• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Hangi Espresso Makinasını Almalıyım?

mustafa27

Barista
İsim
mustafa
Daha fazla  
İsim
mustafa
Espresso Makinesi
KONCHERO SERENA 5023A PID ESPRESSO MAKİNASI
Değirmen
Molent Pocket New (Version)
Ekipmanlar
V60,terazi,tamper,termometre,ekspresso ve filitre kahve makinası,pitcher,wdt,funnel,fuck screen
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Gaziantep
Merhabalar değerli grup üyeleri fikirlerinize ihtiyacım var espresso makinemi değiştirmeye ihtiyaç duyuyorum şuanki makinem Delonghi BCO 264 ama kahve çıktısından ve süt köpürtmesinden memnun değilim o yüzden cihaz değiştirmeye karar verdim sizce hangisini almalıyım.

- Gaggia New Classic PID Özellikleri eklenmiş ikinci el

- Lelit Anna PL41

- Lelit Grace ( Anna ile arasındaki fark için almaya değer mi )

-Sage yada Breville BES 875

-Konchere Serena 5023A

benim kanatimde pid özelliği ayarlanabilen cihaz daha iyi olur düşünüyorum lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim ?
 
Makine kadar değirmen de onemli. Hangi değirmeni kullaniyorsunuz?
Ben pid ve 9bar basinc modlu bir gaggia ve df64 ikilisini kullaniyorum. Gaggia bir ev kullanicisi icin yeterli bir makine. Gunde maksimum 2 fincan yapiyorum. Cok memnunum. Diger makineleri bilemiyorum o yuzden yorum yapamayacagim. Gaggianin eksi yonleri olarak portafiltre ve alttaki hazne arasindaki mesafenin dar olmasi. Bu durum sebebiyle
Her fincan ve tarti ikilisini kullanamiyorsunuz, naked bi portafiltre sart. Ve buhar 💨 in biraz nazli olmasi, dugmeye basacaksiniz biraz bekleyeceksiniz 20sn olunca isik yanmadan buhar vanasi acican vs(zamanla alisiliyor) daha sonra sicaklik yukseliyor ve 2.fincan icin backflush yapmak gerekiyor. Backflush ile
Sicaklik dusuyor sonra pid uygun sicakliga getiriyor falan filan derken zaman geciyor. Yani 3.fincan artik sizi sinirlendirmeye basliyor ama sanirim giris seviyesi makinelerde durum
Boyle. Neyse konudan cok uzaklasmayayim. Gaggia kullanicisi olarak ( yaklasik 2bucuk sene oldu) oneriyorum ama degirmen de onemli :)
 
Makine kadar değirmen de onemli. Hangi değirmeni kullaniyorsunuz?
Ben pid ve 9bar basinc modlu bir gaggia ve df64 ikilisini kullaniyorum. Gaggia bir ev kullanicisi icin yeterli bir makine. Gunde maksimum 2 fincan yapiyorum. Cok memnunum. Diger makineleri bilemiyorum o yuzden yorum yapamayacagim. Gaggianin eksi yonleri olarak portafiltre ve alttaki hazne arasindaki mesafenin dar olmasi. Bu durum sebebiyle
Her fincan ve tarti ikilisini kullanamiyorsunuz, naked bi portafiltre sart. Ve buhar 💨 in biraz nazli olmasi, dugmeye basacaksiniz biraz bekleyeceksiniz 20sn olunca isik yanmadan buhar vanasi acican vs(zamanla alisiliyor) daha sonra sicaklik yukseliyor ve 2.fincan icin backflush yapmak gerekiyor. Backflush ile
Sicaklik dusuyor sonra pid uygun sicakliga getiriyor falan filan derken zaman geciyor. Yani 3.fincan artik sizi sinirlendirmeye basliyor ama sanirim giris seviyesi makinelerde durum
Boyle. Neyse konudan cok uzaklasmayayim. Gaggia kullanicisi olarak ( yaklasik 2bucuk sene oldu) oneriyorum ama degirmen de onemli :)
molent pocket yeni seri el değirmeni kullanıyorum gaggia makinanın buhar dumanını vanasını açtıktan sonra tekrar sıcaklık düşüp kapatıp tekrar mı açıyorsun vanasını ?
 
