• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

herkese selamlar - AeroPress vs Drip coffee

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan arkin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

arkin

Barista
İsim
arkin
Daha fazla  
İsim
arkin
kısa bir süredir kahve demleme ile ilgilenmeye başladım . Herşeyi okumaya ve tecrübe kazanmaya çalışıyorum.

filtre kahve için hem işyeri hem de seyehatler için Aeropress aldım. Ana sebep acılık ve asit olayını daha dengeleyici olmasıydı.

v60 ile karşılaştırma vidi izledim . ayni ordanda TSD ve EXT için v60 da 15 gr Aero da 17.2 gr kahve (ideal kahve için) su ise v60 da 230 aero da 235 gr su kullanılması gerek olduğunu söylüyor. olayın yapısal bir durum olduğunu söylüyor. ayni oranları kulandığımızda aero'nun TDS si v60 'inkine göre 0.42 daha az olduğu çıkmış .

özetle v60 ın sadece kahvede 9000 $ yılda daha verimli olduğunu hesaplamışlar . tabiki su , elektrik v.s v.s...

sorular :
1 siz bu görüşe katılıyormusunuz?
2 Auropress için önerdiğiniz kahve varmı? ( farklı demlemelerde bu demleme yönteminin daha iyi olduğunu gözlemlediğiniz )

teşekkürler
 
Aeropresste 12/200 demlerseniz 16.6 oran yakalarsınız, daha tasarruflu olur. 12/200 hiç üzmedi.
Edit: Ayrıca extraction olayı da tam olarak öyle işlemez gibi. Yani 17.2/235 gr kahve ile under extraction kahve de yapılabilir over extraction da. Bütün parametreler birleşince sonuç alınır
 
Son düzenleme:


teşekkürler cevap için

12/200 ile ilgili şu an bulabileceğim bir kahve ve bir reçete varmı çok memnun olduğunuz?
 
v60 ile karşılaştırma vidi izledim . ayni ordanda TSD ve EXT için v60 da 15 gr Aero da 17.2 gr kahve (ideal kahve için) su ise v60 da 230 aero da 235 gr su kullanılması gerek olduğunu söylüyor. olayın yapısal bir durum olduğunu söylüyor. ayni oranları kulandığımızda aero'nun TDS si v60 'inkine göre 0.42 daha az olduğu çıkmış .
TDS ve EXT; kullanılan su, su sıcaklığı, öğütüm, ajitasyon ve temas süresi ile değiştirilebilen parametreler. 2 farklı demleme metodunda, birebir aynı parametrelerle aynı sonucu almayı beklemek doğru değil.

Kaldı ki, lezzeti veren tek şey x oranında EXT da değil, bence. Dengeli bir çözünme ile her demleme yöntemiyle güzel tat alınabilir. Ben AeroPress'de v60'a göre her zaman ya aynı ya da daha seyrek kahve:su oranı kullanıyorum.
12/200 ile ilgili şu an bulabileceğim bir kahve ve bir reçete varmı çok memnun olduğunuz?
Herhangi bir kahve için benim AeroPress reçetem,
  • 12gr kahve - CMD 15 öğütüm (espresso-v60 arasında)
  • 85-90 C su
  • Düz metod - 50ml su ekle, karıştırıcısı ile 3'er kere sağ-sol-ileri/geri karıştır (bu süreç 17-20nci sn'de bitiyor)
  • 50nci sn'ye kadar su ekle (190-210ml aralığı, kahve ve suya göre değişiyor)
  • Plunge'ı tak ve hafif yukarı çekip akış durduktan sonra 2:30'a kadar bekle
  • 3:00'a kadar yavaşça sonuna kadar bas
  • Karıştır ve 60 C'ye gelince iç
 
Son düzenleme:
TDS ve EXT; kullanılan su, su sıcaklığı, öğütüm, ajitasyon ve temas süresi ile değiştirilebilen parametreler. 2 farklı demleme metodunda, birebir aynı parametrelerle aynı sonucu almayı beklemek doğru değil.

Kaldı ki, lezzeti veren tek şey x oranında EXT da değil, bence. Dengeli bir çözünme ile her demleme yöntemiyle güzel tat alınabilir. Ben AeroPress'de v60'a göre her zaman ya aynı ya da daha seyrek kahve:su oranı kullanıyorum.

