Öncelikle merhabalar, demleme üzerine henüz başlangıç seviyesinde biri olarak forumlarda, bloglarda naçizane okumalarım oldu nasıl başlanacağı üzerine. En çok gördüğüm okuduğum şey öncelikle iyi bir değirmenle başlamanın şart olduğu. Öte yandan ise her ne kadar iyi ekipmanlara sahip olunsa ve yöntem ve teknikleri iyi uygulasansa da kahve taze olmadığı sürece yeterli verim alınamayacağı altı çizilen bir noktaydı.
Ben ise şu an için orta-üst seviye bir değirmen edinene kadar elimdeki seramik burr'lü şaftı yalpalayan bir değirmenle yaptığım moka pot, french press demlemelerinde tatmin edici sonuçlar alamadım tozdan ötürü. Daha önce hazır öğütülmüş aldığım kahvelerle karşılaştırdığımda (aynı origin olmasına rağmen) aradaki farkı hissedebildim ve homojen bir öğütümün ne derece önemli olduğunu bir nebze anlayabilmiş olduğumu sanıyorum.
Hazır öğütülmüş aldığımda ise ilk gün ya da günler taze bir kahve içebileceğim ancak sonrasında bayatlamaya başlaması kahveden yeterli ve istenilen tadı alamama sebep olacak. Dolayısıyla hem benim için hem yeni başlayan diğer arkadaşlar için aydınlatıcı olacağını düşündüğüm aşağıdaki soruyu siz tecrübeli üyelere sorma ihtiyacı duydum :
Sizce bayat kahve mi yoksa yeterince homojen öğütülmemiş taze kahve mi?
Ben ise şu an için orta-üst seviye bir değirmen edinene kadar elimdeki seramik burr'lü şaftı yalpalayan bir değirmenle yaptığım moka pot, french press demlemelerinde tatmin edici sonuçlar alamadım tozdan ötürü. Daha önce hazır öğütülmüş aldığım kahvelerle karşılaştırdığımda (aynı origin olmasına rağmen) aradaki farkı hissedebildim ve homojen bir öğütümün ne derece önemli olduğunu bir nebze anlayabilmiş olduğumu sanıyorum.
Hazır öğütülmüş aldığımda ise ilk gün ya da günler taze bir kahve içebileceğim ancak sonrasında bayatlamaya başlaması kahveden yeterli ve istenilen tadı alamama sebep olacak. Dolayısıyla hem benim için hem yeni başlayan diğer arkadaşlar için aydınlatıcı olacağını düşündüğüm aşağıdaki soruyu siz tecrübeli üyelere sorma ihtiyacı duydum :
Sizce bayat kahve mi yoksa yeterince homojen öğütülmemiş taze kahve mi?