• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Haklarınızı Biliyor Musunuz?

BeanEngineer

Barista
Selamlar,

Herkes hayatında şunu en az bir kere yaşamıştır. Bir ürün alıyorsunuz, severek aylarca kullanıyorsunuz ama bir gün çalışmadığını ya da ürün dış görüntüsünün bozulduğunu görüyorsunuz, servise ya da satıcıya gönderiyorsunuz ya haklı olduğunuz halde kullanıcı hatası denip tamiri için ücret isteniyor ya da kestirip atılıyor, iş yokuşa sürülüyor. Satıcıların bazısı mevcut kanunlara ek kendi kanunlarını çıkarıp ona göre işlem yapmaya çalışıyor, haklarını bilmeyen tüketici de başını öne eğip kabul ediyor.

Bu gibi durumlarda haklarınızı biliyor musunuz? En azından benzer bir sorunda kahve ekipmanları özelinde bir rehber olur, gelir buradan sorun yaşayanlar bakar.

Bizi ilgilendiren 3 kanun var.
  1. Tüketici Koruma Kanunu
  2. Garanti Belgesi Yönetmeliği
  3. Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği
Bu kanunlar sizi koruyan kanunlar, ayıplı malda, herhangi bir sorunda bu kanunlara dayanarak Tüketici Hakem Heyetine başvuruyorsunuz.

Örnek vereyim, bir değirmen var, garanti süresi içinde kullanım kaynaklı (elle tutmak) boyası kendiliğinden atıyor. Firma da diyor ki gel bunu 500 liraya yeniden boyayalım. Halbuki sattığı ürün ayıplı, kendiliğinden boyası çıkıyor. Haklarını bilen tüketici gerekli delillerle Hakem Heyetine başvurup cebinden beş kuruş çıkmadan boyatabilirdi. Farklı bir konu Çay - Kahve makinelerine 7 yıl kullanım ömrü biçilmiş, bu süre boyunca yetkili servisin ilgili ürün için hizmet verme zorunluluğu var. Eğer 3 yıl kullandınız garantisi bitti ama ücretli yedek parça alıp tamirini istediniz, yetkili servis size "yok kardeşim bizde parça hadin görüşürüz" derse yine siz haklı oluyorsunuz çünkü kanunda kullanım ömrü süresince size hizmet vermek zorunda.
Haklı olduğunuzu kanıtlamak size düşüyor, eğer bir sorun yaşıyorsanız, haklı olduğunuzu gösteren delilleri toplayın, ilk satıcıya gösterin, satıcı uzlaşmıyorsa ilgili kanuna dayanarak Hakem Heyetine gidin.

Umarım kimse sorun yaşamaz. Hakem heyeti çözüyor falan filan ama aylarca bekliyorsunuz.

Forumun fahri avukatına da bir soralım yanlış yer var mı :D @DaunterM
 
Bunun satıcı tarafı da var, eğer tüketici haksızsa bunu kanıtlamak da Satıcıya düşüyor, vurma, darbe izleri, sıvı teması, yanlış kullanım sonucu bozulmayı Satıcı kanıtlarsa, haksız yere başvuru yapan tüketicilerin de önü kesilir.
 
Bildiğimiz gibi kullanıcı daima haklı değildir. Kurnazlık peşinde olan, gerçeği gizleyen kullanıcı çoktur. " Dün çalışıyordu sabah geldim çalışmadı" der

8 sene önce aldığı ürünü gönderir. "Tamir olur fiyatı budur" cavabını alır fakat cevap vermez öyle bekler durur.

Bazısı yeni aldığı ürünün kaportasını açar, içine eski bozuk yanık pis ürününü koyar. "Çalışmadı" diye iade etmeye çalışır
 
Son düzenleme:
Bildiğimiz gibi kullanıcı daima haklı değildir. Kurnazlık peşinde olan, gerçeği gizleyen kullanıcı çoktur. " Dün çalışıyordu sabah geldim çalışmadı" der

8 sene önce aldığı ürünü gönderir. "Tamir olur fiyatı budur" cavabını alır fakat cevap vermez öyle bekler durur.