Herhangi bir kahve için benim AeroPress reçetem,
  • 12gr kahve - CMD 15 öğütüm (espresso-v60 arasında)
  • 85-90 C su
  • Düz metod - 50ml su ekle, karıştırıcısı ile 3'er kere sağ-sol-ileri/geri karıştır (bu süreç 17-20nci sn'de bitiyor)
  • 50nci sn'ye kadar su ekle (190-210ml aralığı, kahve ve suya göre değişiyor)
  • Plunge'ı tak ve hafif yukarı çekip akış durduktan sonra 2:30'a kadar bekle
  • 3:00'a kadar yavaşça sonuna kadar bas
  • Karıştır ve 60 C'ye gelince iç
Kalin agotum ve ters metod benzeri bir recete olmus , merak ettim bu sekilde bir deneme yapacagim duz metod icin 👍Duz metod da fiks Tim wendelboe recetesini uyguluyorum ve her zaman iyi sonuc veren recete olmustur ama yeni seyler denemek lazim 😀
 
kendi uyguladığım yöntem tamamen ayni 2 değişiklik var

1- ters metod uyguluyorum .... ilk akışı engellemek için
2- 12 gr kahve 2 dakika bekleme süresi ....

güzel sonuç alıyorum AMA daha önce de sordum bir yanıt gelmedi ...

kahve soğuduktan sonra doğal olarak alınan tadlar değişiyor.

ve kötüleşiyor...

bu ciddi bir sorun yani özetle filitre kahveyi 60 derecede servis ettik ama örneğin 45 dereceye gelinceye kadar bitirmek gerek diye bir koşul olması mantıklımı sizce?
 
kendi uyguladığım yöntem tamamen ayni 2 değişiklik var

1- ters metod uyguluyorum .... ilk akışı engellemek için
2- 12 gr kahve 2 dakika bekleme süresi ....

güzel sonuç alıyorum AMA daha önce de sordum bir yanıt gelmedi ...

kahve soğuduktan sonra doğal olarak alınan tadlar değişiyor.

ve kötüleşiyor...

bu ciddi bir sorun yani özetle filitre kahveyi 60 derecede servis ettik ama örneğin 45 dereceye gelinceye kadar bitirmek gerek diye bir koşul olması mantıklımı sizce?
Hocam kahve ve kahve demleme sureci ile alakali gorecegin hic bir parametre kural niteligi tasimiyor , bu tamamen deneysel bir sey o yuzden o noktalara bence takilma , yeri gelir kendi parametrelerini olusturursun :) Onemli olan kahveyi demlemeye basladigin derece , devaminda demleme islemi sonrasi direkt icmeye baslayip yavas yavas her bir katmandan keyif alarak icmek Benim dusuncem bu yonde tabi ki sen nasil yol izlemek istersen ☕
 
hocam, benim yaşadığım tecrube ( belki yanlış birşeyler yapıyorumdur bilemiyorum)

özenerek minimum hata yapmaya çalışarak, çekirdeğin hakkını verer,, yapmaya çalıştığım kahveyi hanımla yudumluyoruz.... yorumluyoruz .. kahvenin lezzeti ısısı düşdük sonra giderek sönüyor. asidik yönler ve sour bir lezzet geliyor. sönüyor kahve....

ondan dolayı kahveyi 200 gr lığı 2 ye bölüyorum lezzet parlıyorken içip bitiriyoruz .
sohbetli buluşmalarda latte alıyorum 5 saat sonra da lezzeti ayni :)
herkestemi ayni oluyor?
 
bir süre önce bulduğum ve çok memnun kaldığım reçeteyi paylaşmak istedim (light kahveler için)

12 gr kahve
220 gr su
8.30 dakıka süre
su ısısı 100 derece
yöntem : ters

12 gr kahveyi espresso dan bir tık kalın olarak öğütün ( k pro da 3 )
aeropress'e alın 100 derece 220 gr suyu 1 defada dökün
çok hafifçe 1 kaşık yardımı ile birkaç defa öne geriye karıştırın
kapağı takın
fazla havayı çıkarın
7.30 dakikada döndürüp hafifçe çalkalayın
1 dakikada süresince hafifçe bastırıp
demlemeyi bitirin
 
benzer bir yöntemde
no press olayı

13 gr kahve
200 gr su
duz metod
ısı 96
öğütüm k pro 6 cmd 18 gibi

kahveyi koyduktan sonra suyu 1 defada döküyoruz ve bekliyoruz 8-9 dakika içinde su yavaş yavaş dökülüyor ve demleme bitiyor
 
benzer bir yöntemde
no press olayı

13 gr kahve
200 gr su
duz metod
ısı 96
öğütüm k pro 6 cmd 18 gibi

kahveyi koyduktan sonra suyu 1 defada döküyoruz ve bekliyoruz 8-9 dakika içinde su yavaş yavaş dökülüyor ve demleme bitiyor
Bunu denediniz mi? Denediyseniz nasıl bir çıktı aldınız? Lezzet bakımından.
 
ikisinde denedim ve kullanıyorum bence çok dengeli oluyor. Bugüne kadar çok reçete denedim bu yöntemlerle daha standart sonuç alıyorum . 2-3 dakikalık reçeteler bazı faktörleri öne çıkarıyor . örneğin kaule aroması veya asidik yapı .... bu yöntemler daha yuvarlar ve body li sonuç veriyor en azından bana öyle geliyor

 
Son düzenleme:
Geri
Üst