• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Meet Lab Coffee olarak seçildi. Bu konudan Şubat ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Fiyat farkı neden çok?

Peculiarjukebox

Barista
Konum
izmir
İsim
Onur iltaş
Daha fazla  
İsim
Onur iltaş
Espresso Makinesi
Delonghi EC 221.B
Değirmen
Sözen
Ekipmanlar
Hario v60 02/Moka Pot/French Press/Aeropress/Woodneck 3 Cup
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
izmir
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
buca
Aslında sorum çok basit. Bilmediğim için yazıyorum. X firmasında a liraya satılan bir kahve başka bir firmada neden a + 20 lira ya da a + 30 lira oluyor? Aynı çekirdek değil mi bu? Kaldı ki bu kahvenin yeşil fiyatının üstüne kaç kat ekleme yapıyorlar? Yani gidip aldığı fiyatın 4 katından daha fazlaya satıyor olması normal bir durum mu? Yoksa -afedersiniz ama- biz mi düdükleniyoruz?
 
Aslında sorum çok basit. Bilmediğim için yazıyorum. X firmasında a liraya satılan bir kahve başka bir firmada neden a + 20 lira ya da a + 30 lira oluyor? Aynı çekirdek değil mi bu? Kaldı ki bu kahvenin yeşil fiyatının üstüne kaç kat ekleme yapıyorlar? Yani gidip aldığı fiyatın 4 katından daha fazlaya satıyor olması normal bir durum mu? Yoksa -afedersiniz ama- biz mi düdükleniyoruz?
Aynı çekirdeği x firma rezil ederken diğer firma vezir edebiliyor. Bu fiyat farkı da bundan kaynaklanıyor. Kişinin zanaatine biçtiği değer yani.
 
Aslında sorum çok basit. Bilmediğim için yazıyorum. X firmasında a liraya satılan bir kahve başka bir firmada neden a + 20 lira ya da a + 30 lira oluyor? Aynı çekirdek değil mi bu? Kaldı ki bu kahvenin yeşil fiyatının üstüne kaç kat ekleme yapıyorlar? Yani gidip aldığı fiyatın 4 katından daha fazlaya satıyor olması normal bir durum mu? Yoksa -afedersiniz ama- biz mi düdükleniyoruz?
 
Aslında sorum çok basit. Bilmediğim için yazıyorum. X firmasında a liraya satılan bir kahve başka bir firmada neden a + 20 lira ya da a + 30 lira oluyor? Aynı çekirdek değil mi bu? Kaldı ki bu kahvenin yeşil fiyatının üstüne kaç kat ekleme yapıyorlar? Yani gidip aldığı fiyatın 4 katından daha fazlaya satıyor olması normal bir durum mu? Yoksa -afedersiniz ama- biz mi düdükleniyoruz?
Birinin dükkan kirası 1000 tl yanında 0 kişi çalışıyor. bildiği 1 adet kavurma tekniği var. dümdüz kavurup gönderiyor.
Diğerinin dükkan kirası 10.000 tl, yanında 5 kişi çalışıyor. Her kahve için profil çalışması yapıyor. Paketleme için ekstra masraf yapıyor vs vs vs

bu aslında aynı malzemeleri kullanan 2 farklı şefin-restorantın arasındaki fiyat farkı gibi bir şey.
Fiyatı etkileyen çok fazla değişken var.
Yukarıdaki cevap doğru. Biri vezir diğeri rezil edebilir.
Kavurma çok önemlidir. Roket bilimi gibidir hatta :)
 
Aslında sorum çok basit. Bilmediğim için yazıyorum. X firmasında a liraya satılan bir kahve başka bir firmada neden a + 20 lira ya da a + 30 lira oluyor? Aynı çekirdek değil mi bu? Kaldı ki bu kahvenin yeşil fiyatının üstüne kaç kat ekleme yapıyorlar? Yani gidip aldığı fiyatın 4 katından daha fazlaya satıyor olması normal bir durum mu? Yoksa -afedersiniz ama- biz mi düdükleniyoruz?
herhangi bir aralığa tabii olmayan kavurma payının farklılığından kaynaklanıyor. Üstteki yoruma da katılıyorum ama dediğiniz gibi bir miktar keyfilik de var bence
 
Yukarıda ki arkadaşın dediği gibi kavrum çok önemli. Potansiyeli olan kahve ne iyidir ne kötüdür. İyi bir kavrum ile potansiyelinin tamamını verebilir ya da kötü bir kavrum ile ortaya vasat hatta kötü bir kahve çıkabilir.

Sektörde iyi kahvelerin fiyatları yüksek, yukarıda bahsettiğim sebebe ek olarak bu işin pazarlanması var. Çoğu iyi kavrucunun web sitesine, dükkanına, paketlemesine bakın mesela. Orada bir kalite göreceksiniz, bunlar maliyeti arttıran şeyler. Bu tarz sunumlar maliyeti ciddi şekilde yükseltmesede daha iyi bir deneyim olduğundan fiyatı yükseltiyor.

Talep düşük olduğundan fiyatlar olması gerekenden yüksek, bunu talep edenler ise para vermekten çekinmediği için bu şekilde bir piyasa modeli oluşmuş. Ayrıca Türkiye'de işletme sahibi olmak, dolara endeksli çalışmak gerçekten zor.

Tüm bunlar fiyatı etkiyor. Yani fiyatı etkileyen 2 şey var, ilki gerçekten birisini üretmenin daha zahmetli ve pahalı olması diğeri ise tamamen algıyla alakalı. Mesela bu ayın toplu alımı Montag'dan yapılıyor. Sitelerine girin, sosyal medya hesaplarına bakın. Ne demek istediğimi anlayacaksınız.
 
