tardispress
Üye
- İsim
- Oğuz Lemi Tuna
Daha fazla
- İsim
- Oğuz Lemi Tuna
Merhaba, kulübe yeni geldim ve başlık açarken, mesaj yazarken hatalarım olabilir öncelikle belirteyim, düzeltmelere ve uyarılara açığım 
4 yıldır aktif barista olarak Kocaeli’de kafelerde çalışıp geçimimi sağlamaya çalışıyorum ve bu süreçte çok şey öğrendim. Birçok espresso değirmeni tecrübe etme fırsatım oldu; söküp geri takma, içine taş kaçtığı için temizleme, rutin temizleme ve kalibrasyon ayarı gibi pek çok girişimim oldu değirmenleri tanımak adına. 3 aydır çalıştığım kafede benimle beraber dükkana sıfır gelen bir Fiorenzato F64E var ve kendisiyle bir türlü anlaşamadık. Yurtdışındaki kafelerde de kullanımının yaygın olduğunu gözlemledim, ama ben sevemedim kendisini; yahut beceremedim bir türlü. Deneyimleyen veya fikir vereceklere yönelik sorum ise şu:
Değirmenin kalibrasyonu her gün ciddi anlamda kayıyor. Doğru incelikte öğütmesini istediğimde doğru gramajı vermiyor (saniye ayarlı), saniye ayarını yaptığımda ise 18gr. kahveyi yaklaşık 9-10 saniyede veriyor. Tabi ki bir Mahlkönig değil kendisi ama 3,5 saniye nere, 9-10 saniye nere. Yoğun bir işletmede delirtiyor insanı. Beğenilmeyen Casadio değirmenden daha memnundum cidden. Ayrıca kaşık dışında etrafına bu kadar kahve sıçratan bi değirmen olmamıştı hiç kullandıklarım arasında. Gerçekten kavga ediyorum değirmenle. Böyle sorunlar yaşıyorken Türkiye’de ve yurtdışında kullanımının yaygın olduğunu görünce şaşırdım, hatayı kendimde aramaya başladım. Umarım anlatabilmişimdir, şimdiden teşekürler herkese.
4 yıldır aktif barista olarak Kocaeli’de kafelerde çalışıp geçimimi sağlamaya çalışıyorum ve bu süreçte çok şey öğrendim. Birçok espresso değirmeni tecrübe etme fırsatım oldu; söküp geri takma, içine taş kaçtığı için temizleme, rutin temizleme ve kalibrasyon ayarı gibi pek çok girişimim oldu değirmenleri tanımak adına. 3 aydır çalıştığım kafede benimle beraber dükkana sıfır gelen bir Fiorenzato F64E var ve kendisiyle bir türlü anlaşamadık. Yurtdışındaki kafelerde de kullanımının yaygın olduğunu gözlemledim, ama ben sevemedim kendisini; yahut beceremedim bir türlü. Deneyimleyen veya fikir vereceklere yönelik sorum ise şu:
Değirmenin kalibrasyonu her gün ciddi anlamda kayıyor. Doğru incelikte öğütmesini istediğimde doğru gramajı vermiyor (saniye ayarlı), saniye ayarını yaptığımda ise 18gr. kahveyi yaklaşık 9-10 saniyede veriyor. Tabi ki bir Mahlkönig değil kendisi ama 3,5 saniye nere, 9-10 saniye nere. Yoğun bir işletmede delirtiyor insanı. Beğenilmeyen Casadio değirmenden daha memnundum cidden. Ayrıca kaşık dışında etrafına bu kadar kahve sıçratan bi değirmen olmamıştı hiç kullandıklarım arasında. Gerçekten kavga ediyorum değirmenle. Böyle sorunlar yaşıyorken Türkiye’de ve yurtdışında kullanımının yaygın olduğunu görünce şaşırdım, hatayı kendimde aramaya başladım. Umarım anlatabilmişimdir, şimdiden teşekürler herkese.