Bazısı yeni aldığı ürünün kaportasını açar, içine eski bozuk yanık pis ürününü koyar. "Çalışmadı" diye iade etmeye çalışır
Her tip kullanıcı var ürünü yerden yere vurur, önce yetkisiz serviste tamiri dener ya da evde kendi kurcalar baktı sonu yok servise yollar, haksız olduğunu duyunca servisi de satıcıyı da yerden yere vurur ama haksız haksızdır.

Satıcı ürünü çalışır halde teslim etti, tüketici ürünü bozdu ya istemeyerek ya bilerek, iki tarafın da kendini savunma & kanıtlama hakkı var, hakem heyetine bile başvursanız firmadan savunma geliyor tüketici her zaman haklı denmiyor. Satıcı kendini korumak için de tedbirini kendi almalı, kamera önünde paketlemeli, ürüne güvenlik bandı koymalı.
 
Selamlar,

Gayet haklı bir yazı olmuş vallahi!

Bütün problemimiz aslında ispata dayanıyor zira Türk Hukuk Sistemi herkes iddiasını ispatla yükümlüdür olarak ifade ediyor.

1-2 yıl önce buradan da satmaya çalıştığım bir Bisiklet mevzusu olmuştu oradan yola çıkarak sizlere yol gösterebilirim.

Konya'da sürmek için bir bisiklet aldım ve Yalova'dan Konya'ya kapalı kutu şeklinde götürdüm zira açılışını yetkili servis yapması gerekiyordu. Uzun bir süre açtıramadım bisikleti daha sonrasında da kullanamayacağımı fark ettiğim için kapalı kutu satmak istedim. Kapalı kutuyu sattım ve alan arkadaş yetkili servise birlikte gitmeyi istedi ben de kırmadım ve götürdüm.
Ürün yetkili servisi tarafından açıldı. Bisiklet kuruldu ve bisikletten anlamayan benim fark edemeyeceğim bir ayrıntıyı bisikleti alan arkadaş söyledi. Üzerinde olması gereken fren sistemi yoktu ve daha ucuz bir sistem vardı. Ben de kendisine birlikte açtığımızı söyledim. DAha sonrasında aldığım yeri aradım onlar da böyle bir şey olmayacağını ve iade almayacaklarını gerekirse parça değişimi talep ettiler. Aslında kanunen geri iade hakkım var. Ben de zaten satmak istediğim için en azından iade alırsam verdiğim ücreti geri alırım diye iade de zorladım ve kabul etmediler. Fabrikayı aradım onlar da bu sorunun bütün ürünlerde olduğunu o parçanın artık çıkmadığını söylediler ama sorunu satıcı ile çözmemi istediler.

Burada hızlıca, satıcı internet sitesine girdim ve ürün özellikleri yazan yeri ss aldım, daha sonrasında hızlıca bir tutanak tutarak ilgili servis yerinde açıldığını ve açıldığında bu ürünün ayıplı olduğunu bildirip servise imza-kaşe attırdım. Daha sonrasında satıcı ile bir kez daha iletişime geçeceğimi söyledim ve bana üstten üstten konuştu istediğim yere gidebileceğimi iletti ve bana kendisi açıkça Hakem Heyetine gittiğinde ben de itiraz edeceğim ve yetkili serviste açmadığını ileri süreceğim bunu daha sonradan değiştirdiğini ileteceğim ve sen kaybedeceksin demişti ama o sırada yetkili servisten aldığım imzalı kaşeli tutanaktan haberi yoktu. Biz yine sulh yoluyla çözüme kavuşturduk fakat çözememiş olsaydık ve ben gerekli belgeleri almamış olsaydım kendimi İSPAT edemeyecek olmuş olsaydım haksız da olsa o kazanmış olacaktı.