Benim örneğimdeki a fiyatına satan kavurucu zaten Montag'dı.
 
Ucuz ve pahalı serisi mi yapsak bir o A diye belirttiğiniz yerden bir de A+30 diye belirttiğiniz yerden aynı çekirdekleri alıp tadım testi yapalım, sonuçlar zaten her şeyi ortaya koyacaktır. Eklenen sadece fiyatsa tadımda farklılık yoksa 30 tl cepte daha güzel.
Hocam tadım inanılmaz subjektif bir şey. Hiçbir sonuca varamayız. %50-%50 çıkar. Forumda kavga çıkmasıyla kalırız :)
 
Üst seviye markalar arasındaki fiyat farkının benim adım var diye ekstra fiyat eklediklerini düşünüyorum kimse kusura bakmasın, ki yapabilir hakkıdır
 
Ucuz ve pahalı serisi mi yapsak bir o A diye belirttiğiniz yerden bir de A+30 diye belirttiğiniz yerden aynı çekirdekleri alıp tadım testi yapalım, sonuçlar zaten her şeyi ortaya koyacaktır. Eklenen sadece fiyatsa tadımda farklılık yoksa 30 tl cepte daha güzel.
Kesimlikle öyle ama
Hocam tadım inanılmaz subjektif bir şey. Hiçbir sonuca varamayız. %50-%50 çıkar. Forumda kavga çıkmasıyla kalırız :)
Buradaki arkadaşa katılıyorum. Tat karşılaştırması için iki kahveyi de nereden geldiğini bilmeden denemek lazım. Üstüne üstlük de deneyip önceden tahmin ettiğin kahve iyi olan çıkmazsa ya kabullenemezsin(genelleme yapıyorum kimseyi bireysel olarak örneklemiyorum) ya da "aslında y firması hep daha iyiydi sonucta fiyatı daha yüksek ama bu seferlik denk gelmiş işte." Diye geçiştirirsin.
 
Hocam tadım inanılmaz subjektif bir şey. Hiçbir sonuca varamayız. %50-%50 çıkar. Forumda kavga çıkmasıyla kalırız :)
Doğru tabi zevkler, renkler tartışılmaz tabi bazısına güzel gelen tatlar bazı damaklarda somutlaşmayabilir o yüzden kör tadım lazım sadece karşılaştırmak için alırım mesela iki kahveden denerim hangi kahve daha hoş geliyorsa damak tadıma onla yoluma devam ederim en azından somut bir yaklaşımı olur fiyat ve damak tadımın.
 
Benim bu konudaki düşüncem biraz daha "benim için en iyi kahve cebime uygun kahve" şeklinde. Evet kahve gerçekten güzel, ucu bucağı olmayan bir dünya fakat ömrümde bir Gesha, Jamaica Blue Mountain içmesem çok bir şey kaybetmem. Neden kaybetmem? Diyelim içtim ve beğendim, ama o kısıtlılığı toplam keyfi düşürüyor benim için. Tecrübe olarak düşünmek lazım diyenler var, saygı duyuyorum fakat a kahvesi b kavurucuda da güzelse, tadım notalarına 62842 tane tanımlayıcı yazan ve bunu a kahvesine 30-50-100... fark ekleyerek satan kavuruculardan alma ihtiyacı duymuyorum. Bu benim kişisel tercihim, bir kahveden bin tane tadım notasının alınmayacağını ve demlemenin ne kadar etkileyebildiğini bildiğim için bu konuda biraz daha cebimi düşünerek yaklaşıyorum.
 
Üst seviye markalar arasındaki fiyat farkının benim adım var diye ekstra fiyat eklediklerini düşünüyorum kimse kusura bakmasın, ki yapabilir hakkıdır

Bu durum özelinde uygun bir örnek değil sanırım. Montag hem firma büyüklüğü olarak hem de devamlılık açısından Null'den çok önde bir firma. (Bana göre kavrum kalitesi ve standardı da Null'den çok önde ama o kişisel bir deneyim olduğu için karşılaştırma konusu olmamalı)

Mesela daha önce karşılaştığımız, Kenya Mihando çekirdeğinin Kungpow'da, az bilinen bir başka kavurucudan kayda değer bir şekilde pahalıya satılması gibi bir örnek değil bu. Orada kavurucuya güven ve kavurucunun özgüveni bu farkı yaratabilir.

Ancak X tedarikçisinin üç beş gün önce getirip birer çuval verdiği iki kavurucudan biri diğerinden 30 lira fark istiyorsa, bunun bir karşılığı olmalı. Ben Null'deki özgüvenin kaynağını anlayamadım.
 
Marka degerine göre fiyatlandirma tabii ki degisecek. Ama @Leylifer dedigi gibi yeni gelen ayni cuvalin 2 bilindik kavurucu tarafindan bu kadar farkli fiyatta satilmasinin cozumu: tuketicinin pahali olani almayip/reklamini yapmayip/övmeyip fiyat revizesine zorlamasi. En azindan bundan sonraki kahvelerde :)

Null ve Montag kavuruculari arasindaki farkin at ile deve oldugunu sanmiyorum :)
 
Yukarıda yazanları okuyunca biraz araştırdım montag’ın 100 liraya verdiği Etiyopya bombe ile null’un 125 yazdığı bombe aynı bombe’mi gerçekten.Yoksa ben mi olayı yanlış anlıyorum🤔 Eğer öyleyse dikiş tutmaz Sabri’den gelsin 😬😂95E457F6-9E09-473C-A772-68EAC7A91E7D.jpeg
 
Geri
Üst