• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Hangisi daha iyidir?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Jabruzzi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sizce hangisi daha mantıklı bir tercih olur?

  • Heterojen boyutlarda olmasına rağmen demleme öncesi taze öğüterek demlemek

  • Hazır öğütülmüş alıp gün geçtikçe bayatlamasına rağmen demlemek (250gr)


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Jabruzzi

Barista
Konum
Kayseri
İsim
Taha
Öncelikle merhabalar, demleme üzerine henüz başlangıç seviyesinde biri olarak forumlarda, bloglarda naçizane okumalarım oldu nasıl başlanacağı üzerine. En çok gördüğüm okuduğum şey öncelikle iyi bir değirmenle başlamanın şart olduğu. Öte yandan ise her ne kadar iyi ekipmanlara sahip olunsa ve yöntem ve teknikleri iyi uygulasansa da kahve taze olmadığı sürece yeterli verim alınamayacağı altı çizilen bir noktaydı.

Ben ise şu an için orta-üst seviye bir değirmen edinene kadar elimdeki seramik burr'lü şaftı yalpalayan bir değirmenle yaptığım moka pot, french press demlemelerinde tatmin edici sonuçlar alamadım tozdan ötürü. Daha önce hazır öğütülmüş aldığım kahvelerle karşılaştırdığımda (aynı origin olmasına rağmen) aradaki farkı hissedebildim ve homojen bir öğütümün ne derece önemli olduğunu bir nebze anlayabilmiş olduğumu sanıyorum.

Hazır öğütülmüş aldığımda ise ilk gün ya da günler taze bir kahve içebileceğim ancak sonrasında bayatlamaya başlaması kahveden yeterli ve istenilen tadı alamama sebep olacak. Dolayısıyla hem benim için hem yeni başlayan diğer arkadaşlar için aydınlatıcı olacağını düşündüğüm aşağıdaki soruyu siz tecrübeli üyelere sorma ihtiyacı duydum :

Sizce bayat kahve mi yoksa yeterince homojen öğütülmemiş taze kahve mi?
 
Ben timemore c2 öncesi bir değirmen hiç kullanmadım ancak şunu söyleyebilirim ki kahve çekirdek halinde bile çok dayanmıyorken öğütülmüş hiç saklanmıyor. En ucuzundan bile olsa öğütücü alınmalı bana göre.
Katılıyorum..
 
Bu büyük bir paradoks ve cevap vermesi cidden zor ama toz için size sık dokunmuş bir çay demliği ile elemenizi önerebilirim, toz kaynaklı problemleri büyük ölçüde çözecektir onun haricinde bu tür seramik değirmenler genelde kalın öğütüme gittikçe daha heterojen bir çıktı sağlıyor, fp için mesela biraz daha ince öğütüme gidilebilir kahve aşırı demlenmeyecek olana kadar
 
Bununla ilgili yapılmış bir çalışma vardı. Sözen yada onun ayarında bir öğütücü kullanılarak taze öğütülen kahve ile EK43 kullanılarak hazır öğütülmüş kahve günden güne karşılaştırılıyordu, bir süre sonra ucuz öğütücüyle yapılan taze öğütüm diğerinin önüne geçiyordu..
 
En kötü sözen alsanız? 100-150 tl civarı.
 
İyi bir öğütücü kesinlikle önemli, çünkü demleyeceğiniz kahveyi en ideal demlenmeye uygun kıvama getirecek ekipman öğütücüdür. Fakat görüşler değişse de (örneğin en başından üst seviye almak ve bir daha geriye bakmamak, zamanla ihtiyaç doğrultusunda yükseltmek gibi) bütçenize uygun olarak iyi bir öğütücü şart. Fiyatı ve kullanıcı yorumları üzerinden gidersek orta segment olarak nitelendirilen Timemore (G1 ve Chestnut X hariç), Molent, 1Zpresso'nun JX, Q2, JX-Pro (espresso konusunda tabi ki kanımca üst seviyelerde bir el değirmeni) gibi ürünler var, üst segment ise Comandante C40 ve 1ZPresso K-Pro/K-Plus ile Timemore Chestnut X. Orta segment ve üst segment arasında da tabi ki fark var, fakat giriş/alt segment ile orta segment değirmenlerin farkı kadar değil. Orta segmentten edineceğiniz bir ürün size güzel fincanları rahatlıkla çıkarabilir, fakat bütçeniz ve isteğiniz doğrultusunda üst segmenti tercih edebilirsiniz, sadece iyi bir fincan için zorunda değilsiniz.

