• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Hario Mugen

kahveanalisti

Barista
Editör
Konum
Ankara
Daha fazla  
Espresso Makinesi
Rocket Cinquantotto
Değirmen
Eureka Mignon Specialita-Ode Brew Grinder- Comandante C40 MK3
Ekipmanlar
V60-Breville Sage Precision Brewer-Syphon-Aeropress-Nanopresso-Kompresso-Kruve Elek-Kruve Bardak-Acaia Pearl S-Felicita-Fellow Kettle
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Ankara
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Çankaya
Hario Mugen merak edenler için bir Video çektim.Umarım beğenirsiniz:)

 
Afiyet olsun ve emeklerinize sağlık. Mugen için verilen genel reçete oldukça yoğun ve enteresanmış, bahsettiğiniz gibi her kahveye kolay olmaz. Bu verdikleri tarifin sebebi Japonların nitelikli kahve kavururken belirledikleri kavurma yaklaşımı/stili sanırım. Benzer uyuşmazlıkları Patrik Rolf Tetsu Kasuya ile geliştirilen yeni metal demleyici ile yaşamıştı Hario'da ve kendi kahvelerinde verim elde etmede oldukça zorlanmıştı.
 
Kahve uzmanı değilim fakat tek döküşte demlemeyi amaçlayarak üretilen bir ürünün, Clever dripper gibi kahve ile öncesinde bir süre beraber vakit geçirmediği için, demleme süreci boyunca kahvenin büyük bir kısmının su ile çok az vakit geçirmesi bana pek mantıklı gelmedi.

1633022174791.png

V60 gibi demleme yapacaksam da V60 alırım. Kenarlarda hiç kanal olmaması daha yavaş bir akışa veya tıkanmaya sebep olabilir diye düşünüyorum.
 
Mugen epeydir piyasada, talep görmediğinden bir tanıtım yapılması düşünülmüş herhalde.

Çekirdek karakteristikleri baz alınarak tespitli incelemeler yapılırsa son kullanıcı için daha ikna edici olabilir bence. Filtre düşmüş düşmemiş, kıvrılmış kıvrılmamış, Türkiye’de dahi aşağı yukarı 8 senedir yaygınlaşmış V60 fikrinim değişeceğini sanmam.
 
Dripper bana da mantıklı gelmedi ama şekli şemalı çok hoşuma gitti.
 
Yeni başladığım serüvende birkaç aydır yaptığım denemelerde tek döküş bana genelde daha keyifli geldi.
Plastik bir dripper alacaktım zaten, tercihimi Mugen'den yana kullanacağım.
Videoyu çıktığı gibi izlemiştim, emeğiniz için teşekkür ederim.
 
Artık videolarınız reklamlar tadında olmaya başladı. Bi tek @kahvetrip kaldı. Umarım onu da kaybetmeyiz.
Hario'nun kendi tarifini uyguladığında sonucu açık bir şekilde beğenmediğini söylüyor Berker. Gerçekten reklam kaygısı olan birinin diyeceği bir şey değil bu :) Elimizden geldiğince objektif değerlendirmeler yapmaya çalışıyoruz ama her ürünü de satın almak mümkün değil. Dolayısıyla, ödünç ürün hem bizim hem de ürünü merak eden kahveseverler için güzel bir yöntem. İlginiz için de çok teşekkürler!
 
Hario'nun kendi tarifini uyguladığında sonucu açık bir şekilde beğenmediğini söylüyor Berker. Gerçekten reklam kaygısı olan birinin diyeceği bir şey değil bu :) Elimizden geldiğince objektif değerlendirmeler yapmaya çalışıyoruz ama her ürünü de satın almak mümkün değil. Dolayısıyla, ödünç ürün hem bizim hem de ürünü merak eden kahveseverler için güzel bir yöntem. İlginiz için de çok teşekkürler!
Dakika 9'dan sonrasını bi izler misiniz. :) Ürünü övmek zorundaymış da içinden de gelmiyormuş gibi :) Övecek yerini bulamamış gibi :) Bende çok seviyorum berkeri az şey öğrenmedim kendisinden ama bu ne biçim dripper lan demesini beklerdim. Hava kanalı olmayan tıkanmak için bahane arayan dripper mı olur demesini beklerdim. :)
 
