• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Gaggia New Classic Demleme Süresi

Zeki Tüzün

Yeni Üye
Konum
İzmir
İsim
Zeki
Daha fazla  
İsim
Zeki
Espresso Makinesi
Gaggia New Classic Pro
Değirmen
Gaggia MD15
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
İzmir
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Bornova
Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
Alsancak
Arkadaşlar öncelikle merhaba, forumda yeniyim 2 yıldır kahveyle yakından ilgileniyorum ve bu ilgime bağlı olarakta makinemi bir üst seviye olan Gaggia New Classic Pro ya çıkarttım makineyi 2. el satın aldım temizliğini yaptım tamperı mı aldım vs vs işe koyuldum şimdi sizlere sorum şu;

Öncelikle belirtiyim ki kullandığım öğütücü Gaggia MD15 ve espresso için yetersiz bir öğütücü bunu farketmem geç ve acı oldu biraz :) ve bu yüzden baya bi basınçsız sepet dememden sonra bu öğütücüyle bu işin olmayacağını anladım ve yeterli bütçe oluşturana kadar basınçlı sepete geçtim. Ancak basınçlı sepette bile 18-19 gr kahveye 15-18 sn demlemeye ulaşabiliyorum akış çok hızlı. Biliyorum öğütücü espresso için ideal değil ancak ben basınçlı sepet kullanıyorum yani en azından biraz daha uzun sürmesi gerekmez mi ?
Bir diğer sorum ise çözüm olarak makineye yayla opv ayarı yapıp 9 bar a düşürsem bir şey değişir mi, ayrıca şuana kadar sadece puly puffla grup başlığı temizliği yaptım ve duş başlığını söküp deliklerini fln temizledim gaggianın kendi solüsyonuyla descaling fln yapmadım ve aldığım kişi çokta temiz kullanmamış sağolsun :) bu soruna kaynak olmuş olabilir mi ?
Yani kısaca düşüncelerinizi merak ediyorum
 
Öğütümde daha inceye inebiliyorsanız önce bunu denemenizi öneririm. Bu arada kahveniz taze değilse çok daha fazla ince öğütüm ister diye biliyorum.
 
Öğütümde daha inceye inebiliyorsanız önce bunu denemenizi öneririm. Bu arada kahveniz taze değilse çok daha fazla ince öğütüm ister diye biliyorum.
Makinenin izin verdiği en ince ayardayım, kahvede Lavazza iTerra 17.12.2021 kavrum yani bence taze bi çekirdek
 
Kesinlikle basınçlı sepet kullanmayın. En azından bir süreliğine sözen el değirmeni alabilirsiniz.
 
Kesinlikle basınçlı sepet kullanmayın. En azından bir süreliğine sözen el değirmeni alabilirsiniz.
yani opv ayarı vs kurtarmaz diyorsunuz. Makineye yeni geçtim ve akışı bana çok hızlı geldi boş akışında bile şaldur şuldur akıyor :)
 
yani opv ayarı vs kurtarmaz diyorsunuz. Makineye yeni geçtim ve akışı bana çok hızlı geldi boş akışında bile şaldur şuldur akıyor :)
Kesinlikle sizin değirmeninizi değiştirmeniz gerekiyor, yeterince ince ayara inemiyorsunuz. Şu an için en uygun fiyatlı çözüm Sözen.
 
Bende sizin gibi espressoya hızlı bir giriş yaptım ve Tchibo değirmen aldım en ince ayarda dediğiniz gibi 10-15snde falan bitiyordu bende makinenin süresi ayarı falan yok çok hızlı akıyor falan diye homurdandıyordum.
Tchibo değirmenin içini açtım mekanizmayı söktüm bir baktımki fabrikanın ayarladığı en ince ayardan daha inceye doğru 11klik daha vardı bende 1 klik pay bırakarak 10 klik aşağıya indirdim. Aman Allahım pudra gibi, nişasta gibi çıkarıyor artık. Bende sıfırdan klik ayarı içeren siyah baskı aldım makine üzerine yeni klikleri yapıştırdım şuanda 7 klikte 30-35 10 klikte 20-25 sn basınçsız 16gr kahve ile şahane lezzetli çıktılar alıyorum.
İlk zamanlar içtiğim köpüklü limon turşusunu düşününce iyiki bu modifiyeyi yapmışım diyorum.
Sizde bütçe varsa elektrikli değirmen konforuna alışmışken mignon, fred gibi malum ürünler seçebilirsiniz ya da eliniz yatkınsa direk para harcamak yerine bu yöntemi deneyebilirsiniz. Fabrika genelde son kullanıcıyı düşünerek bu tarz kısıtlamalara gidebiliyorlar inşallah gaggiada da böyledir
 
Hocam gaggia new kullaniyorum kesinlikle bence ince ogutmeniz gerekiyor o yizdn baska degirmen bakin derim lelit fred kullaniyorum ortalama 3 numarada filanim
 
Bu modeller 9 bar olarak mı geliyor? OPV ayarı yapılabiliyorsa bir nebze akışı yavaşlatabilirsiniz. Ama söylendiği gibi değirmen en kritik ekipman kalemlerinden biri espressoda.
 
Bu modeller 9 bar olarak mı geliyor? OPV ayarı yapılabiliyorsa bir nebze akışı yavaşlatabilirsiniz. Ama söylendiği gibi değirmen en kritik ekipman kalemlerinden biri espressoda
15-13 bar arası veriyor genelde izlediğim videolardan. Akışı yavaşlatmak için 9 bar a düşürmeyi düşünüyorum yay siparişi verdim forumdaki Mühendis Bey’den bakalım denedikten sonra aynı sorunla karşılaşan arkadaşları bilgilendirmek için bu başlığa yazarım.
 
