• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Gümrük Vergisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mali01
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mali01

Barista
Konum
Adana/İstanbul
İsim
Mali
Daha fazla  
İsim
Mali
İyi günler,
Japonya'dan kahve alacağım yaklaşık nakliye dahil 1500 yen tutuyor bu da 95 € civarı ben kaç ₺ vergi öderim. Yeni mevzuata çok aklım yatmıyor daha doğrusu anlamadım.
Beni bilgilendirirsenbiz memnun olurum.
 
İyi günler,
Japonya'dan kahve alacağım yaklaşık nakliye dahil 1500 yen tutuyor bu da 95 € civarı ben kaç ₺ vergi öderim. Yeni mevzuata çok aklım yatmıyor daha doğrusu anlamadım.
Beni bilgilendirirsenbiz memnun olurum.
Nakliyeyi hesaba katmayın, sadece satın aldığınız ürün değerinin %30 ‘u oluyor Japonya’dan gümrük vergisi, EU harici bütün ülkeler için %30 geçerli.
 
Faturanız nakliye dahil kesileceğinden, vergiyi nakliye dahil fiyattan hesaplamanız gerekecektir.

Ekleme: esasen nakliye bedeli faturaya yansıtılmasa da nakliye bedeli vergilendirmeye dahil edilir ancak gümrük memurları düşük bedelli ürünler için buna kafa yormaz
 
Faturanız nakliye dahil kesileceğinden, vergiyi nakliye dahil fiyattan hesaplamanız gerekecektir.

Ekleme: esasen nakliye bedeli faturaya yansıtılmasa da nakliye bedeli vergilendirmeye dahil edilir ancak gümrük memurları düşük bedelli ürünler için buna kafa yormaz
En azından Kawa'dan verdiğim siparişler için bunun böyle olmadığını söyleyebilirim. Ürün tutarı ve nakliye tutarı ayrı ayrı yazılıyor, vergi sadece ürün tutarı üzerinden hesaplanıyor.
 
En azından Kawa'dan verdiğim siparişler için bunun böyle olmadığını söyleyebilirim. Ürün tutarı ve nakliye tutarı ayrı ayrı yazılıyor, vergi sadece ürün tutarı üzerinden hesaplanıyor.
doğrudur, ben mevzuatın söylediğini belirttim sadece:
Madde 27 – 1. 24 üncü madde hükümlerine göre gümrük kıymeti belirlenirken,ithal eşyasının fiilen ödenen veya ödenecek fiyatına aşağıdaki ilaveler yapılır:
e) (Değişik: 18/6/2009-5911/67 md.) 28 inci maddenin (a) bendi hükmü saklı kalmak üzere, ithal eşyası için Türkiye’deki giriş liman veya yerine kadar yapılan nakliye ve sigorta giderleri ile eşyanın giriş liman veya yerine kadar nakliyesi ile ilgili olarak yapılan yükleme ve elleçleme giderleri.

ticaretle uğraşan arkadaşlar muhakkak daha doğrusunu söyleyebilirler.
 
T.C. Ticaret Bakanlığı web sitesi, 13 Mayıs 2022 tarihli güncelleme:

6.Soru: Posta/hızlı kargo yoluyla gelen eşyanın vergilendirilmesi neye göre yapılır? Kargo ücreti dikkate alınır mı?

Cevap: Posta ve hızlı kargo yoluyla gelen eşyanın vergilendirilmesinde, kargo ücreti dikkate alınmayacak, ayrıca aynı gönderici tarafından Türkiye’deki bir alıcı adına gönderilen aynı konşimento muhteviyatı gönderiler bir bütün teşkil ederek tamamının kıymeti birlikte dikkate alınacaktır.

Posta ve Hızlı Kargo Muafiyeti
 
Ben 66 eroya 134 TL vergi ödedim
 
Geri
Üst