Yeni başladığım serüvende birkaç aydır yaptığım denemelerde tek döküş bana genelde daha keyifli geldi.
Plastik bir dripper alacaktım zaten, tercihimi Mugen'den yana kullanacağım.
Videoyu çıktığı gibi izlemiştim, emeğiniz için teşekkür ederim.
Dediğiniz herşeyin ne kadar önemli olduğunu anladınız mı sayın yayıncılar. Sizin sözünüzle bir arkadaş mugen aldı. Çok büyük ihtimalle keyif almayacak.
 
Dediğiniz herşeyin ne kadar önemli olduğunu anladınız mı sayın yayıncılar. Sizin sözünüzle bir arkadaş mugen aldı. Çok büyük ihtimalle keyif almayacak.
Merhabalar,
Ben de Onur'un dediğine katılıyorum. Berker'in ürün tanıtımı-gösterimi haricinde ürünü övme/pohpohlama düşüncesinde bir yaklaşımı olduğunu düşünmüyorum.
Son olarak da, her üründen herkes aynı serüveni-sonucu yaşamaz. Bizi keyiflendirmeyen başkasını tatmin/ mutlu edebilir. Çünkü bu öznel bir serüven. Kişi kendi kararını verip beğeneceğini düşünmüş ve satın almaya karar vermiş. Bu tabi ki denediği zaman beğeneceğinin garantisini vermez fakat bu durum ne yazık ki artık her ürün için geçerli hale geldi.
 
Selamlar. İlginize ve yorumlarınız için çok teşekkürler. Şimdi biraz iç dökeyim bari. :D Arkadaşlar malum bir çok durum oluyor ve şu ana kadar bana youtube total geliri dışında bir tane kahveciden para almadım. Sponsor ilerde alsam dahi bunu kahve dışı bir sektörden almak isterim. Hario Türkiye ile bu üç dripperı incelemek istiyorum demo yollar mısınız dediğimde sağolsunlar hemen yolladılar. Hani bende dedim bu 3 dripper için sonra çekiliş yapalım olur mu tabi dediler. Genelde hep bir çekiliş üzerine kurulu bir demo talebim oluyor. Neyse gel gelelim videoya. Videoda 9.dakikadan sonra sadece farklı dripper meraklılarına öneriyorum. Gerek var mı diye söylediğimde farklı deneyimler için neden olmasın diyorum. Zaten Hario'nun bu tip yeni çıkan ürünleri demleme işini zorlmaktan çok daha basitleştirmeye yönelik aslında. Hani bu noktada belki tercih olabilir gibi geliyor bana ondan dolayı söylüyorum.

Sırf benim bir bakış açımla lütfen alımlarınızda baz almayın. Benimde yanlış gördüğüm veya subjektif olarak etkilendiğim noktalar olabilir (bunlar maddi olarak değil tabi genel deneyim) . Birden fazla video izleyerek satın alımlarınızı yapın. Benim amacım sizleri gereksiz para harcamaktan uzak tutarak az da olsa kahve bilginize faydam oluyorsa ne mutlu bana. Güzel yorumların ve ya güzel eleştirilerin bana kattığı motivasyon gerçekten çok değerli. 2-3 arkadaş ya abi şöyle çeksen ya da şurada sanki daha eleştirel mi bakabilirdin diyince bende hemen tekrar bakıp evet haklı dikkat ediyim diyorum düzeltiyorum ve video çekerken değişiklikler yapıyorum.

Anlıyorum daha sert eleştiri arıyorsunuz ki bazen yapıyorum aslında ama her video sonunda alınmalı mı diye hep bir iç sorgulamayı dışarı yansıtarak fikrimi yansıtıyorum. Tabi belki daha farklı bakış açılarıda lazım. Bir sonraki ürün videolarından farklı bir bölüm yapabilirim. Belki bu konuda sizlere daha çok faydalı olur.
 