Bu yüzden haklarımızı bilmemiz gerçekten çok önemli ve bunun yanı sıra kendimizi ispat edecek şeyleri de elimizden geldiğinde belgelendirmemiz gerekiyor.
 
Selamlar,

Gayet haklı bir yazı olmuş vallahi!

Bütün problemimiz aslında ispata dayanıyor zira Türk Hukuk Sistemi herkes iddiasını ispatla yükümlüdür olarak ifade ediyor.

1-2 yıl önce buradan da satmaya çalıştığım bir Bisiklet mevzusu olmuştu oradan yola çıkarak sizlere yol gösterebilirim.

Konya'da sürmek için bir bisiklet aldım ve Yalova'dan Konya'ya kapalı kutu şeklinde götürdüm zira açılışını yetkili servis yapması gerekiyordu. Uzun bir süre açtıramadım bisikleti daha sonrasında da kullanamayacağımı fark ettiğim için kapalı kutu satmak istedim. Kapalı kutuyu sattım ve alan arkadaş yetkili servise birlikte gitmeyi istedi ben de kırmadım ve götürdüm.
Ürün yetkili servisi tarafından açıldı. Bisiklet kuruldu ve bisikletten anlamayan benim fark edemeyeceğim bir ayrıntıyı bisikleti alan arkadaş söyledi. Üzerinde olması gereken fren sistemi yoktu ve daha ucuz bir sistem vardı. Ben de kendisine birlikte açtığımızı söyledim. DAha sonrasında aldığım yeri aradım onlar da böyle bir şey olmayacağını ve iade almayacaklarını gerekirse parça değişimi talep ettiler. Aslında kanunen geri iade hakkım var. Ben de zaten satmak istediğim için en azından iade alırsam verdiğim ücreti geri alırım diye iade de zorladım ve kabul etmediler. Fabrikayı aradım onlar da bu sorunun bütün ürünlerde olduğunu o parçanın artık çıkmadığını söylediler ama sorunu satıcı ile çözmemi istediler.

Burada hızlıca, satıcı internet sitesine girdim ve ürün özellikleri yazan yeri ss aldım, daha sonrasında hızlıca bir tutanak tutarak ilgili servis yerinde açıldığını ve açıldığında bu ürünün ayıplı olduğunu bildirip servise imza-kaşe attırdım. Daha sonrasında satıcı ile bir kez daha iletişime geçeceğimi söyledim ve bana üstten üstten konuştu istediğim yere gidebileceğimi iletti ve bana kendisi açıkça Hakem Heyetine gittiğinde ben de itiraz edeceğim ve yetkili serviste açmadığını ileri süreceğim bunu daha sonradan değiştirdiğini ileteceğim ve sen kaybedeceksin demişti ama o sırada yetkili servisten aldığım imzalı kaşeli tutanaktan haberi yoktu. Biz yine sulh yoluyla çözüme kavuşturduk fakat çözememiş olsaydık ve ben gerekli belgeleri almamış olsaydım kendimi İSPAT edemeyecek olmuş olsaydım haksız da olsa o kazanmış olacaktı.