Aynı makineyi kullanıyorum ben de, arkadaşların dediği gibi kesinlikle öğütüm sizi kurtaracaktır, fakat kendi deneyimlerimde de eğer ince öğütemiyorsanız 18 gram kesinlikle çok geliyor sepete shower screene yapışıyor. Molentle öğütüm yaparken özellikle çok sorun olmuştu. Gramajı da azaltabilirsiniz.
 
Aynı makineyi kullanıyorum ben de, arkadaşların dediği gibi kesinlikle öğütüm sizi kurtaracaktır, fakat kendi deneyimlerimde de eğer ince öğütemiyorsanız 18 gram kesinlikle çok geliyor sepete shower screene yapışıyor. Molentle öğütüm yaparken özellikle çok sorun olmuştu. Gramajı da azaltabilirsiniz.
Tavsiyenizi deneyeceğim teşekkürler
 
Arkadaşlar öncelikle merhaba, forumda yeniyim 2 yıldır kahveyle yakından ilgileniyorum ve bu ilgime bağlı olarakta makinemi bir üst seviye olan Gaggia New Classic Pro ya çıkarttım makineyi 2. el satın aldım temizliğini yaptım tamperı mı aldım vs vs işe koyuldum şimdi sizlere sorum şu;

Öncelikle belirtiyim ki kullandığım öğütücü Gaggia MD15 ve espresso için yetersiz bir öğütücü bunu farketmem geç ve acı oldu biraz :) ve bu yüzden baya bi basınçsız sepet dememden sonra bu öğütücüyle bu işin olmayacağını anladım ve yeterli bütçe oluşturana kadar basınçlı sepete geçtim. Ancak basınçlı sepette bile 18-19 gr kahveye 15-18 sn demlemeye ulaşabiliyorum akış çok hızlı. Biliyorum öğütücü espresso için ideal değil ancak ben basınçlı sepet kullanıyorum yani en azından biraz daha uzun sürmesi gerekmez mi ?
Bir diğer sorum ise çözüm olarak makineye yayla opv ayarı yapıp 9 bar a düşürsem bir şey değişir mi, ayrıca şuana kadar sadece puly puffla grup başlığı temizliği yaptım ve duş başlığını söküp deliklerini fln temizledim gaggianın kendi solüsyonuyla descaling fln yapmadım ve aldığım kişi çokta temiz kullanmamış sağolsun :) bu soruna kaynak olmuş olabilir mi ?
Yani kısaca düşüncelerinizi merak ediyorum
Merhaba ben de aynı sorunu yaşıyorum çözüm bulabildiniz mi acaba?yay mı ısmarlasam diyorum.buarada makinanıxın ikinci el olmasıyla alakası yok ben sıfır aldım ama dediğiniz gibi foşurt diye veriyor suyu aşırı basınç var sanırım
 
Merhaba

Değirmeniniz nedir? Değirmeniniz yeterli incelikte öğütmediğinden yeterli direnç sağlamayıp su hızlı akıyordur.
Değirmenim krups gvx2 evet çok profosyonel değil fakat diskli bir öğütücü ve neredeyse türk kahvesine yakın çıkarabiliyor.o yüzden bugüne kadar değiştirmezim fakat geçen gece tak etti artık lelit fred ısmarladım hala bekliyorum gelmesini.ama yine de unudum yok bence basınçla alakalı çok hızlı çıkıyor.o yüzden şu 9 barlık opv yay meselesini düşünüyorum
 
Merhabalar bende lekit frede geçtim 1-2 ayar aralığımda 18 gr 36 sn lere yakın çıktı alıyorum sorun kesinlikle öğütücü
Bar olayına gelincede öğütücüyü almadan önce 9 bar yaptığım için hiç 15 barda deneyemedim o yüzden bilmiyorum açıkcası.
 
Merhabalar bende lekit frede geçtim 1-2 ayar aralığımda 18 gr 36 sn lere yakın çıktı alıyorum sorun kesinlikle öğütücü
Bar olayına gelincede öğütücüyü almadan önce 9 bar yaptığım için hiç 15 barda deneyemedim o yüzden bilmiyorum açıkcası.
Yay nerden buldunuz acaba? Ve sizce yatı değiştirmek etkiledi mi
 
Yayı değiştirmek etkiledi önceden 15 bar basınçta portafiltreyi takmadan gözlemlediğimde her delikten damla damla akmak yerine ortada toplanıp akıyordu. 9 barda ise duş başlığının her yerinden homojen bir şekilde damla damla aktığını gördüm açıkcası kesinlikle tavsiye ederim.
 
Yayı değiştirmek etkiledi önceden 15 bar basınçta portafiltreyi takmadan gözlemlediğimde her delikten damla damla akmak yerine ortada toplanıp akıyordu. 9 barda ise duş başlığının her yerinden homojen bir şekilde damla damla aktığını gördüm açıkcası kesinlikle tavsiye ederim.
Kahve demlemediğinizde yayın etkisi yok. Yayın opv nin etkisi kahvenin oluşturduğu direnci 9 bardan sonra yönlendirmek. 9 barın ın üzerine çıkmamasını sağlamak. Portafiltre takılı değilken basınç 0 olacağı için opv yayının etkisi olmaz.
 
Geri
Üst