Bana deseler "Mustafa al 2 tane dripper bana 10 dklık video çek editle paylaş" ben o kadar emek için verilen hediyeyi değersiz görür kesinlikle uğraşmak istemem. Benim gördüğüm kahveye dair paylaşımlar yapan insanlar, genelde içli güçlü ve bu kadar küçük rakamlarla işleri olmayan insanlar. Sadece sevip paylaşmaktan hoşlandıkları için bu işi yapıyorlar. Keşke firmalar para verse sponsor olsa; daha üzerinde uğraşılmış videolar çıksa. Pazar o kadar küçük ve firmaların bütçeleri o kadar sınırlı ki iyi tanıtım videoları çok zor çıkıyor. Sevdiği için hobi olarak paylaşım yapan insanlara "reklam kokuyor " diyerek girişmek çok rahatsız edici. 2 kişinin kalbini kırsanız bir daha böyle videolar da çekmezler.
 
Bana deseler "Mustafa al 2 tane dripper bana 10 dklık video çek editle paylaş" ben o kadar emek için verilen hediyeyi değersiz görür kesinlikle uğraşmak istemem. Benim gördüğüm kahveye dair paylaşımlar yapan insanlar, genelde içli güçlü ve bu kadar küçük rakamlarla işleri olmayan insanlar. Sadece sevip paylaşmaktan hoşlandıkları için bu işi yapıyorlar. Keşke firmalar para verse sponsor olsa; daha üzerinde uğraşılmış videolar çıksa. Pazar o kadar küçük ve firmaların bütçeleri o kadar sınırlı ki iyi tanıtım videoları çok zor çıkıyor. Sevdiği için hobi olarak paylaşım yapan insanlara "reklam kokuyor " diyerek girişmek çok rahatsız edici. 2 kişinin kalbini kırsanız bir daha böyle videolar da çekmezler.
Ben video çeken arkadaşların yaptıkları işi çok önemsiyorum. Onların her önerisi her tavsiyesi etkileyici durumda.
 
Üç arkadaşında tüm videolarını baştan sona izliyorum. (Kahvetrip, Kahveanalisti ve Delisibellikahvenin)
İşledikleri konuyla zerre ilgilenmesem (üçü bir arada nescafe vb) bile gene de o videoyu es geçmiyorum, ki bu uğraşlarına emek vermeye devam etsinler diye...
Kahvemasası videolarının ise büyük çoğunluğunu izlemekteyim, daha sektöre yönelik olanlarını (60 dk üzeri) bazen es geçiyor sadece göz atıyorum...
Bu noktada tüm bu arkadaşlara içten teşekkürler...
Mugen videosunu da izledim, kendi adıma bu tarz bir aparatta tercihim Gabi Master B olurdu, Coffee department getirecek diye duymuştum beklemedeyim...
 
Bir tek başlangıçta Sony Zv1 mi benim dikkatimi çekti :) Bu arada iş yerinde olduğum için videonun sadece başını izledim.
 
Selamlar. İlginize ve yorumlarınız için çok teşekkürler. Şimdi biraz iç dökeyim bari. :D Arkadaşlar malum bir çok durum oluyor ve şu ana kadar bana youtube total geliri dışında bir tane kahveciden para almadım. Sponsor ilerde alsam dahi bunu kahve dışı bir sektörden almak isterim. Hario Türkiye ile bu üç dripperı incelemek istiyorum demo yollar mısınız dediğimde sağolsunlar hemen yolladılar. Hani bende dedim bu 3 dripper için sonra çekiliş yapalım olur mu tabi dediler. Genelde hep bir çekiliş üzerine kurulu bir demo talebim oluyor. Neyse gel gelelim videoya. Videoda 9.dakikadan sonra sadece farklı dripper meraklılarına öneriyorum. Gerek var mı diye söylediğimde farklı deneyimler için neden olmasın diyorum. Zaten Hario'nun bu tip yeni çıkan ürünleri demleme işini zorlmaktan çok daha basitleştirmeye yönelik aslında. Hani bu noktada belki tercih olabilir gibi geliyor bana ondan dolayı söylüyorum.

