kısa bir süredir kahve demleme ile ilgilenmeye başladım . Herşeyi okumaya ve tecrübe kazanmaya çalışıyorum.
filtre kahve için hem işyeri hem de seyehatler için Aeropress aldım. Ana sebep acılık ve asit olayını daha dengeleyici olmasıydı.
v60 ile karşılaştırma vidi izledim . ayni ordanda TSD ve EXT için v60 da 15 gr Aero da 17.2 gr kahve (ideal kahve için) su ise v60 da 230 aero da 235 gr su kullanılması gerek olduğunu söylüyor. olayın yapısal bir durum olduğunu söylüyor. ayni oranları kulandığımızda aero'nun TDS si v60 'inkine göre 0.42 daha az olduğu çıkmış .
özetle v60 ın sadece kahvede 9000 $ yılda daha verimli olduğunu hesaplamışlar . tabiki su , elektrik v.s v.s...
sorular :
1 siz bu görüşe katılıyormusunuz?
2 Auropress için önerdiğiniz kahve varmı? ( farklı demlemelerde bu demleme yönteminin daha iyi olduğunu gözlemlediğiniz )
teşekkürler
filtre kahve için hem işyeri hem de seyehatler için Aeropress aldım. Ana sebep acılık ve asit olayını daha dengeleyici olmasıydı.
v60 ile karşılaştırma vidi izledim . ayni ordanda TSD ve EXT için v60 da 15 gr Aero da 17.2 gr kahve (ideal kahve için) su ise v60 da 230 aero da 235 gr su kullanılması gerek olduğunu söylüyor. olayın yapısal bir durum olduğunu söylüyor. ayni oranları kulandığımızda aero'nun TDS si v60 'inkine göre 0.42 daha az olduğu çıkmış .
özetle v60 ın sadece kahvede 9000 $ yılda daha verimli olduğunu hesaplamışlar . tabiki su , elektrik v.s v.s...
sorular :
1 siz bu görüşe katılıyormusunuz?
2 Auropress için önerdiğiniz kahve varmı? ( farklı demlemelerde bu demleme yönteminin daha iyi olduğunu gözlemlediğiniz )
teşekkürler