• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Eureka Specialita vs Eureka Perfetto vs Baratza Encore

Kevazingo

Yeni Üye
Merhaba;
Moccamaster Select, Gaggia Classic Pro 2019 setupıma ek olarak konu başlıktaki 3 değirmeni düşünüyorum. Espresso, filtre kahve ve mümkünse de Türk kahvesi öğütme amacıyla kullanmayı planlıyorum. Eureka Specialita ve Perfetto arasında nasıl bir fark var ve bu fark kayda değer mi forumda bulamadım. Bunun yanında Baratza Encore'u biraz daha bütçe dostu olduğu için listeye ekledim.
Konu ile ilgili kıymetli görüşleriniz yardımcı olacaktır.
Teşekkürler,
 
Perfetto ayar mekanizmasında gösterge var, kahve türleri arasında ayar geçişlerini kolaylaştırıyor. Ama specialitaya göre ayar aralıkları daha kısıtlı diye biliyorum. Birde 50mm burr kullanıyor. Specialita daha çok espresso ağırlıklı, ayar aralıkları daha geniş lakin ayar mekanizmasında bir gösterge yok, yani kahve türleri arası geçişi zor, filtreye geçtiğinizde espressoda hangi aralıktaydınız bulmanız çok zor. Bir de specialita 55 mm burr kullanıyor.
 
Espresso ve türk kahvesi için baratza encore uygun değil. Onu elemeniz lazım.

Specilita ve Perfetto arasında ki en önemli fark Perfetto'nun öğütüm ayarları arasında ki kolay geçiş ve göstergesi. Specilita'da doğrudan bir gösterge yok. İkiside stepless yani kademesiz öğütücüler olduğundan teorik olarak sonsuza kadar dönüyorlar. Specilita 4-5 tam tur atabilirken Perfetto 1 tam tur atıyor.

Örnekle açıklamak gerekirse Specilita kullanıyorsunuz ve espresso öğüttünüz, türk kahvesine geçerseniz muhtemelen 1 tam tur atarsınız, geriye dönmek istediğinizde aynı ayarı bulamazsınız.

Perfetto bu konuda çok pratik, istediğiniz geçişleri yapın hem geçmek hızlı hemde kaldığınız yeri kolayca hatırlarsınız göstergelerden.

Peki Specilita'nın avantajı nedir derseniz Specilita espresso için özelleşmiş bir değirmen. Bıçağı 5mm daha büyük, 4-5 tam tur dönebildiğinden çok daha ince ayar yapma imkanınız var. Tahmin edersiniz Perfetto 1 tam tur dönüp tüm öğütüm ayarlarını içerdiğinden ince ayar yapmak daha zor.
 
Merhaba,

Eureka distribütörü olarak yanıt vereyim.

Perfetto ve Specialita' modelleri temelde aynı altyapıyı kullanır. Aynı 310 Watt motor, aynı sessiz teknoloji, aynı gövde, aynı temel mekanik aksam, aynı kontrol paneli ve aynı kahve haznesi.

Perfetto modeli 50mm düz disk seti kullanır. Tüm öğütme yöntemleri için uygundur. Modelin alamet-i farikası kademesiz olsa da hızlı ayar imkanı sunmasıdır. Bu sayede farklı öğütme türleri arasında hızlı geçiş yaparken kahve ziyanı yaşamazsınız pek. Farklı ayarları da bulması kolaydır öğütme türü referanslı ayar topuzu sayesinde.

Specialita' modeli 55mm düz disk seti kullanır. Tüm öğütme yöntemleri içim uygundur. Ek olarak portafiltre tutucusu yükseklik ayarlıdır, Perfetto'ya göre bir tık gelişmiş ve daha sağlam bir tutucu içerir yani. Perfetto'ya göre farkı ayar sisteminin klasik kademesiz oluşu ve çoklu tura sahip olmasıdır. Espresso için ince ayar imkanınız artar, ancak dramatik öğütme türü değişiklikleri daha zor olur. Kapı komşusu olacak kadar yakın öğütme türlerinde pratikçe kullanılabilir: Türk kahvesi - espresso arası mesela. Ancak Türk kahvesi ve Drip arası geçiş yaparken tur sayınız artar, kullanım pratikliğiniz de düşer sonuç olarak.

Sizin senaryonuzda Perfetto en uygunu. Öğütücüzünüzü çok ağırlıklı espresso ve nadiren diğer yöntemler için kullanacaksanız pekala Specialita' modeli de olabilir.