Bu yüzden haklarımızı bilmemiz gerçekten çok önemli ve bunun yanı sıra kendimizi ispat edecek şeyleri de elimizden geldiğinde belgelendirmemiz gerekiyor.
Bende bir örnek vereyim bir kablosuz kulaklık aldım, severek aldım özellikleri de iyiydi, kullandım ettim, araya birkaç gün girdi kulaklığı alıyorum kutusundan şarjı yok, herhalde dedim unuttum şarja koymayı, tekrar şarj ettim 2 gün geçti yine kutunun şarjı yok, olduğu yerde deşarj oluyor. Kutunun da özelliği falan yok yani amaç kulaklıkları koy şarj etsin.
Servise yolladım sorun yok dendi, halbuki var sorun ama servis aynı gün işlem yaptığı için ya da yeterli ekipman olmadığından göremiyor. Aldım dedim nasıl kanıtlarız timelapse yapsam başına 24 saat kamera koysam desek ne kamera var ne de 24 saat boşa düşecek telefon, baktım internete yabancı forumlarda, markanın kendi yardım sayfalarında tonla insan aynı sorunu yaşıyor, aldım ekran görüntülerini yine servise yolladım. Servis kabul etti, dedi ki evet ürün sorunlu İade ve Değişim olabilir.
Her şey burda başladı hakem heyeti sürecinin, ben bu raporla satıcıya gittim dedim ki buyrun rapor ben İade istiyorum, kronik sorunlu aynı marka aynı model cihazı tekrar istemiyorum. Seçimlik hakkı benim, ister iade ister değişim isteyebilirim, kanun açık rapor da ortada. Mağaza tabi iletiyorum birimlerimize dedi aradan 2 saat geçti şak diye kargo mesajı, hemen bir hışımla yazdım dedim iade istedim ne bu, dediler yeni ürününüz tarafınıza kargolandı, ne demek bu dedim ben iade istedim yeni ürün istemedim, tamam iletiyorum dendi ve yine kestirip atıldı. Kargoladıkları yer bile eski adres fatura adresine rastgele kargolamışlar ben adreste bile yokum. Kurye tanıdıktı aradım ettim iade yaptılar kargoyu. Bende hakem heyetine verdim.
Firmanın savunması çok komikti, demişler ki ee işte kulaklık hijyen koşullarından dolayı iade olmuyor biz yenisini yolladık tüketici haksız, aynı bu şekil, halbuki benim kullandığım ürün serviste, raporda bile yazıyor iade-değişim olur diye ona rağmen yalan söylüyor.
Haklıydım, hakkımı almak için firmayı aradım dedi işte ödemeyi biz hakem heyetine yapcaz onlar size yapcak. O zaman bilmiyorum işleri bekle bekle para gelcek, gelmedi. Tüketici danışmayı aradım dediler ki firma sizi yanıltmış hakem heyeti ödeme yapmaz. Paranızı vermiyorsa icraya gidin. Bende firmayı tekrar aradım aynısını dedim, 10 dk sonra ibanıma geldi o para. Giden zamana, uğraşa yazık cidden.
 
Halbuki para iadesi en kolay yöntemdir. Ürünü gönderin hemen iade yapalım. Şahsen bir satıcı olarak bunu sıkça öneririm.
Nedense bunu duyan kullanıcı hemen kıvırmaya başlıyor. iade istemiyor. Halbuki şaka yapmıyorum. Sorunu çözmeye çalışmak zor ve zahmetli olacak. Bunu uzaktan tecrübeyle anlayabiliyoruz. Her ürün için geçerli olmaz tabi ki.
 
Halbuki para iadesi en kolay yöntemdir. Ürünü gönderin hemen iade yapalım. Şahsen bir satıcı olarak bunu sıkça öneririm. Nedense bunu duyan kullanıcı hemen kıvırmaya başlıyor. iade istemiyor. Halbuki şaka yapmıyorum
Hocam ülkede enflasyon var, 2 yıl kullandım diyelim 300 liraya aldığım ürün şuan oldu 1300 tl satıcı faturada ne yazarsa iadede de onu yapar, müşteri napsın 300 lirayı bir şey alamaz onunla.
 
Halbuki para iadesi en kolay yöntemdir. Ürünü gönderin hemen iade yapalım. Şahsen bir satıcı olarak bunu sıkça öneririm. Nedense bunu duyan kullanıcı hemen kıvırmaya başlıyor. iade istemiyor. Halbuki şaka yapmıyorum
Bu yöntem 3 kere aynı sebepten teknik serviste hizmet görmüş ve artık ücret iadesi,aynı ürünle degisim,aynı degerde muadil ürünle değişim gibi seçenekler sunulan durumlarda çok dezavantajlı olabiliyor.Takdir edersiniz ki ürünün garanti süresince alım gücü Türkiye'de epey bir değişebiliyor.Velev ki 2 yıl önce 250 TL ye bir ürün aldınız.Bu seçenek size sunulduğunda o 250 TL aynı alım gücüne ne yazık ki sahip olmuyor.
 