Pocket espresso icin uygun olmayacaktir diye dusunuyorum.
Vana mevzusu soyle dugmeye basiyorsunuz 20sn sonra vanayi acip (buhar hazir isigi yanmadan) kopurtmeye basliyorsunuz. İsiniz bitince vanayi kapatiyorsunuz. Kucuk bir kazani oldugu icin buhar hazir isigini beklerseniz guzel kesintisiz bir buhar elde edilmiyor. Cok onemli bisey degil kafanizi karistirmasin :) guzel latte art yaomaya imkan veriyor.
 
Grace ile mutluyuz
 
Pocket espresso icin uygun olmayacaktir diye dusunuyorum.
Vana mevzusu soyle dugmeye basiyorsunuz 20sn sonra vanayi acip (buhar hazir isigi yanmadan) kopurtmeye basliyorsunuz. İsiniz bitince vanayi kapatiyorsunuz. Kucuk bir kazani oldugu icin buhar hazir isigini beklerseniz guzel kesintisiz bir buhar elde edilmiyor. Cok onemli bisey degil kafanizi karistirmasin :) guzel latte art yaomaya imkan veriyor.
@Feridun pocket güzel sonuçlar çıkarıyor yeni seride mekanizma ve bıçak değiştiği için araştır bir bak istersen ben öyle biliyorum kazan olmayınca sıkıntılı oluyor gaggia da demekki bakacağım duruma göre pıd özelliği olan gaggia yada lelite anna yada grade alacağım
 
@gnaysengul anna ile arasında çok fark var mı hocam
Konu ile alakalı araya kaynak olmak değil amacım fakat,şayet pıd’li Anna almaya karar verecek olursanız,hali hazırda temiz bir cihazım var satışta.Bilginiz olsun..

Arkadaşların değindiği konuya katılıyorum,espresso da iyi bir shot alabilmek için iyi bir değirmen olması önemli..
 
Geçtiğimiz 2 ay boyunca forumdada uzun uzun bu konuyu bende tartışmak zorunda kalmıştım, yaklaşık 1 ayı geçkin bir süredir pid modu bulunmayan bir gaggia kullanıyorum, değirmeniniz yeterliyse başlangıçta ev kullanıcısı asla üzmeyecek bir makine olduğunu söyleyebilirim, anna ile arasında uzun süre git gel yaşadım ancak 57mm olması ve internette okuduğum bir kaç yorum sebebiyle gaggiaya yöneldim henüz pişman olmadım.

Zamanla pid eklentisi yaparmıyım bilmiyorum ama beklentilerinize hertürlü karşılık verecek bir cihaz olduğunu düşünüyorum.
 
 
Gaggia classic pid modlu makina + Eureka Mignon Zero değirmen kullanıyorum. Espresso makinasından önce yatırım yapmanız gereken şey değirmen bence.Daha önce Cmd ile espresso yapıyordum Gaggia makina ile .Elektrikli Eurekaya geçince espressonun tadını çıkartmaya başladım.
El değirmeni ile her türlü espresso olayı zor iş .Tavsiyem elektrikli değirmen + Gaggia classic olur.
 
Konu ile alakalı araya kaynak olmak değil amacım fakat,şayet pıd’li Anna almaya karar verecek olursanız,hali hazırda temiz bir cihazım var satışta.Bilginiz olsun..

Arkadaşların değindiği konuya katılıyorum,espresso da iyi bir shot alabilmek için iyi bir değirmen olması önemli..
Ne kadar istiyorsunuz cihazınıza
 
Gaggia classic pid modlu makina + Eureka Mignon Zero değirmen kullanıyorum. Espresso makinasından önce yatırım yapmanız gereken şey değirmen bence.Daha önce Cmd ile espresso yapıyordum Gaggia makina ile .Elektrikli Eurekaya geçince espressonun tadını çıkartmaya başladım.
El değirmeni ile her türlü espresso olayı zor iş .Tavsiyem elektrikli değirmen + Gaggia classic olur.
Bende molent pocket el değirmeni var espresso için iş görmez mi
 
Specialita da iyi, tavsiye ederim
 
Espresso üstadları, Lelit Anita'ya ne der? Dahili öğütücüsü var, öğütücü Lelit Fred'miş. Nasıldır?
 
Geri
Üst