Ve her ne olursa olsun, iyi olsun kötü olsun, kahvenizi taze öğütüm yapmanıza imkan sağlayan bir el değirmeni sizi her zaman bir kaç adım öne atacaktır.

Düzenleme: Sık elenmiş bir çay süzgeci veya varsa un elemek için kullanılan 'fine-mesh sieve' olan sık elenmiş bir elek, veya öğüttünüz kahveyi bir peçeteye dökerek tozların yapışmasını sağlamak da işe yarayacaktır. Amacım size bir ürün aldırmak, sizi masrafa sokmaktan ziyade şayet niyetinizin olması doğrultusunda karar vermenizi kolaylaştırmak adına bilgimi paylaşmak.
 
Güncellenmiş bir c2 asgari bütün ihtiyaçları giderir diye düşünüyorum. Onun dışında öğütülmüş hazır kahve içeceğime hiç içmem daha iyi.
 
Güncellenmiş bir c2 asgari bütün ihtiyaçları giderir diye düşünüyorum. Onun dışında öğütülmüş hazır kahve içeceğime hiç içmem daha iyi.
Aslında hazır öğütülmüşten kastım taze kavrulmuş sipariş üzerine roastery tarafından öğütülmüş olandı. ( Kastettiğiniz zaten buysa dikkate almayınız :) Vakumlanmış öğütülmüş kahve olarak anlaşıldıysa düzeltmek istedim sadece. )

İyi bir öğütücü kesinlikle önemli, çünkü demleyeceğiniz kahveyi en ideal demlenmeye uygun kıvama getirecek ekipman öğütücüdür. Fakat görüşler değişse de (örneğin en başından üst seviye almak ve bir daha geriye bakmamak, zamanla ihtiyaç doğrultusunda yükseltmek gibi) bütçenize uygun olarak iyi bir öğütücü şart. Fiyatı ve kullanıcı yorumları üzerinden gidersek orta segment olarak nitelendirilen Timemore (G1 ve Chestnut X hariç), Molent, 1Zpresso'nun JX, Q2, JX-Pro (espresso konusunda tabi ki kanımca üst seviyelerde bir el değirmeni) gibi ürünler var, üst segment ise Comandante C40 ve 1ZPresso K-Pro/K-Plus ile Timemore Chestnut X. Orta segment ve üst segment arasında da tabi ki fark var, fakat giriş/alt segment ile orta segment değirmenlerin farkı kadar değil. Orta segmentten edineceğiniz bir ürün size güzel fincanları rahatlıkla çıkarabilir, fakat bütçeniz ve isteğiniz doğrultusunda üst segmenti tercih edebilirsiniz, sadece iyi bir fincan için zorunda değilsiniz.

Ve her ne olursa olsun, iyi olsun kötü olsun, kahvenizi taze öğütüm yapmanıza imkan sağlayan bir el değirmeni sizi her zaman bir kaç adım öne atacaktır.

Düzenleme: Sık elenmiş bir çay süzgeci veya varsa un elemek için kullanılan 'fine-mesh sieve' olan sık elenmiş bir elek, veya öğüttünüz kahveyi bir peçeteye dökerek tozların yapışmasını sağlamak da işe yarayacaktır. Amacım size bir ürün aldırmak, sizi masrafa sokmaktan ziyade şayet niyetinizin olması doğrultusunda karar vermenizi kolaylaştırmak adına bilgimi paylaşmak.
Paylaşımınız için çok teşekkür ederim kesinlikle dikkate alacağım .

En kötü sözen alsanız? 100-150 tl civarı.
Yani sözenin bütün bilinen dezavantajlarının (metal kokusu, ısınma vs.) mevcut değirmenimden daha iyi olduğunu söylüyorsunuz , öyle diyorsanız haklısınızdır hocam teşekkür ederim görüşünüz için.
 
ben de arkadaşla aynı durumdayım peki öğütülmüş kahve alıp ( sipariş üzerine taze öğütülerek gönderilmiş ) vakumlu kapta saklasak nasıl olur ?
 
