapama mekanizması yapmışlar bilmiyorum ama ters çevirseniz bile kendiliğinden düşmüyor kapak. Bu bana + bir şey gibi geldi ama sizin düşüncenizi merak ediyorum.
Son aklıma gelen fark ise alt hazne oldu. Bu hazne Timemore'a göre daha sıkı kapanıyor gibi duruyor. Bu nedenle düşme ya da öğütürken kendiliğinden açılma tarzı bir durum olmuyor.
İnceleme anlamında gerçekten çok az şey bulabildim internette. O yüzden düşüncelerini ve varsa deneyimlerinizi merakla bekliyorum. Plastik olması belki pek çok kişiyi anında eliyordur fakat ben bir şans vermek istedim. Farklı seçeneklerin bulunmasından zarar gelmez.
(Not: başka değirmen öneriniz varsa bütçem maks 400-500TL olacak sanırım, o da kesin değil şu an. Üstü benim açımdan mümkün değil ne yazık ki.)
Ürün linki: https://tr.aliexpress.com/item/1005001364102066.html?spm=a2g0o.cart.0.0.23533c00jTDaHq&mp=1
Bir süredir metal burrlü ve uygun fiyatlı bir el değirmeni arayışındayım. Bir yandan ikinci ellere göz atarken diğer yandan AliExpress'teki indirimlere ve farklı öğütücülere göz atıyorum. Genel olarak aklımda indirimlerde Timemore C2 almak vardı ancak geçen gün karşıma HERO S01 adında bir değirmen çıktı. Timemore C2 ile tamamen aynı burr'e sahip bir değirmen. İzlediğim incelemelere göre ayarlama mekanizması sayesinde o burrle düzgün bir espresso ve TK çekimi de yapabiliyormuş. Şu anlık espresso makinem olmadığı için çok büyük bir artı değil benim için lakin TK çekebilecek olmak ve öğütüm ayarında daha fazla kontrole sahip olmak güzel.
Timemore ile aralarındaki fark ettiğim diğer farklarsa şöyle;
-sanırım en büyüğü bu- HERO'nun plastik bir gövdeye sahip olması. İncelemesini yapanlar genel olarak plastiğinin çok iyi ve kaliteli olduğunu belirtmişler. Plastiğin genel etkisi ağırlık üzerine sanırım, en azından Timemore kullanıcıları ellerindeki değirmenin ağırlığı hakkında yorum yaparsa güzel olur. Gramaj olarak değil de kullanıma nasıl yansıdığıyla alakalı. Bir de plastiğin hasarla karşı olan iyi anlamda dayanıklılığı var. Malum metal olunca düşme tarzı şeyler çok daha fazla hasar alıyor ama düşürmezsem bi' fark olmaz değil mi
Diğer önemli fark fiyat. Şahsen öğrenci olduğum için bu değirmenlerden arttırdığım para sonraki kahve ve kahve ekipmanı alışverişlerim için sermaye olacak. Ve HERO kuponla, indirimle vs. 30-35 dolar arası bir şeye denk geliyor (kargo dahil).
Bunların dışında, tutma yerinin ahşap ve kapağının şeffaf olması var. Bunlar epey hoşuma gitti aslında. Ayrıca nasıl bir kapak kapama mekanizması yapmışlar bilmiyorum ama ters çevirseniz bile kendiliğinden düşmüyor kapak. Bu bana + bir şey gibi geldi ama sizin düşüncenizi merak ediyorum.
Son aklıma gelen fark ise alt hazne oldu. Bu hazne Timemore'a göre daha sıkı kapanıyor gibi duruyor. Bu nedenle düşme ya da öğütürken kendiliğinden açılma tarzı bir durum olmuyor.
İnceleme anlamında gerçekten çok az şey bulabildim internette. O yüzden düşüncelerini ve varsa deneyimlerinizi merakla bekliyorum. Plastik olması belki pek çok kişiyi anında eliyordur fakat ben bir şans vermek istedim. Farklı seçeneklerin bulunmasından zarar gelmez.
(Not: başka değirmen öneriniz varsa bütçem maks 400-500TL olacak sanırım, o da kesin değil şu an. Üstü benim açımdan mümkün değil ne yazık ki.)
Ürün linki: https://tr.aliexpress.com/item/1005001364102066.html?spm=a2g0o.cart.0.0.23533c00jTDaHq&mp=1