Bu yöntem 3 kere aynı sebepten teknik serviste hizmet görmüş ve artık ücret iadesi,aynı ürünle degisim,aynı degerde muadil ürünle değişim gibi seçenekler sunulan durumlarda çok dezavantajlı olabiliyor.Takdir edersiniz ki ürünün garanti süresince alım gücü Türkiye'de epey bir değişebiliyor.Velev ki 2 yıl önce 250 TL ye bir ürün aldınız.Bu seçenek size sunulduğunda o 250 TL aynı alım gücüne ne yazık ki sahip olmuyor.
Satıcı için iade ballı kaymak, zamanında almış 300 liraya kullanıcı, ver 300 lira iadesini mis, değişim isterse satıcı onu başkasına 1300 liraya satmak yerine ona yollamayı tabi istemez ya da stok yeniler yeni ürünler 1000 liradan gelir, satıcı vermek istemez. İlk 15 günde kime iade yapalım dediniz de yan çizdi @CoffeeNew :D Her şeyi geçtim kanun Tüketici Koruma Kanunu, satıcının keyfine göre seçimlik hakkı diye bir şey de yok tüketiciye haklar verilmiş, tüketici istediğini kullanır, satıcı yapmakla yükümlü, kıvıran alıcı olmuyor satıcı oluyor
 
Satıcı için iade ballı kaymak, zamanında almış 300 liraya kullanıcı, ver 300 lira iadesini mis, değişim isterse satıcı onu başkasına 1300 liraya satmak yerine ona yollamayı tabi istemez ya da stok yeniler yeni ürünler 1000 liradan gelir, satıcı vermek istemez. İlk 15 günde kime iade yapalım dediniz de yan çizdi @CoffeeNew :D Her şeyi geçtim kanun Tüketici Koruma Kanunu, satıcının keyfine göre seçimlik hakkı diye bir şey de yok tüketiciye haklar verilmiş, tüketici istediğini kullanır, satıcı yapmakla yükümlü, kıvıran alıcı olmuyor satıcı oluyor
Ticarette gerçekten her şey mübah ve her çeşit,haklı,haksız satıcı da var tüketici de...Önemli olan hakları bilmek açıkçası senin vurguladigin gibi yoksa kimse kimseye şöyle seceneklerin var böyle hakların var demiyor."Hesap numaranızı yazınız iadeniz 15 iş günü içinde gerçekleşecektir hesabınızı kontrol ediniz."Bu yine iyi bir senaryo bence, kıymetli @DaunterM in yaşadığı üzücü durumdaki gibi bir satıcıyla kimsenin karşılaşmasını,buna maruz kalmasını istemem açıkçası.
 
@CoffeeNew Sen esnafsın hocam bir tüketici gözünden bak şimdi farklı bir üründen örnek vereyim, buzdolabı aldın, ev için hayati bir eşya, doldurdun buzluğu işte etler, sebzeler, altta da şarküteri ev ihtiyacı, şak 2.yılında bir anda bozuldu, firmaya gittin yazdın bozuldu dediler gövdede kaçak var ya da elektrik git gellerinden kart yanmış ücret şu gövdede kaçak varsa zaten direk binlerce lira vermenizi ve takası istiyorlar ya da ilk fatura ücretinin iadesini, o apayrı 2 senelik dolaptaki ayıba bakın. Bekle düşün zaman yok, ödediğin paradan çok dolaptaki erzağa verceksin bozulcak çünkü, firma da inatla sana yıkıyor suçu. Ne yaparsın?
 
Genelleme doğru olmaz. Ürüne göre düşünmeliyiz. Buzdolabı bozulursa spotçudan bir dolap alırım Diğerini tamir ettirene kadar idare eder.

İlk 15 günde kime iade yapalım dediniz de yan çizdi
Şimdiye kadar hiç parasını isteyen olmadı. Ben de şaşırdım. Belki spesifik ürün olduğu içindir. genelleme yapamayız. iade isteyen olduysa da ben hatırlayamadım. o kadar az yani. belki de az iş yaptığımızdandır.