@Kahveciningalaksirehberi kullandiginiz en kotu değirmen nedir?
Benim bu soruya cevabim ogutulmuş kahve.Çunku 1-2 gun sonra sadece bitterlik alırsınız ama kotu degirmenle alacaginiz tat ekşi bitter karişik ben bitteri tercih ederim.Bizzat kendim en dipten başladım ve kotu değirmen sadece acı ve ekşi kahve yapmaya musade ediyor
 
@Kahveciningalaksirehberi kullandiginiz en kotu değirmen nedir?
Benim bu soruya cevabim ogutulmuş kahve.Çunku 1-2 gun sonra sadece bitterlik alırsınız ama kotu degirmenle alacaginiz tat ekşi bitter karişik ben bitteri tercih ederim.Bizzat kendim en dipten başladım ve kotu değirmen sadece acı ve ekşi kahve yapmaya musade ediyor

Sinbo baharat öğütücüsü. Yeterince uğraşla yine içilebilir bir kahveydi, ama 1 hafta boyunca her gün açılmış komple öğütülmüş kahve, hiçbir şeye benzemiyordu..
 
Yani sözenin bütün bilinen dezavantajlarının (metal kokusu, ısınma vs.) mevcut değirmenimden daha iyi olduğunu söylüyorsunuz , öyle diyorsanız haklısınızdır hocam teşekkür ederim görüşünüz için.

Bütçenizi, mevcut değirmeninizi bilmiyorum ama @NoDRaC 'ın da dediği gibi, bütçe oluşturmada problem yaşıyorsanız en kötü Sözen ile başlanabilir. Sözeni uzun süre kullandım, bir porsiyon için 15 - 20 gram kağıt filtre öğütümünde ısınma yapmaz. Metal kokusunu da her öğütüm öncesi bir iki gram öğüterek tolere edebilirsiniz. Kaldı ki, Türk kahvesi ya da Mokapot ayarında öğütüm yapmıyorsanız metal kokusu da kendini fazla hissettirmez. Son zamanlarda elbette iyi değirmenler piyasada artmaya başladı ancak Sözen'in bu kadar dışlanması ilginç geliyor bana. Ayarı iyi "tutturulmuş" bir Sözen'in öğütümü gayet başarılı fiyat bandındaki tüm rakiplerine göre.
 
Son düzenleme:
Öncelikle merhabalar, demleme üzerine henüz başlangıç seviyesinde biri olarak forumlarda, bloglarda naçizane okumalarım oldu nasıl başlanacağı üzerine. En çok gördüğüm okuduğum şey öncelikle iyi bir değirmenle başlamanın şart olduğu. Öte yandan ise her ne kadar iyi ekipmanlara sahip olunsa ve yöntem ve teknikleri iyi uygulasansa da kahve taze olmadığı sürece yeterli verim alınamayacağı altı çizilen bir noktaydı.

Ben ise şu an için orta-üst seviye bir değirmen edinene kadar elimdeki seramik burr'lü şaftı yalpalayan bir değirmenle yaptığım moka pot, french press demlemelerinde tatmin edici sonuçlar alamadım tozdan ötürü. Daha önce hazır öğütülmüş aldığım kahvelerle karşılaştırdığımda (aynı origin olmasına rağmen) aradaki farkı hissedebildim ve homojen bir öğütümün ne derece önemli olduğunu bir nebze anlayabilmiş olduğumu sanıyorum.

Hazır öğütülmüş aldığımda ise ilk gün ya da günler taze bir kahve içebileceğim ancak sonrasında bayatlamaya başlaması kahveden yeterli ve istenilen tadı alamama sebep olacak. Dolayısıyla hem benim için hem yeni başlayan diğer arkadaşlar için aydınlatıcı olacağını düşündüğüm aşağıdaki soruyu siz tecrübeli üyelere sorma ihtiyacı duydum :

Sizce bayat kahve mi yoksa yeterince homojen öğütülmemiş taze kahve mi?
piyasadaki hemen hemen bütün el değirmenlerini kullanan ve inceleyen biri olarak, 2. el bir timemore C2 kovalamanızı tavsiye ederim. 400 TL'ye kadar bulabilirsiniz. Bu mesajı yazdığınıza göre kahve sizin hayatınızda belli bir yer tutuyor.