Sırf benim bir bakış açımla lütfen alımlarınızda baz almayın. Benimde yanlış gördüğüm veya subjektif olarak etkilendiğim noktalar olabilir (bunlar maddi olarak değil tabi genel deneyim) . Birden fazla video izleyerek satın alımlarınızı yapın. Benim amacım sizleri gereksiz para harcamaktan uzak tutarak az da olsa kahve bilginize faydam oluyorsa ne mutlu bana. Güzel yorumların ve ya güzel eleştirilerin bana kattığı motivasyon gerçekten çok değerli. 2-3 arkadaş ya abi şöyle çeksen ya da şurada sanki daha eleştirel mi bakabilirdin diyince bende hemen tekrar bakıp evet haklı dikkat ediyim diyorum düzeltiyorum ve video çekerken değişiklikler yapıyorum.

Anlıyorum daha sert eleştiri arıyorsunuz ki bazen yapıyorum aslında ama her video sonunda alınmalı mı diye hep bir iç sorgulamayı dışarı yansıtarak fikrimi yansıtıyorum. Tabi belki daha farklı bakış açılarıda lazım. Bir sonraki ürün videolarından farklı bir bölüm yapabilirim. Belki bu konuda sizlere daha çok faydalı olur.
Bence hiç kendinizi kasmaya veya üzülmeye gerek yok amatör ruhla sizin gibi örneğin Levent beyinde benzeri çalışmaları var, sizin ve Levent beyin çalışmalarını merakla ve takdir ederek takip ediyorum, belli bir mesai ve emek harcayarak çeşitli çalışmalar yapmaktasınız ve sizleri takdir ediyorum, beğenen yanında beğenmeyende, eleştirende olacaktır tabi, buda gayet normal ama eleştirinin belden aşağı değilde mertçe olanı mabuldür diye düşünüyorum. Bu konuda ülkemizde amatörce çalışmalar yapılmakta fakat yakalanan, ulaşılan kitle çok az sayıda, yurt dışında genelde bu tür çalışmalar sponsorlu yapılarak bütçe sorunu aşılmakta, bizlerde genelde bu tür yabancı kaynaklara yönelip bilgilenmeye çalışıyoruz, ülkemde de bu işe gönül vermiş ve profesyonelce yapan kişilerin olmasını çok isterim, sponsorlu çalışmanın riskleri mutlaka var ama zaman içerisinde tüketici art niyetli yanlı olanı eleyecektir zaten. Kültürel olarak kahveyede yabancı değiliz, demleme tekniği olarak dünya literatürüne giren Türk kahvemiz var ama o kadar gerisi gelmemiş, neden bizde de kaynak olarak gösterilebilecek James Hoffmann ayarında biri veya birileri olmasın, ne güzel olurdu. Ayrıca yurt dışında bu işi profesyonel olarak yapan yüzlerce kişi var fakat referans alınan kişi belli sayıda, tüketici zamanla doğru tercihi yapacaktır zaten.
 
Dediğiniz herşeyin ne kadar önemli olduğunu anladınız mı sayın yayıncılar. Sizin sözünüzle bir arkadaş mugen aldı. Çok büyük ihtimalle keyif almayacak.
Köyde yada kampta kullanacağım bir ürün için fazla kasmam. Ev için zaten v60 kullanıyorum. İlerleyen zamanlarda sık sık yaylaya çıkacağım ve arada Sapanca gölü etrafında kamp yapacağım için ürünü deneme fırsatım olacak. O zaman buraya yorum yaparım.
 
İşledikleri konuyla zerre ilgilenmesem (üçü bir arada nescafe vb) bile gene de o videoyu es geçmiyorum, ki bu uğraşlarına emek vermeye devam etsinler diye...

Kahvemasası videolarının ise büyük çoğunluğunu izlemekteyim, daha sektöre yönelik olanlarını (60 dk üzeri) bazen es geçiyor sadece göz atıyorum...

Bu iki cümleniz çok şey anlatıyor. Kendi adıma çok teşekkür ederim.
 
Geri
Üst