BeanEngineer
Barista
Selamlar,
Herkes hayatında şunu en az bir kere yaşamıştır. Bir ürün alıyorsunuz, severek aylarca kullanıyorsunuz ama bir gün çalışmadığını ya da ürün dış görüntüsünün bozulduğunu görüyorsunuz, servise ya da satıcıya gönderiyorsunuz ya haklı olduğunuz halde kullanıcı hatası denip tamiri için ücret isteniyor ya da kestirip atılıyor, iş yokuşa sürülüyor. Satıcıların bazısı mevcut kanunlara ek kendi kanunlarını çıkarıp ona göre işlem yapmaya çalışıyor, haklarını bilmeyen tüketici de başını öne eğip kabul ediyor.
Bu gibi durumlarda haklarınızı biliyor musunuz? En azından benzer bir sorunda kahve ekipmanları özelinde bir rehber olur, gelir buradan sorun yaşayanlar bakar.
Bizi ilgilendiren 3 kanun var.
Bu kanunlar sizi koruyan kanunlar, ayıplı malda, herhangi bir sorunda bu kanunlara dayanarak Tüketici Hakem Heyetine başvuruyorsunuz.
Örnek vereyim, bir değirmen var, garanti süresi içinde kullanım kaynaklı (elle tutmak) boyası kendiliğinden atıyor. Firma da diyor ki gel bunu 500 liraya yeniden boyayalım. Halbuki sattığı ürün ayıplı, kendiliğinden boyası çıkıyor. Haklarını bilen tüketici gerekli delillerle Hakem Heyetine başvurup cebinden beş kuruş çıkmadan boyatabilirdi. Farklı bir konu Çay - Kahve makinelerine 7 yıl kullanım ömrü biçilmiş, bu süre boyunca yetkili servisin ilgili ürün için hizmet verme zorunluluğu var. Eğer 3 yıl kullandınız garantisi bitti ama ücretli yedek parça alıp tamirini istediniz, yetkili servis size "yok kardeşim bizde parça hadin görüşürüz" derse yine siz haklı oluyorsunuz çünkü kanunda kullanım ömrü süresince size hizmet vermek zorunda.
Haklı olduğunuzu kanıtlamak size düşüyor, eğer bir sorun yaşıyorsanız, haklı olduğunuzu gösteren delilleri toplayın, ilk satıcıya gösterin, satıcı uzlaşmıyorsa ilgili kanuna dayanarak Hakem Heyetine gidin.
Umarım kimse sorun yaşamaz. Hakem heyeti çözüyor falan filan ama aylarca bekliyorsunuz.
Forumun fahri avukatına da bir soralım yanlış yer var mı
@DaunterM
Herkes hayatında şunu en az bir kere yaşamıştır. Bir ürün alıyorsunuz, severek aylarca kullanıyorsunuz ama bir gün çalışmadığını ya da ürün dış görüntüsünün bozulduğunu görüyorsunuz, servise ya da satıcıya gönderiyorsunuz ya haklı olduğunuz halde kullanıcı hatası denip tamiri için ücret isteniyor ya da kestirip atılıyor, iş yokuşa sürülüyor. Satıcıların bazısı mevcut kanunlara ek kendi kanunlarını çıkarıp ona göre işlem yapmaya çalışıyor, haklarını bilmeyen tüketici de başını öne eğip kabul ediyor.
Bu gibi durumlarda haklarınızı biliyor musunuz? En azından benzer bir sorunda kahve ekipmanları özelinde bir rehber olur, gelir buradan sorun yaşayanlar bakar.
Bizi ilgilendiren 3 kanun var.
Bu kanunlar sizi koruyan kanunlar, ayıplı malda, herhangi bir sorunda bu kanunlara dayanarak Tüketici Hakem Heyetine başvuruyorsunuz.
Örnek vereyim, bir değirmen var, garanti süresi içinde kullanım kaynaklı (elle tutmak) boyası kendiliğinden atıyor. Firma da diyor ki gel bunu 500 liraya yeniden boyayalım. Halbuki sattığı ürün ayıplı, kendiliğinden boyası çıkıyor. Haklarını bilen tüketici gerekli delillerle Hakem Heyetine başvurup cebinden beş kuruş çıkmadan boyatabilirdi. Farklı bir konu Çay - Kahve makinelerine 7 yıl kullanım ömrü biçilmiş, bu süre boyunca yetkili servisin ilgili ürün için hizmet verme zorunluluğu var. Eğer 3 yıl kullandınız garantisi bitti ama ücretli yedek parça alıp tamirini istediniz, yetkili servis size "yok kardeşim bizde parça hadin görüşürüz" derse yine siz haklı oluyorsunuz çünkü kanunda kullanım ömrü süresince size hizmet vermek zorunda.
Haklı olduğunuzu kanıtlamak size düşüyor, eğer bir sorun yaşıyorsanız, haklı olduğunuzu gösteren delilleri toplayın, ilk satıcıya gösterin, satıcı uzlaşmıyorsa ilgili kanuna dayanarak Hakem Heyetine gidin.
Umarım kimse sorun yaşamaz. Hakem heyeti çözüyor falan filan ama aylarca bekliyorsunuz.
Forumun fahri avukatına da bir soralım yanlış yer var mı