Geçenlerde biri çıktı yeni aldım dedi. aldığımdan beri sorunlu diyor. baştan 2-3 ay demiş sonra 1-2 seneye çıktı. seri numarasından anladık ki 2-3 sene öncesine ait ürün. Olsun sorun değil hemen iade alalım şeklinde önerimiz oldu. Adam sızlanıp duruyor. Ürünü bizden değil de bayimizden almış (envayi çeşit seneryo) dedektif gibi aramış bizi bulmıuş : ) halbuki model numarasını yazınca hemen çıkıyoruz. Bu kadar zahmete gerek yoktu.

"Mağdur durumdayız" diyor. İade istemiyor. o zaman bizden istediğiniz nedir? diye sorduk. iban bildirin "hava parası" yollayalım.
veya aldığınız yere götürün kafasına atın oradan paranızı versinler. O firma da bize göndersin bizde ona iade yapalım.
Sonunda adam iadeyi kabul etmeyip yeni model ürün aldı. fakat o da sorunu çözmedi. Alırken iade olmayacak demişti. Bilgisayarında sorun varmış galiba.
 
Son düzenleme:
Ticarette gerçekten her şey mübah ve her çeşit,haklı,haksız satıcı da var tüketici de...Önemli olan hakları bilmek açıkçası senin vurguladigin gibi yoksa kimse kimseye şöyle seceneklerin var böyle hakların var demiyor."Hesap numaranızı yazınız iadeniz 15 iş günü içinde gerçekleşecektir hesabınızı kontrol ediniz."Bu yine iyi bir senaryo bence, kıymetli @DaunterM in yaşadığı üzücü durumdaki gibi bir satıcıyla kimsenin karşılaşmasını,buna maruz kalmasını istemem açıkçası.
Demez herkes kendince haklı, satıcı tarafında da saçma şeyler var, müşteri 3 tişört söyledi kargoyu ücretsize getirdi (aynı tişört farklı beden), üzerine olanı giydi kalan 2 tanesini iade etti, ee noldu satıcı iade kargosunu da ödedi, bu da yanlış, denemeden nasıl bileyim olabilir de ben mesela beden ölçülerine bakıyorum genelde ya da burada mağazada deniyorum internetten sipariş veriyorum, özellikle ayakkabıda her 42 numara her ayakkabıda aynı olmuyor, kalıp farklı oluyor, önü dar oluyor, bununla ilgili hatta yasa çıkacaktı ertelendi bir şeyler oldu.
 
Şimdiye kadar hiç parasını isteyen olmadı. Ben de şaşırdım. Belki spesifik ürün olduğu içindir. genelleme yapamayız. iade isteyen oluysa da ben hatırlayamadım. o kadar az yani

Geçenlerde biri çıktı yeni aldım dedi. aldığımdan beri sorunlu diyor. baştan 2-3 ay demiş sonra 1-2 seneye çıktı. seri numarasından anladık ki 2-3 sene öncesine ait ürün. Olsun sorun değil hemen iade alalım şeklinde önerimiz oldu. Adam sızlanıp duruyor. Ürünü bizden değil de bayimizden almış (envayi çeşit seneryo)

"Mağdur durumdayız" diyor. o zaman bizden istediğiniz nedir? diye sorduk. iban bildirin "hava parası" yollayalım.
veya aldığınız yere götürün kafasına atın oradan paranızı versinler. O firma da bize göndersin bizde ona iade yapalım.
Sonunda adam iadeyi kabul etmeyip yeni model ürün aldı. fakat o da sorunu çözmedi. Alırken iade olmayacak demişti. Bilgisayarında sorun varmış galiba.
Sizinki kötü müşteri profili kendi yalan söyler, söylerken daha anlaşılır yalan olduğu, doğrusunu söyleyince de hır gür çıkarır sonra daha da gelmez
 
Geri
Üst