1 hafta 10 gün içinde tüketebiliyorsanız bir süre öğütülmüş kahve de alabilirsiniz. ben de zamanında o şekilde tükettim. eskiden imkanlar bu kadar iyi değildi ve ekipmanlar ulaşılabilir değildi. paketi sürekli açıp kapatmayın ve açınca hemen içinden alıp kapatın.

Sizin yerinizde olsam daha uygun fiyatlı kahveler tüketerek bütçe oluştururdum. 1-2 aya da çelik kesicili bir değirmen alırdım.
 
Son düzenleme:
Yani sözenin bütün bilinen dezavantajlarının (metal kokusu, ısınma vs.) mevcut değirmenimden daha iyi olduğunu söylüyorsunuz , öyle diyorsanız haklısınızdır hocam teşekkür ederim görüşünüz için

Yaklaşık 12 yıl önce başladım kahve içmeye bana tavsiye edilen ilk şey kahveyi çekirdek olarak saklayıp taze öğütmekti. O zaman maalesef piyasada bu kadar değirmen yok ya Hario seramik değirmen, elektrikli değirmen veya sözen alıcaktınız. Öğrenci olunca mecbur sözenle başladım hatta 20 tlye almıştım :)

2-3 yıl kullandım tek sıkıntısı ayar vidasının yalama olmasıydı ama onuda ikinci somunu takarak çözülüyordu. Ben elde kalan metal kokusu dışında kahvede herhangi bir öğütülmüş metal parçası veya metal kokusu görmedim. Zaten değirmeni bir süre kullandıktan sonra üzerini kahve kaplıyor.

Güncel halinde benim aldığımdan farklı bir durum var mı bilmiyorum ama şu anda seçim yapsam seramik hario mu sözen mi derseniz Sözen derim.

Bu öneriyi bütçeniz açısından yaptım. Yoksa piyasada tavsiye edilebilecek bir sürü değirmen var.
 
Yıllarca sözen değirmen ve french press kullanarak kahve demledim. Sonrasında pour over ekipmanları edindim. Pour over ekipmanları alırken yaptığım araştırmalar sonucunda iyi bir değirmen alana değin hazır öğütülmüş kahve tüketmeye karar verdim. (Kahveyi iki kişi tükettiğimiz için fazla bayatlamıyordu) Pour over metodu, french presse kıyasla daha kompleks bir demleme türü olduğundan, ilk etapta ekipmanları kullanmayı ve demlemeyi optimize etmeyi öğrendim. Sonrasında değirmen sahibi olmamamın beni sınırladığına iyice kani olduğumda değirmen alarak demleme kalitemi bir üst seviyeye taşıdım. Bu şekilde yaptığım için, kahveyi taze öğütmenin kıymetini çok iyi anladım. Şimdiki tecrübemle sıfırdan ekipman alıyor olsam, muhtemelen iyi kötü bir değirmen alır iyi bir fincan yakalama gayretinde olurdum. Fakat pour over tecrübem olmasa, bazı şeyleri iyice öğrenene dek kaliteli bir değirmenden geçmiş öğütülmüş kahve alır, alırken de aynı kahveden bir bardak aldığım yerde denerdim. (Evime, işime yakın bir kahveciden alınacak bir kaç günlük küçük porsiyonlar iş görür) Sonrasında kahvecide denediğim bardağa yaklaşmayı deneyerek tecrübe edinirdim. Ardından da iyi bir değirmen edinmek zaten kaçınılmaz oluyor.
Not: Sözen cidden sabır gerektiren bir değirmen. Kahve yanmasın diye ağır ağır öğütürsünüz ve bittiğinde elinize sinen o pirinç kokusu yüzünden değirmene bir daha dokunmak istemezsiniz. Ama kahveyi sevdiğiniz için eliniz mahkum yine alırsınız elinize. @NoDRaC hocamla daha önce esprisini de yapmıştık. Sözeni tuttuğunuz ellerinizle sevdiklerinize dokunamazsınız :D
 
Özür dileyerek soruyorum arkadaşlar bir el değirmeni kahveyi nasıl yakabilir? 94 derece demliyoruz kahveyi. Bu değere yaklaştığımızı düşünelim her tarafı metal olan bir değirmenin elinizi yakması gerekmez mi?
 
Geri
Üst