Denemek, görmek isterseniz İstanbul Maltepe atölyeye bekleriz.
 
Merhaba,

Eureka distribütörü olarak yanıt vereyim.

Perfetto ve Specialita' modelleri temelde aynı altyapıyı kullanır. Aynı 310 Watt motor, aynı sessiz teknoloji, aynı gövde, aynı temel mekanik aksam, aynı kontrol paneli ve aynı kahve haznesi.

Perfetto modeli 50mm düz disk seti kullanır. Tüm öğütme yöntemleri için uygundur. Modelin alamet-i farikası kademesiz olsa da hızlı ayar imkanı sunmasıdır. Bu sayede farklı öğütme türleri arasında hızlı geçiş yaparken kahve ziyanı yaşamazsınız pek. Farklı ayarları da bulması kolaydır öğütme türü referanslı ayar topuzu sayesinde.

Specialita' modeli 55mm düz disk seti kullanır. Tüm öğütme yöntemleri içim uygundur. Ek olarak portafiltre tutucusu yükseklik ayarlıdır, Perfetto'ya göre bir tık gelişmiş ve daha sağlam bir tutucu içerir yani. Perfetto'ya göre farkı ayar sisteminin klasik kademesiz oluşu ve çoklu tura sahip olmasıdır. Espresso için ince ayar imkanınız artar, ancak dramatik öğütme türü değişiklikleri daha zor olur. Kapı komşusu olacak kadar yakın öğütme türlerinde pratikçe kullanılabilir: Türk kahvesi - espresso arası mesela. Ancak Türk kahvesi ve Drip arası geçiş yaparken tur sayınız artar, kullanım pratikliğiniz de düşer sonuç olarak.

Sizin senaryonuzda Perfetto en uygunu. Öğütücüzünüzü çok ağırlıklı espresso ve nadiren diğer yöntemler için kullanacaksanız pekala Specialita' modeli de olabilir.

Denemek, görmek isterseniz İstanbul Maltepe atölyeye bekleriz.
Selamlar,
Evde sadece expresso için almayı düşünüyorum. Mevcutta bcg829 kullanıyorum. BCG820 ögtüyor fakat çok yavaş, topaklanma yapıyor ve retention oranı gerçekten çok yüksektitr. Genel olarak kullandığım çekirdeğe ek olarak yılda en fazla 5 çekirde daha deniyorum.Aşır çekirdek değişimi olmuyo
Ev ögütücü konusunda; XL da artık gelmeye başlamış çok farklı mı? benim durumum için ne önerirsiniz
 
Selamlar,
Evde sadece expresso için almayı düşünüyorum. Mevcutta bcg829 kullanıyorum. BCG820 ögtüyor fakat çok yavaş, topaklanma yapıyor ve retention oranı gerçekten çok yüksektitr. Genel olarak kullandığım çekirdeğe ek olarak yılda en fazla 5 çekirde daha deniyorum.Aşır çekirdek değişimi olmuyo
Ev ögütücü konusunda; XL da artık gelmeye başlamış çok farklı mı? benim durumum için ne önerirsiniz

Merhaba,

Sizin durumunuzda Specialita’ öneririm doğrudan. Mignon model ailesi içinde minimum maliyetle maksimum verim almış olursunuz. Bütçeniz uygunsa XL da düşünebiliriz elbette ancak arka arkaya çok fazla çıktı almadıkça açıkçası hissedebileceğiniz bir fark olmayacaktır. 55mm burr set son derece yeterli, çok sessiz ve verimli espresso için.
 
Aslında tüm öğütüm tipleri ama özellikle %85 civarı espresso için perfetto kullanıyorum. Çok memnunum, özellikle farklı öğütüm tiplerinde eski yerinizi şak diye bulabilmek çok kullanışlı. Espresso için de onlarca çekirdek içinde istediğim çıktıyi alamamami sağlayacak öğütüm olmadı. Perfetto tavsiye ederim.
 
Tam olarak başlıktaki durumu başıyorum ben de şuan, tk-espresso-moka pot arasında sık, sadece yazları coldbrew için (en kötü ihtimalle el değirmeniyle idare edicem) değirmen değişkliğine gidicem. Merakım perfettonun kendince kısıtlı öğütme aralıkları bana çok şey kaybettirir mi? Espresso makinem gaggia, yakında modluycam. Geçiş konusunda perfetto harika ama bıçak ve imkan olarak da specilita harika çok kararsız kaldım.
 
Geri
Üst